Ajatuksista asiaan 12/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteritonttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihanaa joulua darlingsit!!!

Minnille mielettömät onnittelut! Luin jo eilen uutisen mutta en ehtinyt kommentoimaan. Olin muuten näkeväni Minnin tänään kaukaa. Onneksi ehti kadota ihmisvilinään, olisin täysin unohtanut että se on salaisuus ja kiljunut liveonnittelut halauksineen.

Lumikselle halaus, edelleen.

JB:lle halaus mummon takia.

Kamalat vieroitusoireet kun en pääse seuraamaan tätä päivittäin, kun ei konetta vieläkään. Vakuutusyhtiö meinas että korjaus ei ole kannattavaa ja maksoi rahat uuteen koneeseen, mutta odotetaan joulun jälkeisiä alennuksia.

Paljon oli asiaa mutta nyt kutsu käy kahvipöytään...

Joulupukkia odotellessa. Ihana joulu. Toivottavasti kaikilla on rauhallinen ja mukava joulu.

ihana minni, toivon niin kovasti onnea matkaan!!

lumikselle sanaton halaus <3

tänne.. itkupotkuraivaria, onnellisuutta, paskinta mieltä ikinä, itkua, hymyä, naurua, pala kurkussa, ahdistuneisuutta... eli erittäin ylösalas- tunteet näin jouluna.. välillä helpottaa välillä ei pysty puhumaan sanaakaan kyynelten virratessa..
mutta kyllä se ahdistus tästä.. en voi olla ainoa "syyllinen" riidoissa.. jos asiasta sanon enkä huutamalla tai haukkumalla niin onko toisella oikeus haukkua mut maanrakoon, kertoa kuinka olen maailman kamalin ihminen ja täynnä itseäni ja kiero ja vaikka mitä.. :( en pysty antamaan anteeksi, en vielä.. ei ole edes pyydetty.. mutta en kykene, täytyy pitää itseni ensin kasassa ja käsitellä ajan kanssa. kuinka ihmisillä voi olla niin kamala kuva musta.. olenko sen ansainnut, olenko todella niin huono ihminen, teenkö jotain mikä antaa tämmöisen kuvan kun en itse sitä huomaa ollenkaan enkä tajua vaikka kuinka miettisin..

nyt leikkimään naperon kanssa, se pelastaa päivän kun päivän ja voin taas vähän hymyillä.. <3

te olette tärkeitä!

Mi-iulle hurjasti haleja ja jaksamista!!

Täällä sataa lunta oikein kunnolla, ihanaa =)!!! muuten olo onkin taas tosi alakuloinen..tuntuu vaan että en saa mieheltä tarpeeksi tukea kotitöihin, ja kun Nöpökin on mussa kiinni niin on täystyöllistetty olo..muta ehkä se kuuluu äitiyteen ja olen ihan tyhmä kun kuvittelen että kotitöissä saisi helpotusta. Tekee kyllä kun käskee mutta oma-alotteisesti ei eikä mukamas muista vaikka puhutaan joka toinen päivä että tietyt jutut pitää iltaisin tehdä.

Menkkoja ei ole näkynyt sitten sen ekan kerran eikä oviksestakaan tietoa, eikä kyllä nyt yhtään huvittaisi mitään tehdäkään. Ja on kai pakko nyt jotenkin yrittää noi yösyömiset lopettaa kun ei näköjään sitä itse sitten teekään vaikka aluksi siltä vaikutti :/

eilen oli ihanaa kun oltiin vanhemmillani, Nöpö oli koko ajan kiinni äidissäni niin itse sain hengähtää.

