AJATUKSISSA 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saana...

Vieras
Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 12/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 31+34, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 30+28, Y6/07
Mi-iu 22+26 Y näillä näkymin syksyllä häiden jälkeen :)
Sade81 26+28 TJOT 06/07 alkaen
Rosa78 29+31 Y 5/07
Lumikukka80 26+29 T 09/07
Angsteri 28+31 Y2/07
Stella-82 25+25 Y6/07
pimmu 22+24 Y5/07

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07 -> 10.5.07 tyttö (3944g ja 52cm)
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4. -> 27.4. poika (2860 g ja 48 cm)
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07 -> 26.4. poika
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, LA 21.9.2007
Jellybean 24+25, +5.2.2007

Maanantain kunniaksi uusi ketju.

Pimmulle suuri rutistus!

Tervetuloa Katriina takaisin!

Höh, unohdinkin (taas) jo mitä siinä edellisessä ketjussa luki. Hmph. Mutta Minni tuskaili ainakin puheiden kanssa. Meillä ruokailu alkoi noin 17.30, puheita oli kolme, musiikkiesityksiä kolme, yhteislauluja viisi ja yksi ohjelma 10 minuuttia. Meillä ei ollut morsiamenryöstöä, joten aika riitti hyvin. Voiko tanskalaisia pyytää pitämään tooodella lyhyet puheet? Onko se morsiamenryöstö pakollinen?

Hmph, johan on. Maanantai eikä kello ole vielä edes kahdeksaa ja silti tulee häiriöitä palstailuun ;)

Kyllä tuo angsterin teksti veti hiljaiseksi. Voimia!

Hih, meillä miehen sanavarasto on karttunut. Puhui viikonloppuna jotain ..... ja sit kun meillä on NYYTTI kainalossa..... Hmm. Ennen perheenlisäykseen on viitattu sanoilla pentu, penska, mukelo jne. :) Että voi ihminen olla pienistä asioista iloinen :)

Parempaa onnea pimmulle ensi kerralla! Ja angsterille myös.. :(

Viikonloppuna vähän puhuttiin miehen kanssa lapsista yleensä ja hän sitten pohdiskeli mitä kaikkea sellaisen pikkuisen pojan kanssa voisi tehdä :) Uskalsin tästä päätellä, että eiköhän se aikaa myöten taivu vielä.

Angsterille myös täältä jättihalitus ja kaikille joilla on täti tullut kylään. Onkos Ballerina vielä kommentoinut, miten kävi? Pidetään sullekin peukkuja vielä pystyssä!!!

Saana, kuuluuko sullakin morsiamen(taiminkämuuntahansa)ryöstöleikki inhokkeihin? Mä henk.koht. en pidä kyseisestä leikistä, koska se on niin klisee.. Toki kaikki saa sitä leikkiä, että älkää vaan loukkaantuko ja tietty se häihin jollain tavalla kuuluu. Itse en vaan pidä siitä ja vastustan turhia perinteitä, joten meillä se oli ehdottomasti no-no.

Täällä ollaan vaan odottavaisella kannalla, siis odotellaan seuraavaa ovista, no siihen on vielä pari viikkoa, että ei tässä kauheasti vielä kantsi odotella, mutta olen nyt perehtynyt netin (=luotettavako?) välityksellä, mitä vois tehdä, jos on lyhyt luteaalivaihe kuten mulla ja nyt olis sitten pannassa kahvi, tee, suklaa ja colajuomat. :) Noista kahvi on ainoa mikä tekee pikkaisen tiukkaa, siis en juo kuin kaksi kuppia kahvia (aamu- ja iltapäiväkahvi) päivässä, mutta se aamukahvi onkin se päivän tärkein mulle. Montako kuppia päivässä muut juo?

Lumikukka, kyllä ne vielä taipuu :)

Anna, juu, en halunnut omiin häihin morsiamenryöstöä. Sen verran monta kauhutarinaa olen kyseisestä leikistä kuullut. Umpijuovuksiin juottamista, tanssittamista räkälässä jne...

