AJATUKSISSA 34

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkumyy27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkumyy27

Vieras
Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 12/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 31+34, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 30+28, Y6/07
Mi-iu 22+26 Y näillä näkymin syksyllä häiden jälkeen :)
Sade81 26+28 TJOT 06/07 alkaen
Rosa78 29+31 Y 5/07
Lumikukka80 26+29 T 09/07
Angsteri 28+31 Y2/07
Stella-82 25+25 Y6/07
pimmu 22+24 Y5/07

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07 -> 10.5.07 tyttö (3944g ja 52cm)
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4. -> 27.4. poika (2860 g ja 48 cm)
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07 -> 26.4. poika
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, LA 21.9.2007
Jellybean 24+25, +5.2.2007

Tänään alkoi tuhrutella, joten täti on todella ajoissa tällä kertaa, kierto siis vaan 23 päivää... Päätä särkee hirveenä ja mahaa viiltää, pitkästä aikaa aika pahat menkkaoireet.

Onkohan mulla liian lyhyt se luteaalivaihe (?).... Jokohan pitäis hakeutua lääkäriin, kun on jo puoli vuotta oikeeta yritystä takana... Pitäis varmaan alkaa miesät pehmittää tutkiuksia varten...Tosi innolla se on mukana tässä vauvanteossa, mut en tiiä mitä mieltä se ois hoitoihin menosta...

Kiitokset uudesta ketjusta! Pikkumyy, oon kans ruvennut epäileen, että mulla liian lyhyt toi luteaalivaihe.. Milloin kp:nä sulla oli ovis? Mulla oli ovis kp 21 ja kierto oli yhteensä 30 päivää, eli luteaalivaihe vain 9 päivää. Eli jos tietää tarkalleen ottaen syyn, niin onko mun järkee odotella vuotta ennen lääkärille menoa? Eihän näin voi raskautua?? Kyllä kai sitä yksityiselle vois mennä mielenrauhaa ainakin hakeen.. :)

Minni, 26+24, Y5/07
Meea, 22+23, Y6/07
Saana 24+28, T 12/07
Neilikka 26+25, TJOT 01/07 alkaen
tytti. 24+24, Y04/
Erica, 31+34, Y4/07
Joanna79, 27+32, T5/07
iipi 32+35 Y2/07
Anna 27+25, Y4/07
Pikkumyy27 27+29, Y2/07
Ballerina 30+28, Y6/07
Mi-iu 22+26 Y näillä näkymin syksyllä häiden jälkeen :)
Sade81 26+28 TJOT 06/07 alkaen
Rosa78 29+31 Y 5/07
Lumikukka80 26+29 T 09/07
Angsteri 28+31 Y2/07
Stella-82 25+25 Y6/07
pimmu 22+24 Y5/07
Lissu28 28+26 TJOT 12/05

Vilkku, 31+31, Y5/06, LA 28.7.07
Daisy, 31+36, Y5/06 +11.10.06, la 21.6.07
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. la 4.5.07 -> 10.5.07 tyttö (3944g ja 52cm)
Katriina, 27+31, Y3/06 LA 21.4. -> 27.4. poika (2860 g ja 48 cm)
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07 -> 26.4. poika
Vanilla, 26+24, Y3/06, LA 12.2.07 -> 2.2.07 poika (3400 g ja 50 cm)
Sella, 23+23, TJOT, LA 21.9.2007
Jellybean 24+25, +5.2.2007

Olin tippunu listalta...

Me miehen kanssa puhuttiin tässä yhtenä päivänä niistä hoidoista ja hän ei kuulema oo tässä vaiheessa (jos koskaan) valmis menemään niihin hoitoihin. Mieskin kovasti toivoo lasta mutta hänelle se ei ole niin iso asia vaikkei me koskaan saataisi lasta. Olin lievästi sanottuna järkyttynyt koska olen antanut itseni ymmärtää meidän aikaisemmista keskusteluista että jos ei lasta kovasta yrityksestä huolimattakaan kuulu niin mentäisiin niihin hoitoihin. Nyt ei sitten näköjään olla koskaan menossakaan. Kaipa se on mullakin haudattava haaveet omasta pienestä nyytistä jos kerran mieskään ei ole valmis kaikkeansa tekemään se eteen että saisimme lapsen...

