Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jäi juttu kesken, kun Eeti oli jo pahanteossa. Laitan linkkinä talonpohjan, jota ollaan suunniteltu. Jos viititte ja ehditte, niin laittakaa parannusehdotuksia.

http://www.sami-talo.com/app/asunnot/show_talo/-/tid/13/submit/1-kerroksiset

Kun nyt kuitenkin on mahdollisuus saada suunniteltua talo ihan itselleen, niin pitää saada mahdollisimman toimiva. Tuo pohja sillälailla muokattuna, että "siipeen" ihan perimmäiseksi tulisi khh, josta käynti samalle terassille kuin mihin vierashuoneen ovi aukeaa.

Onnea Maijuliinille ja koko perheelle! Ihan pieni tytön tyllerö.

Täyttääkö Eemelinkin jo vuoden? Mä en käsitä mihin tää vuosi on mennyt. Vuosi sitten luettiin teidän synnytystarinoita ja jännättiin kuka lähtee seuraavaksi. Ja nyt jopa meillä on vauva.
Mutta siis Eemelille hurjasti onnea!

Meillä masu vaivaa edelleen. Vaikkakin huomattavasti on helpottanut, mut tuntuu että kakkaaminen on kauhean työn takana. Harmittaa vaan katsoa toista, kun raukkaa sattuu.
Muuten menee kivasti. Hugo on jo aika paljon hereillä ja seurallisempi. Sen jutustelu on sellasta ihanaa ähkimistä ja välillä sellasia määkäsyjä :). Hymyjä edelleen saa hakemalla hakea.

Nyt kuuluu ähinää vaunuista ja pyykitkin vielä laittamatta..

Pimmu & Hugo 7vko

Se jäikin pelkäksi ähinäksi, ainakin toistaseks.

Me käytiin eilen ohimennen apteekissa punnitsee Huugis, 600g viikossa tullut lisää. Tuntuuko vaan musta, et toi on paljon? Hyvähän se on et paino nousee, mut toi vaan kuulostaa hurjalta.

Mun pitäis alottaa tekee ifolorin kirjaa meidän häistä, mut en vaan saa aikaseks. Mulla on koneella tuhat miljoona kuvaa jotka pitäis järjestää ja sit valita parhaat. Huoh..

Onnea EEMELILLE!!!! Ja toivotan tässä samalla nyt onnea myös BuBBelle sekä Eetille! Unohdan kuitenkin. Tai en ehdi nettiin.

JB, tuo pohja näyttää toimivalta. Ainakaan tähän hätään en keksi parannusehdotuksia ja toisaalta jokainen perhe tietää varmasti itse parhaiten mikä heille sopii. Mutta tuossa on kaikki mitä mä toivoisin. Mulle on ehdoton se, että saunasta saa ikkunan auki, samoin wc:stä. Vanhempien makkari on vähän erillään ja lisäksi on yksi ylijäämähuone :)

Ja tosiaan, ONNEA MAIJULIINILLEKIN!! Ja koko perheelle. Kiitos meilistä, olipas keikka :)

Onnea Eemelille! Muistan kun vuosi sitten sain Saanalta tekstarin kun poika syntyi, mutta olin niin sekaisin supistuksista ja univajeesta, etten oikeasti tajunnut koko viestiä... Eli tasan vuosi sitten oltiin jo kiroiltu synnytyssalissa aamusta asti, ja Puppe pääsi maailman ensi aamuyönä. Oli samanlainen synkkä ja myrskyinen yö... Paljon on tapahtunut vuodessa.

Maijuliinille & koko perheelle onnittelut!

Ihana Huugis. Laitas lisää kuvia, tuossa vaiheessa ihminen kasvaa niin nopsaan. Oletko Pimmu saanut levättyä tarpeeksi?