menkat sit alko eilen.. tasan 14vrk bongatusta oviksesta.. ja tän piti viimeistään olla se the kierto :( ärsyttää!! ei tästä tuu yhtään mitään, ei siis yhtään mitään.. ilmeisesti pitää odottaa vielä toinenkin vuos ennen ku sitä tilattua lasta kuuluu... kohta on jo vuos siitä ku tärppäs ekan kerran..
tänne kuuluu töitä.. mikä auttaa ja pahentaa mun ärsytystä.. äh!
pikkis oppi sanomaan "moi".. ja "ole hyvä" on toinen minkä on vajaassa kuukaudessa oppinu :) mut toi moi tulee oikein pikkutyttö äänellä :)

sade, meillä mies kuvittelee että kun tulen töistä niin se käy makaamaa sohvalle.. sit väittää kiven kovaan että En maannu tässä vielä kun tulit pihaan, vasta just kävin makaamaa... kysyin sitten että meneekö se oikeasti aina makaamaan kun mä oon kotona, koska siltä se vaikuttaa! :P pah!

voi Mi-iu, hurjasti haleja!! typerä täti kun ei tajua pysyä poissa!!

mulla ihan hirveä vauvakuume, mietin jo nimiäkin..olen tyytyväinen jos nyt 2010 vuoden aikana raskaudun, joten on tässä siis vuosi aikaa.

vanhemmat olivat eilen illalla pelaamassa ja oli tosi hauskaa, tosin Nöpö heräsi taas johonkin uneen/pissihätään ja huusi kuin syötävä ja sitä rauhoitellessa kuluikin sitten tunti..mutta ehkä jo ensi yönä jaksan yrittää rauhoittaa ilman tissiä..mutta pitää mennä, vieraita kohta tulossa.

mitäs uutena vuonna aiotte?

Huh, kiire.

Mulla ois sellanen uudistusehdotus, kun suurin osa meidän vauvaoista ei ole enää mitään vauvoja vaan kunnon taaperoja että tulis tosta aloitussivusta iät selville ilman laskemista. Eli mitä olette mieltä jos laitettais lasten iät heti näkyville. (Ja ,öhöm, mielestäni oma ikäni on irrelevantti.) Eli jos mulle laitettais tammikuussa vaikka Rosis ja Puppe 1v 3kk? Tai Rosis ja tyttö 1v 3kk?

Täällä joulu mennyt ihanasti. Mitä nyt oma isäni oli vähän liian kännissä ja kadoksissa. Ei viettänyt joulua siis meidän kanssa (onneksi) mutta oltiin kyllä huolissaan kun ei moneen päivään saanut yhteyttä, ja naisystävä hysteerisenä että se makaa jossain hangessa. Onneksi eksyvä lammas löytyi. Typerä, itsekeskeinen ihminen. No, sellanen se nyt vaan on. Pitäis tietää eikä huolestua, aina. Miehen mielestä ihan uskomaton appiukko, niin hyvässä kuin pahassa. Mentiin sitten ilmottamaan poliisillekin että isukki kadoksissa... Ja tyyppi vaan piti hauskaa, pari päivää vaan katosi ihmeellisesti. Jep.

Puppe leikkii mieluummin autoilla ja palloilla kuin nukeilla, joten luulin ettei lahjaksi saadut nuken sateenvarorattaat kiinnosta. Ja nukke lensikin nurkkaan. Mutta rattaillahan voi kuljettaa autoja ja palloja! Ihan innoissaan kuljettaa rattailla tavaraa paikasta toiseen.

Minnille tarrasukkia!

Mitä mitä mitä?!? Onko MEIDÄN Erica raskaana?!? Voiko joku kertoa!? Itku tuli. Toivottavasti se on meidän Erica. Minnin blogin kommenteista vaan löysin. Onko Ericalla mitään blogia tai onko joku yhteydessä häneen!? Eikä mulla ole näköjään mailiosotettakaan. Ihanaa, jos ymmärsin oikein. On sitä odotettukin.

No kun minä myös katsoin samaa sieltä blogin kommenteista eilen.. Jospa..

Mummo on edelleen sairaalassa. Aikaisintaan 7. päivä voi päästä pois. Muisti on tällä hetkellä niin huono, ettei päivittäinen itsestään huolehtiminen onnistu. Jospa saavat kuntoutettua sille mallille, että voi palata kotiin.

