Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hienoa, onnittelut aamu-unista JB. Ennenkaikkea itse arvosta noissa taloasioissa niitä vanhojen talojen tontteja ja pihoja. Mä en halua muuttaa sellaiselle kaavoitusalueelle, missä on isoja taloja pienillä tonteilla, vieri vieressä. Sama asua rivitalossa siinä vaiheessa. Vanhoilla pihoilla on tosiaan ihania isoja puita ja pensaita, tontit oli varsinkin 70-luvulla isoja ja niin edelleen. Tosin 70-luvun taloissa on se pieni tasakatto-ongelma :) Ihana olisi esim 60-luvulla rakennettu, jossa oisi vanhanajan kakluunit tms. Mä en Jellis muuten pääse tuosta sun toisesta linkistä muualle kuin kiinteistömaailman hakusivulle. Mä haaveilen, että ostaisimme ison tontin, jonne Jäärä sitten omin pienin kätösin mulle rakentaisi talon ;)

Mitäs viikonloppusuunnitelmia Elleillä on? Mä odotan ku hullu, että mulle tulis tänään jotain kivaa postissa, mulla on vaikka kuinka monta tilausta netistä tulossa. Mutta taitaa odotuttaa ensi viikkoon. Vaatteita ym.

Hyvää viikonloppua mikäli en tänne enää tänään ehdi osua.

me muutetaan huomenna..jännittää..pitäisi ainakin olla puhdasta kun palkattiin siivoojat siivoamaan tänään koko kämppä.

JB, onnea pitkästä aamusta!

Mä en oikeasti enää tiedä miten saan Nöpön lopettamaan yösyönnit. söisi omasta halustaan sen 2 kertaa mutta kun ei rauhoitu ilman tissiä niin päätyy sitten syömnään pari kertaa extraa. Kai sitä pitäisi vaan huudattaa mutta sitten herää kunnolla ja taas pitäisi jotenkin saada rauhoitettua nukkumaan ja kun ei tuttia öisin huoli niin siten taas olisi tissi..joten ojasta allikkoon. mutta onko vinkkejä kellään? enkä voi olla koko päivää imettämättä jos öisin syö noin paljon koska tissit räjähtää. hmph.

Tosi tylsää että Enni ei vielä saanut rokotetta :( mä en oikeasti tiedä mitä tekisi, ottaako vai eikö????

mutta nyt leipomaan pullia ja pakkaamaan tänne kertyneet tavarat. Kirpeän pirtsakkaa viikonlopun alkua!

Höh, mikäs Saanuliinin selkään on mennyt? Mitä olette touhunneet näin vaparina? Sitä piti kysyä kaikilta joiden lapset on hoidossa, että onko lapset pysyneet terveinä vain onko hoidossa jotain flunssaa liikkeellä? Me ollaan ihme kyllä vielä terveinä. Tosin Nuudeli ei ole hoidossakaan nyt, mutta joka tapauksessa.

Täytyykin tänään kipaista katsomaan sähköpostia ja Jellyn taloa. Mä olen sikäli ristiriitainen persoona, että pidän sekä tosi vanhoista taloista, että uusista, moderneista taloista. Me itse asutaan 60-70-luvun vaihteen talossa ja näistä pidän vähiten, mutta ollaan ihan kivasti saatu rempattua, mutta tuota huonekorkeutta saisi olla enemmän. Ja sitä Bron mainitsemaa tasakattoa ei onneksi löydy, iso piha kuitenkin. Rousa, ajelitteko täälläpäin?

Tällä viikolla piti kuulua toisesta työpaikasta johon hain, siitä mikä ei ole mun alaa. Ei ole kuulunut ei, joten en sitten saanut sitä. Uskon, että ovat jo soittaneet sille, jonka ottivat. Hönöt eivät tiedä mitä menettivät ;) ;).

Hienoa, että JB:n mies saa töitä! Jospa ne yötyöt olisi vain väliaikaisia, niin kyllä sitä jonkin aikaa jaksaa sitten ”katsella”…yökukkumista ja päivänukkumista…

Meillä on ukkeli (olkoon se mun miehen nikki) koulussa koko vkl. Ei siis sen kummempia suunnitelmia. Mä olin tänään töissä, vkl vapaa, eli siivousta varmaan.

Sadelle hyvää muuttoa!