Lissu28, miehesi mielipide voi hyvin muuttua vielä! Jos katsoin oikein niin hän on 26-vee, joten voi jossain alitajuntansa syövereissään ajatella, että on vielä niin nuori, että kyllähän te ehditte. Voi olla, että miehistä voi tuntua hassulta mennä hoitoihin tuon ikäisinä, vaikka näinhän ei asia todellakaan ole. Eli 30+ voi joutua jo ajattelemaan toisin. Tiedä nyt näistä miehistä! Mutta älä vielä heitä kirvestä kaivoon!! Oletko käyttänyt koskaan ovulaatiotikkuja?

Mulla ei testit näytä enää ovulaatiota (näytti viikon verran). Jollain toisellakin oli sama ongelma näillä palstoilla ja joku oli kirjoittanut, että silloin saattaa olla raskaana (että ovistesti näyttää positiivista). Nyt hieman hiipuu toivo raskaudesta, mutta täytyy odottaa ensi viikkoon...

Pikkumyylle rutistus menkoista ja Lissulle rutistus miehestä.

Älä Lissu vielä hautaa toiveita! Miehet osaa olla joskus niin sanoin kuvaamattoman ---- . Mä veikkaan kuitenkin samaa kuin angsteri, miehesi kokee olevansa vielä nuori hoitoihin. Ja oikein kunnon voimahali perään.

Meillä mies sai eilen kunnon sätkyn. Olen jostain, ei aavistustakaan kyllä mistä, onnistunut saamaan reiden sisäsyrjälle, ihan ylös valtavan mustelman. Noin kolme neljännestä kämmenestä. Hih, mies meni aivan kalpeaksi ja kysyi tooodella pienellä äänellä että ei kai hän vaan sitä ole tehnyt. Suloista :)

Olen miettinyt sellaista asiaa, uskaltaako ihmisille kertoa, kun vauvaa alkaa yrittämään... Oletteko kertoneet/aiotteko kertoa? Voisi tuntua raskaalle, mikäli se ei onnistuisikaan ja kaikki kyselisivät, että mikä on tilanne... Toisaalta olen niin avoin, että olisi vaikea olla kertomatta :)

Toivotaan Lissu, että miehesi muuttaa mieltään. Ja eihän sitä tiedä, ehkä käy tuuri eikä niitä hoitoja tarvitsekaan :)

Lissu, älä heitä vielä kirvestä kaivoon! Uskon, niin kuin edellä olevatkin, että vielä liian aikaista sanoa, mihin kaikkeen miehesi on valmis yhteisen lapsenne vuoksi. Kerropa vähän taustastasi, että mitä kaikkia kikkoja olette yrittäneet? Ovistikkuja, greippimehua, vitamiineja?

Täällä kp 3 ja masentaa jokseenkin. Hirveän pitkä aika taas seuraavaan ovikseen. Ja tuntuu turhalta odottaa sitä, kun sen jälkeen kuukautiset alkaa taas liian nopeasti, että edes mitään voisi kiinnittyä sinne. Onneksi on ihana mies, jolla on vakaa luottamus, että onnistumme vielä, vaikka siihen menisi vielä kauankin. :)

Halit kaikille menkkaisille!

Mulla myös kp1, eli viime yönä alkoi. Ärsyttää, mut toisaalta nyt taistelutahto on nyt todella kova. Tässä kierrossa alkaa kadonneen oviksen metsästys, ja varmuuden vuoksi harrastan seksiä niin että napa paukkuu.

Noista hoidoista. En ole missään hoidossa ollut, mutta ymmärtääkseni (korjatkaa jos olen väärässä) eihän mieheltä tutkita kuin sperma. Eli ei kannata liioitella tai tehdä suurta numeroa "hoitoihin menemisestä" miehelle joka miettii onko valmis "hoitoihin".

Ystäväni muistaakseni "hoiti" kotona purkkiin simpat ja vei ne parin tunnin päästä lääkärille kun meni gynelle (siis oli etukäteen tietenkin sovittuna lekurin kanssa tämä). Mies ei siis edes käynyt itse lääkärissä. Mutta en voi nyt 100% varma olla tästä, ja kyseessä oli yksityinen gyne.