Tytöt ovat flunssassa. Irkku itkeä tillitti viime yön, eli en sitten itsekään saanut nukuttua kuin pari lyhyttä pätkää. Mut ei onneksi yksi valvottu yö meikäläistä saa tolaltaan. Irkulla on se herkkä kurkku, joten lima laittaa oksentamaan. Sitä sitten tihersi yöllä, että kun on paha olo. Panadolitkin tuli ulos, kun on liian limaista niin piti sitten suppona laittaa. Ei ole suostunut tänään vielä syömään tai juomaan mitään. Jospa edes vesi alkaisi pysyä sisällä...

Voi Rosa. On isäsi kehittänyt vähän liikaa jännitystä jouluksi.. Aikuinen ihminen, hyvänen aika.

voi hurja Rosis isääsi!

ja Ericaaaa, jos tosiaan olet sinä niin tulehan ilmoittautumaan, ja Minni, olisi kiva lukea sun tuntemuksistasi täällä meidän kanssakin (saataisiin me vauvakuumeiset elää teidän kauttanne sitä iloa ja riemua!)

JB, toivottavasti Irkku paranee pian! meillä Nöpö nukkui viime yönä 3,5h yhteen putkeen, uskomatonta =) ja ilmeisetsi nyt itse päätti jättää tutin pois (tai sen vähän mitä sitä on syönyt).

Sai myöhästyneenä joululahjana nuken ja on sitä hoivannut ihan innoissaan =)

Samaa katselin blogista. Voi kunpa...!

Uh. Eemelillä pukkaa hammasta ja viime yönä kaikki tutit oli jossain. Kirosanakirosanakirosana. Olis se ihan kiva joskus nukkua. Ja joo, en jaksanut pitää jouluna unikoulua. Olin itse ihan liian väsynyt siihen.

Pikkuämmille pikaista paranemista!

Vauvakuume taas uusissa lukemissa, únivajeesta huolimatta...

Töitä....

Se on joulut sitten vietetty taas vuodeksi. Toivottavasti kaikkien joulu meni positiivisissa merkeissä. Rosan isukille sormen heristys....

Miiulle tsemppihali. Toivottavasti pidit puolesi. Miehesi sukuko sut taas teilasi? Ja halit myös menkoista. Täällä sama peli, tästä kierrosta ei natsannut.

Mä uskon, että kyseessä on meidän oma kultainen Erica! Erica, nyt tulta muniin ja heti tänne kertomaan meille kuulumisiasi!! Olet ollut paljon mielessä.

Kannatan Rosiksen ehdotusta. Meille voisi laittaa 1v6kk. Jokos on muuten kone kunnossa tai siis saitteko sen uuden jo?

JB, toivottavasti mummo pääsee pian kotiin. Meillä vietetään pian hautajaisia, joten täällä ei enää toivuttu :(. Onneksi kuitenkin sai nukkua rauhassa pois.

Oliko Saanalla joulu vapaata!?! Hienoa! Rauhoittuuko työtilanne nyt yhtään vai onko sama tahti menossa/edessä?

Nyt vastaanottamaan vieraita.

Jahas, se olis sit vuosi jälleen pulkassa. Ja rankaa vuosi on ollutkin. Raskain vuosi koko mun 30-vuotisen elämäni aikana. Mutta josko uusi vuosi toisi vihdoin valoa meidänkin elämään...

Oikein mukavaa vuodenvaihdetta ja ihania alkuvuoden päiviä teille!

pikaisesti..

angstis, tällä kertaa teilaus tuli veljeltä... hänellä edelleen vaikea tilanne vaikka on suht koht pääässyt eroon siitä mielenterv.ong. eksästään..ja lapset siis tällä veljelläni. en olisi uskonut sitä ryöpytystä mikä sieltä tuli, mutta osittain luulen että purkaa pahaa oloaan, koska ei ole ketään kenelle sitä voisi purkaa..

