Ajatuksissa 23

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos tarkkaileva vieras!

Elli vaan, toivottavasti siedätys auttaa sulla, mulle se oli pelastus! :D

Iipille edelleen hurjasti peukutuksia! :D bd bd bd bd Milloin ajattelit testata KUN täti pysyy poissa? :)

Renkaan aloittaminen on ihan ---stä. Miten ihminen voi turvota parissa päivässä 2kg?!? Ja eilen lenkki jäi ihan vajaamittaiseksi kun tuntui että ilma loppuu kävellessä. Siis kävellessä! Onneksi mies ei ole täällä, joutuisi muuten raukka kärsimään :)

Niin juu, Ballerina, en nyt ihan niin fiksu ollut. Ihan itse mies halusi autokauppaan, menin tosin ihan kiltisti mukaan :)

Olen kyllä ihan toivoton sähläri.
Eilen illalla tuli kauhea nälkä ja ajattelin keittää pari kananmunaa. No, fiksuna tyttönä kuumensin ensin veden ja laitoin sitten ne kananmunat sinne veteen. Mitäpä muutakaan siinä sitten tapahtui, kuin että munien kuori halkesi ja sisukset lilluivat siinä vedessä mielenkiintoisen näköisinä.
Otin uuden yrityksen ja laitoin uudet munat kylmään veteen ja sitten levylle. Muuten meni ihan hyvin, paitsi että vettä oli ilmeisesti liian vähän ja munat tavallaan paloivat pohjaan. Siis sieltä kuoren sisältä.
Hmph. Ehkä mun pitää harjoitella ruoan laittoa ennen kuin aletaan yrittämään, mehän kuollaan muuten nälkään! :)

Kiitos tarkkailevalle vieraalle!

Mies kotiutui eilen vasta puoliltaöin, mutta joutui sit vielä heti lypsyhommiin...Eipä tuo onneksi vastustellut :D Tänään on kait vielä otollinen päivä ja sit alkaa taas se piinaava odotus. Tässä kuussa oon tuntenu itteni taas ihan normaaliksi. Ei oo mitään valeraskausoireita ollut -ainakaan vielä :)

Voi sua Saana :D Onhan sulla kuitenkin se 9 kuukautta aikaa opetella kokkaamaan vaikka aloittasittekin yrityksen. Voin kyllä omasta puolestani tunnustaa että oon ihan surkee kokki, mies on meillä se joka yleensä aina laittaa ruokaa...

Työniloa ja aurinkoista mieltä!!! Ja iipille peukkuja db db db db db testaa jo!!!!!

Mä oon tän aamun koettanut treenata viimeviikonlopun turvotusta pois (sipsit ja siideri tekee niin ällön olon että...) Nyt alkaa olla jo aika jees olo ja illalla mennään vielä kunnon lenkille kun on niin ihana ilma. Enpä muista että koskaan ois maaliskuussa ollut näin lämmintä...

Mulla on ihan sama ongelma, en osaa laittaa ruokaa eikä toisaalta kiinnostakaan... meillä on mies joka laittaa ruokaa, kun mä taas tiskaan ja pyykkään :)

Puh, olin just pallojumpassa (kirjoittelen itseasiassa kuntosalin koneelta..:) ihan pystyä taas liikkumaan kun oli viikko paussia, kun tuntui että flunssa ois iskeny.

Mulla on kans toi siitepölyallergia, varsinki koivu ja heinät. Miten toi siedätyshoito toimii, kertokaapas vähän kokemuksia!!! :)

Hei pikkumyy, sullahan oli silloin joskus rengas? Nolo kysymys, mutta kuinka ylhäällä se pysyi? Kun musta tuntuu että se valuu koko ajan, ei siis pois, mutta aika alas...

Heh, silloin joskus kun asuin vielä kotona osasin laittaa ruokaa, mutta nyt kun olen aina syönyt koululla tai töissä, tai vanhempien luona, on taito jotenkin päässyt ruostumaan... Mut hei, osaan kuitenkin keittää vettä! :D No joo...