Sadelle hyvää muuttoa täältäkin! Onkos mulla nyt mennyt jotenkin ohi, että te siis ostitte talon? Asunnon? Ranchin? Mulla oli se yks kausi etten oikein ehtinyt palstalle niin on tainnut mennä ohi. Noista yösyönneistä.. Poju heräili pari kertaa yössä muutaman yön, kun en enää antanut tissiä. Se ratkaistiin sillälailla, että mies silitteli Pojun takaisin unten maille ja nyt on menty jo monta yötä ihan heräämättä. Yksi teveydenhoitaja kerran totesi, että jos lapsia alkaa vierottaa rinnalta niin pari yötä ne jaksaa itkeskellä, mutta sitten kun ei tissiä tipu niin kyllä ne sen hyväksyy. Joo, toiset varmaan paremmin kuin toiset ;) Nää on niin tunteita herättäviä asioita muutenkin, että jokainen varmaan kipuilee sen oman ratkaisunsa miten parhaalta tuntuu.

Angsteroinen, kiva kuulla sinustakin. Sun asenne on loistava työnhakuun ;)

Mikäs Saanan seljässä tökkii?

Mie en tykkää näistä uusista sivuista...Harmaata harmaata ja ihme palkkeja. Missä on pinkki... vali vali vali. Olen samaa mieltä kuin Brogis, eli tällaisena old schoolina facebook-vastaisena en myöskään pidä siitä että kaikkialle pitäisi profiloitua ja antaa tietoja itsestään muille kuin itse haluaa. Pöh. Mutta kaikkeen tottuu ja kiva kun ei edelleenkään tarvitse kirjautua.

Anterolla on tosiaan esimerkillinen ote työnhakuun! Ei ehditty ajelemaan siellä päin, mutta ihastuin pariin asuinalueeseen. Tosi kaunis kaupunki kaiken kaikkiaan.

JB, ihana talo. Mäkin haaveilen vanhasta tai sitten ihan uudesta. Nyt asutaan 1909 rakennetussa mutta hyvin remontoidussa, ja näissä on oma tunnelmansa kakluuneineen. Sisustuksessakin tykkään vanhoista tavaroista, niissä näkyy elämä. Mutta oma ihana piha puineen ja pensaineen on haaveissa. Haluan että voin yöpaidassa mennä pihalle juomaan aamukahvin. No tietty nytkin voin mutta naapurit hulluna pitävät.

On pitänyt kirjottaa jo monta päivää, mutten ole viitsinyt kun anoppi vaivaa taas, enkä haluaisi aina valittaa. Mutta ei voi mitään. Pakko valittaa. Se soitti mulle ja kertoi, miten ei voi olla puuttumatta siihen kun viime vierailulta jäi vaivaamaan, että mun miehestä näkyy ettei se ole onnellinen ja luonnollinen mun seurassa. Että miten kamalaa on, kun mies JOUTUU hoitamaan lasta. Että minä se vain join kahvia kun mies leikki lapsen kanssa lattialla. Että minä se äiti olen. Että todella sääliksi käy mun miestä, kaikki hänen ystävänsä ovat samaa mieltä. Että oli jutellut ystäviensä kanssa, että mun pitää ottaa enemmän vastuuta miehen onnellisuudesta enkä voi vaatia hoitamaan lasta. Että ehkä en vain pysty tekemään miestä onnelliseksi ja mies on niin kiltti ettei uskalla erota. Mä sanoin sille heti alkuun että mä loukkaannuin nyt niin kovasti, etten halua puhua enempää. Se käski mun kuunnella loppuun ja mähän kuuntelin. Lopulta sanoin, että mulle tuli nyt niin paha mieli hänen sanoistaan, että haluan lopettaa puhelun. Kerroin miehelle mitä sanoi ja mies suuttui äidilleen tosi paljon. Soitti ja sanoi suorat sanat, anoppi itki ja selitti että eihän hän mitään pahaa tarkoittanut, hyvää vaan, kuten aina. Että minä taas mustamaalaan häntä ja pitäisikö hänen vain kuolla pois, hyvää vaan kaikille haluaa. Voi jeesus sitä daamia. Olen tosi tyytyväinen että olen yrittänyt olla väleissä, koska nyt voin hyvällä omalla tunnolla olla olematta. Huoh, kiitos taas kun sain avautua. Jo helpotti.