miten uudet vuodet meni?!
meillä hyvin.. vaikkakin olisin ollut todella innoissani jos "ei olisi" tarvinut muutamaa siideriä avata.. siis sillä oikealla syyllä, mutta koska sitä oikeaa syytä ei tullut tänä vuonna eikä ilmeisesti ens vuonna niin ei voi mitään.. kamalaa ajatella että yritystä on nyt ollut kohta puolitoista vuotta! nyt jo 1v 3kk ja rapiat.. siitä jos miinustaa imetyksen niin kohta on vuosi siltikin.. toivon niin parempaa uutta vuotta..
pikkis jätti ruoan syömättä kun tuli itkupotkuraivarit..halusi syliin ja samalla sylistä pois ja syliin ja älytön karjuminen.. ei rauhoittunut ennen kuin lähdettiin vessahommiin ja sit nukkumaan.. ei ollut edes eka kerta.. mikään ei vaan auta ja karjuu puoltuntia jos siinä vaan on ja yrittää rauhoittaa ja saada syömään.. eikä syö sitten millään jos niin pahaksi tilanne menee.. on se rankkaa pienen elämä <3

mites alotetaan uus ketju, lisääkö joku kaikki pupet,hugot, pojut,nukit,pikkuämmät jne?!?
pikkikselle vois laittaa 1v 5kk.. vaikka puolessavälissä tuleekin 1v6kk..

Minnille lähtee täältäkin kova luja halaus ja toivomus että se pieni haave kasvaa ja kestää ja syntyy onnellisena pienenä vauvana ihanaan kotiin <3

Lumikselle lähtee myös edelleen lujat halaukset elämän epäreiluudesta, täyttä paskaa kyllä on!!
en tiedä miten eteenpäin rämmitään, mutta toivon että se paras lahja tulisi pian kolkuttelemaan ovea ja kertoisi että oli vain eksynyt ja pidemmän reitin kautta pääsee vihdoin kotiin.. <3

Mua ottaa yhä enemmän voimille tää pikkukakkos haave..ja tän kuun oviksen bongaus ja hyödyntämisen piti olla merkkejä siitä että voi onnistua ja sit ne menkat alko.. eipä oo aikoihin satuttanu menkat niiiiiin paljoa.. tosin empä oo ku kerran elämässä bongannu oviksen aikasemmin (en oo siis tikutellu tms muuta ku kerran varmistaakseni että oliko ovista vai ei).. no kai se on noustava täältäkin.. pelkään niitä raskausuutisia... tuleeko mulla itku vai miten selviän.. en halua nähdä enkä kuulla niitä..

no, parempia ajatuksia sitten ehkä sinne tammikuun ketjuun...

En aiemmin ole tänne kommentoinut vaikka Mi-iuskan katkera ja kateellinen tyyli on ennen jo pistänyt silmään. Mutta nyt on pakko sanoa, että sinä et voi mitenkään verrata omaa ns. lapsettomuuttasi todellisiin lapsettomiin kuten Lumikseen! Miten edes kehtaat verrata tilanteitanne. Sinulla on luomusti alkunsa saanut terve tyttö ja vain valitat! Kuinka oikeasti kehtaat? Väitän että suurin osa ongelmistasi johtuu ihan omasta asenteestasi kuten huonot suhteesi läheisiisi jotka eivät siedä sinua. Ei ole normaalia että on noin huonoissa väleissä kaikkien kanssa ja sitten vielä lapsella kostaa. Ymmärrän ettet itse halua olla tekemisissä miehesi sukulaisten kanssa jotka eivät siedä sinua, mutta miten itsekeskeinen olet että kiellät heiltä myös lapsenne tapaamiset? Olet todella itsekeskeinen ihminen. Olisiko tämä uusi vuosi oikea hetki koittaa muuttaa asennettasi empaattisemmaksi ja aikuisemmaksi, toivottavasti.

En nyt ihan yhtä kärkkäästi Miiua arvostelisi kuin ed kirjoittaja mutta kieltämättä hänen kirjoituksensa ovat hyvin pitkälti pelkkää valittamista. Jos ei se muita ketjulaisia häiritse niin ei se kuulu meille ulkopuolisille toki sitäkään vähää mutta jossain vaiheessa olisi tosiaan hyvä mennä itseensä. Voiko olla niin moni ihminen paska ja itsessä ei ole mitään vikaa?? Ja en halua missään nimessä vähätellä toisen lapsen kaipuuta mutta kieltämättä sen rinnalla, että moni yrittää sitä ensimmäistä vuosikausia niin kannattaisi siinäkin muistaa että itsellä on jo paljon. Toki Miiu onkin onnellinen lapsestaan, se käy kyllä ilmi hänen kirjoituksistaan ja on varmasti hyvä äiti mutta ettei menisi esikoisen koko varhaislapsuus murehtiessa toisen saantia...

