Ajatuksissa 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anttuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anttuli

Vieras
Tämä nyt tuntuu niin koomiselta, että ketjun aloittaa ihminen, jolla nyt ei pitäisi olla enää mitään asiaa tälle palstalle, mutta kun tässä ketjussa on niin loistotyyppejä, ettei täältä malta olla poissa.

Eli tämän ketjun tarkoitushan oli alunperin olla ihmisille, jotka vasta haaveilevat vauvan yrityksen aloittamisesta. Ajan kuluessa kuitenkin osalle on yrityksen aika koittanut ja muutamalle jo se plussakin pamahtanut. Joten uusille tuttavuuksille on ovet avoinna. :)

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 31+36, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. kp 29/28
Katriina, 27+31, Y3/06¨- +19.8 kp 35/32
Hj, 24+28 T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Joanna79, 27+32, T8/06
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Minni, 26+24, T8/06
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, Y jossain tulevaisuudessa
Annemaria, 23+28
minna78, 29/40
Meea, 22+23, Y11/06 (ehkä)

Minä täällä pyöriskelen netissä vailla parempaa tekemistä. Vatsa oireilee menkkamaisesti ja odotan kuumeisesti vuotoa. Mitään ei ole vielä näkynyt, mutta toiveita en pidä korkealla.

No, viettäkää kaikki oikein mukavaa viikonloppua ja jos jaksatte käydä katsomassa, niin esitin pari kysymystä keskustelun aiheeksi tonne kutoseen.

Moro.

Roikumpa minäkin täällä..

Joskus ollaan muistaakseni puhuttu tuosta lasten määrästä ja kumpi ois kivempi ekana. Mie haluaisin kolme lasta, tuleva isä taas kaks, joten saa nähä. Ennen olin sitä mieltä, että poika ensiksi, mutta nyt en sitten oikein tiedä. Nyt sitä vaan toivoo, että vauva olisi terve, ihan sama kumpi tulee. :)

Pietään Sella sulle peukkuja, että saisit sieki positiivisiä uutisia. :)

Väsyttää vietävästi. Pakko sitä on kellahtaa kylelleen.

Huomenta

Edelleen väsyneenä melkein 12 tunnin yöunien jälkeen. Kuinkahan paljon sitä oikeasti vois nukkua? Nytkin oisin jatkanut unia, mutta kun niskat alkoi tulla kipeeksi liiasta makoilusta.

Muita oireita on myös ilmaantunut. Rinnat meinaan. Ne on hirmu kipeät ja nännit on semmoista "pahkuraiset". Koitin eilen lenkillä vähän juosta, mutta eihän siitä mitään tullut, kun rintoja sattui se liikkuminen. Suihkussakin ollessa sattuu, kun suihku osuu rintoihin. Onkos muilla tällaista? Lisäksi tuntuu, ettei ne enää oikein niin hyvin mahdu kuppeihin, vaikka ulkoisesti en mitään hurjaa kokomuutosta olekaan huomannut.

Ja tää pahoinvointi.. Siis ihan koko ajan on pakko syödä jotain, mielellään jotain suolaista. Jouduin ostamaan paketin meetvurstia, mitä en oikeasti koskaan syö, mutta nyt oon laittanut sitä leivän päälle. Olet mitä syöt -ohjelmassa on niin kovasti toitotettu sitä meetvurstin pahuutta, että en ole sitä ostanut ainakaan yli vuoteen, mutta nyt oli ihan pakko. Kalkkunaleike ei vaan nyt vetele. Ja taas on nälkä, tänään aion rikkoa pyhän lupaukseni ja hakea pikaruokaa Mäkkäristä. Hyi minua.

Mies on kovasti muuttunut. Sen ultran jälkeen se kai on tajunnut, että minussa on elämää sisällä ja että selviämistodennäköisyydet kasvaa koko ajan. On ollut puhetta kylppärirempasta ja sitten tietty tän toisen huoneen rempasta lapselle ja kaikista hankinnoista, mitä tarvii sitten, kun lapsi on jo olemassa. Joulun jälkeen meinattiin rempata tämä huone, tää on itse asiassa ollut vähän tällainen varasto ja monitoimihuone sen aikaa kun ollaan tässä asuttu eikä muutettaessa tehty tälle mitään. Pitää luopua joistain huonekaluista, jotta tänne mahtuu vauvan huonekalut.