Mä olen nyt ottanut, tai siis ihan toisin päin: Tämä projekti on ottanut mut nyt niin kokonaisvaltasesti haltuun, että en pysty muuta ajattelemaankaan. Mutta miestä en halua ylimäärästä stressata. Hän kyllä tietää että stressaan tästä, mutten halua hänen tietävän kuinka paljon. Hänellä on töissä rankkaa ja lisäksi tekee väikkäriä, että haluan pitää kaiken stressin ja ovishermoilut itselläni. Haluan pitää myös lääkärikäyntistressit ja hermoilut itselläni, että seksi pysyisi mahdollisimman "spontaanina".

Tietenkin on pareja jotka haluaa jakaa ihan kaiken, niin ymmärrän että haluaa miehen jokaiselle lääkärikäynnille. Mutta jos mies jotenkin kammoksuu ajatusta hoidoista, niin pitääkö miehen sitten ottaa osaa ja kantaa jokaiseen ultraan ja tutkimukseen.

Nyt, naiset, tässä kierrossa onnistuu toivottavasti monella. Se olis sitten kevätvauva...

Huomenia, aloittelen viime ketjun gallupilla. :) Samoilla linjoilla minäkin, ensin pinnis makuuhuoneessa ja mahdollisimman pian vaavi omaan huoneeseen. Kauhistutti rouva Hagmanin kommentit perhepedistä ja synnytyksen ihanuudesta... Meillä mies on erittäin herkkäuninen ja kauhistelee jo nyt miten sitä sitten joskus vauvan kanssa saa nukuttua.

Pimmu, saako udella missä päin maailmaa asustelette? Olen pitkään tiedostanut, että omia lapsia ei niin vain tule ja pitkäänkin adoptioprosessiin olisin valmis. Onneksi mies on samoilla linjoilla, vuosikausia kestäville hoidoille on jossain vaiheessa osattava laittaa piste. Rosan vinkki oli hyvä; ei se miehiltä niin paljon vaadi, että saa mielenrauhan siittiöiden suhteen. Pienen mietintätauon jälkeen tilanne on toivottavasti toinen, meillä naisilla on vain tapana hätäillä!

Onko kenenkään toisen mies ahdistunut synnytyksestä? Meillä mies kammoaa verta ja hänelle Teho-osaston katsominenkin on mahdotonta. Nykypäivänä tuntuu kuitenkin päivänselvälle, että mies on mukana synnytyksessä, mutta haluaisiko sinne tuekseen pökräilevää siippaa?!

Megaisot rutistukset koko porukalle, minullakin vatsaa nipistelee ja valmistaudun pahimpaan. Tämä kierto on kyllä omituisin ikinä!

Kevätvauvaa on vielä kommentoitava... Olen kuullut ohjeita muilta opettajilta, milloin ne vauvat on tehtävä, jotta saisi täyden hyödyn kesälomista. Näen aivan punaista moisista kommenteista, joiden mukaan kannattaisi raskautua marraskuussa... Kevätvauva olisi NIIIN tervetullut! :)

Rosa78, sama täällä; pakkomielle mikä pakkomielle. Nyt voisi olla mahdollista, että olen raskaana, mutta jotenkin se tuntuisi liian hyvältä tuurilta. Juuri oli viime kuussa se keskenmeno. Maanantaina odottelen alkaako menkat vai ei, tosin km voi niitä pidentää. Mulla kyllä tuli ovulaatio normaaliin aikaan, joten luulisi, että menkatkin tulee. Tilasin mammaksilta herkkiä raskaustestejä, mutta en ole vielä uskaltanut tehdä. Nega pelottaa liikaa. Ajattelin, että lauantaina kokeilisin tai sitten jänistän ja jätän sen maanantaille. Meidän elämäntilanteeseen sopisi, että vauva syntyisi maaliskuun lopussa/huhtikuun alussa, mutta eihän näitä voi ennalta päättää. Me muutetaan pian väliaikaisesti ulkomaille ja jos nyt olisi tärpännyt, niin voisin käydä kaikki ultrat Suomessa! Ehkä sekin lisää pakkomiellettä onnistua nyt.