Mä en juo enää kahvia. Yritän pysyä siinä päätöksessä, vaikka se onkin todella vaikeaa.

Edellisen ketjun galluppiin. Kyllä mies laukeaa joka kerta. Tosin kumin kanssa se kestää yleensä tuskastuttavan pitkään.

Mulla on usein tosi tietämätön olo kun tätä palstaa lukee... Mutta mitä haittaa on suklaasta ja colajuomasta? Tai teestä? Kaverille oli äitiysneuvolassa sanottu, ettei kahvin juonti ole varsinaisesti hyväksi, mutta sitä saa juoda jos vain saattaa. Mutta vaikuttaako se siis hedelmöitymiseen jotenkin negatiivisesti? Pitäisi jossain vaiheessa perehtyä näihin asioihin oikein kunnolla... Mutta ei vielä haluta lukea mitään oppaita, tulee vain paha mieli kun ei tiedä miten kauan siihen on, että alamme edes oikeasti yrittämään.

Minullekin on aamukahvi tärkeää ja tuskin siitä luovunkaan... 2-4 kuppia menee päivässä.

Terveisiä mökiltä! Pääsin vasta nyt tietokoneen ääreen.

Kiitokset kaikille tuesta ja kirjoituksista! Rosa, tiedän hyvin mitä tarkoitat ja lääketieteellisestihän asia on juuri näin. Niinkuin kirjoititkin, niin kova paikka se kuitenkin on, jos ei muuta, niin voivottelee, että miksi juuri meidän sikiöön/alkioon piti tulla esim. kromosomivirhe. No, nyt yritetään uutta, mutta tuntuu siltä kuin menkat olisi alkamassa. Testailen vasta viikon päästä, jos menkat ei nyt ala (jos ovis oli silloin kun tikut näytti niin tänään pitäisi alkaa).

Sade, meillä on ihan sama juttu, tuntuu, että puhun AIVAN liikaa vauvaprojektistamme ja mietin ääneen tuntemuksiani tyyliin"nyt pistää alavatsasta vasemmalta". Mä en voi olla puhumatta vaikka haluaisinkin. Tosin mieskin puhuu jatkuvasti tuntemuksiaan, jos on kipeänä. Ja uskallan vielä sanoa, että hän valittaa ja kuvailee olojaan silloin vielä enemmän. Kai se meidänkin puhuminen on ihan luonnollista.

Minni, ei kannata suotta stressata. Kyllä kaikki menee hyvin omalla painollaan! Jättäkää tilaa puheille esim. ruuan ja kahvin väliin ja ilmoittakaa se aika vaikkapa alkumaljan noston jälkeen. Näin kaikki pysyy kuosissaan. Ja jos joku ei siihen väliin ehdi puhua, niin luultavasti hän löytää sopivan hetken myöhemmin illalla.

Mitäköhän muuta olitte kirjoitelleen? No, toivottavasti en unohtanut kommentoida mitään tärkeää! Täytyy lukaista vanhaa ketjua uudestaan.

Lumikukka, ennen ensimmäistä raskautta mä join varmaan ainakin 6 kuppia kahvia päivässä ja heti onnistui eli tuskin se siihen vaikuttaa, ainakaan oleellisesti. Sitä kannattaa vähentää silloin, kun on raskaana. Nykyään mä juon kaksi kuppia päivässä, kun en tiedä mikä tilanteeni on.

Lumikukka ja muut, siis ei ollut tarkoitus sanoa, että kahvinjuonti estää vauvojentuloa. Luin vaan netistä, että jos on sellaisia ongelmia kuin mulla (liian lyhyt väli ovulaatiosta kuukautisiin) niin siihen yks keino on popsia B-vitamiinia ja välttää kahvia, mustaa teetä, suklaata ja colajuomia, koska niiden sisältämä kofeiini ikäänkuin imee sitä B-vitamiinia. Eli yritän ensin "luonnonmukaisin" keinon pidentää tuota väliä ovulaatiosta kuukautisiin ennen kuin menen lääkärin puheille. Eihän sitä mitenkään tiedä, auttaako tuo tai onko teoria edes totta, mutta koska näistä mikään ei mulle ole elintärkeää, voin kokeilla olla juomatta/syömättä niitä. Eli summasummarun ei kahvijuonnilla tai suklaansyönnillä ole mitään tekemistä hedelmöittymisen kanssa. :) Jos se johonkin auttaa, niin kierron tasoittamiseen ja useimmillahan ei kierron kanssa ole mitään ongelmia. Selvensikö yhtään?