Mä haluaisin kaksi tai kolme lasta, samoin mies. Miehellä on kaksi sisarusta, minulla yksi ja enemmän kai mies haluaa kolme lasta ja minä sitten kaksi. Samoin kun minä olen se esikoinen, niin haluaisin mieluummin ekana tytön ja kun miehellä veli on esikoinen, niin haluais pojan. Mut oikeesti sillä ei ole mitään väliä ja minä pohdin koko ajan nimivaihtoehtoja (onkohan turhan aikaista...?) molemmille. Onneksi näissä nimiasioissa meillä miehen kanssa synkkaa aika hyvin yhteen. Ja olenhan aika varma, että kumpi sieltä on tulossa =). Vaikka siitä katkaravusta ei siinä ultrassa ihan vielä ottanut selvää...

Tuli puheeksi yhden ystävän kanssa, kun hänen veljellään on parivuotiaat kolmoset! Syntyivät kylläkin hedelmöityshoidoista niin, että istutettiin kaksi alkiota, joista yksi sitten vieläm jakaantui, joten siis on niin kuin yhdet identtiset ja sitten yksi ei-identtinen (mitenhän tää pitäs oikein sanoa, kun ovat kolmoset, mutta ei kuitenkaan identtiset vaan kaksi on identtistä ja yksi ei?). En siis missään vaiheessa kertonut, että itse olen pieniin päin, mutta kertoili veljensä (ja vaimon tietty) suhteellisen rankasta elämästä parin viime vuoden ajalta. Mitenhän tuollaisenkin kestäis? Tietääkö muuten joku, että missä vaiheessa ultrassa näkyy, että on kaksoset? Ois kai tuo jo näkynyt, kun kerran näin sen yhden pienen katkaravun mallisen tyypin siellä.

Sella eikös sinulla jo menkat pitänyt alkaa? Jospas susta tuliskin ketjun viides plussaaja?

Vilkulle ja Daisylle kovasti onnea myöskin ja minäkin haluan rohkaista Daisya, että ovuloimattomuus ei ole mikään iso paha ongelma, vaan helposti korjattavissa.

Jeps, mä taidan lähteä laittamaan pyykit narulle, saanpahan edes vähän raitista ilmaa. Missähän vaiheessa uskaltais onnitella naapuria raskaudesta, se nimittäin on ihan selkeesti nähtävissä jo. Onnitellaanko raskaudesta ylipäänsä? Ei oo lähipiirissä juuri kokemusta.

Tuossa eilen kuulin, että eräs kaverini on kans raskaana. Tosin kyseessä on henkilö, jooka on raskaana vähintään kerran vuodessa (tälle vuodelle toinen kerta) ja aina on raskaus päättynyt joko keskenmenoon tai aborttiin.. Toivottavasti sillä nyt tosiaan on se vauva tulossa ja syntyy vielä niin sais meän sinttiki aika samanikäisen kaverin. :)

Viime yönä huomasin itekki, että rintoihin sattuu ko nukkuun mahalleen. Ja kun minusta on helpoin saada unta just mahallaan. Tosi ärsyttävää ko se sattuu tosi kipeää.

Pahaa pahoinvointia ei ole ollut, vielä. Tosin huono olo yrittää ilmestyä aina ko saan syötyä. Eikös se yleensä mene toisinpäin, että paha olo tulee jos ei syö??

Toivottavasti Vilkku on päässy tai ainaki pääsemässä eroon siitä flunssasta.

Aamupäivää!

Heräsin tänä aamuna todella kamalaan painajaiseen.
Se meni jotenkin näin. Ystäväni oli jostain syystä ruvennut meille keino kohduksi ja kantoi siis minun lasta. Olin maalla jonne sain puhelin soiton, että tyttö tuli. Sain aivan hirveän raivarin unessa, että minkä takia ystäväni ei hälyttänyt minua mukaan synnytykseen. Kun en kerran itse pysty synnyttämään olisin halunnut olla kuitenkin mukana lapseni syntymässä. No ystäväni tuli pienen tyttö vauvan kanssa meidän mökille ja esitteli sitä kuin omaansa mun sukulaisille. Minä siinä sivussa seurasin ihmeissäni tilannetta ja jäin täysin ystäväni ja lapsen varjoon. Kukaan ei huomannut minua. Jäin myös kokonaan ulkopuolelle imettämisestä. kun en ollut itse synnyttänyt ei multa luonnollisestikaan maitoa tullut vaan ystäväni imetti myös lapseni. Tunne oli jotain aivan hirveää. Menetin oman lapseni ystävälleni joka oli siinä unessa jo niin kiintynyt lapseen, ettei hänellä ollut enään aikomustakaan antaa lasta takaisin minulle.
Heräsin siihen, että nyyhkytin ääneen.