Mäkin haluun vauvan, vaikka nyt kun muistelen loppuraskautta niin ei sillä kiirettä ole. Puppe ei enää mikään vauva ole. Puistossa yks noin 3-v poika sanoi tänään "kato äiti, tanssiva vauva". Tanssin lisäksi Puppe on innostunut peruuttamisesta, mutta ei ole tajunnut että vaikkei esteitä näy, niitä silti on.

Yöt menee hienosti kun Puppe nukahtaa omaan huoneeseensa hetken jodlailun jälkeen iltakasilta ja nukkuu aamukasiin vain kahdella syötöllä. On taas aikaa jutella ja olla vaan miehen kanssa. Huomasin taas, että se onkin ihan komea. Kun sillon ekoina kuukausina ei paljon toisen naamaa katsellut.

Mukavaa yötä!

Aamulla Puppelsiini 1v. Ja äitylin jalat aika hurjasti sutjakammat kuin vuosi sitten...

Kävin jo aamulla laittamassa pitkät tekstit, mutta kaikki hävisi yhtäkkiä jonnekin.

Eli pikku Pupelle mielettömät synttärionnittelut!

Eemeliä onnittelinkin jo facessa, mut tätä kautta hurjasti myöhässä olevat onnittelut!!

Teoriassa oman kodin suunnittelu on loistava idea, mutta käytännössä vaikeaa, kun ei tiedä että mikä ratkaisu olisi toimivin. Talofirmaltahan saa toki suunnitteluapua,mutta mieluummin pähkäilen ensin itse asiat selviksi ja loppuhionnan vaan jätän niille. En luota siihen, että joku 40vee mies tietää mitä lapsiperhe tarvitsee. Ja kun pölkky on antanut mulle vapaat kädet, niin haluan talon sitten nimenomaan lapsiperheen tarpeita ajatellen. Pölkyn kanssa ollaan ihan leffafriikkejä, joten sen takia lasten makuuhuoneet on sijoitettu mahdollisimman rauhaan, jotta voidaan katsella elokuvia (äänet päälllä..) lasten mentyä nukkumaan. Se on ollut nykyisessä asunnossa mahdotonta. Siitä siiven vierashuoneesta tulisi meidän oma elokuvien katselu-löhöhuone. Khh:sta käynti ulos, että voi lapset ja elukat huuhdella ulkoa tullessa. Entäs tupakeittiö vs. erilliset keittiö ja olohuone? Ketjulaiset ja ulkopuoliset heittäkää kommenttia. Pitää keksiä joku parempi foorumi kysellä näitä asioita, plus tehdä gallupia tuttavapiirissä.

Tänään on netin mukaan viimeistään tiedon tultava sopimuksesta, joten nyt sormet ja varpaat ristissä! Toivottavasti saisivat, niin päästään tonttia ostattelemaan...

Hyvä että Hugon vatsavaivat on jo vähän asettuneet. Kylläpä ne viimeistään iän myötä helpottaa, mut se tieto taas ei tässä hetkessä lohduta yhtään.

Pölkky vei tytöt mummolaan ja mun pitäisi sillä aikaa siivota, tehdä kakku, pestä pyykkiä jne jne!

Onnea meidän pienille sankareille: Eemelille, Puppelle ja Eetille!! Viettäkää hauskat kekkerit! Tuliko kivoja paketteja?

JB, mun mielestä olisi ihanaa, että kotona on paljon avaraa tilaa - eli kannatan avokeittiötä. Suunnittelemme täällä kovaa vauhtia uuden kodin sisustusta, ihana fiilis tämän vuokra-asustelun jälkeen. Meillä mies tekee suurimman osan suunnitelmista ja minä vain nyökkäilen kyllä tai ei. :D

JB:n miehelle peukkuja!

JA MAIJULIINILLE ONNEA TYTTÖSEN JOHDOSTA!

Puppelsonille oikein ihanat 1-vuotisonnittelut!!!!! Ja pistetään nyt vielä Eetille samaan rahaan, kun huomenna taas niin kiirusta, kun vietellään Ennin 1 v. kemujen kakkososaa. Joten isot onnittelut myös Eetille!