Nyt sitten kysyn turhan hömppäkysymyksen, mutta onhan se mukava tällaista kevyttäkin kirjoitella, eli milloin ja missä kuussa te toivoisitte lapsenne syntyvän(jos kaikki onnistuisi sormia napsauttamalla ja saisi itse päättää)?

Me ei muistaakseni olla kauheasti puhuttu synnytyksestä, ehkä ohimennen olen maininnut, että kai olisit tulossa ja hän on myöntävästi vastannut. Enpä usko, että, Ballerina, miehesi todella haluaa jäädä pois jostain niin ainutlaatuisesta, kun sen hetki oikeasti tulee. Oletko jo miettinyt, että jos hän jäisi synnytyksestä pois, pyytäisitkö jotain ystävääsi, äitiäsi tai siskoasi mukaan synnytykseen vai olisitko sitten yksin?

Itse olisin oikeastaan halunnut alkuvuoden vauvan (tammi-maalis), itse kun olen loppuvuoden lapsia ja se oli aina niin ikävää, kun oli synttärit viimeisenä. Mutta sitähän ei voi tosiaan valita. ;)

Kuka on rouva Hagman?

Juu, pökräilevä mies mukaan. Mies on ainakin toistaiseksi tulossa mukaan ihan vapaaehtoisesti. Mutta pyörtyy se sinne kuitenkin, kun mun mustelmatkin jo tekee häijyä. Thih, pitää sitten järjestää sille sellainen paikka olla että voi ihan rauhassa pyörtyä. Oikein klassisesti suorin vartaloin sellälleen :)
Veljensä on varmasti vaikuttanut siihen että on lähdössä sitten joskus mukaan. Veljensä on ollut ja pyörtyillyt, mutta olisi kuulemma katunut jos ei olisi ollut.

Kevätvauva olisi aivan ihana! Just joskus maalis-toukokuun vauva *onnellisen haaveileva huokaus* Pelkään ihan hurjasti sitä että jos sattuisi tärppäämään niin että vauva syntyisi joskus marraskuun pimeimpään aikaan niin masentuisin. Muutenkin kun alkutalvi on aina jotenkin vaikeaa aikaa niin entäs jos vauvalla ei olisi kaikki kunnossa tai olisi kunnossa mutta huutaisi paljon koliikkia tms niin kuinka jaksaisin?

Toi on muuten niin totta. Se oli ikävää kun oli synttärit viimeisenä. Mutta sekin oli ikävää kun en juuri koskaan päässyt kesällä syntyneiden synttäreille. Hmph.

rutistukset kaikille menkkailijoille, täällä alkaa olla jo ohi.

Itse haluaisin ehdottomasti kevätvauvan, olisi synttärit sitten aiemmin eikä tarvitsisi olla se vika joka täyttää ja toisaalta en haluaisi talvivauvaa, koska pelottaa ajatus jos olisi hirveä talvimyräkkä ja pitäisi päästä sairaalaan synnyttämään jne (joo mulla tällaisia ihme pelkoja..en ole vielä koskaan edes ajatuksissani pelännyt sitä kipua vaan kaikkea tällaista oheistoimintaa ;)
toisaalta nyt ottaisin vauvan ihan mihin aikaan tahansa!

Rouva hagman on varmaankin Piritta Hagman (ent. hannula..se missi)

Angsterille peukutuksia!! minnepäin olette muuttamassa?

Meillä mies ehdottomasti mukaan synnytykseen, on ollut alusta asti selvää että tulee mukaan..mielestäni kuuluu tulla, kun nainen kaiken muun joutuu tekemään niin on syytä tulla edes samaan huoneeseen ;)

Uusi ketju, kivaa! Kiitoksia pikkumyy!

Ääh, mulla oli ihan törkee kiire eilen töissä joten en kerennyt tänne ollenkaan. Tehän olette olleet aktiivisia! :)

Katsotaan muistanko kirjoittaa kaiken!

Ekana tuosta gallupista. Mun mielestä eka vanhempien huoneeseen, mutta heti siirto omaan kun alkaa yöt sujua paremmin. Meillä mies on niin herkkäuninen ja kärsii jonkin asteisesta unettomuudesta että ei tulisi kuuloonkaan pitää vauvaa pitkää samassa makkarissa. On varmasti sitten helpompaa että hiipiä toiseen huoneeseen, niin että toinen saa nukkua rauhassa.

