Ajatuksista asiaan 12/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteritonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kirpeät pakkaset tosiaan, mahtavaa! :D

Pimmulle sympatiat, olipa tylsä neuvolakäynti.

Nuudelin mittoja ihastelin täällä; meillä poika 1,5v neuvolassa edelleen keskikäyrillä: 11400g ja 84cm.

Sadeliini, jaksamista öihin ja opintoihin, kyllä ne yötkin joskus helpottavat. Aiotteko tehdä vieroituksen nyt joulun aikaan, kuten kirjoittelit aiemmin? Miten sujuu miehen kanssa?

Vinkku juhli ensimmäistä päiväkodin joulujuhlaa, oli hurjat bileet! Ei tuo poika ainakaan ujo ole...

Pimmulle halaus. Eeti oli silloin nelikuukautisena lihonut vain 90 grammaa yhdessä kuussa ja tunsin itseni huonoksi äidiksi, kun toinen on nälässä.. No nyt Eeti on yhdeksänkiloinen möllykkä ja mainiosti on kasvanut. Yritä siis olla välittämättä, kun Hugo on kuitenkin nauravainen ja iloinen heppu. Hienosti on kasvanut, kun painoa on kumminkin tullut ja vieläpä hyvin. Ehkäpä Hugo ottaa ensi kuussa kasvuspurtin. Ja mitä tulee korvikkeen antoon, niin jos lapsi saa tarpeeksi ruokaa, kasvaa ja on tyytyväinen, niin eihän sillä ole väliä mistä se ruoka tulee. Pullosta vai tissistä. Ei korvikkeen antaminen ole milläänlailla epäonnistumista, tai tee äidistä vähemmän äitiä kuin täysimettävästä. Oikein kova halausrutistus vielä.

Angsteri aikoo itse vääntää lanttulaatikot? Niinhän teki Miiukin. Olette te ahkeria.. Lanttulaatikko on mun joululemppariruoka!

Meillä tuli säikähdys eilen, kun mummoni sai alkavan aivoinfarktin. On ilmeisesti oireillut jo monta päivää, mutta kaikki ollaan luultu että mummo on vain väsynyt. Eilen oli sitten lähtenyt jalat alta ja mennyt ihan sekavaksi. Onneksi isäni oli paikalla ja saatiin nopeasti ambulanssiin ja sairaalaan, kun tosiaan ei vielä ehtinyt täysimittaiseksi infarktiksi. Pitäisi toipua ennalleen, mutta vielä on arvoitus että pääseekö jouluksi kotiin. Säikähdyksellä siis ilmeisesti selvittiin.

Baltsu, näen silmissäni mitä tarkoitit tuolla viimeisellä kommentilla :D Vinkku on kyllä niin suloinen. Ja ihan mahtava huomata kuinka noista pienistä alkaa muodostua omat persoonansa. Poju ja Vinkku tuli ihan erilailla jo juttuun kun keväällä. Tai niin, Pojuhan oli silloin vielä ihan pikkuinen. Nyt se jo on täysillä menossa mukana.

Kamalaa JB tuo mummosi juttu! Toivottavasti hän paranee pian ja pääsee jouluksi kotiin. Olen kokenut saman ja säikähdyksellä silloinkin selvittiin. Mutta noilla asioilla ei parane leikkiä, hyvä kun veitte pian hoitoon.

Mitähän siitä tulis jos minä alkaisin itse tekemään joululaatikoita..

Kauhein juttu asiassa on tietenkin mummun tapaus, että tuollaista ylipäänsä piti sattua. Toiseksi kauhein asia on se, kun mummu on tähän saakka ollut niin hyväkuntoinen ja virkeä että on pitänyt "huolta" isästäni. (Asuvat siis samassa talossa). Eli arvatkaa kuka sitten eilisen oli siellä keittämässä kahvia, laittamassa ruokaa, imuroimassa, pesemässä pyykkiä ja tiskejä? Minäpä tietenkin. Ihan oikeasti, se ei osaa itse keittää edes kahvia! Toivottavasti ei viikonloppu ja ensiviikko ja joulu nyt mene pipariksi, kun pitää siellä pompata. Mun mielestä on ihan eri asia käydä auttelemassa jotakuta joka ei itse kykene, kuin jotakuta joka ei vaan viitsi eikä halua edes opetella..

hei muruset!