Mutta nyt täytekakun ja voileipäkakun täyttöpuuhiin...

Minäkin tykkään avaruudesta ja varsinkin siitä, että keittiössä hommaillessa voi pitää lapsia silmällä, mut näkyykö ne keittiön sotkut ikävästi sit olohuoneeseen? Jos laittaisi avokeittiön, mutta sijoittaisi takan siihen vähän näköesteeksi...? hmm.. Sitten ei kyllä näe lapsiakaan.

Mä laiskimus taidan Eetin synttäreillä tarjota täytekakun lisäksi vaan kaupan juttuja. Ei meille kyllä muutenkaan ole tulossa kuin kummit ja isovanhemmat, sekä mun sisarukset miehineen ja elukoineen.

Paljon onnea Puppendaalille ja Eetille!!! Laittakaahan sitten mailitse synttärikuvia tulemaan :)! Rosa, Nuki sanoo tomerasti Puppe, kun puhuu pupusta! Ja juu vauvakuumetta täälläkin. Nyt viikonloppuna olisi ovis, mutta taidetaan jättää sekstailut väliin. Älkää kysykö miksi, mutta mä nään itseni jotenkin joululapsen äitinä. Huoh näitä mielikuvia....
Jellyn talo näyttää hyvältä -mä lisäisin ehkä yhden huoneen sille kolmoselle :). Ja mäkin suosisin suojassa olevaa avokeittiötä...puoli avo...avopuoli....vai miten se nyt oli?Ja hei, toivottavasti pääsette tänään juhlimaan sopimusta!!!!!

Pikapyörähdys taas.

Etukäteisonnittelut Eetille! Viikonlopun aikana kun konetta tuskin tulee avattua.

Ja Maijuliinille isot onnittelut!

Hei Angsteri, voishan se kolmas lapsi olla joululapsi? ;P

Huh, kauhea vauvakuume. Ihan järjetön. Siis kirjaimellisesti järjetön. Tosin nyt ollaan valmistauduttu. Ehkä siitäkin johtuu.

Levotonta. Kahvia ja pullaa ja perjantai. Onkohan enää järkevää edes yrittää tehdä työjuttuja? Parin promillen sokerihumalassa.

Eetiläiselle iso synttärihalaus!

Huh, mua jännittää. Heräsin jo viideltä, kun vähän stressaan tulevaa päivää... Tänään meille tulee siis sukulaisia juhlimaan Puppelsiinia. Mä olen sitä mieltä että aikuisten ihmisten pitää osata käyttäytyä keskenään just esim lasten juhlissa, vaikka olis millaiset välit, ja sitten voi pysyä poissa jos on niin lapsellinen ettei siihen pysty. Anopin näkemistä jännitän aina. Anoppi ja äitini tapaavat tänään ensi kertaa, kun anoppihan ei tullut meidän häihin. Isäni ja äitini tulevat tietysti myös, mikä aiheuttaa mulle jännitystä (Ovat nähneet eronsa jälkeen vain meidän häissä, joissa istuivat visusti kaukana toisistaan ja pidin huolta ettei äitini joudu isän piiritykseen). Isän naisystävän kutsuin tietysti myös, pidän hänestä kauheasti ja ollaan hyviä ystäviä. Mutta kutsumisen jälkeen he erosivat pari viikkoa sitten ja isällä on jo uusi äippäpuoli kierroksessa! (se mies ei osaa olla päivääkään yksin, ja kun karismaa ja rahaa riittää, niin kaikenmaailman yksinäisiä tätejäkin riittää). Isä tajusi kuitenkin, ettei voi kahta avecia käyttää, kun olen jo kutsunut tämän ihanan naisen, joka nyt siis jo exä. Juttelin tämän naisen kanssa ja tulevat nyt sitten yhdessä, vaikkeivat yhdessä olekaan. Mutta omaa sukuani tulee paljon paikalle, mikä on ihanaa. Meidän suvussa on hautajaisia riittänyt, joten ihana nähdä vähän kivammissa juhlissa. Miehen sukulaisperhe ilmoitti että ottavat ison koiransa mukaan, mikä on musta suoraan sanottuna vähän junttia, koska eivät kysyneet edes onko se ok. Eli meidän kissat pitää taas sulkea omassa kodissaan jonnekin juhlien ajaksi. Enkä mä luota vieraisiin koiriin, joten voiko Puppea edes pitää lattialla, jos koira on vapaana.