Kaikki kuitenkin saa täällä kirjoittaa mitä vain ja olen sitä mieltä ettei meidän ulkopuolisten kannata kauheasti arvostella, ain voi jättää Miiun kirjoitukset lukematta jos ne jotakuta ärsyttää.

Mutta tosiasia on että Miiun kirjoitukset ovat aina sitä samaa; haukutaan kaikki sukulaiset ja ollaan turhautuneita kun toista lasta ei kuulu. Toivon ettet ole masentunut ja että saat apua jos tuntuu että elämä menee negatiivisten tunteiden sekamelskassa.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille ketjulaisille.

en verrannut tilannettani lumikseen, en todellakaan.. voin vain kuvitella PIENEN osan siitä miltä tuntuu kun kaikki haaveet ja toiveet viedään yhtäkkiä pois!!

miehen sukulaisten kanssa ollaan tekemisissä, ja olen käyttäytynyt aina heidän läsnäollessaan vaikka he eivät olisi.. ja se että kaikki heistä tietää jonkun riidan toisen puolen ja tekevät siitä johtopäätöksensä kyllä ärsyttää.. en voi sille mitään.. mutta en ole koskaan sietänyt semmosta juoruilua.. joten kai se vika sitten on mussa..
kertaakaan en ole kieltänyt tulemasta käymään ja olen ehdottanut miehelle jopa sen suvun tapaamista, että mentäisiin sinne ja tänne,mutta se ei tunnu kivalta että täytyy tietää mun työvuorot jotta tämä yksi ihminen suvusta voi tulla käymään kun ei halua olla tekemisissä kanssani.. tosin eipä ole käynyt kyllä silloinkaan,eli ilmeisesti ei vaan kiinnosta nähdä tyttömme elämää.. ja mielestäni en ole missään vaiheessa sanonut että olen täydellinen, vasta mietin että miten mut voi käsittää niin väärin tms vai mikä mussa niin ärsyttää?! mutta näköjään sekin käy pikkuhiljaa selväksi.. turhaan taidan edes yrittää selventää..

ja tosiaan.. päivät menee hyvin, mutta mietityttää nämä jotkut asiat joita sitten puran täällä.. ei vissiin pitäis.. muuten tosiaan masennun jos kokoajan niitä pohtisin.. ja välillä siltä tuntuukin että olen jossain suossa.. joten pyydän anteeksi!! en pura enää asioita jotka saavat mieleni matalaksi..
anteeksi vaan kaikille, mi-iu.

Minun ja Mi-iun tilanteet eivät ole suoraan verrannolliset, mutta itselleni ei ole tullutkaan sellaista oloa missään vaiheessa, että niitä verrattaisiin. Vaikeita asioita on Mi-iukin kokenut ja tämä on nimenomaan hänen kanavansa purkautua, minulla on omat väyläni. Kiitos kuitenkin välittämisestä :)

Hyvää uutta vuotta kaikille ketjulaisille!

ihanaa että ymmärrät lumis, koska en ole niin tarkoittanutkaan että pitäis mitenkään edes verrata! yritin kai epätoivoisesti selittää että auttaisin jos vaan voisin ja pystyisin, mutta ei ole keinoja millä auttaa..tai eteeni ei ainakaan ole tullut keinoja..
no katotaan mitä peilistä näkyy tänä vuonna vielä.. jos vaan joku avaa uutta ketjua, ja jos enää olen näillä negatiivisilla jutuillani tervetullut.. olen kai liikaa semmonen jos menee vaan hyvin niin en sitä kokoajan toitota mut jos tulee jotain tyhmiä juttuja niin niistä sitten kerron.. mutta jos jätän ne kertomatta sitten, en tosin tiedä kykenenkö kokonaan siihenkään. mutta ehkä vielä törmätään tammikuisissa ajatuksissa.. nyt saunaan huuhtomaan ikävät ajatukset ja kyynelpisarat silmistä.. en olisi koskaan uskonut että netissä joku saa aikaan oikeasti kunnon pahan mielen.. olenko se minä itse sitten aiheuttanut itselleni.. en tiedä.. mutta nyt menen hakemaan levollisempaa mieltä.