Jblle jaksuja.. toi on hurjaa kun joutuu passata semmosta joka ei oo tottunu ite tekemään mitään.. että missä vaiheessa se sitten oppisi oikein.. Mummo onneks pääsi ajoissa hoitoon! toivottavasti ei pitkään aikaan tuu seuraavaa kohtausta :/ toivotaan että jouluksi on jo kotona ja tolpillaan <3

Pimmulle jaksuja neuvolan kanssa.. ei ne välillä ajattele miltä vanhemmasta tuntuu.. eikä välttämättä edes "sillä silmällä" sano vaikka törkeästi töksäyttäisikin.. ne vaan tuntuu ihmettelevän suureen ääneen vähäistä painonnousua tms.. olis ehkä pitäny sanoa että no hyvä että painoa on tullut vaikka olisi voinut tulla enemmänkin..
meillä oli pikkiksellä puolivuotiaana kamala oksennusripulikuumetauti joka kesti n.pari päivää kunnolla mutta oli syöminen kauan vielä sen jälkeen vähäisempää jne ja pelkäsin koko ajan että painoa ei oo tullu että onko lähtenykin jopa pois, mutta vähän oli tullut ja neuvolantädille sanoinkin että johtunee tuosta taudista kun muuten on niin pullea ollut.. ja oli sillon siis n.8,5kg ja 68cm että ei mikään ihan pieni.. mutta että mun täytyi kuitenkin sille tädille selitellä on aivan uskomatona! mutta semmosia ne on, toivottavasti täti on ens kerralla ystävällisempi sulle!! pääasiahan on että vauva kasvaa, oli se sitten tajuttomasti tai vähän, mutta tärkeintä on että kasvaa. jaksamisia pimmu!!

meillä on nyt joulu.. joululiinat ja muutama jouluinen koriste otettu esille :) jopa joulusukka roikkuu takan yllä. :)

hei brogis, jos tarvit hyviä laatikoiden ohjeita niin täältä pesis ihan perusohjeet, ei ihmemausteita ja tosi helpot tehdä, oikeasti! :) kuoriminen on hankalin vaihe :)

Nukilla on hyvät mitat! :D perästä tullaan, tosin taitaapa meidän neitimys jäädä vähäsen tosta painosta.. omalla vaa'alla punnitsin niin oli vaatteet päällä jotain 11,5kg joten tiedä sitten.. mutta tammikuussa vasta neuvolaan :)

JB, tässä vaiheessa kyllä tuntuu siltä ettei ko. vanha koira kyllä kovin helpolla tule niitä uusia jippoja oppimaan. Mä jotenkin ensin ymmärsin, että mummusi on huolehtinut papastasi, mutta kyseessä olikin isäsi. Voi hyvänen aika. Aikuinen mies. Nyt koirakoulu vain käyntiin. Ei ole reilua, että lapset huolehtivat vanhemmistaan. Ainakaan vielä siinä vaiheessa kun fysiikka ja järki pelaa. Se on sitten eri juttu, kun vanhuus alkaa vaivata. Sano sille isukilles, että sulla on pikkuämmistä kädet ihan tarpeeksi täynnä. Ja Pölkystä ;)

Miiukin taitaa olla melkoinen jouluihminen joulusukkinensa :D Ja hei, ihan oikeasti, mä en ala vääntämään laatikoita niin kauan kuin Atrian äiti tekee niitä kauppaan ostettavaksi.

Hienot mitat Nuki on saanut ennusteeksi.

Mitäs viikonloppuohjelmiin kuuluu? Mun pitäis ainoastaan ehtiä shoppaamaan loput lahjat, siivota, viettää yhdet pikkujoulut, paketoida lahjat, käydä yksissä juhlissa ...

Jblle jaksuja! meillä mummolla oli aikoinaan sama juttu mutta oli kuitenkin niin paha että ei sitten lopulta selvinnyt (oli tosin maannut kotona koko päivän, eli hoitoon saanti viivästyi tosi paljon ja se kai siinä on tärkeintä).