Tänks. Purkaus auttoi. Taidan pestä vielä kerran lattiat.

Hyvää syntymäpäiväjuhlaa Pupelle! Toivottavasti menee hyvin. Tuo on tosiaan mautonta, että tuodaan kysymättä koira mukana. Laita vesikuppi ja puruluu takapihalle/parvekkeelle ja sano, että laitoit haukullekin omat synttärit. Meille koirat on aina tervetulleita, mut meidän tuttavapiirissä onkin pienikokoisia ja hyvin käyttäytyviä koiria, jotka vähän aikaa nuuhkittuaan vetäytyy jonnekin hiljaiseen paikkaan nukkumaan. Iso koira on jo eri asia. Sehän on koko ajan tiellä... Ja varsinkin kun teillä on kissoja. Oman kodin eläimillähän on "etuajo-oikeus", ellei isäntä ja emäntä erikseen ja oma-aloitteisesti ehdota muuta. Musta on siis väärin, että teidän kissat joutuu evakkoon kun vieraat raahaa lupaa kysymättä koiransa syntymäpäiville.

Kinkkinen tilanne exineen ja anoppeineen. Kerrohan sitten kuinka meni. Meillä isä ja äiti ei ole nähneet toisiaan, tai puhuneet toisilleen eron jälkeen. Isäni ei ole tähän mennessä tullut yksillekään tyttöjen syntymäpäiville tai ristiäisiin, koska eivät mahdu samaan tilaan. Jos pidettäisiin hääjuhla, niin isä ei tulisi paikalla. Isän suku varmaankin tulisi, mutta isän suku ja äitini eivät tule toimeen keskenään. Äiti pyörittää niin monta miestä, etten edes tietäisi kenet kutsua ja kenet äiti loppujen lopuksi toisi mukanaan. :)

Jaahas, pitää ruveta kakkua täyttämään ja ruokakin pitäisi laittaa. Pölkky saa siivota.

hurjasti onnea kaikille päivänsankareille ja erityisesti tietty Pupelle kun on juuri tänään se päivä!!

onpas hurjan kuuloista exineen ja muine sukuineen, kerrohan sitten miten meni. ja tosiaan ihan uskomatonta että on jo vuosi mennyt kun kävitte synnyttämässä! Nöpöliinilläkin tulee jo 11kk täyteen mutta ei vielä ole uponnut tajuntaani että on jo noin iso.

Meillä on muuten Rosis nyt sama kaava kuin teillä tuon nukkumisen suhteen, Nöpö nukahtaa yleensä viimeistään puoli 8 ja kahdella syömisellä nyt mennään, tosin viime yöt olleet vähän rikkonaisia kun hampaita taas tulossa. mutta tosiaan huima ero kun on aikaa olla ihan rauhassa kaksistaan miehen kanssa (tai no meillä nyt ei ihan rauhassa kun täällä vielä asutaan mutta enää pari viikkoa ja sitten omaan kotiin).

Baltsu, mites teillä se muutto on? ja miten teillä meni maitoon siirtyminen, vai käytittekö tekin korviketta? Nöpö juo aina vähän ja sitten tyssää. Viili ja raejuusto onneksi uppoaa hyvin.