Mulla on siis vahva tunne, että tyttö siellä on. Mutta enempää en osaa analysoida tota unta. Ehkä se on sitä menettämisen pelkoa.

Heräsin muuten viime yönä siihen, että mulla oli kamala nälkä. Ja mulle kanssa maistuu ennemmin suolanen kuin makea. Pahoinvointi on onneksi ainakin toistaiseksi helpottanut.

Taidampa mennä ottamaan toisen kierroksen aamupalaa. Johan ensimmäisestä on jo toista tuntia. :)

Heh. Minustahan on yhtäkkiä tullut oikeinkin ahkera ketjun käyttäjä. Joo, menkkojen piti alkaa eilen, mutta ovat monesti alkaneet vasta tänä 28kin päivänä. Jännittää silti. Eilen oli huonoa oloa ja aina kun vähänkin söi, niin heti alkoi närästää. En tiedä. Ja eilen oli vähän menkkamaisia kipujakin ja niitä ei ole koskaan ollut ilman vuotoa. Jotenkin näiden asioiden varjolla saan itseni miettimään, että missäs tässä oikein mennään. Jos huomennakaan ei vielä ala, niin tiistaina voisin testata. Niin ja yleensä juuri ennen menkkoja tulee seksin jälkeen sperman mukana vähän verta. Eilen ei tippakaan.

Tuntuu tyhmältä jutustella koko aiheesta kun voi olla että täti kaartaa pihaan hetkenä minä hyvänsä. Sais nyt vaan ajatukset jonnekin muualle.

Mutta toihan on Katriina tosi mukavaa, että voitte raskausaikana rempata vauvalle oman huoneen. Se on sitten vähän niinku sellasta fyysistä varautumista siihen vauvaan ja tekee varmasti tosi hyvää molemmille. Mun oma sisko saa vauvan nyt minä päivänä tahansa ja vielä vajaat pari kuukautta sitten sillä oli vaan iso masu, mutta kotona vauvan tuloa ei voinut huomata millään. Sitten ne hankki ja sai kaikkea vauvatavaraa ja yhtäkkiä niistä molemmista tuntui paljon todemmalta se vauvan tulo. Se on niin hassua kun niiden kämpässä on vaunut ja sitterit ja pinnasängyt ja kauhia kasa pikkuvaatteita, mutta vauvaa ei näy missään! Paitsi siinä isossa masussa, mutta ei se näytä vauvalta. Mun sisko vaan on raskaana. Hih.

Mä odotan sitä vauvaa ihan kauhean paljon. Se on hassua miten sitä tuntee nyt jo rakkautta jotain syntymätöntä kohtaan. Omien lasten kanssa se on varmasti vielä hurjempaa.

Toi onkin Katriina muuten kimurantti juttu toi naapurin onnitteleminen. Jotenkin että mitenkäs sen nyt sitten otat puheeksi sillälailla luonnollisesti. Paras olisi jos hän itse jotain asiasta mainitsisi, mutta kaippa hän vaan ajattelee sinun jo huomanneen. Mä en varmaan osaisi sillälailla tuntemattomalle sanoa mitään, vai kuinka paljon ootte tekemisissä? Ja ihmisetkin on noiden asioiden kanssa niin erilaisia. On kait se kiva jotain sanoa.. kerran kun asia on huomioitu ja onnittelut hoidettu, niin voi jatkossakin kysellä vointeja tai muuta.

Hei sitä mun piti teiltä Vanilla, Katriina, Pinja ja Anttuli (vau mikä lista!) kysyä, että ootteko kattonu silmiänne nyt Sillä Silmällä? Muistatteko kun joskus aiemmin vauvahaaveissa oli puhetta siitä, että kun raskautuu, niin silmän tuo värillinen osa haalenee varsinkin reunoista, että se olisi niinku yksi merkki raskaudesta. Katsokaapas. Mulla nimittäin on se värillisen osan ulkoreuna todella tumma verrattuna minkä värinen se on pupilliin päin mentäessä. Ja tumma se on edelleen, että ei o mun silmät haalentunut, eli enpä taida raskaana olla :) Tollaset on vaan aika mielenkiintoisia asioita.

