Ajatuksista asiaan 10/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rosis, kiva että pattitilanne on kunnossa ja saitte kaikesta huolimatta ovistakin hyödynnettyä :)

Saana, jaksuja! miten yö meni? ja meilläkin nukutaan taas yöt vierekkäin että saisi paremmin nukuttua joten et ole ainoa ja tuskinpa ne meidän kainaloissa enää teini-iässä nukkuu...mites teillä synttäreiden järjestelyt? pidättekö pienet vai suuret?

Eetille onnittelut!

Angstis, peukutellaan että saat tuon työn jos haluat. Kävin juuri katsomassa pankissa niin kyllä nuo rahat kovaa vauhtia hupenee nyt kun tulot niin pienet. Kuukausi sitten oli vielä tosi paljon säästöjä ja nyt melkein tili tyhjänä..no onneksi tulee veronpalautukset mutta vähän alkoi ahdistamaan kun oli suunniteltu että nuo säästöt ainakin takaavat että voin olla kotona ihan rauhassa. ja tuo miehen sairasloma kelan rahoilla ei auta yhtään asiaa ja lisäksi on käynyt hoitamassa hampaitaan ja sieltäkin tulossa reilun 1000e lasku..ja kun muutetaan niin pitää vielä kaikkea pientä hankkia..huoah. pitäisiköhän katsella jotain sivutyötä?

Kuinka saa lapsen nukkumaan aamulla pidempään? Yöt menee ihan hyvin, mutta herätys on viideltä! Johtuukohan vielä kellojen siirrosta. Eetille on kyllä tulossa hammaskin, että saattaahan sekin vaikuttaa. Ainakin hereillä ollessa on kiukkuinen ilmeisesti hampaan takia.

Jospa Rosalla nyt tärppäsi. Miehet on käsittämättömän pölöjä.

Meilläkin taloudellinen tilanne on nyt melko kehno. Ei vielä kriittinen, mutta jos tämä jatkuu vielä monta kuukautta, niin sitten alkaa olla. Mieskään ei nyt oikein osaa päättää, että jääkö nykyiselle alalle vai lähtee opiskelemaan, niin se ei sit edes hae aktiivisesti töitä tai kattele opiskelupaikkoja kun vaan pohtii. En viiti painostaa päättämään, kun on kuitenkin niin iso päätös että on mietittävä tarkkaan, mut helpottaisi jos sekin alkaisi taas tienata.

Ihana tuttitaiteilija Nuudelsson. Hymyilyttää mielikuva Nukista miettimässä, että minkäs tutin sitä seuraavaksi pistäis poskeensa. Me ollaan päästy kyllä helpolla, kun Hemmoliini ei ole tutteihin koskenut oikeastaan ikinä. Ihan vauvana piti mukamas vähän lipaista, mutta siihen jäi. Ja imetyskin on nyt kaiketi taaksejäänyttä elämää. SNIISK.

Poju oli eilen niin hauskalla tuulella, että nautin suunnattomasti sen kanssa olemisesta. Siis kertakaikkiaan ihana päivä.

Rahat joo.. katoavaista sorttia.

moikkis!

angstis kyseli työhommia.. en ottanut vastaan, tuli niin yllättäen (mutta siis tosi kiva että soittelee ja kyselee joku aina jostain) eikä oikein napannut ihan työnkuvakaan ja palkkakin olis alempi mitä mun alalla.. oon nyt sitten kotosalla ja teen sillon tällön töitä. näillä mennään.. ja siitä vakipaikasta missä kävin haastattelussa niin päätin että sitä en välttämättä edes haluaisi, ja varasijalle pääsin kuitenkin.

Pikkis ja mies juoskee hippaa... hurjaa! :)

Muuten täällä vointi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan.. suklaa ja kahvi ja pikkis on aika isoja tekiöitä :) ja miäs.. on se ihana! aina välillä vaikka joskus niiiiiiin ärsyttää!

mä muuten ostin semmosen jääkarhunpussin pikkikselle (ei siis suostu nukkuu päiväunia muuta ku pihalla) niin pärjää sitten talvella.. koitin sitä tänään ja pikkis paistu kun oli villahaalari sukkiksien ja farkkumekon päällä, plus tietty toppahanskat ja ohut pipo. laitanko sen alasti sinne?! :)

ihana puppelsson, meillä on tota tuttirallia vaan yöunille käydessä.. kaks tai kolme tuttia vaihtuu suusta käteen ja toisinpäin :)

mutta nyt jos keksis jotain..

mi-iu

Bro, siis lopettiko Poju itse vai miten se nyt on ohi??? miten teillä muilla on noin fiksut lapset että itse osaavat hoitaa homman :)?? aion ensi viikolla jättää taas yhden kerran lisää pois niin olisi enää aamu, ilta ja yösyötöt..pikkuhiljaa..jos jouluun mennessä olisi enää yösyöttö ja kesään mennessä sitten viimeistään kaikki pois.