Baltsu, Nöpö näköjään itse nyt aloitti vieroituksen, eli pari yötä syönyt jo vähemmän ja nyt viime yönä ei enää huolinut maitoa (vettä otti) mutta nyt ongelmana kun ei osaa kunnolla nukahtaa ilman tissiä jos on jossain tietyssä univaiheessa..siis välillä riittää silittely ja sitten välillä kuten viime yönä ei auttanut mikään..valvoin sitten taas melkein 3h ja lopulta vaunuihin nukahti. Olisi kai aiemminkin voinut vaunuihin nukahtaa mutta en kokeillut. mutta ihan loistavaa että itse tuon imemisen lopettaa, vielä siis ottaa iltamaidon.

Bro, piti sulle sanoa kun oliko se viime sunnuntain hesarissa oli ilmoitus että haetaan sun alan ihmisiä ympäri suomea, mun mielestä sinne sunkin lähelle..löytyy varmaan vielä hesarin. ettisivuilta tai voin katsoa sen ilmon lehdestäkin jos kiinnostaa.

Ulkona pakkasta -20, pitää varmaan nukuttaa päikkäreille sisällä, saa nähdä miten käy. Toi -15 on vielä ihan kiva pakkanen mutta taaperon kanssa kylmempi alkaa olla jo vähän liikaa.

Miehen kanssa menee aika nuivasti, tai siis vaihtelee. Noi huonot yöt vaan näkyy heti, kun öisin kinastellaan ja päivisin ja mies muistaa aina vaan huonot hetket, siis sanoo usein että tätä samaa paskaa aina vaan, vaikka olisi ollut välissä monta hyvää/kinasteluvapaata päivää..mutta kai tämä tästä.

Saa nähdä mitä jaksetaan jouluksi tehdä, kuulostaa ihan taivaiselta että itse vääntäisi laatikoita ja muita. Kinkku nyt ainakin paistetaan.

Sadelle kovasti jaksuja! väsyneenä tulee sanottua rumasti ja muistettua ne huonot asiat ensimmäisenä! mä vasta miehen kanssa puhelin että pitäis yrittää muistaa tehdä niinpäin että missähän asioissa voisin tota elämäni miestä/naista auttaa ja jos ei tiedä niin kysyy jne ja sit kun on auttanu niin tulee parempi mieli kun ei tarvi nalkuttaa samoista asioista kokoajan ja ite muistaa sitten kiittää tai edes huomata että olipas kiva kun... mutta eipä tää meillä kauaa toiminu, mutta herätti hetkeks ainakin että välillä kun toiselle ärjyy tyyliin jostain "mitä sulle kuuluu" kysymyksistä niin se toinen tajuaa et hetkinen, sori ku ärisin eipä ollu tarkotus, oli vaan joku juttu kesken.. tms..
mutta väsyneenä on vielä hankalampaa! nää meijän kinat kun saadaan ihan perusväsymyksestä aikaseks..

Brou, eihän sitä tiedä jos jo vaikka ens jouluna innostuisit ;) ne kun voi tehdä vaikka marraskuussa puolivalmiiks ja pakastaa, sit ei tartte joulukuussa stressata vaan kaivaa pakastimesta ja paistaa ;) ajattele nyt mikä jouluntuoksu! :D

Mä olen tällä hetkellä onnellinen perheestäni :) puolesta suvustakin! oikeasti! vaikka kaikilla on jotain sairautta päälllä ja ikäviä taudinkuvia jne niin silti ne on hyviä tyyppejä! ja tällä suvulla tarkotin omia sisaruksia ja niiden lapsia jne. miekkosen suku on mulle neutraali, muutamaa hyvää ihanaa tyyppiä lukuunottamatta..