Daisylle paljon tsemppiä ja onnentoivotuksia. Kuten kaikki muutkin on jo sanoneet, niin sulla ei o mitään hätää.

Ja Vilkulle paljon pupuilua. Ei kannataa liikaa tuijottaa tikkuja vaan antaa mennä vaan!

Niin ja kaikki muutkin tervetuloa ja jatketaan sitä haaveiluakin, kun täällä on noi mammat vallannut koko ketjun! :)

Huomenta!
Flunssa sen kun jatkuu..tajutonta! Korva edelleen lukossa, kauhee yskä ja kuumeinen olo. Miehelläkin kauhee nuhis ja kuumetta=( Ja eilenhän ne kaks viivaa sit pärähti siihen ovistikkuun kuten uumoilinkin koska nippailu masun vasemmalla puolella oli kyllä jo semmoista. MUTTA mites käy kun kaks pärskivää ja yskivää ihmistä yrittää takoa hikipäissään vauvaa?!! No ei mitenkää!!! Ei voitu ku nauraa meijän hulluudelle - eihän siitä mitään tullu kauhees kuumees vaikka kuinka tahkottiin! =D No, eilenhän ne viivat vast pärähti joten tänään ja ehkä huomennakin se molluska vast kai irtoilee joten uutta yritystä kehiin. Vaik se jo naurattaakin etukäteen koska ei me nyt kovinkaan paljon paremmassa kunnossa olla. Toisaalta harmitta jos täst ei nyt tuu sairauden takia mitään ku se kuukaus on NIIN pitkä aika! Tuo oviskipu on tän aamun ollu kyl jo pelottavan voimakasta ja kävipä jo mielessä et mitäs jos mul ois viime kierrost tullu kohdunulkopuolinen raskaus ja nyt sit munanajohdin on räjähtämäisillään?!!! Mut eiks sellanenkin raskaus tuota kahta viivaa r-testiin? Ja oisko gyne huomannu sen käsikopelolla siinä vaihees? Ja koskas ne sit "räjähtää"? Oisko Katriinan-tietopankki auki? ;-)

Lapsia halutaan kaksi viiva kolme ja nyt kun tätä yrittämistä on jo vähän niin alkaa tuntuu et mikä tahansa käy. Mut siis molempia haluisin kyllä ja uskon miehenkin haluavan.

Nyt lepäämään,
Vilkku

Pikaisesti, koska kohta pitää taas sännätä pöntön reunaa tutkimaan.. Vieläkään mitään konkreettista ei ulos tule, mutta kyllä se hyvin lähellä käyttää.

Kohdunulkoisesta mulla ei oo kauheesti tietoa, en oikein uskaltanut tossa ennen ultraa hirveesti lukea, kun sitten oisin luullut, että mulla on sellainen. Sen verran osaan sanoa, että raskaustesti ei välttämättä näyttäisi plussaa, mut jos sellainen ois, niin ei kait ovulaatiota sitten tapahtuis, kun kumminkin on tavallaan raskaana? Mut tää on vaan mutu. Luulisin, että kohdunulkoista raskautta ei huomais käsikopelolla, koska ei sitä löydetä aina ultratessakaan.

Joo tosta silmänväristä.. minulla tuo ei ainakaan pidä paikkaansa. Mielestäni iiristä reunustava harmaa rengas on muuttunut entistä tummemmaksi mulla ja leveämmäksi myös. Mut jossain oli ketju, että tuo väri muuttuis nimenomaan harmaaksi. Kai nää on jotain vanhankansan uskomuksia vaan, mutta ihan hauskoja sinänsä.

Ja puklaamaan.

heippa taas,

ei tarvi ku olla muutama päivä pois, niin täällä joutuu jo lukea kauhean pitkän listan ku tulee takaisin! :)

Ensinnäkin kiitoksia kaikille, jotka on tsempanneet tossa vanhempien avioero-jutussa. Se ei todellakaan oo mitään herkkua seurata vierestä, kun pikkusisarukset kärsii, eikä äiti-ihminen välitä!! Toivon ettei kukaan koskaan tee samoin! Naisilla on niin kamalan suuri valta näissä huoltajuusasioissa, että miehillä ei oo mitään sananvaltaa, vaikka ne lapset on yhtälailla hänen! Ja lapsia ei kuunnella, vaikka niin yleisesti sanotaankin..