Voi Rous! Ei voi kun sanoa, et johan on anoppi!!!! Ei tuollasten ihmisten kanssa vaan tarvitse tulla toimeen - oli ne sit sukua tai ei. Kamalaa! Elämässä on paljon, paljon muutakin paskaa, jonka kanssa on vaan opittava elämään, mut tuo on sellaista, mitä ei tarvitse sietää! Olen niin pahoillani sun puolesta! Ja etenkin miehesi puolesta. Hän siinä varmaan vielä paskempaan väliin joutuu... Tsemppiä tosissaan!

Ei mulla muuta - kunhan pikku perjantaihiprakoissa tässä kiukustuin ;)

Thanks, Amilda. Hävettää vaan aina purnata typerästä anopista, kun on sitä oikeita ongelmiakin ihmisillä. Mutta tosiaan, ei ole järkeä olla tekemisissä kun tulee vaan p*skaa niskaan. Ennen mä sanoin itse suorat sanat anopille, mutta ollaan todettu että on parempi, että mies hoitaa yhteydenpidon äitiinsä kun tällasta tulee. Samoin mä sitten hoidan tilanteet omien vanhemieni kanssa, jos sellaisia ikinä tulis. Mä en vaan ikinä antais kenenkään puhua mun miehestä noin rumasti, ja onneks miekkonen on samaa mieltä musta.

Mukavaa iltaa sinne! Nauti viinistäsi. Mäkin otin siiderin, vaikka olisin jo valmis höyhensaarille. Kippis!

Mä menen huomenna leffaan, äitini on Puppen kanssa sen aikaa. Ihanaa!

Sadelle tsemppiä muuttoon! Onhan siellä heti nettiyhteys?!

Kunnon palsta-aktiivina tulin vielä käväisemään koneella ennen Höyhensaarille laskeutumista. (Kuka on keksinyt noin kliseisen termin??) Yksi perjantai-sidukka täälläkin kumottuna.

Rosa, olen aika sanaton. Todella todella hankala tilanne sulla. Kurjaa, että anoppisi ajattelee noin ja ehkä vielä kurjempaa että sanoo ääneen tuollaista. Onko hän vanhakin ihminen? Todella vanhakantaiset ajatukset ainakin omaa. Tosiaan sun mies joutuu aika hankalaan välikäteen, onhan sun anoppi kuitenkin hänen äitinsä. Teit fiksusti kun et alkanut räkkyämään anopille vaan sanoit että susta tuntuu pahalta tuollainen. Omaa ahdistustaanhan se anoppi suhun purkaa. Kai se olisi onnelllinen, jos miniänä olisi sellainen jota anoppi voisi ohjailla miten haluaa. Sitten sun mies vaan ei ainakaan olisi onnellinen :) Mutta joka tapauksessa sä oot mun mielestä ainakin nyt tehnyt oman osuutesi ja se ei ilmeisesti riitä niin anna olla.

Mutta nyt sinne lennolle Höyhensaarille. Arvioitu laskeutumisaika noin 15 minuuttia.

Voi luoja Rous…olen tosi pahoillani!!! Ei tuohon anoppiasiaan voi muuta sanoa. Hän varmaan jotenkin haluaa negatiivisuutta elämäänsä. Mun ukkelin toinen mummu on juuri sellainen ja hänen kanssaan emme enää valitettavasti ole tekemisissä. Mä sanoin hänelle kesällä puhelimessa, että kun hän ei soita meille, niin me puolestaan ajatellaan, ettei hän halua olla yhteydessä (hän sanoi ettei soita meille, ettei hän sitten häiritse meitä). Muutenkin on mm.rikkonut miehen sedän avioliiton, ym. Jotkut ihmiset kaipaa negaa ja surua elämäänsä. Tän olen huomannut monta kertaa. Tragediaa rakennetaan, vaikka sitä ei olisi mailla halmeilla. Tsemppiä Rous!

Mitäs teidän viikonloppuun kuuluu? Muutakin kuin pukeutumista johonkin veikeään kissanaisen asuun ja karkkia ja kepposta? Ukkeli on nyt jo koulussa ja iltapäivällä mennään anoppilaan syömään. Mun haaveena olisi käydä illalla hautausmaalla muistamassa paria sukulaista. Nyt nauttiin rauhaisasta aamupalasta ja suknaasta….