Siedätyksessä pistetään allergeenia noin kolmen(?) vuoden ajan. Tai ainakin se oli silloin pistoksena kun mä sitä otin, mutta siitä on jo tosi paljon aikaa. Pistosten väli on viikosta kuukauteen riippuen vuoden ajasta ja siitä kuinka kauan on pistetty. Ihminen siis ihan sananmukaisesti siedätetään. Mä otin sitä silloin sekä koivulle että timoteille. Noille kun ottaa sen niin esim timotein siedätyksen jälkeen ei reagoi niin voimakkaasti muillekaan heinille. Se voi tuntua ajatuksena aika hurjalle, niin pitkä aika pistoksia, mutta kyllä se kannattaa! Mun pitäis käydä ottamassa uusi kierros, kun edellisestä on noin 12-13 vuotta aikaa :) Siedätyksen jälkeen mun allergiat lieveni tosi paljon :)

Jee! Neljännes ikkunoista on pesty! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Saana...:
Iipille edelleen hurjasti peukutuksia! :D bd bd bd bd Milloin ajattelit testata KUN täti pysyy poissa? :)

Vai että KUN... En uskalla olla vielä noin positiivinen sen suhteen, mutta kiitos :-) Päätin jo viime viikolla, että testaan aikaisintaan sitten kun se mammaksin paketti tupsahtaa postista. Varmaan tänään tai huomenna. Yritän vielä kuitenkin sinnitellä muutaman päivän...

Alkuperäinen kirjoittaja Minni..:
Mulla on ihan sama ongelma, en osaa laittaa ruokaa eikä toisaalta kiinnostakaan... meillä on mies joka laittaa ruokaa, kun mä taas tiskaan ja pyykkään :)

Meillä molemmat laittaa tarvittaessa ruoan, mutta käytännössä minä teen niitä tylsiä arkiruokia ja siippa huolehtii erikoisuuksista (esim. thairuoat). Niin, ja minä myös tiskaan, pyykkään, imuroin, jne... :-)

Milloin Saana tuut pesemään meidän ikkunat?? ;-)

Ei voi olla sisällä kun aurinko paistelee! Oli aamulla pakko kaivaa viime kesän ballerinat esille ja jalkaan... luokkatilat on jo nyt tukalan kuumia, miten tässä vielä tehdään töitä useampi kuukausi?!

Aika extremeä Saanan kananmunan keittely! :D Kokkailusta pidän, mutta muita kotitöitä välttelen parhaani mukaan. Tosin kokkailutaidoissa on täälläkin paljon kehittymiselle varaa, teen yleensä samoja hyviksi havaittuja juttuja inspiraation iskiessä. Mies on surkea kokki, onneksi valmisruuat on keksitty (ei todellakaan ole tottunut tulemaan valmiseen pöytään)! Mies puolestaan hoitelee pyykit, lajittelu on inhokki nro 1! Mikään ei tosin voita siistiä kotia, kevätsiivouksen aika alkaa olla käsillä... kai ne ikkunatkin pitäisi pestä?!

Iipille peukut ja varpaat ylös!!!!

Voi vitsit että muakin jännittää Iipin testailut! Tulispa ne testit tänään. Peukkuja ja kaikkea mahdollista hyvää tuuria, vaikka toisaalta olis kauhean sääli menettää sut tästä porukasta.
Voi kauhea kun toi Saanan +2 kg kuulostaa hurjalta, eipä tosiaan käy kateeksi renkaan kanssa elely. Mutta koita nyt pärjätä!
Me mennään tänään töiden jälkeen kevään ekalle pyörälenkille nauttimaan auringosta ja lämmöstä. Älkääpä liikaa puhuko kevätsiivouksesta ja muusta, eikö aurinkoisilla ilmoilla pidä olla ulkona ja tehdä kaikkea kivaa!
Meillä kotityöt tehdään aika tasapuolisesti. Oikeastaan pyykkijutut on ainoastaan enemmän mun vastuulla, ja lattioita en pese koskaan, se on aina miehen homma.

Muistaakseni se rengas pysyi ihan siellä ylhäällä perukoilla asti,en ainakaan muista mitään valumisongelmaa...Mut jos ne ei pysy, niin sehän ois teille hyvä syy jättää ne pois ;)

Voi että te ootte tehokkaita, en oo edes ajatellut vielä sitä ikkunanpesua. Plääh! Kai se täytyy tällä viikolla tehdä alta pois kun ens viikolla alkaa ne työt... Muuten meillä siivotan ja pestään pyykkiä aika lailla 50-50, paitsi nyt kun oon ollu työttömänä niin oon tietty tehny enempi kotitöitä jo päivällä...