No, nämä on näitä kurjia asioita, joista en halua täällä iloisten asioiden kanssa kitistä. Täällä voi jotenkin unohtaa kaikki ikävät asiat :) kiitos siitä kuuluu teille! :)

Noista lapsilukumääristä sen verran, että tällä hetkellä mulla ja miehellä kans se 2-3 mielessä. Ollaan molemmat isoista perheistä, joten noi suurperheet riittää meille! :) vaikka eihän sitä koskaan tiedä.. :)

Ootteko muuten koskaan tehneet sitä testiä sormuksella ja hiuksella (tai neulalla ja hiuksella)?? Siis se, joka kertoo lapsien lukumäärän ja sukupuolen. Mulle siinä tulee tyttö, tyttö, poika, tyttö. Muutenkin mulla on tosi vahva tunne siitä, että eka on tyttö. en edes osaa kuvitella, että saisin pojan!! :) vaikka tärkeintähän tosiaan on se, että se on terve. Oon muuten nähny paljon vauvauniakin ja niissäkin oon aina saanu tytön. :) Usein muuten oon nähny unissa, että saan kaksoset.. :) apua.

Mutta taidan taas lähteä surffailemaan kaikenmaailman vauvasivuille, että plussia ja hyviä oloja vaan kaikille!! tämä mun teksti meni taas omaan napaan vaan.. sori.

Meea

Tuossa yritin tuijata omia silmiäni sillon ko sain ne pysymään hetken auki ja en kyllä huomannut mitään vaalentumisia tai muutakaan normaalista poikkeavaa. Tosin en juurikaan tuijottele silmiäni niin en sitten tiä, onko niissä muutoksia.

Tämä väsymys on oikeasti jotain aivan käsittämätöntä. Eilenkin otin kahdet päikkärit ja silti ryömin peiton alle jo yhdeksältä..

Pakko nousta touhuamaan jotain. Nukun tähän koneelle.

Heissulivei,
lääkärissä käyty: korvatulehdus ja alkava keuhkoputkentulehdus=( Ja kova antibiootikuuri päälle ja saikkuu torstaihin.. Ja taas tuskanhiki valuu.. Meijän vauvanteost ei nyt taida tulla mitään täs kuussa mut hauskaa on ollut.. Mies kun on muutenkin herkkä stressille ja paineille jolloin asiat ei mee ihan niinku haluis ja nyt siis sama homma tän flunssan kaa. Eli painettu on, hymyssä suin (tietäisivätpä vaan työkaverit mitä me täällä sairastuvalla tehään) mutta ei oo posti päässy perille. Ehkä otetaan tänää viel yks rundi jos vaikka.. Hieman harmittaa mut toisaalta eipähän tarvi jännätä parin viikon päästä. Ja eilen juteltiinkin et on tää vauvanteko tehnyt jotain seksielämällemmekin. Jostain syystä seksi on nyt erilaista ja tuntuu taas tosi makealle=) Mies vaan päivitteli et ku on otollisimmat päivät niin mä oon niiin liukas ettei sisällä meinaa pysyä! Hih....

Vilkku kp:stä ei hajuakaan....;-)

Heissulivei,
lääkärissä käyty: korvatulehdus ja alkava keuhkoputkentulehdus=( Ja kova antibiootikuuri päälle ja saikkuu torstaihin.. Ja taas tuskanhiki valuu.. Meijän vauvanteost ei nyt taida tulla mitään täs kuussa mut hauskaa on ollut.. Mies kun on muutenkin herkkä stressille ja paineille jolloin asiat ei mee ihan niinku haluis ja nyt siis sama homma tän flunssan kaa. Eli painettu on, hymyssä suin (tietäisivätpä vaan työkaverit mitä me täällä sairastuvalla tehään) mutta ei oo posti päässy perille. Ehkä otetaan tänää viel yks rundi jos vaikka.. Hieman harmittaa mut toisaalta eipähän tarvi jännätä parin viikon päästä. Ja eilen juteltiinkin et on tää vauvanteko tehnyt jotain seksielämällemmekin. Jostain syystä seksi on nyt erilaista ja tuntuu taas tosi makealle=) Mies vaan päivitteli et ku on otollisimmat päivät niin mä oon niiin liukas ettei sisällä meinaa pysyä! Hih....