pikkis on kaunis vaikka välillä niin jääräpää ettei kumpikaan meistä oo semmonen.. tänään meinattii myöhästyä korvienjälkitarkastuksesta kun karju ja heittäytyi kun ei halunnut hanskoja käteen.. ja tommosen jättiläisen kanssa saa oikeasti painia kun ei selitys toimi.. ihmisten ilmoilla suht käyttäytyy kun ei halua että muut näkee jos sille tulee paha mieli.. ja ihmisten seurassa se on maailman helpointa pukea <3 kaunis on silti vaikka karjuu, tekee mieli halata muttta toinen vaan työntää pois ja heittäytyy.. on se rankkaa olla pieni kun ei kaikkea osaa mutta haluais osata ja päättää.
onko nukitsulla mitään uhmisoireita vielä?! mä vähän kauhulla odotan uhmaikää, koska toi välillä niin muistuttaa jo semmosta.. että ei ite osaa päättää mitä haluaa ja suututtaa kamalasti eikä periksikään voi antaa... tuttikin lentäis kaaressa jos semmosen antais jne..

Heh, mun piti alkaa tiskamaan (vesi jo valmiina altaassa), mutta jotenkin vain eksyin tänne...teidän syytä ;)!!!

Kurja kuulla JB:n mummusta! Toivottavasti hän toipuu pian! Miehen isovanhemmilla sama tilanne. Molemmat, sekä mummu, että pappa joutuivat hetki sitten sairaalaan. Molemmat eri syistä ja huonolta näyttää etenkin papan tilanne. :(
Olen samaa mieltä Bron kanssa eli laitahan isukkisi "kouluun". Sitä ihminen tekee lopulta yllättävän paljon itse, sitten kun on pakko.

Joo, siis tein itse laatikot, mutta valmiista lanttusoseesta. Ei ole aikaa kuoria ja keittää niitä, tai taidan olla liian laiska siihen, mutta juu, ihan itse maustoin ja pakastin, heh.

Miiu, onhan Nukillakin uhmaa, välillä enemmän, välillä enemmän. Kieltämättä vituttaa, kun tullaan kaupasta ja se pitäisi -20 asteen pakkasessa saada kiinnitettyä auton turvaistuimeen ja toinen alkaa siinä punkemaan ja nostelee per...takapuoltaan niin ettei vyötä saa kiinni. Pienet ärräpäät pääsi pakosti eilen. Toivottavasti kukaan ei kuullut. Nuki on kyllä yleensä kiltti ja uhmassakin antaa periksi suht hyvin. Toivottavasti jatkuu. Nuki ei nimittäin välttämättä vielä tiedä, että sen äitikin osaa olla kovapäinen ja saattaa myös heittäytyä lattialle sen viereen... ;)... No joo, mutta oikeasti usein noi sen uhmat kääntyy nauramiseksi.

Viikonloppuna pitäisi mennä Ideaparkkiin ostoksille ja sitten meidät on kutsuttu glögille ja sunnuntai meneekin remontoidessa ja joulukuusta koristellessa.

Iloista viikonloppua!

Onpas ollut kiva viikonloppu. Aikaa perheelle. Paitsi että miehen eno soitti hetki sitten ihan oudon puhelun. Käski tulla jouluna syömään olutmakkaraa. ?? Eikä me edes olla mitenkään läheisiä. Taisi olla juovuksissa.

Sade, tiedän nyt mitä tarkoitit sillä, että Nöpö osaisi kyllä kävellä muttei viitsi kun kontaten pääsee helpommin. Poju tekee sitä samaa :D Että terkkuja vaan ulkopuolisille. Poju on ottanut muutamia askeleita, mutta kun pitäisi kävellä pidempi matka, vaihtuu neliveto päälle. Tai sitten hän ei vain uskalla.

Saisiko lanttulaatikon tuoksua esim. kynttilöistä?? Olisko partylitellä sellaisia.. :)

illat täältäkin!

piti olla rento ilta synttärihulinoiden päätteeksi ja nauttia pari lasia viiniä, mutta napero päätti toisin.. Nukahti vasta, reilu kaks tuntia ravas huoneestaan edestakasin ja hyvä jos pysy enää pystyssä kun silmät oli sen verran ristissä.. oltiin siis kaverin lapsen synttäreillä ja olin varma että illalla nukahtaa tosta noin, mut kaikkea muuta..
luulen että sillä on joku äitivaihe päällä, kiukkuaa hirveästi just mulle puettaessa (joskus myös tietty isälleen, mutta yleensä antaa tämän pukea suht hyvin) mut sit nukkumaan ei voi mennä ilman mua.. huutaa perään välillä jos isä vie nukkumaan jne.. jos käväsen jossain kun odottavat autossa niin hirveä huuto.. mutta tosi inhottavaa jos tää iltanukkumaanmeno menee tämmöseks, aivan mahdotonta!