Kyllä paino voi hyvinkin heittelehtiä pari kiloa, riippuen kierron vaiheesta (mä ainakin painan vähiten just menkkojen jälkeen ja eniten ennen menkkoja ja niiden alussa), mitä on syöny ja kuinka paljon on juonu, ja miten on käyny vessassa. Jäitä hattuun, Saana :) Eiks se ollu niin et yks kilo rasvaa on 9000 kaloria, eli aika paljon sitä ois pitäny syödä ylimääräistä et viikossa olis tullu kaks kiloa :) Varmaan nesteitä vaan jotka lähtee itestään pois :)

Hmmm... en tiedä uskaltaisinko tuohon siedätyshoitoon.. Se ois kyllä aika kamalaa jos ois raskaana just touko-kesäkuussa ja sattuis paha koivu-vuosi... Eiks oo mitään lääkkeitä mitä voi käyttää raskauden aikana allergiaan? Puh... jos meidän yritys alkaa kerran häiden jälkeen elokuussa, ja kai sitä keskimäärin menee 4-6 kk ennen kun tärppää, niin tietty/toivottavasti oisin sit ens vuoden toukokuussa raskaana...

Iipille hurjasti peukutusta! bd bd bd bd :)

Neilikkaaaaa!
Mitä työhaastatteluun pitää laittaa päälle??
Joo-o, näin vanhaksi olen elänyt enkä ole käynyt vielä ainoassakaan haastattelussa *punottaa nolostuksesta*

Onneksi aloitin renkaat nyt enkä vähän ennen häitä. Thih, jos tämä turpoaminen jatkuu, niin ainoa vaihtoehto olisi ollut tehdä itse nyöritys pukuun ;)

Ei mutta oikeasti, toivottavasti turvotus ei keksi poistua juuri perjantai aamuna.... :S

Tämä kuuluisi varmaan tiukkapipojen ketjuun, mutta annetaan nyt tulla tänne. On se "#¤% kun rengas ei pysy jossain siellä ihan ylhäällä. Olenko jotenkin poikkeava?!? Ei kyllä mies toistaiseksi ole valittanut. Hmph.

No joo. Voikohan siedätystä ottaa raskaana ollessa...? Siis kun eihän se ole lääkettä tms? Jos aloittaisin syksyllä uudestaan... Hmm....

Minni, pakko on olla joku lääke jota saa käyttää :)

Heh, mies totesi mun kananmunien keittelystä "oma mestarikokkini... pitäskö mun tehdä ruokaa vähän useammin?" Hmph... :D

Jaahas, nyt peukutellaan aktiivisimmin siis Saanan työhaastattelua! Koska se on? (Ja ei me tietenkään Iipiäkään unohdeta, joko on uutisia?) Saanan vaateasiaan: mulle vanhempi naiskollega sanoi että ehdottomasti musta (tai muu yksivärinen) housupuku, ja sitä olen sitten noudattanut. Mieti mitä haastattelijalla on luultavasti päällään, ja yritä täsmätä samaan tasoon, mutta mieluummin vähän siistimmin kuin hän kuin vähän arkisemmin. Eli jos miehellä on pikkutakki ja kravatti, niin eikös se jakku silloin käy. Mutta kun kyseessä on kesätyö (onko muuten oman alan?), ja jos sulla ei ole jakkupukua, niin mun mielestä suorat housut ja neule tai kauluspaita on erittäin sopiva myös. Ja huulikiiltoa!
Tää huulikiilto on mulla sellainen pelastava henkinen tsemppausjuttu. Monesti kun töissä on tiukka paikka, joku esitys tai neuvottelu tai kokous tms, johon ei ole liikaa sisäistä varmuutta, ja vastapuolella pelkkiä äijiä, kuten tavallisesti, niin viimeisenä valmistautumiskeinona laitan aina huulikiiltoa. Sitä asetta miehillä ei ole ja tehoaa monessa tilanteessa!
Kiitos muuten niille taustailijoille jotka antoi tietoa allergialääkkeistä. Hän siis oli sitä mieltä että silmätippoja ja nenäsuihketta voisi huoletta käyttää? Mun nenäsuihkeessa (oon joutunut jo aloittaan) kyllä luki, että jos olet raskaana tai suunnittelet sitä, neuvottele lääkärisi kanssa. No en sattumoisin neuvotellut, kun appiukko kirjoitti sen reseptin ;) Mutta jos plussa tulisi, niin pitäisi kait heti soittaa neuvolaan ja varmistaa asia. Ilman en kyllä pärjää. Tosin mulla kevät on pahin aika, viime keväänä käytin ihan astmalääkkeitä, mutta kesällä pärjäsin kokonaan ilman.