Vilkku kp:stä ei hajuakaan....;-)

Hih, tosi hauska lukea Vilkun tekstiä! :) *nauraa itekseen* Siis aihehan ei varsinaisesti ole mikään naurunaihe, mutta siis tuo kirjoitustapa.. Kiitos päivän piristyksestä! Hih, "tietäisivätpä mitä me täällä sairastuvalla tehdään.."

Ps. mekin hommailtiin räkätautisina tässä kierrossa, ja tuloksia odotellaan..olis se kyl sen arvoista, kun kipeenä "joutu" touhuumaan :)

JEEEE! "Posti" saatiin eilen perille! =) Tosin oliko jo liian myöhäistä - se jää nähtäväksi. Mut nyt YRITÄN olla hermoilematta....jeah, right..
Halloooooo, mis kaikki on?
Vilkku

Juu, kovin on hiljaista.

Mä päätin jäädä kotiin lepäilemään tänään. On vähän flunssainen olo ja eilen tuli verta taas vaihteeksi ja aamulla sitten sellaista ihan tummanruskeeta nestettä, mitä lie. Ajattelin, että lepään päivän pari, jos sillä talttuisi. Sitä paitsi tää etova olo on ihan kokoaikaista, joten senkin puolesta on helpompi olla kotona. En mä nyt mitenkään erityisesti kunnolla oo kipee sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta otan varman päälle eikä töissä ollut niin kovin kiirekään tänään.

Toivottavasti Vilkku paranet pikaisesti ja toivotaan, että vähän myöhäinenkin posti tuottais toivotun tuloksen! Toisilla on vissiin taipumusta tohon keuhkoputkentulehdukseen? Mulla ei ole koskaan ollut (kop kop) mut toisaalta mulla sitten on näitä kaikenmaailman muita vikoja ihan riittämiin.

Mahtaa olla tosiaan liian aikaista, mutta oon käsityölehdistä selaillut kaikenmoisia vauvanneuleita... Vielä en ole ottanut lankoja esiin, mutta kyllä sekin aika koittaa. Meillä on ollut suvussa kulkeva kaikilla serkuksilla käytössä ollut kastemekko, mutta en tiedä mikä sen kohtalo on, kun se oli isoäidin hoiteissa, joka on sairaalassa ja varmaankin hänestä pian aika jättää. Surullista, mutta totta, ikääkin on jo 90 ja on ihan valmis lähtemään täältä.

Niin siis siitä kastemekosta, niin meinasin, että jos vaan suinkin onnistun, niin voisin vaikka aloittaa uuden perinteen. Eli tehdä uudemmanmallisen virkatun kastemekon meidän suvun lapsille. Ja tottakai aion neuloa ja virkata kovasti paljon muitakin ihania suloisia vauvanvaatteita, mutta sitten vähän myöhemmin. Toi kastemekko on sellainen isohko aikaavievä projekti varmaankin, mutta en aloita mitään ennen kun ne kriittiset viikot on ohitettu.

Mitähän tekis, koittaisko oksentaa vai söiskö jotain ... vaikea valinta. Mies lupas tuoda kipeelle pitsan, mutta en tiiä tekeekö mieli sitäkään. On tää kyllä ja.

Mut hei, MISSÄ kaikki on?

Koko aamun vellonut eikä oikeastaan tiö, mitä sitä tekis. Alkaakohan se paha olo hiipiä hiljalleen tännekin..

Vilkku sai kuin saikin sitten työvoiton. :) Toivottavasti oli ajoissa. Nyt vaan piteleen peukkuja seuraavat pari viikkoa koko ajan, että pääsisit liittyyn seuraan. Nyt sitten kiltisti sinne peiton alle ja pysy kans siellä. Kuulostaa nimittäin hurjalta tuo keuhkoputkentulehdus.

Miehen suvussa on kastepuku(tai no, tytöille ja pojille oma), jossa on kastettu miehen sisarukset ja sisarusten lapset, että luultavasti tulee sitten meillekin sama puku.

Taija lähteä tuonne veisiateeseen kävelemään hetkeksi jos tämä olo siitä vähän helpottais.