Rosan anoppi on noita. Anteeksi nyt vaan. En voi käsittää, että minkälainen ihminen sanoo toiselle noin pahasti. Sille naiselle ei teidän perheen asiat kuulu pätkän vertaa ja pitäisihän aikuisen ihmisen se ymmärtää, että parin tunnin näkemisen perusteella ei voi vetää johtopäätöstä toisen perheen elämästä. Omastani, ja varmasti monen muunkin ihmisen mielestä on vain ihailtavaa että isä osallistuu lapsensa hoitoon ja ottaa vastuuta. Anoppi ei ole tainnut vielä katkaista napanuoraa poikaansa. Todella häijysti sanottu, enkä voi kuvitella että takana voi olla mikään aito huoli, vaan pelkästään tarkoitus satuttaa Rosaa. Kuvittelen, että jos oikeasti olisi huolissaan tilanteesta, niin olisi ottanut asian puheeksi miehen kanssa tai ainakin miehen läsnäollessa. Ensin kysynyt mieheltä, että onko hän onnellinen ja jos ei, niin sitten vasta vienyt asiaa eteenpäin. Naamakertoimen perusteellako ihmisten onnellisuus arvioidaan? Anopilla ei todellakaan ole kaikki kotona.

Tuosta isän osallistumisesta lapsen hoitoon tuli mieleen ketjun
"Naisilla naksahtaa kun tulee äidiksi?" -kommentti "ei voi olla totta miten moni täällä kuvaa miestään ihanaksi, koska tämä OSALLISTUU lapsen ja kodin hoitoon. Ihan kuin se ei olisi itsestäänselvyys, että lasten ja kodinhoito tehdään PUOLIKSI ja vain paska kumppani ei jaa sitä kaikkea suunnilleen tasan.

Kuinkahan moni mies kehuisi vaimoaan, että on se niin ihana ja hyvä vaimo, kun se OSALLISTUU lastenhoitoon...."

Samaa mieltä, lapsi (ja koti) on yhtä lailla molempien vanhempien ja oletusarvosta on, että sitä (niitä) hoidetaan yhdessä. Se, että isä hoitaa vuonna 2009 Suomessa omaa lastaan ei ole yhtään sen ihanampaa kuin, että äiti hoitaisi.

rousan anoppi on kyllä sieltä ja syvältä.. tai siis sen käyttäytyminen! en voi sietää tommosta! Luuleeko ne ihmiset oikeesti että tarpeeks ku negatiivisesti puhuu jollekin että tämä joku sitten ottais ja lähtis ja sitten on "poika" pelastettu tms. ärsyttävää!

meillä on taas enemmän ja vähemmän murheita.. koskien siskon lasta ja sen sydänhommeleita.. :/ kun vaan mitään kamalaa ei joutuis toinen kokemaan ja jos joutuu niin paranis ja selviäis erittäin hienosti.. että täällä taas itku kurkussa kun tajuaa mitkä niitä oikeita murheita on verrattuna omiin "pieniin" murheisiin.. vaikka ei sais vertailla ja jokainen murhe on murhe sinällänsä eikä sitä tarvitse laittaa suuruusjärjestykseen vaan surra pois.. huoh.. sori taas omanapaisuus..

mutta jotain hyvääkin.. tehtiin isänpäiväks taikataikinasta kädenjälkitaulu.. vaaleanpunainen pohja ja sitten maalataan vielä se kädenkohta siitä punasella tms. hauskat tulee.. ukille ja papalle kans kun ei muuta keksi..
niin ja iskälle vielä boxerit.. valkoset joissa takapuolessa pinkit jalkapohjat, pikkiksen siis.. ja harmaat joissa yhdellä sivulla pinkit kädenjäljet.. mustiin täytyis ostaa valkosta kangasväriä ja värjätä sen päälle sit pinkiks jotain.. niitä en vielä tehny.. :) kortti tehtiin jo alkuviikosta.. pikkis sai ihan ite piirtää vahaliiduilla ison kortin.
mitä te muut ootte keksiny?

mä en ihan tajunnu mikä oli vierailijan pointti... en tiedä onko mulla aivot narikassa, kun ihan oikeasti yritin tajuta.. oliks se toi viimenen lause vaiko?!
must on kyllä ihanaa että mies osallistuu nykypäivänä ja niin sen pitääkin olla.. mutta kyl se meillä vielä on niin että äitinä hoidan enemmän.. tosin oon kotona.. mutta jos pikkis olis hoidossa niin luulen että hoitaisin siltikin enemmän.. eli meillä ei mene puoliks ei.. tosin sitten on niitäkin päiviä jolloin pikkis on miehen kanssa uimassa jne jolloin saattaa mennä n. puoliksi lastenhoito.. mutta harvemmin.
ja tohon ajatukseen et kuinka moni mies kehuisi vaimoaan, et se on niin ihana jne vaimo kun osallistuu lastenhoitoon.. niin en usko että niin tulee koskaan käymään.. ihan siitä syystä että äidit kantaa lapsensa kohdussa ja synnyttää ja elää symbioosissa lapsen kanssa niin että isän voi olla hankalakin tulla väliin ja sanoa et anna minä, nyt on mun 12tuntia hoitoaikaa.. mulla hukku pointti jonnekin ,tajuskohan kukaan mitä ehkä ajoin takaa?! :D no ei tää onneks oo niin vakavaa..

