Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Brogan*

Vieras
Ajatuksista asiaan 10/09

Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm
Mi-iu 13.7 rv40+5 tyttö 4015g 52cm
Amilda 5.10. rv 37+5, tyttö 3280g 49,5 cm
Saana 7.10. poika
Rosa 9.10. rv 39+5 tyttö 2880g 49 cm
Jellybean 10.10. rv 39+1 tyttö 3485g 49cm, 15.8.2007 rv 31+0 tyttö 1805g 42cm
Sade81 12.11 rv 38+5 tyttö 3040g 48cm
Brogan, poika, rapiat 4100g ja 53cm
Neilikka, tyttö ja poika 02/09, rv 33
Pimmu 20.8 rv 38+3, poika 2980g 49cm

En mä Pimmu sun ikää päivitä, kun ei niitä näköjään enää ole tähän laitettukaan..

Noniin, nyt on lokakuu... diipadaapa. Eli uusi ketju, olkoon se eläväinen.

Jellikselle tsemppiä tuttisotaan. Toivottavasti Eeti hylkää tutin helposti. Hän on niin pieni vielä, ettei voi oikein järkiperusteisesti asiaa hälle ajaa. Hmm..

Pimmu, mä luulen, että Hugelius on vain muodostanut rakkaussuhteen nyrkkiinsä. Ainakin Hemmo teki niin. Tai siis Poju. Mulla on nyt kriisi ton nimen kanssa. Poju on ihan huono nimi, mutta ei se mikään Hemppa oo. Aaaargh. Olkoon vaikka Kalle. Tai Pekka.

Mulla on kauhukuva siitä, että Eeti imisi tuttia vielä 3-vuotiaanakin, kuten serkkunsa... Joten otan tutin nyt mahdollisimman aikaisin pois, ennen kuin ehtii tulla todella tärkeäksi. Päivisin ei edes tuttia kaipaa, eli on käytössä ainoastaan nukkumaan mennessä. Sekä autoillessa, kun Eeti inhoaa joko autoilua ylipäätään, tai kaukalomatkustusta kun huutaa kuin sireeni automatkat. Paitti juuri ostin Eetille sikamageet pääkallo-sääriluu -tutin ja -juomamukin. Että nyt jää se tutti sit lähes käyttämättä.

Eeti nyt ihan kympillä harjoittelee kävelyä. Sohvan reunasta päästää irti ja muutaman askeleen kävelee, kunnes muksahtaa. Sitten konttaa takaisin sohvalle, nousee seisomaan ja ottaa taas pari askelta. Tuota rallia se leikki illan ihailtavalla sinnikkyydellä. Taaperokärryn kanssa myös painelee menemään. Hassua kun vielä eilen se käveli "puujaloilla", eli silleen jalat ihan tönkköinä, mutta tänään jo kävelee ihan aidonnäköisesti kun polvetkin jo taipuu ja niin edespäin. Tyttöjen hauska ajanviete on se, että toinen istuu kärryssä ja toinen työntää. Eeti-reppanalla ei vaan haba eikä taidot riitä kärryjen kääntämiseen, kun Irkku nakottaa kyydissä. Ja toisaalta Irkun tarjoama kyyti on melkoista menoa, vaikka Eeti ei tajua edes pelätä vaan pelkästään nauraa mitä kovempaa mennään.

Peksu on ollut melkoinen pötkylä syntyessään. Satuinpa vilkaisemaan tuota listaa ja syntymäpainoa. Just eilen muuten jostain kumman syystä juteltiin pölkyn kanssa vauvojen erilaisista hiuksista ja kerroin sille Pojusta ja sen uskomattomasta kuontalosta.

Mä muistelen myös, että meilläkin molemmilla tytsyillä on jossain vaiheessa ollut nyrkinsyöntivaihe. Joskushan se merkkaa hampaidentuloakin, että kun ikenet kutiaa niin mielellään jyrsii jotain, mutta vauvathan muutenkin tutkii kaiken suullaan.

Kalle ja Pekka on kummatkin hyviä. Ellei näytä Hemmolta, niin unohdetaan se nimi. Me ollaan puistossa tavattu Kauko, jota äitinsä sanoi Kakeksi. Musta se oli ihana nimi.