Hip,

Täällä taasen! Muutama päivä vierähti nettipimennossa, kun olin lomalla ja mies vaihtoi kovalevyn mun kannettavasta. Joo-o, eikä toimaa vieläkään, mutta töissä siis jälleen.

Kiitos kaikille kannustavista kommenteista. Perjantaina oli aika alla päin noista uutisista, mutta keskustelu miehen kanssa auttoi ja meillä oli aivan ihana pidennetty viikonloppu mökillä. Varmuuden vuoksi kylvettiin siemeniäkin ahkerasti... Gynen neuvosta ostin Clearbluen digitaalisen ovulaatiotestin (36 e), mutta en ole siihenkään onnistunut saamaan vielä sitä kauan kaivattua plussaa (nyt kp 21/27-29) ja ultralla kun katsoi, niin munarakkula oli mun kiertoon nähden pieni eli kaiketi munasolu joko irtoaa liian myöhään tai sitten vaan surkastuu pois. Mutta onneksi tosiaan pitäisi olla helppo vaiva korjata eli jonkinlaista kypsyttämishoitoa sitten pistoksina luvassa. Seuraavalle käynnille pitäisi ottaa mieskin mukaan eli simpatkin tutkitaan, vaikka vika onkin minussa.

Niin ja Vilkulle erityiskiitos, että perehdytti mut ovulaatiotestien ihmeelliseen maailmaan! Ilman niitä, kun tuskin olisin hakeutunut lääkäriin. Hymyilin kanssa teidän "uurastukselle" ja toivon täysillä, että se viimein palkittaisiin! Tietäisipä vaan teidän tuleva baby, kuinka paljon vaivaa sen eteen on nähty...

Mites Sellan jänskäilyt....???

-Daisy

Tällä rintamalla ei mitään ihmeellistä. 9 raskausviikko lähti käyntiin tänään ja taapero sai uuden nimen, sikiö. Ei siis enään alkio.

Tuntuu olevan paljon liikkeellä tota flunssaa. Mutta onneksi ainakin Vilkulla on tekemistä sairasvuoteellakin. Heh,heh!

Joopa joo. Taidanpa mennä ottamaan päikkärit.

huomenta,
aah, eka yö nukuttu ilman yskäkohatuksia! En tajuu miten tätä räkää vaan riittää vaik antibioottiakin jo syönyt kaks päivää, ja vahvaa on! No, kaipa se tästä.

tiiättekö mitä eilen tapahtui? Mies alko puhuu häistä! =)
Se oli miettiny et jospa se hääjuhla oiski laivalla! Eka aattelin et eihän niinj voi tehä mut pienen harkintahetken jälkeen sanoin et voihan sitäkin harkita. Oon vaan niin ilonen et toi mieski näköjään miettii sittenkin näitä juttuja. Mut sanokaas voisko se onnistua (nyt otan riskin kun yritän olla miettimättä muiden mielipiteitä) kun kuitenkin erilaiset häät halutaan ja mies rakastaa merta. Eli kirkko ois normaalisti myöhemmin iltapäivällä ja siitä jatkettais laivalle. Siel eri vaihtoehtoja; ravintolan tai kokoustilojen varaus. Kokoustiloja saa kuitenkin pidemmäksi aikaa varattua, sen voi somistaa hieman itse ja siellä on oma rauha. Ja sit kun "omat" juhlat loppuu niin jokainen voi mennä jatkamaan iltaansa oman maun mukaan. Ja nukkumaan ei ole pitkä matka. Ainoo mikä mietityttää oikeastaan on vieraiden hytit.. Eli niihin meillä ei sitten enää ole varaa ja joku voi katsoa sellaisen hääjuhlan olevan liian kallis. Joten olisko ihan tyhmää liittää kutsuun ohjesääntö missä esitetään toivomus vieraiden käyttämistä häälahjaan tarkoittamansa rahansa oman hytin kustantamiseen (jotenkin nätisti sanottua)? Meillä nimittäin on kaikkea ja jollei häitä laivalla järjestetä niin en sittenkään halua lahjoja vaan sitten vaikka ne jotka haluavat jtk antaa niin avustavat häämatkan budjetissa. Tietty omat vanhemmat varmaan ainakin sit jotain haluavatkin ostaa mutta se on sitten jokaisen pätettävissä. Hääpäiväkin minulla on jo mielessä joka olisi myös vähän erikoinen eikä känniläisiä hirveesti olisi tuolloin botskilla mut mies ei oo tuosta vielä ihan samaa mieltä. Mut ajatuksianne kuuntelen ja ideoita otan vastaan. Ajatuksena on kuitenkin pitää vähän erikoisemmat mutta yksinkertaiset häät ilman suurempaa hössötystä ja krääsää.