no mutta nyt ulos... jäälyhdyt paikoilleen.. :)
kokeilin ekaa kertaa pari päivää sitten ja on muuten hienoja! muutama tosin menny rikki..

katotaan jaksetaako huomen aamulla mennä aamukahveille kaverille..

nyt ne lyhdyt..

hyvää joulua jos en ehdi kummemmin enää toivottelemaan!! <3

piti vielä sanoa, että sen verran kova pää pikkukaverilla oli että nukahti vasta kun istuin samassa huoneessa.. (ei siis nähnyt mua mutta tiesi että oon siinä enkä pääse pois sen huomaamatta ellei se nuku).,. käsittämätön, mutta onneks ihana silti <3
en siis onnistunut siinä että ravais vaan pois ja sit nukahtais itekseen... vaikka niin on tehnyt jo muutaman kuukauden, mutta enää ei onnistu...mikään..

Mi-iulle jaksuja, taisi olla vähän ylikierroksilla neiti :)

Pojulle onnittelut kävelystä, siitä se lähtee! (ja luultavasti poju menee vielä nöpöstä ohi kuten kaikki muutkin tutut, nöpöä kun ei tunnu kauheasti huvittavan kävely..tai siis yksin kävely. tai sitten sillä on osunut joku läheisyysjakso juuri tähän samaan aikaan. Tulee nimittäin nykyään tosi usein halaamaan ja könyämään syliin ja laittaa päätä syliin ja huokaisee hetken). Ei tuo kävely muuten haittaisi mutta kun kaikki jatkuvasti kyselevät ja ihmettelevät..mitä sitten vaikka Nöpö on periaatteessa jo kävellyt yli kuukauden? ei vaan silti viitsi vielä kauheasti kävellä paitsi iltaisin.

Nyt ollaan taas palattu öissä 3h välein heräämiseen. pohdin jo pitäisikö kokeilla nukuttaa vaunuihin ja aina jos herää niin voisi vaan lykkiä niin ehkä pärjäisi ilman maitoa? tosin en ymmärrä kun syö päivisin tosi paljon ja hyvän iltapalan ja silti syö yöllä sen 3-4 kertaakin välillä ja aamulla hyvän aamupalan..onko menossa joku kasvujakso? en tajua..tai sitten vaan huono tapa.

ihanan paljon lunta tullut! käytiin aamulla taas pulkkailemassa oikein kunnolla =) jouluvalmistelut ovat jossain..ei ole ainakaan täällä näkynyt..joten jos joku näkee niin laittakaan tulemaan tänne että ehditään torstaiksi joulukuntoon =)

Pojulle onnittelut ensiaskelista! Kohta et pysy perässä ;)! Jaa, että olutmakkaralle...otatte varmaan kutsun ilolla vastaan, koska kukas nyt olutmakkaraa pystyisi vastustamaan?!!?! ;) Tota, osta "einesloora" ja heitä se uuniin, eiköhän siitäkin jotain tuoksua irtoa...

Mekin käytiin tänään pulkkailemassa. Tosin Nuki oli pahalla päällä ja repi mun iloksi tumppuja pois. Sade, mä uskaltaisin veikata, että heräämiset johtuu imetyksestä. Meillä alettiin nukkumaan kokonaisia öitä sillä sekunnilla, kun lopetin imettämisen. Jos haluat, niin kevyt siirtyminenhän kävisi niin, että alat antamaan yöllä maitoa tuttipullosta. Tsemppiä, mitä sitten päätätkin. Muuten, mun sisko imetti lastaan kaksi vuotiaaksi ja samalla valvoi kaksi vuotta. Yöt parani imetyksen loputtua.

Joulua koristelemaan...

*pst* käykääpä vilkaisemassa Minnin kuulumiset...

Pojulle onnittelut ensiaskelista :)

Töitä, töitä, meillä on pitkin öitä... Voisko joulua siirtää viikolla? Tai jättää työtöitä tekemättä?