Sä olet ehkä vaan sellainen filosofi luonteeltasi, että kelailet juttuja liikaa(?) ja silloin ne saavat lliian suuret mittasuhteet. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, se auttaisi ehkä pärjäämään niiden sukulaistenkin kanssa, ei kaikkea kannata ihan niin pohtia ja vatvoa. Mutta toiset on kai luonteeltaan sellaisia, ei sitä itseään voi kokolailla toki muuttaakaan.

Tuo itsesääli nyt on ihan hupsua, me ulkopuoliset lopetetaan lukeminen jos ärsyttää, ei sinun tietenkään tarvitse kirjoittelua lopettaa, tutuille kavereillesi ketjussa ajatuksiasi purat eivätkä he ole niistä valittaneet.

Pahaa mieltä en halunnut aiheuttaa ainakaan minä, alunperinkin ajattelin että on ihan turhaa kommentoida mutta sitten kuitenkin sanoin mielipiteeni minua ennen kirjoittaneen "innoittamana".

Älä nyt ainakaan tuntemattomien ihmisten kommenttien vuoksi itke!

Kaikkea hyvää ja olen pahoillani, loukata ei ollut tarkoitus, ehkä vain vähän avata silmiäsi josko oikeasti olet ulkopuolisen (neuvolan tms) avun tarpeessa jos alkaa liian mustalta elämä tuntua.

Onpa täällä ajankohtaista pohdintaa omaan tilanteeseeni. Ja koitan nyt valita sanani niin, että luovin sillä välillä etten loukkaa ketään erityisen paljoa... Ihan ekaksi sanon, että kävin ensimmäiseksi Lumiksen blogissa ja koitin sanoa jotain, josta tulisi ilmi, että otan edelleen osaa, silti osaamatta sanoa mitään. Mutta tyhjältä tuntuu sanoa, että hei, mä oon täällä, sä oot mielessä. Joten odotan että osaan sanoa edes jotain. Mieitin jopa että kirjoitan vain piip. Että Lumis tietäisi että ajattelen häntä vaikken osaa mitään sanoakaan.

Siinä me ollaan Miuskan kanssa erilaisia, että se, että mulla on jo Puppe, josta olen niin kiitollinen (enkä tarkoita etteikä Miuska olisi lapsestaan) niin en osaa toisesta lapsen "tulemattomuudesta" olla ollenkaan niin suruissani. Näin yli kolmikymppisenä ja luomulapsen saaneena mullahan on reilu 10 vuotta aikaa saada toinen, ja vaikkei sitä tulisi, olen ikionnellinen äiti jo nyt. Ja ellei vaikka viiteen vuoteen kuulu, niin sittenkin vielä ehdin tutkimuksiin. Toiveena oli naiivina haaveilijana että lasten ikäero olis korkeintaan 3 vuotta, mutta tästä ryhmästämme oppineena olen niin kiitollinen tästä yhdestäkin, etten edes kehtaa puhua toive-ikäeroista enää.

Menkat piti alkaa vasta tänään tai huomenna. Mutta oltiin perjantaina miehen kanssa syömässä lempiravintolassani, jossa tilasin lempiannokseni. Se haisi niin pahalle, että vaihdettiin annoksia miehen kanssa. Sitten mentiin baariin, jossa kolmen(!!) pöydän päässä istui niiiiiin pahan hajuinen mies, että meidän oli pakko vaihtaa baaria. Kotimatkalla mua itketti kun näin sorsan jäällä. Silloin mies tajusi että olen raskaana. Lauantai-aamuna tein vahvan plussan. Samoin illalla, vaikka olin juonut paljon vettä, viiva tuli samaan aikaan kuin kontrolliviiva. Koko ilta Puppen nukahdettua suunniteltiin, tutkittiin netistä tietoa ja haaveiltiin. Että ei tarvita sisarusrattaita (ikäeroa 1kk vajaa 2v), seisomalauta riittää, mies pitää mahdollisimman myöhään kesäloman (LA 13.9.), blaa blaa blaa.