JB, mäkin tykkään avaruudesta ja meillä on aina ollut avokeittiö, tai pikemminkin avoruokatila ja keittiö sitten vähän syrjässä mutta kuitenkin niin että sieltä näkee olkkariinkin. nythän meille tulee niin iso keittiö että Nöpö mahtuu siinä leikkimään jos tarvii ja silti voin laittaa rauhassa ruokaa.

ja apuva, tajuttiin että meillä ei ole ollenkaan tiskikaappia tulevassa kodissa kun siinä on ikkuna altaan edessä...onko vinkkejä mitä tehdä?

sankareille onnittelut täältäkin!! :) oikea synttäriryysis kun kaikki täyttää näin lähekkäin :)

hurjalta tosiaan kuulostaa pupen juhlat näihin sukulaisiin lähinnä viitaten.. ja toi koira asia, musta toi on tosi törkeää.. mä tosin sanoin kerran tosi nätisti kaverille että jos ette sitten sitä koiraa tois sisälle ettei lattiat mene ja ku lapsi on lattialla.. niillä oli pieni ja tosi villi koira joka säntäilee jokapaikkaan ja hyppii päälle jne.. kuka tahansa muu kaveri olis sen ymmärtänyt, mutta tää kaveri on semmonen joka ymmärtää vaan oman napansa, joten tais siitä suuttua mutta eipä oo koiraa tänne sisälle sen jälkeen yritetty. eikä mun tarvi pelätä lapsen puolesta.
mummilassa meillä on iso koira, mutta aina ollut lapsiystävällinen.. vaihtanut vaan lepopaikkaa jos lapsi on käynyt päälle. sen takia en ole tottunut semmosiin pieniin termiitteihin jotka juoksee niin että kynnet vinkuu ja hyppii päälle.. :)

nöppendaalistakin on tullut jo iso tyttö, hyvänen aika! missä välissä siitäkin on jo niin vanha tullut?! :) Pikkis täyttää ens viikolla vuos ja KOLME kk.. mä luulin että se on vasta yks.. ;)

mutta nyt hetki lepoa, meen taas illal töihin.. :P

ainiin... pikkis on nyt nukkunut pari yötä lastensängyssä.. ihan samallalailla menny mitä pinniksessä.. ei vielä uskalla ite tulla pois sieltä unenpöpperössä.. mutta nukutukseen menee se 45min niinku normaalisti.. :P

mutta palaillaan taasen, nyt lepoa..!!

"Miehen sukulaisperhe ilmoitti että ottavat ison koiransa mukaan, mikä on musta suoraan sanottuna vähän junttia, koska eivät kysyneet edes onko se ok."

Voi olla, mutta aikuinen ihminen voi sanoa koiranomistajille suoraan, ettei koira ole tervetullut sen sijaan, että puhuu selän takana.

Huh huh, Puppen juhlavieraita...toivottavasti kaikki meni kuitenkin hyvin. Kurja, että juhlien "emäntä" edes joutuu miettimään tuollaisia asioita, jotka liittyvät vieraisiin ja koiran tuomiseen. Mautonta. Miten teidän juhlat meni? Sympatiat myös Jellylle suvusta... :/

Tosta koirajutusta vielä sen verran, että anopin ja appiukon koira kuoli hetki sitten ja nyt ne on hankkimassa uutta samanlaista koiraa ja rehellisesti sanottuna mä en ole yhtään innoissani. Mä pidin heidän koirastaan kovasti, mutta nyt kun sitä ei ole enää ollut, on Nukin kanssa siellä oleminen ja hoitoon jättäminen helpottunut. Kysessä olisi/on vielä rodultaan taistelukoira, Tää on täysin mun omaa itsekkyyttä ja pelkoa Nukin puolesta, eikä mulla olisi oikeutta ajatella näin ja päättää edes ajatuksissani, ottaako he uutta koiraa. He haluavat hoitaa paljon Nukia, mutta mä en jätä sitä sinne niin hyvällä mielellä kuin voisi, kun talossa on "yli-vilkas" koira.

