Ajatuksista odotukseen 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oltiinpas me kaikki kolme samaan aikaan palstailemassa =)

Vilkulla on NIIN samat fiilikset kun mulla oli tossa vaiheessa. Tosin mun pahoinvointi tais alkaa vähän myöhemmin (ihmeen nopeasti senkin sitten unohtaa!).

Me ei olla hankittu vielä ensimmäistäkään vauvaan liittyvää tavaraa. Neuloin yhden pikkuisen villatakin (osa pukua, johon kuuluu housut, sukat, pipo ja tää takki), mutta muut hankinnat on vielä suunnitteluasteella. Vauvalle remontoidaan huone talvilomalla ja sinne sitten hankitaan tarpeelliset. Vaunuja oon suunnitellut tilaavani Saksasta, ovat siellä edullisempia kuin täällä.

Ai niin, meillä kun on nää neuvolat täällä niin harvassa (onkohan siitä muuten mitään lakisääteistä määrää olemassa, kun ihmetyttää tää käyntien harvuus?), niin seuraava eli kolmas kerta onkin jo se, kun saadaan Kelan liput ja laput täytettäväksi.

Joulukin on jo melkein kolmen viikon päästä. Kiire tulee lahjojen kanssa, eka villasukka on vasta menossa ja kun meinasin koko perheelle ja miehen perheelle tekaista... Mies on ens viikonloppuna lähdössä reissuun ja meinasin, et loihdin sillä välin kotiin joulutunnelman.

Mut nyt täytyy taas jatkaa töitä, palaillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Anttuli.:
Niinhän ne sannoo jossain 'tutkimuksessa', että jos vaavi on oikealla puolella nii tullee poika ja jos vasemmalla niin tyttö. Toisaalta korkeampi syke tais povata kans tyttöä.. Kivoja nämä uskomukset.

Pakko vielä tätä kommentoida ku Anttulikin sattui samaan aikaan. Varmaan se sit tyttö on ku on vasemmalla ja sykekin oli korkea... Mitäs muita "merkkejä" on tytöstä?

Tulihan noita uskomuksia luettua vissiin useampaa eri sorttia. Jossain oli jokin kiinalainen? taulukko, josta laskemalla hedelmöityskuukauden ja äitin iän näki vauvan sukupuolen. Voin yrittää ettiä sivun paremmalla aikaa. Jos tulee hirveästi näppyjä niin tulee tyttö, samoin jos makea maistuu. Jos vauvamahaa ei näe takaapäin katsottaessa niin tulossa poika, mutta jos maha leviää niin tyttö. Kova pahoinvointi niin tyttö. Nuo ainaki näin äkkiä tuli mieleen. Ja jos tuleva isä lihoo samaa matkaa äitin kans niin tulossa on poika. :D

Vaan nyt saunaan.

Noiden uskomusten perusteella tyttö tulossa. Olen myös kuullut, että tyttö vie äidin kauneuden ja mulla ainakin pukkaa näpskyjä leukaan ja rintaan vaikka kuinka ja paljon. Tähän asti ollut ihan hyvä iho ja ihan alkuraskaudesta taas lähti hiuksia päästä niin, että vessan lattialla oli sellainen karvamatto. Alkuun ei makea maistunut, mutta nyt mulle on tullut himo Tupla-patukoihin, nam! Vauva taitaa olla aika keskellä, ehkä hiukan oikealle enemmän eli kaksi jälkimmäistä kyllä viittaisi poikaan. Tiedä noista... toivottavasti kuitenkin selkeästi jompi kumpi olisi ;)

Voi Pinja, sinäkö ole nyt saanut nuo selkäkivut vaivaksesi. EI ole herkkua! Kop kop, mun selkä on tervehtynyt onneksi :) Vaippa-asiaa en ole vielä miettinyt. Voihan sitä kestovaippoja kokeilla, mutta jos kovin työlästä on niin mennään varmaan sieltä missä aita on matalin.

Eilen kerrottiin sitten miehen vanhemmillekin. Iloisia olivat tai isä on perisuomalainen mies eli paljon kommentoinut, mutta äiti oli onnellinen, olivat kuulemma odottaneetkin tätä. Alkoi jotain höpisemään poikansa edellisestä liitosta ja mulle tuli vaivautunut olo, mutta onneksi sitten sanoi, että oli se hyvä, ettei niitä lapsia siihen liittoon siunaantunut. Varoitteli myös, että poikansa on perinyt hankalan luonteen häneltä (hih...) ja muistutti, että jos on huonompia aikoja niin kyllä niiden jälkeen tulee aina parempia. Korosti kärsivällisyyttä ja tietää varmaan, mistä puhuu, kun heilläkin on lapset olleet pieniä, kun ovat rakentaneet talonsa. Asuivat yhden kesän teltassa rakennustyömaalla eli siinä vasta sissihenkeä, mihin minusta ei kyllä olisi!

Oma isäni oli tuossa reissussa ja toi tuliaisia... kaksi potkupukua koko 62/68, totesin että ovat mulle vähän pieniä. Se höppänä oli ostanut tytölle ja pojalle molemmille, kun ei vielä ole tietoa sukupuolesta. Ne oli tosi nättejä molemmat. Itse ei olla vielä ostettu mitään. Ollaan lähdössä alkuvuodesta Saksaan, niin ostetaan sieltä sitten vaunut, turvaistuimet yms.