Menin oikeasti niin sekaisin Minnin kuulumisista, etten muista enää mitä piti kommentoida tai kirjoittaa. Voi hyvänen aika. Kaikille kuitenkin hyvää joulun odotusta ja silleen. Palaan illemmalla.

Menin oikeasti niin sekaisin Minnin kuulumisista, etten muista enää mitä piti kommentoida tai kirjoittaa. Voi hyvänen aika. Kaikille kuitenkin hyvää joulun odotusta ja silleen. Palaan illemmalla.

Ihania olette :) Mä en vielä uskalla innostua liikaa, vielä kolme viikkoa pitää odotella että tiedetään onko siellä oikeesti elämää, kun viime kevään tuulimuna on niin tuoreessa muistissa. Mutta ihana joululahja tämä on, ja mä olen ihan onnesta sekaisin.

Viimeksi muokattu:
Niin, olen käyttänyt tämän päivän miettien mitä on olutmakkara. En tiedä enkä ehkä haluakaan olutmakkaran tuoksuista joulua.

Minnillä ihania uutisia. Voi kunpa nyt olisi heidän vuoronsa.

Voi sua Saana, hellitä vähän niiden töiden kanssa. Anna kuulua ylemmälle taholle, ettei pysty. Ei kannata itseään uuvuttaa, kun pienen lapsen vanhemmuuden ja töiden yhdistäminen on mutenkin haastavaa. Tiedän mistä puhun.

Sade, minäkin uskon, että imetys tekee öistä rikkonaisia. Nöpö hakee turvaa tissistä. Meilläkin yöt muuttuivat, ehkeivät ihan salaman iskusta, mutta vähitellen rauhallisiksi kun imetys loppui. Poju nukahti silittelyn turvin. Ja tarvitsee sitä toisinaan edelleen, mutta pääasiassa nukkuu yönsä onnellisena kellon ympäri. Hiljaa olen kiitollinen siitä. Kuulun siihen koulukuntaan, jonka mielestä pulloon siirtyminen veisi vain ojasta allikkoon. Pullosta poisoppiminen voikin olla nimittäin aika haastava juttu. Ja rauhoittaisiko se yöt sitten kuitenkaan? Onko tissillä ja pullolla väliä? En tiedä. Go ahead jos toimii. Mutta tuo imetyksen lopetus on niin henkilökohtainen juttu, että paha siihen väliin on mennä mitään sanomaan. Meillä se vaan taisi olla minulle vaikeampaa kuin Pojulle.

Pitäiskös tuota itsekin mennä mäkeen.. Poju roikkuu lahkeessa.

Oi että miten onnellisia uutisia Minnillä!!!! Mielessä ja rukouksissa on rouva ollut. Minni, mun ymmärtääkseeni tuulimuna ei anna noi hyviä arvoja. Mun raskaustestissä se "raskaana" viivakin oli paljon paljon haaleampi ja sen ilmestyminen kesti pidempään kuin tässä onnistuneessa raskaudessa. En kyllä tiedä onko tästä tieteellistä näyttöä vai onko tää vain mun uskomusta...

Niin, noi imetys ja vieroitus asiat on niin makuasioita. Mä itse edustan ehkä pehmeämpää linjaa ja siirtyisin ensin tuohon tuttipulloon. Se on kuitenkin eri kuin tissi, lapselle joka on saanut koko elämänsä melkein ainoastaan rintaa. Nääkin on vähän myös niitä juttuja, että mikä kenellekin vauvalle ja äidillekin sopii.

Ja Saana saisi nyt heittää vapaalle! Ei työt tekemälllä lopu ;).

Sitten jouluhössötystä: Tänään pitäisi tehdä perunalaatikko ja ottaa muut laatikot sulamaan. Hirvelihapaistinkin maustan, jos vain osaan... ja kuusen koristelin yöllä ja menetin ylivirkistyneenä yöuneni. Nyt nauttimaan aamupalasta. Niin ja menkkojen pitäisi alkaa tänään. Tein testin neljä pv sitten ja se ei ihan onnistunut(ei tullut tarvistus viivaa), mutta tein testin uudestaan samalla tikulla (eh...) ja siitä tuli nega. Joten eiköhän täällä vietä punainen joulu... kuulostaapa irvokkaalta...