Saana, mä haluaisin, että kolmas olisi kevät/kesä/syyslapsi ;) ja on mulla oma lehmä ojassa. Haluaisin olla vielä kesän töissä, koska silloin tienaan eniten ja työ on kivaa. Nythän mä olen ns.hanttihommissa pienellä palkalla ja työkin on helppoa ja tylsää.

Sinne töihin....tai eka kahville....

Koirista sen verran, että me harkitaan ottavamme parin vuoden sisällä Amerikan pitbullterrieri. Työkoirarotu, jota on käytetty taistelukoirana. Rotu on äärimmäisen ihmisrakas ja lapsirakas, joskaan toisista koirista ei niin välitä. Itse olen henkeen ja vereen koiraihminen, enkä osaa kuvitella ettei meillä koiria olisi tulevaisuudessa. Mutta olen täysin sitä mieltä, että omistajalla on vastuu koirastaan ja ottaa sitten chihuahuan tai irlanninsusikoiran, niin se täytyy kouluttaa kunnolla. Villi ja kuriton koira kertoo enemmän omistajasta, kuin koirasta. Luonnevikaiset yksilöt ovat asia erikseen, niitä löytyy jokaisesta rodusta, mutta koira ei ole purija tai "tappaja" jos ei siitä väärällä kasvatuksella sellaista tehdä. Olen myös sitä mieltä, että koiraa ja lasta ei saa jättää valvomatta, oli rotu mikä tahansa. Ja mun mielestä on koiranomistajan puolelta typerää kysymättä ottaa koira mukaan syntymäpäiville. Koiran paikka ei ole ihmisjoukossa muutenkaan, pärjää juhlien ajan kotonaankin tai hoitopaikassa.

Juhlat meni meillä mainiosti. Väkeä oli paljon, mikä meidän 15 neliön olohuoneessa tuntui jo järkyttävältä ruuhkalta. Onneksi synttärit on nyt ohi. Olen jo varmaan tuhat kertaa tämän sanonutkin, mutta en todellakaan ole mikään juhlijatyyppi. Hello Kitty -kakku oli Eetille. Päivänsankari itse ei tainnut edes maistaa ja irkkukin söi vain kermat omasta palastaan.

Sopimuksesta ei ole tullut vielä mitään tietoa. Edes netistä ei löydy mitään. Kyllä niiden muistaakseni pitäisi ilmoittaa siinäkin tapauksessa, jos soppari meni ohi suun. Eli toivossa vielä eletään.

Mites Pupen juhlat meni?

Meillä Irkku on nyt keskiviikosta saakka nukkunut jatkettavassa sängyssä. Ihana ikean minnen-sänky! Jos ei ole illalla tarpeeksi väsynyt, niin karkailee. Mutta niin teki pinnasängystäkin. Eli meillä vaihto sujui ihan hyvin.

Terkut töistä! Mä olen Jelly samaa mieltä sun kanssasi tosta koira asiasta ja anopin koira on myös ollut kiltti, mutta se on niin tajuttoman voimakas ja sen tassut on kuin siansorkat. Se "satutti" meitäkin jatkuvasti ja innoissaan melkein onnistui kaatamaankin. Mä olin usein ihan mustelmilla, saati lapset. Se rotu on tosiaan ihmis- ja lapsiläheinen, mutta silti aika leikkisä ja raju vielä aikuisiässäkin. Ja vaikka mäkin olen aina (paitsi nyt) ollut koiran omistaja, niin en silti luota 100% koiriin tai mihinkään eläimiin. Mä siis pidän eläimistä, mutta mulla olisi kivempi olo jättää Nuki heille hoitoon, jos heillä ei olisi koiraa, ainakaan tuon rotuista. Näin mä vain tunnen, vaikka en haluaisikaan. Helpompi olisi olla, jos pystyisin ajattelemaan toisin.

Kiitos Jelly, koitan selvitä. Pitkästyttää... :/ Toivottavasti teille tulisi jo tieto siitä sopimuksesta ja mielellään sen jatkumisesta!! Peukut on pystyssä!