no nyt mulla hukku loputkin ajatukset..
palailen kun löydän niitä jostain... ajatuksia siis.. ne risteilee niin paljon nyt kaikessa etten taida kyetä normaaliin kanssakäymiseen.. (ja tostakin tuli jotain aivan muuta mieleen).. uah!

Kiitos taas sympatioista anoppi-tilanteeseen! Kyllä on pienet murheet kun pelkkä anopin käppänä saa mut näin puhkumaan, mutta kiitos kun saan ne täällä purkaa.

Miuskalle & siskon perheelle halaukset ja voimia! Niin epistä kun lapsi sairastaa.

Olen täysin samaa mieltä vierailijan kanssa, mullakin särähtää korvaan kun joku puhuu että on ihana isä kun hoitaa isän velvollisuuksiaan. Mies ajattelee ihan samalla tavalla (muuten en olis sille lasta tehnytkään). Tässä esimerkki: Miehen kaveri, joka oli tullut isäksi n 6 kk sitten, tuli käymään tässä kaupungissa. Lähetti tekstarin mun miehelle suurin piirtein että "Ehditkö näkemään tänään, olen täällä (kaupungissa) lapsenvahtina kun vaimolla työhommia." Miehen kanssa yhdessä mietittiin että kenenköhän lasta se täällä hoitaa, kun sillä itselläkin pieni vauva. No tietty se tarkoitti omaa lastaan! Mutta meille ei rehellisesti tullut mieleenkään, että ollessaan oman lapsen kanssa kutsuu itseään lapsenvahdiksi. No mut, kaikki tyylillään. Tärkeintähän on että kumpikin aikuinen on tyytyväisiä tilanteeseen ja työjakoon, ja säännöistä on yhdessä sovittu. Meillä kaikki menee omalla painollaan, kun ollaan näistä niin samaa mieltä. Kumpikaan ei erityisemmin tykätä siivota, mutta tykätään että on puhdasta ja kaunista, joten pakkohan se sitten vaan on siivota, kummankin. Tietty nyt kotona ollessani otan enemmän vastuuta kodin hoidosta, mutta se johtuu siitä että mies käy töissä. Jos mulla olis yhtä hyvä palkka kuin miehellä, ja miehellä huono palkka, niin tilanne olisi toisin päin ja mies kotona. Enkä voisi ikinä olla miehen kanssa joka odottaa 50-luvun meininkiä. Mutta kuten sanoin, kaikki elää kuten haluaa.

Olin yksin leffassa katsomassa 500 Days of Summer, vai mikä se oli. Oli ihanaa ihan olla vaan, ja hyvä oli elokuvakin.

Sade, miten muutto sujuu/sujui?

Huh mitä päiviä Lumis elää... Kävin lukemassa blogia ja tippa tuli silmään. Niin sydämestäni toivon että pieni huippuyksilö tekee Lumiksessa pesää ja tarttuu kovaa kiinni. Lumis vielä kirjottaa niin kauniisti, että tässä elää mukana ihan satasella. Voi kunpa Lumiksesta tulisi äityli...

Meillä ei kyllä ikinä ole mennyt lastenhoito niin sanotusti "tasan". Se hoitaa, jolla on vähemmän muuten tekemistä. Eli kun mies oli töissä ja teki 16 tuntista työpäivää, niin en olettanutkaan että se ihan täysillä osallistuisi töiden jälkeenkään. Nyt kun itse olen töissä, niin mies hoitaa päivät ja illalla kuta kuinkin puoliksi. Tietenkin hoidan niin paljon kuin ehdin, koska HALUAN hoitaa. Lähinnä tuo heitto, että hienoa että Rosan mies osallistuu blaa blaa oli vastaveto sille että luojan kiitos asiat ei ole enää niin kuin kahelin anopin aikaan. :)