Hihi, mystisen greippimehupurkin arvoitus selvisi. Kolleganhan se on. Saa nähdä tapahtuuko puolessa vuodessa näkyviä juttuja ;D Peukutusta kollegallekin ihan salaa :D

Selvensi kyllä! Kiitos.

Tuli muuten tuosta juhannusjuomisesta mieleen, että millaisia teidän miehenne ovat juomaan? Meillä nimittäin useimmat riidat koskettelevat juuri tätä aihetta - juomatottumuksemme ovat hiukka erilaiset. Eli mies juo kolme siinä missä minä yhden. Minä en voi ymmärtää miksi aina pitäisi juopotella.

Huhhuh tulipa pahalle tuulelle pelkästään tuosta ajattelusta.

Mun mies ei erityisen liikaa juo, mutta mielipide vaihtuu varmaan sillä sekunnilla kun/jos raskaudun. Sit miehen yksikin tuoppi on varmaan liikaa, kun itse ei juo mitään.

Tarkoitan, että itsekin tykkään juoda punaviinia viikonloppuna iltaisin. Lisäksi käydään aika usein ulkona syömässä ja tykkään juoda olutta ruuan kanssa. Mökillä kun käydään, siellä menee saunaolutta ja punaviinitonkka, siis nyt kesällä. Eli jonkun mielestä ehkä käytetään paljonkin alkoholia.

Itse en aio juoda raskaana tippaakaan, en ota riskiä, vaikka sanotaan, että voi yhden lasin silloin tällöin. Mä en ota riskiä että alkosta tulisi mitään vaikutusta meidän vauvaan. Vaikkei mies olekaan raskaana, haluan hänen ottavan mut huomioon. Olen sen kyllä sanonutkin jo. Ja hän sanoi, että kyllä tässä iässä on jo juhlat juhlittu ja että kyllä kännit on jo nähty ja koettu, eikä niissä ole mitään hauskaa enää, että nykyään tuntuu että oluen tilaaminen on enemmän piintynyt tapa kuin "janoasia".

Tässä asiassa olen tosi iloinen miehestäni. Ymmärrän kuinka ärsyttävää ja turhauttavaa se on kun mies juo liikaa/liian usein. Melkein kaikilla exilläni alkoholi oli riidan aiheena, he kaikki ovat olleet jotenkin suur- tai ongelmakuluttajia. Edellisen jätin juuri tästä syystä, kun hänelle alkoholi oli ongelma, vaikkei juonutkaan usein vaan PALJON ja KAUAN kun kerran aloitti.

Nyt nautin, kun voimme tässä suhteessa tilata oluet ja se tosiaan jää yksiin juomiin jos niin haluan, eikä tarvitse ennakoida tilanteita ja olla tilaamatta jos mies "kuuolstaa" siltä että sille maistuis. Mutta sympatiat on teidän puolella, keiden miehille alko maistuu! Tiedän kuinka ärsyttävää se on! Ja kuinka ihana mies voi olla niiiin pölö kun se on kännissä.

Angsteri, sullahan on jännää! Mikä kieropäivä sulla nyt on? Pidän peukkuja että olis natsannut!!!

Pimmulle halitukset ja Katriinalle tervetuloa takaisin! :)

Morsiamen ryöstö on minunkin inhokkilistallani! Esitimme kainon toiveen, ettei häihimme tulisi "tuttujuttuleikkejäjamorsiamenryöstöjä" ja onneksi toivetta kunnioitettiin! Puheista ja musiikkiesityksistä nautin eniten. Lauantaina olimme eräissä häissä, missä morsiamen ryöstö kruunasi illan: sulhanen oli aivan liian humalassa ja puhui törkeyksiä mikkiin...