Anna, tuosta lääkärille menosta. Ei todellakaan tarvitse odottaa vuotta! Riippuu tietty siitä mille lääkärille on menossa. Kunnallisella puolella eivät varmasti vielä "halua" aloittaa tutkimuksia jos yritystä on vielä vähän takana mutta aina voi mennä yksityiselle.
Itse ajattelimme miehen kanssa tehdä näin. Olen käynyt yksityisellä ja keväällä kun olin siellä tarkastuksessa juttelin lääkärin kanssa, joka ehdotti että jos haluamme ja mitään ei vielä syksyllä ole tapahtunut niin voisimme käydä tarkistuttamassa että kaikki on vain ok. Eli multa katottaisiin veri ym hormoniarvot ja mieheltä simpat tutkittaisiin. Ehkä se on vähän aikaista puolen vuoden yrityksen jälkeen mutta me halutaan tarkistuttaa että kaikki on ok. Jos ei vikaa löydy, jatkuu normaali yritys niinkuin aikaisemminkin. Mulla alkaa ikää olla sen verran jo että on ihan fiksua vain kattoa että värkit pelittää molemmilla, näin ei ns. "turhaa aikaa" menne hukkaan jos jotain ilmenee. Eri asia mielestäni on nuorilla just 20 täyttäneillä, heillä on vielä aikaa vaikka kuinka paljon.
Mieskin on ihan samaa mieltä kuin minä. Eli syksyllä testeihin jos ei mitään tapahdu ennen sitä. Eli ajattelimme yrittää vielä 2-3 kiertoa ja sitten tutkitaan. Toivotaan ettei tutkimuksia tarvita :)
Mulla tuo luteaalivaihe on kai sitten normaali?! Jos kerran oviksesta menee aina se 14 vrk:ta menkkoihin. Mutta musta tuntuu ettei ovulaatiota aina tapahdu, jonka takia aion nyt seurata sitä ensi ja seuraavissa kierroissa. Mulla on teoria että ovulaatio jää tulematta kun kierto venyy niin kuin nyt, eli 36 päivää. Yleensä se on 28-30, ja oli pitkään niin. Näissä kierroissa tuli myös todella selkeät ovis limat.

Sitten tuosta saunomisesta. Siis apua! Oikeesti!! Toivottavasti tuo saunominen ei tosiaankaan heikennä miehen simppoja!Meillä mies nimittäin saunoo JOKA päivä, poikkeuksia lukuunottamatta....

Sori kun tuli noin hirveesti omaa napaa...

Lissu, älä vielä menetä toivoasi. Tilanteen miesten päässä muuttuu yllättävän nopeasti! Mullakin vielä tuoreessa muistissa kuinka mun mies ei vielä muutama vuosi sitten ollut ollenkaan valmis edes isäksi ja nyt on tilanne ihan toinen, on jopa valmis menemään hoitoihin! Mikä ihmetyttää mua kovasti! Täysi käännös siis!

Joku puhui tuosta adoptiosta. Meillä tämä keskustelu on vielä hieman vaiheessa. Itse haluaisin kovasti, mikäli ei omaa voi saada. Ja vaikka sellainen siunaatuisikin, olisin silti erittäin halukas adoptoimaan omien lisäksi. Mies ei oikein ole tästä vielä innostunut.

Rosalle ja pikkumyylle, pahoittelut ja voimahali tädistä!

Iiisot peukutukset vielä iipille ja balleriinalle!! Oliko vielä muita jännäiliöitä?

Nyt takaisin töiden kimppuun, taas. Vikoja viedään, huomenna lomalle, jesh! :)

Kevätvauva täälläkin toiveissa. Mä toivoisin, että vauva syntyisi maali-toukokuussa. Tosin tähän vaikuttaa myös se muuttomme. Sade, Ruotsiin mennään, joten kyllähän sielläkin on hyvä terveydenhuolto ym. mutta haluaisin käydä kaikki ultrat ym.Suomessa, koska mulla on km takana. No, kaikkea ei voi saada, mutta toivotaan parasta!! Kiitos peukutuksista!