Puppesta plussatessa puhuin koko raskauden JOS tämä lapsi syntyy, olin ihan varma että jotain pahaa vielä käy, en suunnitellut mitään, en ostanut mitään kuin loppuraskaudessa. Nyt on tuntunut niin raskaana olevalta ja todelliselta tämä, ja äskön alkoi kova vuoto ja tosi kovat menkkakivut. Mies meni yötöihin, ja sille just viestitin. Mutta mä en ole silti kovin surullinen. Miten mä voisin? Meillä on maailman ihanin lapsi. Kyllä me toinen vielä saadaan. Se vaan alkaa pelottaa, kun tämä on jo ainakin 4. varhainen keskenmeno. Säännölliset menkat ja ovikset alkoi 4 kk synnytyksen jälkeen. Tosi usein olen saanut plussan ja silti menkat heti alkaneet. Ei varmaan pitäis testata, mutta en voi muutakaan. En sure menetettyä vauvaa tai sikiötä, kun eihän se ollut vielä kuin hedelmöittynyt munasolu joka ei pystynyt pysymään kiinni, itsestään tulee ulos. Eli mahtavaa tietää että siittiöit toimii ja minä hedelmöityn. Kiinnittyminen sitten ei toimi. Puppea tehdessä join litroittain greippimehua, ja huomasin vaikutuksen; se tosissaan teki syljestä ja valkovuodosta runsaampaa, nenäkin vuosi koko ajan, eli varmasti vaikuttaa kohdunkin limakalvoihin. Miksi en ole sitä juonut? Ja vaikka nyt joisin greippimehua kaikki päivät, ei se tarkoita, että hedelmöittyminen onnistuu moneen kiertoon.

Miuska, ymmärrän plussaamattomuuden tuoman ärtymyksen ja surun, mutta tuohon viimeiseen viestiisi, niin älä viitsi olla marttyyri. Eiköhän meillä kaikilla löydy jokin syy itsessä yrittää pyrkiä parempaan minuuteen ja lähimmäisyyteen. Eikä kaikkea tarvitse ottaa loukkauksena, vaan rakentava kommenttina, joista voi poimia jotain, jos vaikka oma elämä muuttuisi paremmaksi. Usein kaukaa näkee selvemmin kokonaisuuden, kuin läheltä. Kliseitä, mutta vain itseä voi muuttaa, ei muita. Eli vaikka vika olis aina kaikissa muissa, mitä jos ajattelisit sitlä kannalta, miten sä osaisit olla parempi sisko, miniä tai käly. Koitetaan nyt nauttia näistä ihanista, ainutlaatuisista hetkistä. Mä olen äiti. Se on ihan parasta mun elämässä. Mä vaan niin toivon, että Minni, Lumis, Erica, Anna ja kaikki muut äitiyttä kaipaavat saisivat tämän joskus kokea.

Luin tuo tekstini vielä, enkä tarkoita, Miuska, niin kovalta kuulostaa. Tietenkin kuulut tähän ryhmään äläkä anna ulkopuolisten (tai ainakaan mun) palautteen pahoittaa mieltäsi. Tarkoitan vaan, että koeta laittaa tilannettasi perspektiiviin ja ja nähdä ne hyvät asiat. Elämä on ihan liian lyhyt tuhlattavaksi huonoihin fiiliksiin, kun meillä kummallakin on asiat ihan mielettömän hyvin. Ihan eri asia esimerkiksi Amildalla tai Lumiksella.

Amilda, kun ehdit, jaksatko informoida missä vaiheessa asiat ovat, vaikka mailin puolella? Mä olen laittanut aika monta arpaa menemään ihan teidän perhe mielessä, kun ei tässä oikein muutakaan voi. Kaikkea hyvää sinne!