Pupsu ei syö tuttia eikä edes nyrkkiä, mutta aina kun nukahtaa niin hiplaa korvaansa. Hakee siitä turvaa, eli myös jos on epäselvä tilanne eikä tiedä miten suhtautua. Esim kun anoppi nappas yhtäkkiä Pupsun lattialta syliin (Puppe edelleen harrastaa hemmetin moista eroahdistusta ja vierastamista), Puppe alkoi huutaa hysteerisesti ja hiplata korvanlehteään, niin anoppi rutistaa ja paijaa eikä anna mulle Puppea vaikka kädet ojossa seison vieressä. "Puppella on aivan varmasti korvatulehdus kun näin kovin huutaa ja pitää korvasta kiinni". Juuh, eiköhän kaikki huutais jos joutuis sun syliis. teki mieli sanoa. Niin ihanaa että anoppila on eri kaupungissa...

Puppe rakastaa eläimiä, erityisesti kissoja ja koiria. Tämä kakuntekijä on ihan huippu ja siitä tulee herkun makuinen, ideoitiin kakku joka on muodoltaan possujuna ja kyydissä kissoja ja koiria. Ekassa tai vimpassa vaunussa kynttilä nro uno. Ollaan harjoteltu kynttilän puhaltamista, jota ei olla vielä opittu, mutta yhtäkkiä samoissa treeneissä Puppe oppi imemään pillillä.

Mua niin jännittää kuka meistä on seuraavaksi toisella kierroksella (JB kolmannella tiätty). Anterolle peukutukset! Olen vain niin kaksimielinen, etten pysty puhumaan että alkaa kakkosen yritys. Tulee vaan -sori!- elävästi mieleen aviomies, joka vonkaa epätoivoisesti anaaliseksiä. Eikä siinä mitään. Mutta omalla kohdalla en halua puhua kakkosen yrityksestä. Thih.

Kirjoitin eilen tosi pitkän viestin teille ja kuoriuduin työhaastattelusta. Sitten se koko raapustus meni ja hävisi johonkin bittiavaruuteen. En enää jaksa kerrata asiaa, mutta mainitsempahan vain, että on noi työhaastattelut mennyt mauttomiksi ja lapsellisiksi. Etenkin, jos on mies haastattelija. Niille ei riitä CV ja ihmisen esittäytyminen, ym.normaali vaan täytyy mukamas yllättäen heittää nokkelia kysymyksiä ja jopa pyytää markkinoimaan vaikkapa wc-paperirullaa. Miten markkinoisit, miksi tämä rulla on parempi kuin tuo toinen rulla. Ei siinä muuten mitään, mutta mun mielestä noi ei kerro hakijan ammattitaidosta vaan vaikkapa kylmähermoisuudesta. Harvassa työssä sitä tarvitsee niin paljon kuin työhaastattelussa. SItten muuten kantena kattilan päällä ;), mä myöhästyin eilen elämäni ensimmäistä kertaa junasta ja koomista oli, että juoksin sinne niin kovaa, että ääni melkein lähti ja sitten, kun olin juuri painamassa ovinappia, juna lähti. Lisäksi jouduin olemaan taksijonossa puolituntia, mikä tarkoitti, että myöhästyin 10 minsaa haastattelusta.Lisäksi tohon paskaan meni matkakuluissa se 80 euroa. Ihan oikeasti, älytöntä touhua. Mä sitten avauduinkin!

Broulle kiitokset uuden "luukun" avaamisesta! Hemmo, Poju, Kalle...? Hei, mites toi Rosan Kake? Mun mielestä se sopisi Pojulle, koska hän on tosi katu-uskottava!!

Puppeliinin kakku kuulostaa ihanalta! Laitahan sitten kuvia!

Muuten, Nuki oli eilen ensimmäistä päivää hoidossa koko päivän. Se oli ihan totaalisen väsynyt ja silmät vetiset. Istui vain mun sylissä koko illan, eikä puhunut mitään. Se nimittäin puhuu nykyään ihan hirveästi. Osa on oikeita sanoja, osa Nukin saksaa. Tutti ja Isiiii on pop tällä hetkellä.

Ihanaa viikonloppua rakkaat! Mitä mielessä? Meillä on tänään aikuistenilta ja Nuki menee mummilaan hoitoon pitkästä aikaa. Me mennään kaveriporukalla syömään ja sitten ehkä popittamaan. Saa nähdä jaksaako, kun heräsin eilen ja tänään viideltä, samoin mies. Noh, ainakin syömään mennään.

Hei herätys! Mä otan kohta puhelimen ja soitan teille pilareita, että heräätte tänne juttelemaan mun kanssa! ;)

Ps. otin juuri yhden pitkään tyrkyllä olleen osa-aika työn vastaan :). En jaksa enää ravata haastatteluissa. Ja toisaalta toihan on parempi Nukillekin.