Tilasin Jorvista synnytyskertomukseni, sen pitkän version, tuli viikossa. Ihan mielenkiintoista lukea ja muistella. muuten ihan ok tekstiä mutta ihmetytti kun kävin vessassa ihan vaan pissalla niin tuossa lukee : ähkii wc pöntöllä istuen tuntemustensa mukaan...aika mielenkiintoinen muotoilu :)

Kiva että mi-iulla kaikki ok. Tonne pussiin kuuluu laittaa kai vaan ihan sisävaatteissa ja pipo ja kauluri tms ettei kaulasta mene kylmä pussiin. meilläkin on tuo pussi mutta ei olla vielä käytetty.

heh, niin mä aattelinki et pussiin riittää (näillä keleillä) ihan sisävaatteet, mut villahaalari oli niin ohut et ajattelin et se on vähä ku collegepuku, tosin vielä ohuempi.. joten sukkahousut ja body jäi sen alle.. mut taitaa olla aika lämpöset ilmat vielä tolle kuumakallelle tunkea sitä pussiin.. :)

äh, palaan ajalla.. nyt napero nukkumaan!

Miiuska, hienoa jos pystyt tolleen tekemään vähän keikkaa silloin tällöin. Ei tarvitse heti palata sorviin, mutta saa vähän rahaa.

Mä kokeilin Pojun kanssa, että miten se reagoi jos en anna tissiä ja se ei ollut millänsäkään. Ainoa muutos oli, että se nukahtaa helpommin ja nukkuu koko yön. (??!!) Luulin, että asia menisi ihan toisin päin. Joten jätimme nyt tissittelyt YYA-sopimuksella. Korvikkeella mennään vielä, en ole aloittanut "oikeaa" maitoa.

Saana, what's up??

napero nukahti pienen taistelun jälkeen itse omaan sänkyyn, jeeee!! kiipes aina lipaston päälle huutamaan (en siis jaksanu jäädä huoneesee istumaa ku se siellä riekku vaikka oli väsyny, joten menin pois ja ravasin eestaas) laitoin sänkyyn ja tutit kans.. no heitin sitten lipaston muualle ettei pääse sängystä pois karjumaan ja tutit kävin noukkimas muutaman kerran lattialta tyynyn päälle ja kellistin pienokaisen sinne.. sinne se sit jäi tuttien kanssa nukkumaan, ihanaa! näin on käyny viimeks varmaan puolvuotta sitten! :) kyllä nukuttaisin edelleenkin jos se olis pieni, tai se olis sille se maailman tärkein juttu, mutta kun se on vaan se keino että joku "pelais" siellä sen kanssa eikä nukkuis.. :) no se siitä, hihkuin vaan ilosta että meni näin helposti.. huomenna taas uus yritys ;)

mua särkee kovin, huh! josko ottais buranan yöksi vielä.. tai pari siideriä :) molempi parempi..

rousan tissiasiaa on pitäny kommentoida jo ajat sitten, aivan loistavaa että noin hyviä uutisia!! tietysti huolta herättää sitten kun hormonitoiminta vaihtelee ja pattiloinen saattaa kasvaa jne, mutta hienoa että myös todennäköistä on että se myös kutistuu itsestään ja ettei ole kiireellinen vaan sen voi hoitaa huolella pois alta sitten kun on sen aika :) toivottavasti ymmärsit.. en oo enää varma tästä mun kielellisestä kehityksestä, siis siitä että onko sitä enää..

Jblle yritin keksiä jotain järkevää sanottavaa, mutta keksin sitten jotain aivan muuta.. tohon miten saa aamulla naperon nukkuu pidempään.. nuijanukutus... no,se siitä.. ei ehkä suositeltava keino kuitenkaan :) miten napero nukkuu päikkärit, yhdet unet?! kuinka kauan? riekkumista aamusta iltaan (tai lähinnä illalla) ja sit ku nukkuu niin toivoo nukkuvan pitkään ;)
äh, mua ei kannata tänää ottaa vakavasti..

taidan nyt korkata sen sidukan.. ei varmaa oo ees hyvää, hyvää jos haluaisin niin ottaisin smirnoffin.. nam!
karjalanpiirakoita kans, paistettuna ja niitä pieniä!