No joo, mitäs te muut?

Palataan taas, Vilkku

Ai niin, Daisylle pitikin vielä kommentoida. Juu kyllähän noi ovistestit muakin ovat auttaneet huomaamaan koska se OIKEA päivä on kun noi oireet kestää usein pitempään. Se mikä sitten on "vialla" kun ei kuitenkaan onnistu vaikka tietää et pupuilee oikeaan aikaan ei ehkä ole niin helposti korjattavissa kuin ovulaatiohäiriöt. Me otetaan nyt iisisti jonkin aikaa ja yritetään olla stressaamatta (tai siis minä) kovin. Mut tsemiä teille! Mites mies suhtautui simppa-kokeeseen? Mäkin oon joskus miettiny et jos meil menee siihen niin miten mies suhtautuu. No joo, jatketaan.
Vilkku

Heippa,

Kiva kuulla Vilkku, että miehesi innostui suunnittelemaan häitä! Mäkin olen miettinyt joskus, että häät laivalla voisi olla kivat, kun mäkin rakastan merta. Olen tosin miettinyt jotain höyrylaivaa tai iltaristeilyä, jossa olisi ruoka ja bändi soittamassa, mutta yöksi palattaisiin rantaan. Miehesi ilmeisesti ehdotti jotain Tukholman/Tallinnan laivaa? Kuulostaa kivalta, varsinkin jos vieraita tulee kauempaa, niin on majoitus järjestetty samalla. Omalla kohdallani voisin kyllä kuvitella, että osa porukasta haluaisi kuitenkin yöksi kotiinsa, ovat niin kaavoihin kangistuneita! Teidän ystävät ja sukulaiset voi olla eri juttu ja tietenkin pidätte muutenkin omanne näköiset häät. Yksinkertaiset häät ilman suurempaa hössötystä ja krääsää kuulostaa oikein hyvältä!

Mä luulin kanssa tunnistavani oviksen, mutta ilmeisesti sitä ei nyt tapahdu, vaan se alavatsankipu on lääkärin mukaan jostain aiemmasta tapahtumasta. Mä en tiedä, miten mies suhtautuu simppa-kokeeseen. Mä nimittäin kerroin ainoastaan lääkärin sanoneen, että hän voisi tulla mukaan seuraavalla kerralla. En ole varma edes tehdäänkö sitä ja tehdäänkö se siellä vai saako sieltä purkit mukaan??? Ajattelin, että lääkäri saa sitten selostaa sen puolen, etten turhaan pelottele etukäteen. Kertokaa kuitenkin, jos jollain on tietoa! Mä olen muutenkin ihan pihalla siitä, miten nämä etenee. Pitäisi varmaan siirtyä lukemaan noita lapsettomuus -ketjuja! Mies kyllä muuten suhtautui ihanasti kaikkeen. Purskahdin itkuun, kun kerroin mun lääkärikäynnistä, mutta se nyt ei ollut sille mitään uutta, mä kun itken nykyään niin helposti lähes joka asiasta. En tiedä viiraako muuten vaan vai onko nyt herkempi kaikelle. Pääasia kuitenkin, että tämä vaiva selvisi jo tässä vaiheessa. Tosin, ei sekään ole varmaa, että kun/jos mulle se ovis hormoneilla saadaan aikaan, että siltikään tärppää.

Jaahas, täällä taas.
Daisy, jep mies tarkoitti juuri noita botskeja ja Tallinkin Galaxyssä on aika kivoja kokoustiloja ym. vielä kun on uusi. Itsekin mietin et ehkä voi olla sellasia jotka eivät halua osallistua yöpymisen takia. Toisaalta meille kaikkein läheisimmät tekevät juuri miten haluamme koska se on heille tärkeä hetki. Ja sehän on pääasia. No, pitää jatkaa suunnittelua...
Tänään hurrataan Suomelle! Upea matsi Puolaa vastaan viime viikonloppuna. Suu auki ihailtiin poikien peliä. Vaik tänään onkin jo sit kovemman luokan konkarit vastassa (Portugali ja peli on siis futis).
Later.. Vilkku