Ilmoitus, hengissä ollaan ja kaikki jees.

Muistuttakaa, että puran kameralta kuvat ja lähetän meiliin parit söpöt tältä viikolta ;)

Vauvakuume katossa. Ylläri. Mielikuvitus alkaa kyllä jo laukkaamaan aika vinhasti. Megaovista seurasi megaturvotus. Mistä *** sekin tuli?? Oikeasti, vaatteet ei meinaa mahtua päälle. Ush. Ja älkää pitäkö peukkuja. Ei olla valmistauduttu.

Huomenet täältäkin pikaseen...
Meillä on viikonloppusuunnitelmissa Ennin synttärikemut part 1 (part 2 on sit ensi viikonloppuna ja juu pakko pitää kahet, kun sukua ja ystäviä niin paljon ja näihinkin siis kutsuttu vaan "pakolliset") ja sit kaverin tytön 2v. kemut eli synttärihulinaa olis tiedossa... Mä ajattelin taiteilla molempiin juhliin kakut ihan itse ja samalla teemalla kun miiuska pikkiksen kemuihin ;)

Mutta tosiaan kiire on jälleen. Kakkupohja pitäis ottaa uunista ja sit pitäis lähteä suunnistamaan kohti Lastenklinikkaa.

Oikein mukavan syksyistä viikonloppua kaikille!

hurjasti onnea Eetille!!!

ja Angstikselle työpaikan johdosta! tuleepa ainakin pehmeämpi lasku työelämään jos on osa-aikatyötä ensin.

Ja Pupen kakku kuulostaa ihan järjettlmän hienolta, tahtoo kans!

Meilläkään ei oikein nyrkkiä ole koskaan syöty ja tuttiakin lähinnä vaan päiväsaikaan. mutta nyt on ihan järjetön into pistorasioihin :(

tänään alkoi sitten opiskeluni ja voi jösses! miksi järjestetään aikuisopiskelua jos kuitenkin kohdellaan kuin lapsia?? en vaan jaksa tuollaista paapomista. onneksi koulua vaan kerran kuussa niin ehkä sen juuri ja juuri kestää. Nyt kun keksisi vielä lopputyön aiheen niin voisi väsätä sen vauhdilla ja valmistua vuoden päästä. Ideoita kellään?

Terse!!! (Kuvitelkaa Koffin lippis väärinpäin päähän...)

Voi Sadea, minkä ikäisiä ihmisiä siellä koulussa sitten on? Syönee hieman motivaatiota, mikäli kohdellaan kuin peruskoulusta juuri putkahtanutta. Miettikääs muuten, ne jotka ensi keväänä pääsevät ysiltä ovat syntyneet vuonna 1994. Ei herranpieksut kun aika kulkee. Tämän päivän kiva uutinen oli se, että 2007 syntyneiden vauvojen odotettu elinikä ylittänee jo 100 vuotta. Sinällään ei varmaan niin hauskaa, mutta mikäli vanheneminen hidastuu samassa suhteessa niin sillai kivaa.

Eeti on Mikon sieluntoveri, Vernerikään ei pidä autossa istumisesta. Pentti huutaa aina pidemmillä matkoilla. Tunti on Riston sietokyvylle maksimaalinen automatka. Sellainen se on tuo meidän Uolevi. ... En oo mitään ottanut. Mutta Poju hakee nimeään.. Äh, olis pitänyt ajatella aikanaan, eihän Pojua enää voi muuksi muuttaa.

Antero, ihan mahtavaa että sait osa-aikaista hommaa. Urakehityksen kannalta ei välttämättä paras mahdollinen drömyrke, mutta perheen kannalta kyllä.

Hei plussatkaa nyt joku, tahtoo ihastella mahoja ja jännätä messissä. Jos saan vakipaikan niin aloitamme armottoman kakkosen tahkoamisen. (Ja nyt Rosa ajattelee ihan siveitä vain).

Amilda, meillekin tulee ainakin kahdet synttärit. Uhhuh, isovanhemmat saa järjestää omansa jos siltä tuntuu.