Pusss!

huhhuh, ompas oudot sivut.. tosi hämärät.. saas nähdä millon tähän tottuu..

tänne ei kummempia.. särky on hellittänyt ja pikkis on huipputyyppi.. ku vaan ei kokoajan hyppis pöydille..

nyt syömään, tein taas kasan keittoa.

Ohoh! Nää sivut on ihan oudot :o

Me saatiin tänään lääkäriltä lähete sikainfluenssarokotukseen. Huomenna olis tarkotus laittaa... Mihin lie sit tökkäävät, kun huomenna olis kaks muutakin rokotetta ja ne menee kumpaankin reiteen ja rokotteita ei saa kait laittaa kun yhden yhteen lihakseen. Voi olla aika kiukkusta tyttöö meillä huomenna, mitä oon noilta hoitsuilta kuullu, et kuinka kipeeksi siirä rokotuksesta tulee...

Nyt pitää mennä taas - melkonen sonnan haju tuolta lattialta tunkeutuu.

Mun siskolle laitettiin olkavarteen. En tiedä onko sitten eri asia lapsilla.

Onhan tämä vähän erilainen systeemi!

Eeti heräsi tänään kuudelta. Pieni parannus, mutta voisi kyllä nukkua pidempäänkin. Eeti nukkuu vaihtelevasti yhdet tai kahdet päikkärit. Yleensä jos on hoitopäivä, niin nukkuu sekä mennessä että tullessa autossa ja yhdet unet siellä perillä. Tänään on molemmat tytöt olleet mun seurana kotona, kun on ollut vaan paperihommia ja tänään Eeti on nukkunut yhdet päiväunet, enkä toisille saa sitä. Harmittaa, jos joudun laittaa sen jo seitsemältä nukkumaan, kun se sitten pomppaa entistä aikaisemmin ylös aamulla.

Meillä jääkarhupussissa on automatkoilla ollut pelkästään kypärämyssy sisävaatteiden kanssa. (Kyllä, Eeti matkustaa edelleen kaukalossa..) Vaunulenkeillä on sitten pussissa täysissä ulkotamineissa ja pussi on auki. Eeti on tullut minuun ja on vilukissa, joten siltä varalta että nukahtaa ja jää ulos nukkumaan, niin on tuo jääkarhupussi mukana.

Nyt olisi naapurikunnassa talo myytävänä. Vanha, mutta jotenkin ihana. Pitäiskö laittaa linkki? hmm.. Paljon rempattavaa ja liian vähän huoneita, mut silti se on jotenkin ihana.

Kiinteistömaailma

Muuten, mies soitti yhden työpaikan perään ja hyvältä kuulostaa, että viimeistään vuoden vaihteessa olisi siellä töitä. Työ olisi juuri tuolla naapurikunnassa, missä tuo linkin talokin.

Jahans, näköjään tänne voi kirjoitella edelleen ilman kirjautumistakin. Facebook-vastaisena henkilönä mietityttää juuri tämä käyttäjänimien profiloiminen ja tarkempi tiedonanto itsestä. Kiva siis jos edelleen voi kirjoitella tällalailla ilman kirjautumistakin.

onpa hämärää...ja JB, mulla myös kova ahdistus kun eilen olisi ollut kerrankin aikaa enkä voinutkaan kirjoittaa mitään :(

Nöpö menee nukkumaan aina viimeistään 19-30 ja herää sitten 6-6.30. Tänään heräsi jotenkin kesken unien kakkahätään niin nukkuu nyt jo päikkäreitä, ihan hyvä vaan kun on muskaripäivä niin jaksaa siellä. Viikonloppuna pitäisi sitten muuttaa...jaiks.

Saana, en tiedä mitä taas sekoilin niistä synttäreistä, nehän on jo olleet ja menneet.

ja voihan sikaflunssa...olin ihan varma että ei oteta rokotusta, mutta nyt kaikki paikat niin pullollaan paniikkia että en enää tiedä mitä pitäisi tehdä..jos en rokotuta ja ota itsekin niin kuoleeko? kuinka vakavasta jutusta on kyse? onko pahempi kuin lintuflunssa? ja kun ei kauheasti missään liikuta mutta nyt synttäreille tulossa tietty ihmisiä..tosin eipä sitä rokotusta ennen synttäreitä kuitenkaan saa...