Täältä ei vielä mitään uutisia. Mammaksin paketti tuli eilen, eikä juurikaan menkkatuntemusia - vieläkään. Mutta katellaan :-)

Minni: Yksi rasvakilo taitaa vastata 7000 kcal - jos nyt haluaa niin tarkkaan pilkkua viilata ;-) Lueskelin eilen yhtä tosi hyvää ravinto-opasta. Täytyy sanoa, että tieto lisää tuskaa! Argh! Hulluksi varmaan tulis jos yrittäis kaikkien ohjeiden mukaan elää - ja vielä kun ne tuntuvat vaihtelevan aina puhujan mukaan. Argh!

Neilikan kollegan ohje kuulosti hyvältä. Itse olen aina (kokonaista 4-5 krt ;-) pukeutunut jakkupukuun, mutta se johtuukin työn luonteesta. Mutta normaalisti töissä en todellakaan käytä jakkupukua kuin harvoin. Tässä ammatissa kun voi aina laittaa pukeutumisen luovuuden piikkiin ;-D

Allergioista vielä: Vuosikausien empiirisen tutkimuksen jälkeen olen aika pitkälti sitä mieltä, että yleiskunto vaikuttaa paljon allergiaoireisiin. Viime vuosina siitepölyt eivät ole juurikaan vaivanneet <koputtaa puuta>, mutta uskoisin että yleiskuntoni on nykyään parempi.

Mun mielestä siistit mustat housut ja joku paitapusero (+ ehkä pieni huivi kaulaan tms) on aika neutraali ja varma vaihtoehto. Jakkupuku voi ehkä ampua yli jos sitten haastattelija on farkuissa, eihän sitä ikinä tiedä... Mutta sellaset vaatteet missä itsellä on varma olo! Muutenkin kannattaa miettiä etukäteen sellasia peruskysymyksiä mitä ne kysyy (hyvät puolet, huonot puolet, miksi haluat sen työn, miksi niiden pitäisi palkata sinut, mikä motivoi työssä) tms.

Mites iipi, huhuuu? bd bd

Pöh, mutta halitukset iipille joka tapauksessa! Positiivista kuitenkin se että kierto rupeaa säännöllistymään!

Yks mun miespuolinen työkaveri ilmoitti että heillä on yrityksessä perheenlisäystä, ja toiveena et syntyis ens vuonna. *huokaus* jos ois mies niin ei tarttis salailla tollasia asioita, mut naispuolisena työntekijänä joutuu. Yks toinen työkaveri kysy multa oonko raskaana (kun menin aiemmin syömään ilman sitä) et miks en voinu odottaa, oonko raskaana, niin olin sit muka loukkaantunut ja sanoin et tarkoitus tässä ois laihduttaa eikä päinvastoin.

Yeah, right....

Voi Iipi, *halaus*
Toivoin niin saavani erilaisia uutisia... On tämä ankeaa kun haaveet kaatuu, taaas kuukaudeksi. Uutta yritystä päin vaan, ja annetaan kevään laittaa hormonit hyrisemään! Kyllä meidän kaikkien plussausaika vielä tulee!

Lohtuhaleja Iipille, jos ne menkat nyt sitten ilmaantuivat. Oikea asenne sinulla kuitenkin; uusi kierto edessä ja uudet mahdollisuudet!

Työhaastatteluun en itse pukisi jakkupukua, koska tuntisin oloni ihan hupsuksi! Tietenkin ala vaikuttaa pukeutumiseen paljon. Kun viimeksi olin haastattelussa (ja sain paikan) pukeuduin mustiin housuihin ja samettijakkuun. Kaulassa oli huivi. Tärkeintä mielestäni on, että olo on itsevarma, eikä tarvitse miettiä onko sukkahousut rikki tms vaan voi keskittyä olennaiseen. Meikkiin ja hiuksiin panostaisin; huoliteltu olo antaa myös itsevarmuutta. Tsemppiä Saana, joko tiedät haastattelun ajankohdan?

Hääintoiluakin hieman: saimme eilen kutsut postissa ja lopputulos on ihana! Tuntui taas astetta todellisemmalta koko häätouhu, kun näki mustaa valkoisella. Eli naimisiin ollaan menossa! :D

Taas on mahtava lenkkikeli! Penikat tosin huutavat jo armoa asfaltilla juoksemisesta, jokohan kohta pääsisi metsään?

Tarkkailevasta vieraasta tuli nyt EPW. Saanen liittyä ketjuunne?

Täällä on tosiaan vasta ajatuksissa, ja enemmän minun ajatuksissa kuin avomiehen. Yhdessä ollaan asuttu vuoden alusta, joten eihän tässä mikään tulipalokiire vauvantekoon tosiaan vielä ole. Mutta jos vahinko sattuisi, niin se olisi enemmän kuin onnellinen sattuma.