Ihanaa viikonloppua pörriäiset.

ihan nopsaan kysymys, miten teillä on mennyt maitoon siirtyminen? miten olette aloittaneet totuttelun ja miten lapsi suhtautui?

raejuusto ja viili ovat suurta herkkua mutta kohta pitäisi siis jo ihan maitoakin tarjota ja olisi kiva kuulla miten teillä on mennyt.

meillä napero oli 10kk ku aloin mukista tarjoomaan joka ruoalla normi maitoa.. (ei siis juonut kuin iltamaidon tuttipullosta jolloin meni siis enemmän maitoa kerralla... ja tähän sekotin nannia ja normimaitoa aina lisäten normimaidon määrää)..
ei tullut vatsaväänteitä, joten meillä meni aika kivuttomasti... jos tuntuu että tulee väänteitä niin voihan normimaitoa tarjota yhden kerran päivässä ensin ja sit lisätä pikkuhiljaa.. en tiedä, mites muut?!

jelly, millon siirsit isomman pikkuämmän lastensänkyyn pinniksestä? miten meni? nukkuko päikkärit ensin sisällä vaikohäh?! pohdin vaan josko jonain vuonna pikkiksen siirtää seuraavaan sänkyyn:)

Onpa täällä hiljaista kuin siellä kuuluisalla huopatossutehtaalla. Oi niitä aikoja, kun oltiin kaikki raskaana eikä ollut muuta tekemistä kuin roikkua netissä. Niin töissä kuin kotonakin.

Hemmo ei ole vielä siirtynyt maitoon luonnollisestikaan, eikä olla sitä edes maisteltu. Joskus olen lusikallisen antanut jugurttia maistaa, mutta eipä siitä paljon ilostu.

Ja herranen aika, piti oikein ottaa tuo lasisilmä käteen ja puhdistaa ja panna paikoilleen takaisin (?? ...)

Mutta siis Enni-Pennillähän on tänään synttärit-pynttärit!! PALJON ONNEA PIKKUISELLE PALLERIINALLE :D Ja hetken kun muisteloissa tässä vietän jälleen niin Amildahan se karkasi viime vuonna ihan puskista synnyttämään. Muutaman päivän hiljaisuuden jälkeen alkoi pieni epäilys kalvaa mieltä. Voih. Täältä lähetän virtuaalista sellofaania synttärisankarille.

Onnea Ennilläiselle!!!

Anteron työhaastattelu kuulosti kamalalta. Multa kerran kysyttiin vanhempieni koulutusket ja työt ja totesi että et ole naimisissa ja kysyi oletko jo löytänyt miehen. En muutenkaan ollut varma haluanko edes sitä työtä, mutta haastattelu oli niin ällö, että päätin etten menis sinne mistään hinnasta. Kysyin miten ihmeessä nuo kysymykset liittyvät työhön ja että mun miehenhankinnan kysymykset taitaa viitata lasten hankintaan jota ei saa edes kysyä.

Puppe tykkää jugurtista, sitä syödään aamuisin. Iltamaidon annan korviketta (en kyllä ymmärrä miksi, ehkä siksi kun siinä on sitä omega3:a, jotenkin tuntuu että se on terveellisempää). Pitäs tosiaan vaihtaa tavismaitoon. Puppen ruokahalu on ilokseni kasvanut, ja tykkää syödä kaikkea kunhan saa syödä itse. Sotkuista puuhaa siis, mutta ei suostu syömään syöttämällä. Suurinta sormiherkkua on ahven, banaani ja avokado. Nyt on kiva kun siirryttiin 1v purkkiruokiin, niisä palaset on niin isoja että tarttuu lusikkaan kunnolla.

Muakin kiinnostaa milloin siirrytään normisänkyyn? Ei olla vielä sänkyä hankittu, on tosi vähän kivan näköisä vaihtoehtoja.

Vähän stressaa tulevat synttärit, niin paljon vieraita tulossa... Olis ollut järkevää pitää kahdet synttärit.

Huh, nyt kaadun sänkyyn. Öitä.

Eh eh, Irkku nukkuu edelleen pinnasängyssä! *noloa* Kun on sitä muuttoa puuhattu ja ajateltu, niin on vaan ollut mielessä että sitten kun päästään isompiin huoneisiin, niin Irkulle jatkettava sänky. Tuo nykyinen makkari on n.10 neliötä ja siellä on 180x200 parisänky, 2 pinnasänkyä, hoitopöytä ja 2 yöpöytää eli melko ahdasta sanoisin. Ei oikesti mahdu kuin ovelta käymään kääntymässä. Mut huomenna on pölkky lähdössä hakemaan haaparannasta uudet kiekot autoonsa ja käy samalla hakemassa ikeasta irmalle sängyn. Eli sänkyhommeli on jo kutakuinkin hoidossa.