Kahvin juonnin kanssa kamppailen minäkin, koetan pitää päivittäisen määrän max kolmessa kupissa (ja tiukkaa tekee).

Anna, kiitos peukutuksista! Täällä kierto näyttää venyvän loputtoman pitkäksi. Ihan nolottaa tunnustaa, miten vähän tiesin ovulaatiosta -harvinaista herkkua kohdallani. Viime viikolla perehdyin aiheeseen ja ilokseni huomasin että kaikki oireeni täsmäsivät! Eli ovis taisi osua kp 31 tienoille... voi näitä kiertoja! Onneksi mies on talkoissa reippaasti mukana, nyt en itse kyennyt pitämään suutani kiinni, vaan mies tiesi liiankin tarkkaan missä mennään...

Juoma-asioista vielä. Mieheni alkoholin käyttö on on/off - harvemmin juo, mutta kavereidensa kanssa sitten juhlii perisuomalaiseen tapaan. Onneksi näitä kertoja ei ole liian usein! Kieltämättä itsekin harrastan välillä ystävieni kanssa "nollausta", tyttöporukalla kunnon pohjat ja baariin... Hyvän ruuan kanssa meille molemmille riittää lasi punkkua, nämä biletyskerrat ovat asia erikseen.

Mukava kuulla vähän muidenkin ajatuksia... Pari vuotta sitten mies joi sen verran reippaasti, että harkitsin jättämistä. Nyt tilanne on tasoittunut huomattavasti paremmaksi, normaalimmaksi. Silti on vielä tuoreessa muistissa mitä se voi olla ja sen takia varmaankin tuntuu niin pahalle aina kun näyttää että maistuu... Ja ärsyttää kun baariin tms illanviettoon selvinpäin lähteminen ei ole edes vaihtoehto.

Varmaan täti tulossa kun mielialat hieman heittelee. Oon ollut pari kuukautta syömättä pillereitä ja tuntuu, että olen ollut tasaisempi ja iloisempi. Mieskin sanoi samaa. Onko muilla ollut samanlaisia havaintoja?

Söin pillereitä tosiaan yli 10 vuotta, ja lopetin ne toukokuussa. Voihan tietenkin olla iän tuomaa, mutta kyllä selkeästi huomaan, että pystyn hallitsemaan tunteeni paljon paremmin kuin ennen. Kun söin pillereitä, saatoin saada ihan kauheita raivareita ja "turhautumis-itkuja". Nykyyän kun suutun, pystyn tunnekuohussakin olemaan täysin rationaalinen ja keskustelemaan, kommunikoimaan ja kuuntelemaan toista. Mitkään (negatiiviset) tunteet ja fiilikset ei ota 100% haltuun. Ennen olisin vain ns. kilahtanut. En myöskään itke niin usein. Itse asiassa pillereiden lopetuksen jälkeen en ole parkunut kunnolla kertaakaan. Ei ole kylläkään ollut mitää hyvää syytäkään. Olen muutenkin ollut isloisempi ja ajatellut positiivisemmin asioista, joista olisin ennen saattanut masentua. Eli musta on tullut tasaisempi hyvällä tavalla.

Tuohon miehen juomiseen. Aluksi mies veteli ihan kunnon opiskelijakännejä, mutta nyt on rauhoittunut. Ei ne opiskelijakännit muuten olisi ottaneet niin pahasti päähän, mutta kun mies juo aina v---ukunkukaaneivälitämustajakaikkimeneepäinh---ttiä -viinaa. Ja kun tuo tapahtuu neljän kaljan jälkeen... Sen takia näen punaista heti kun mies vihjaa lähtevänsä poikien kanssa johonkin. Kun sen tietää ettei se sitten jää siihen yhteen tai kahteen. Mies on nukkunut sohvallakin viinan takia....... Nykyisin onneksi se alkoholin käyttö rajoittuu yhteen tai kahteen viinilasiin viikonloppuna.