(Mä tiedän, että alkuraskaudessa on normaalia että on vuotoa ja että pieni toivo vielä tieteellisesti olisi, mutta mä tunnen että se meni jo. Tiedän vaan. On mulla silti testi odottamassa ja teen sen aamuvirtsasta, mutta tiedän jo tuloksen. )

Meidän pitäs alottaa se uusi ketju...

olen yrittänyt ja olen ollut parempi miniä,käly tms..ihan oikeasti, olen pystynyt olemaan levollisin mielin ja puhumaan ilman että on ärsyttänyt valmiiksi yhtään mikään. olen saanut sanottua suoraan mistä en pidä, ja huomasin jopa että toinenkin osapuoli ehkä vähän jo yritti myös. näin joulun alla.. ja aion jatkaa samaa linjaa, kerron suoraan (nätisti) jos mua loukkaa jokin tms, vaikeaa tulee olemaan mutta yritän. ei tästä muuten tule mitään. kyllä vikaa on ollut myös mussa, mä oon niin huono unohtamaan isommat loukkaukset enkä osaa suhtautua sen jälkeen kunnolla ja suojelen ns. ennaltaehkäisevästi itseäni ja suljen itseäni samalla. ja tämä jos mikä on sitten suurempi syy "loukkaantua" tms toisen osapuolen jne. eli ymmärrän kyllä että yksin ei riidellä ja vikaa on minussa!
paha mieli on käyty huuhtomassa pois, vaikka mietittävääkin vielä jäi.

pahoittelut rous menkoista! :/

mua harmitti heti km:n jälkeen se ns."menetetty vauva" = ne omat haaveet siitä kakkosesta, ehkä osasyynä se että raskaus meni niin pitkälle (olin jotenkin siinä uskossa että niin kauan kun ei ole vuotoa tms niin kaikki on hyvin).. sitten 12+ kun selviskin ettei mitään olekaan niin se oli kova paikka, toisesta menin sit jo 8vklla yksityiselle kun pelkäsin edelleen samaa kohtaloa vähin oirein.. en tiedä olisko helpompi ymmärtää jos tulis itekseen pois niinkuin tm:sta sanotaan, mutta en tiedä millon sitten olis tullut jne. mutta siis tässä kaihertaa ehkä eniten ajan kulu.. se se on mikä ahdistaa, ja siitä täytyis päästä kokonaan eroon ja miettiä vaan just sitä mitä mulla on.. mullahan on maailman ihanin oma lapsi! ja näin ajattelenkin kun pikkis on hereillä, en ehdi pohtimaan että olisipa ihanaa.. mietin ihan tosissani pientä palstabreikkiäkin, mutta siihen en taida kyetä.. :) koitan sentään rajoittaa erilaisten vauvapalstojen selailua ja keskittyä kaikkeen muuhun..
ikionnellinen olenkin pikkiksestä, enkä olisi koskaan uskonut että kakkoshaave voisi tulla näin kovana?! ajattelin aina ennen että tulee kun tulee ja siihen asti olen onnellinen tästä, ja iltaisin mietin tätänykyä että pikkis olis ehkä ihanin isosisko jos semmoseks pääsis.. uh! kyllä se pääsee, jonain vuonna.. pitäis ehkä vaan keskittyä johonkin muuhun..

huomenna lääkäriin aamusta joten kai se on lähdettävä unten maille..
josko joku ehtis huomenna sen uuden ketjunkin avaamaan..?!

haluaisin sitäpaitsi kuulla mitä kaikkea kaikki tekivät uutenavuotena, pelkäskö lapset raketteja?!

yötä

Meinasin lentää innoissani kattoon, kun luin Rosiksen uutisia, mut sit tipuinkin takas :/ Voi kökkö! Toivotaan, et vuoto ei merkkais mitään... Mut pahoittelut kuitenkin!

Käypä vaan siellä sähköpostin puolella... Just samoihin aikoihin sinne avauduin, kun te muut kirjottelitte täällä :)