Ennille myöhästyneet onnittelut! Ja kun en mailia ehdi nyt kirjoittaa, niin yhdelle ketjulaisista toivotan kovasti onnea tätä kautta! Hienoa, upeaa, mahtavaa, ihanaa!

Mä ihan muistelin, että maitotuotteiden aloitus on 10kk iässä ja Eeti onkin sitten jo ainakin kuukauden juonut normimaitoa. Meilläkin on jukurttia aamupalana, sekä myös iltapalana. Irkku teki puurolakon jo kuukausia sitten ja sen lukuisten syömisongelmien takia oli parempi tarjota jotain muuta. Sitten neuvolasta tuli "synninpäästö", kun täti totesi vaan että jukurtti on ihan hyvä ilta- ja aamupala. Menneellä viikolla Eetikin lakkasi syömästä puuroa ja aloin antamaan sillekin jukurttia. Hyvin uppoaa. Eeti on syömisasioissa edellä Irkkua, kun syö jo makaronilaatikosta lähtien kaikki. Hienosti menee tavalliset ruuat ja 1-vuotiaiden purkkiruuat. Irkku ei vieläkään voi syödä tavallista ruokaa ja 1v purkkiruuatkin menee alas "palanen puolessa tunnissa"-vauhdilla.

Viime yönä aloitin Eetin yösyöntien lopetuksen(?). Paljon itkua ja porua, mutta maitoa ei herunut. Voi reppana. Tutista vieroitus siirtyi hamaan tulevaisuuteen, kun vieroitusiltana Eeti oli jostain jemmasta kaivanut itselleen tutin. Kunhan päästään yösyömisestä eroon, niin katsellaan sitten uudelleen sitä tuttihommaa.

Olipa Angsterilla melkonen työhaastattelu! Pöh!

Joo, munkaan on vaikea nähdä Pojulla muuta nimeä kuin Poju. Se on vähän sama kuin, jos Angsteri muutettaisiin Iines-ankaksi. ;) Niin ja täällä on verilöyly, joten ei kannata jännätä. Täytyy miettiä, että josko sitä pumppaisi menemään ensi viikonloppuna kun on ovis, vai varmistaisiko ensin nuo työjutut...

Sadelle tsemppiä opiskeluun! Jospa se siitä vielä muuttuisi. Normimaitoon siirtymisestä sen verran, että kyllä siinä jonkin aikaa meni ennenkuin Nuki hyväksyi sen. Vähän meni maha löysäksi aluksi, mutta aikas nopeasti sekin meni ohi. Kuten Miiu neuvoi, niin mäkin tein juuri niin, että aluksi yhdistin Nania ja normimaitoa.

Huomenna täällä juhlitaan taas synttäreitä :)!

Maijuliinille onnittelut nyytistä!! ihanaa!

ja pikkuiselle palleriinalle täältäkin myöhäiset onnittelut! <3 (jos en tähän mennessä oo muistanu sanoa)

täälläkin käytiin työhaastattelussa ja ihmiset oli ihan mukavia mutta päädyin tulokseen että ei kiitos jos ne sitä mulle tarjoaa...oli onneks ollu tosi paljon hakijoita niin ei tarvi ehkä edes pelätä että pyytäis töihin.
niin ja onhan mulla sillon tällön töitä vähän erityönkuvassa mutta paremmalla palkalla ;) ja se riittäkööt.. yritän nyt nauttia kotiäitiydestä ja nautinkin :)

käytiin hesessä tänään kun oli niin kamala nälkä.. hyi minua! mutta olipas hyvää! :)

mutta nyt tiskien kimppuun.. sen siitä saa kun ei jaksa koko päivänä niitä laittaa..

mi-iu

Onnittelut pikkuprinsessan vanhemmille ja veikalle! Ja kiitokset mielenkiintoisesta synnytyskertomuksesta ja suloisesta kuvasta. Hän on niiiiiin lutunen!

Ja oikein hyvää 1-vuotispäivää Eemelille!

Onnea niin paljon Maijuliinille ja tietenkin koko perheelle! Tytteliini on kerrassaan suloinen ja kiitos kertomuksesta, niitä on aina ihana lukea tippa linssissä.

Meillä on taas talokuume, kun toivotaan että ihan lähiviikkoina selviää miehen työt. Sit kun olisi varmuudella neljäksi vuodeksi töitä. Tontteja ollaan kateltu jo ja käyty tutkimassa.