Aijuu, thih, mies suunnitteli varpajaisia viikonloppuna :)

Mä olen ilman pillereitä jotenkin vakaampi. Okei, pms on aivan hirveä ja oviksen(?) aika, hmm... Mutta noin niinkuin muuten. Mies totesikin että pillereillä/renkailla mulla on jatkuva pms päällä...

Uh, kamala hääressi. Oltiin varattu 40 hlön bussi kuljetuksiin häävieraille, ja nyt yhtäkkiä 50 hlöä haluaa kyydin. Ja vanhemmat jotka maksaa sanoo "ei se bussi oo varattu kun yhteen keikkaan kun se maksaa monta sataa euroa". Eli nyt joudun sanomaan jollekin "tutummille" josko voisivat ottaa auton. AAAARRRGH!!!!! Jotenkin tuntuu että on välillä aikamoinen konflikti minun, sulhaseni (joka taas haluisi enemmän tanskalaiset häät joihin tulee 10-15 puhetta ja jossa tanssit ALKAA vasta puolenyön aikaan) ja vanhempani (jotka kustantavat suurimman osan ja jotka jäävät siivoomaan yöllä ja haluavat ymmärrettävästi että bileet loppuisivat yhden aikaan yöllä). AAAARRRGGH!!! (sori valitus)

Menkat rupee vihdoin loppumaan, onhan sitä vuotoa jo viikon verran kestänyt. Ja musta on tullu kamala finninaama just häiden ennen, täytyy yrittää käydä solariumissa jos se auttais. (sori edelleen valitus)

Ihana että Saanan mies rupee piiiikkuhiljaa pehmenemään! hyvähyvä!!!

Meillä ei mies onneks vedä "suomalaiseen tapaan" sellasia örmykännejä kovin usein, mutta ramppaa kyllä baarissa enemmän kun minä. Meillä ei oo riitaa lähinnä juomisesta vaan rahan määrästä (täällä Tanskassa maksaa yksi tuoppi n. 7 euroissa) jota baarissa menee kun itse olen niin säästäväinen. Känniriitoja tulee aika harvoin, koska en jaksa melkein ikinä mennä baariin mukaan :) (tai lähden sieltä aiemmin pois...)

No kai sitä vois mutta kun vanhemmat jotka on hoitanut (ja maksaa) lystin on sitä mieltä että "tulkoot loput autolla, ei me muuta hommata"... Voi olla että hankin itse sen tilataksin sitten lopuille ja maksan itse... Aarrrgh. Takaisin tulo juhlapaikalta ei sitten ole ongelma, koska se kyyti voi viedä useamman kierroksen. Aarrrgh. Eli periaatteessa jotkut suomalaiset vieraat joutuisivat menemään juhliin autolla, mutta hakemaan auton seuraavana päivänä pois... aaargh.

Minnille rutistus! Älä stressaa! Tiedän että se on vaikeaa, mutta ihan oikeasti, hengitä syvään!

Onko kyydin järjestäminen vieraille todella tarpeen? Voiko sen hoitaa helposti (tilataksi, isompi bussi...) vai voiko sen jättää kokonaan hoitamatta ja todeta että kyllä ne ihmiset pystyvät liikkumaan ihan itse? Ja lopettaa stressaaminen...
Me ei olla koskaan oltu sellaisissa häissä joissa olisi ollut bussi. Ja matkat kirkolta juhlapaikalle ovat olleet 20-80km.

Onnistuisiko joku kompromissi puheiden osalta? Puheita reilusti mutta rajoitettu määrä ja kaikkiin jokin aikaraja? Meillä sanottiin puheiden pitäjille, että puheet saavat kestää max 5 min. Yksikään puhe ei kestänyt sen yli ja kaikki jaksoivat kuunnella ne.

Voimia häästressiin! (joo-o, sanoo hän joka uhkasi jo erolla ennen vihkimistä...)