Laitan tästä vielä linkin viimeisimpään Terveydeksi lehteen, jossa käsiteltiin mm. raskauden ajan vitamiineja. On ainakin varmasti asiantuntijatietoa. Lehteä voi siis lukea ilmaiseksi netistä.

http://www.digipaper.fi/terveydeksi/3370/

Ketäs muuten jännätään seuraavaks? Täällä on kp 3 ja ollaan miekkosen kanssa erossa 10 pv just siinä puolivälissä, eli täällä suunnalla ei kyllä tapahdu mitään jännäämisen arvoista lähiaikoina....

Huh, meinasi tulla jo vieroitusoireita.

Rutistus iipille!

Tervetuloa EPW!

Perjantaina ysiltä olis se hetki. JAIIIIKS! Höh, pitääkin jännittää kaikkia asioita mahalla, koko ajan kun on huono olo, niin ei ole ollenkaan hauskaa. Noh, jos se vähän laihduttaisi, idot on muuten aika hyvin muotoiltuja :)

Vitsit tuo pukeutuminen vaivaa. Edellisessä samankaltaisessa paikassa oli suosituin asu farkut ja neule. Että aika 50-50 on farkku ja tummapukulinja. Hmm... Ja tämäKIN on noloa tunnustaa, mutta mulla ei ole vieläKÄÄN mustaa takkia. Mustia suoria housuja (yhteen vai erikseen?) on kyllä ja siistejä neuleita myös, mutta tuo jakkupukulinja on vähän huonoissa kantimissa. Ei kyllä saisi olla...

Tämä olisi oikeastaan just mun alaa, harvinaista kyllä :) Että pitäkäähän kaikki ulokkeet pystyssä! Vois nimittäin olla muutakin luvassa kuin kesätyötä.... Voi että voikin ihmistä jännittää! :S

Oliko jossain juttua tyyliin puoli vuotta sitten siitä kuinka perhe on miehellä uraa parantava juttu, kun taas naisilla päinvastoin? Ihan ----stä. Hmph.

Kun juoksette, tuntuuko siltä että sääriluu taipuu mutkalle? Ja sitten sääriluu(?) on kipeä viikosta puoleentoista? Olen aina ajatellut että niin on kaikilla, mutta onko?

joku kyseli, voiko allergian siedätyshoitoa antaa raskaana olevalle...
oli juttua ko hoitoa aloittaessa lekurin kanssa. täällä k-euroopassa ei suositella heti raskauden alussa ainakaan isoja annoksia pistämään. kun takana on jo pitempi aika (yli vuosi), voi raskauden aikanakin pistää. voinnin mukaan. mulla ei ole koko piikitys pientä punoitusta & kirvelyä lukuunottamatta mitään aiheuttanut. pitää muuten olla piikin jälkeen puoli tuntia "valvonnassa" = odotushuoneessa lehteä lukea...
ekan puolen vuoden jälkeen tuli kevät ja kamalat allergiaoireet, eli ei ollut auttanut. nyt on puolitoista takana ja ei ainakaan vielä pahempaa, olisi jo aika...

vauvaprojekti on myös viivästynyt miehet vastustuksesta johtuen, joten ehkä siedätyskin pääsee auttamaan ;-)

Saana, onnea työhaastatteluun!
Mitä jos laittaisit nätin polvipituisen hameen, siihen sopivan paidan ja sään mukaan kengät. Jos on viileämpää, saappaat menee hyvin, ja jos lämpimämpää, niin avokkaat.
Farkkuja en laittaisi missään tapauksessa, vaikka yläosa olisikin siistimpi. Minun mielestä mieluummin yli- kuin alipukeutunut.
Mitä tahansa laitatkin päällesi, sinun täytyy tuntea itsesi itsevarmaksi.
Haastattelussa olet oma itsesti, niin kaikki menee hyvin.

Tervetuloa EPW! Kerrohan meille itsestäsi lisää!

Saana, ei kuulosta ihan normaalille nuo jalkojen vaivat. Onko sinulla kunnon kengät? Penikkatautia? Itselläni penikat oireilevat yleensä joka kevät ennen lenkkarien vaihtoa ja asfaltilla juoksu on tietenkin myrkkyä jaloille ja selälle. Huomisaamuna sitten peukutusta haastatteluun, päätitkö jo vaatteet?

Minne hääkaimani on kadonnut?! Joko Annasta on tullut Bridezilla?! ;)

Mukavaa torstaita kaikille! Ketään menossa Hulluille Päiville?