Kui sää Saana koeajalla olet? Anteeksi, olen ihan pihalla kaikkien työkuvioista. Saati sitten omistani. Ai niin, Sadelle piti kommentoida/kysyä että laita ihmeessä mulle postiin siitä työjutusta. Voi olla, että tiedän jo, mutta jos jotain uutta on niin laita jos ehdit/muistat/jaksat :)

Toivottavasti Minni on tukevasti raskaana. Voi mikä joulupommi. *<:-D-O=; (Olevinaan tonttu..)

Sikäli mikäli en ehdi enää palstalle ennen joulua niin haluan toivottaa kaikille ketjulaisille ihanaa, rauhallista joulua ja onnellista uutta vuotta. Pitäkää miehiänne ja lapsianne hyvänä.

Brogis, uusi työsuhde, uusi koeaika. Takapuolesta, koska työnantaja on periaatteessa vanha. Muutama päivä pitäisi vielä käyttäytyä ;)

Ei mun töistä kyllä enää tule mitään. Pitäis varmaan mennä kotiin. Joulusokerikofeiinihumala. Onnistuiskohan tätä purkamaan nurkkien villakoiriin? Eemelikin niitä jo aivastelee...

Jos en tule enää palstailemaan, niin

Hyvää joulua murut!

Minni - onnea ja uskoa matkaan! Rukouksissani olette.

Vieroituksesta minunkin pakko heittää kommenttia. Minä en myöskään siirtyisi rinnasta pulloon tai tuttiin enää yli vuoden ikäisellä. Ojasta allikkoon. Vinkku ei pulloa tai tuttia huolinut lainkaan, joten valinta oli rinta tai ei mitään. Meillä syötiin rintaa öisin aivan liian pitkään ja se huononsi ratkaisevasti öitä. Viime yönä Vinkku valvoskeli pari tuntia, mikä on nykyisin tosi harvinaista. Nykyisin jopa joka toinen yö saattaa mennä heräämättä, niin luksusta! Mutta Sadelle huisisti tsemppiä, meillä vieroitus onnistui vihdoin kun olin poissa kotoa yön ja sen jälkeen nukuin pari yötä eri huoneessa.

Meillä alkoi LOMA! Leppoisaa joulua teille muruset!

Voi ihania uutisia Minnillä!!! hurjasti onnea ja rukouksia että olisi ihan vahvasti joku siellä masussa!!

kiitos yökommenteista..itsekin olen sitä mieltä että varmaan paras jo näin vanhana lopettaa kokonaan kaikki, mutta en haluaisi itkettää :/ Baltsu, huusiko Vinkku paljon kun olit poissa vai miten meni? tiedän että yöt paranisi mutta en vaan pysty ainakaan vielä huudattamaan. Nyt nukkuu yöt omassa sängyssään jo, ja sieltä aina sitten nostan syömään ja takaisin sänkyyn. viime yönäkin oli kerta kun ei selvästi halunnut maitoa kun vaan laiskasti imi, mutta jos irrotin tissistä niin huusi kuin syötävä ja alkoi mennä ihan hysteeriseksi niin oli pakko antaa takaisin. Välillä taas on ihan tyytyväinen jos vaan silittää..no kyllä tämä tästä tavalla tai toisella jossain vaiheessa. ja itse nukun nyt syvempää unta kun nöpö nukkuu omassa sängyssään oten aamulla tuntuu levänneeltä :)

miehen kanssa taas vaihteeksi riidanpoikasta..pari päivää onkin mennyt yllättävän hyvin. jätti taas vaan hommia liian viimetippaan ja on kai itselleen siitä vihainen ja purkaa sitä muhun. Mitenköhän tuon saisi oppimaan vastuulliseksi aikuiseksi joka hoitaa hommat ajallaan? en ennen nöpöä tällaista huomannut kun mulla oli aikaa ja energiaa huolehtia että hommat hoitui ajallaan..nyt kun en enää pysty niin näitä sattuu vähän turhan usein.

mutta ihanaista joulua kaikki rakkaat!