Hyi helve….mitkä sivut. Siis voisiko enempää enää olla epäselvät. Saako tässä enää isoa vastausikkunaa, joka aukeaisi erikseen?

JB:n miehelle peukutukset työn saamiseksi!! Saisitte sitten oman talonkin!

Tänne ei mitään uutta. Nuki vetelee vielä sikeitä. Se on aamu-unista tyyppiä. Äiti aamu-virkkuna kiittää, koska näin saan tehtyä jo kaikista tärkeimmät hommat pois alta ennen kuin N heräile

Onhan nämä vähän epäselvän oloiset nämä sivut. Tietysti kaikkeen muutokseen tottuminen ottaa aikansa, mutta mä en pidä tästä laatikkomaisesta ylimääräisestä härpätyksestä. Toivottavasti nää sivut ei jää tämännäköisiksi. Tulee ihan oikeasti mieleen joku Suomi24. Ennen Ellit oli sentään tyylikäs sivusto. Ans kattoo..

Mitähän Neilikselle kuuluu?

Eihän me mitään sikarokotetta saatu :( Ei meijän neuvolaan niitä ollut viä toimitettu muuta kuin työntekijöille. Ens viikolla tulee eka satsi, joka on tarkotettu raskaana oleville ja jos siitä jää yli, niin me saadaan sit. Ja jossei jää, niin seuraava satsi tulee sitä seuraavalla viikolla ja se on sit tarkotettu jo näille perussairaille lapsille vasta. Kurjaa kun joutuu odottamaan, kun tauti jyllää parasta aikaa...

Et karkaa töistä Brogis! Teet tärkeetä työtä :) Saatiin lähete sun ammattilaiselle ja jonot on kuulemma monta kuukautta :( Tosin meille tarve tulee vasta varmaan tuossa vuoden vaihteen jälkeen, mut kuitenkin..

No ohhoh Amilda, Luulisi että Enni olisi ensimmäisten joukossa saamassa rokotetta, mutta eihän se tosiaan niin mene. Mielenkiintoista tuo lähetehomma, haluatko avata meilissä enemmän? :)

Vau mikä talo JB, ihana vintti. Mä tykkään "vanhoista" taloista, mutta remppaamiseen mulla ei riitä pitkäjänteisyyttä.

Äh, mä en osaa kirjottaa tänne kun nää sivut oudostaa.

Huomenta! Meillä nukuttiin tänään puoli seitsemään saakka! Jes!

Joo, Brogan. Mieluummin haluaisin vanhan talon ja vaikka upottaisin remppaan rahaa. Vanhoissa taloissa on sitä jotain... Sitä paitsi niissä on usein suuret huoneet ja persoonallinen huonejärjestys. Jos saisin asua vanhassa talossa, niin sietäisin kyllä kylmät lattiat ja muut vanhojen talojen ongelmat. Itse en kyllä alkaisi remppaamaan, ei ole tietoa, taitoa eikä aikaa. Kyllä niitä remonttifirmoja löytyy. Usein vanhoissa taloissa on myös ihana piha vanhoine puineen ja istutuksineen. Laitan vielä linkin samalla suunnalla olevaan aaaaivan ihanaan taloon.

Kiinteistömaailma

Voi harmi kun Enni ei saanut vielä rokotetta. Meidän neuvolassa aletaan näitä normilapsia rokottamaan 16. päivä ja sinne pitää muistaa erikseen varata aika. Raskaanaolevia rokotetaan jo ja riskiryhmäläisillä rokotukset alkaa maanantaina. Terveydenhuoltohenkilöstö rokotettiin jo viime viikolla. Meidän kunnan aikataulu kuulostaa nopeammalta kuin teidän?

Mies vissiin saa tältä kylältä vähäksi aikaa yötöitä. Kiva että jotain on, mut hauskaa kun mies sitten käy töissä yöt ja nukkuu päivät! :) Ja kukas sitten lapset hoitaa päivisin? En kyllä hoitoon vie nyt sikalunssan alla. Otan varmaankin mukaan...

Että tällaista.

Huh mikä uudistus. Kestää kyllä vähän aikaa tottua.

Eemelillä on kaikki jees.

Vähän kiirus. Vapaapäivää vietellään ja mun selkä on p****na. Tosi kivaa nostella 9,4kg jässikkää tällä selällä.