12. viikko lähti käyntiin, eikä pahoinvoinnin loppumisesta tietoakaan, eilen tuli oksu töissäkin pari kertaa. Tämä on tosiaan aika raskasta välillä samoin kuin mielialojen vaihtelu. Välillä sitä meinaa väkisinkin turhautua, mutta sitten viimeistään vähän ajan päästä tajuaa, että on kaiken vaivan arvoista!

Neuvoloiden lakisääteisistä määristä en tiedä, kaipa kunnat saa itse päättää. Vaihteleehan nuo ultrien määrätkin. Meillä neuvola taisi olla raskausaikana 13-15 kertaa, näin alkuun kk:n välein, kolme lääkärikäyntiä ja kaksi ultraa. Näin siis ns. perustapauksissa.

Hyviä vointeja kaikille!

-Daisy

Noista neuvolakäynneistä. Mulla on varsinaisia käyntejä ollu neuvolassa viikolla 9+ ja neuvolalääkäri 12+. Seuraavaksi on rakenneultra ens viikolla 18+ ja neuvola 19+. Eipä niitä ole juurikaan ollu. Tosin kävin siellä yksityisellä ultrassa ja sitte kerran seurauttamassa verenpainetta. Täällä kun ei sitä toista ultraa tarjota ollenkaan. Tuossa jokin lista normikäyntien määrästä ja ajoituksesta:
http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=84

Vauvalle oon ostanu yhen pienen potkupuvun kun oli niin söpö. Nyt himottais hirveästi käyä ostaan sellanen pitkähihainen body, jossa oli Nalle Puh. En raskinu ostaa ko sen näin, mutta nyt jääny harmittaan. Sitte saatiin lahjaksi tuttipullo. Muuta ei vielä olekaan. :)

Kieltämättä nuo uskomukset menee itelläki vähän sekaisin. Tosin enemmän on poikaan liittyviä ja unetki yleensä liittyy poikavauvaan. Mutta kun sieltä voi kuitenkin tulla 50% mahollisuuella se tyttö. :)

MENNEIDEN AIKOJEN MYYTTEJÄ

- Naisella on kaksi kohtua. Poikalapsi kehittyy oikealta ja tyttö vasemmalta puolelta. Jos haluaa pojan, vaimon tulee maata yhdynnän aikana oikealla kyljellä, tyttöä halutessa vasemmalla kyljellä. (500 luku eKr.)

- Kivekset määräävät sukupuolen. Oikea kives tuottaa miespuolisia jälkeläisiä ja vasen puoli naispuolisia. (400 luku eKr.)

- Jos vanhemmat haluavat pojan, äidin on juotava miehinen sekoitus viiniä ja leijonan verta, ja yhdnyntä on ajoitettava täyden kuun aikaan. (Keskiaika)

-Lapsen sukupuoli määräytyy sen mukaan, kummasta munasarjasta munasolu irtoaa. (1900 luvun alku)

Voi kurja kun nyt ketuttaa toi rakas mieheni. Muuton pitäis tapahtua parin viikon sisällä ja kaveri vaan kattoo telkkaria. Sen jälkeen pitää päästä kavereiden kanssa pelaamaan ja sitten vielä käydä katsomassa jonkun muun peli. Voi V...ttu. Luuleeko se todella, että mä ensin siivoan kodin ja rupean sitten yksinäni pakkaamaan ilman, että sen tarvii laittaa tikkua ristiin. Kivaa kun tää on mun viimenen vapaa viikonloppu ennen joulua. Muuten olenkin sitten töissä. Järjen juoksu on kyllä taas jotain semmosta, että en tajua. Nyt taidan käydä suihkussa, laittaa itseni kuntoon, ottaa koirat mukaan ja lähteä muualle ennen kuin räjähdän totaalisesti. Siis nyt kyllä ketutuksen määrä on niin suuri......voi S....nan, s.....na!

Eikä helpottanut yhtään vaikka sain purettua täällä vähän mieltä. Päin vastoin raivo vaan nousee entisestään.

Uskomuksien mukaan saan pojan. Pahoinvonti oli aika lievää. Levinnyt en ole kovin paljoa. Maha tulee ennemminkin aika eteen. Vauva viihtyy enemmän oikealla puolella. Syke oli matala. Siis lapsen syke.

Nyt on pakko lopettaa.

Voi Pinja!
Toivottavasti sait mielesi tasoittumaan! Huomasiko miehesi päästäsi nousevan savun vai ihmettelikö hän vain miksi ovet paukkuu tavallista kovemmin?... Miehet....

Eilen oltiin viettämässä pikkujouluja vanhempieni luona. Kinkkuakin iskä oli tehnyt. Punkkuu oli pakko ottaa lasiin jota mukamas siemailin ja aina välillä kävin keittiössä lirauttamassa hieman lavuaarista alas. Mä juon nimittäin aina punkkua vanhempieni luona joten en voinut olla juomatta nytkään. Jouluna vasta kerrotaan, jos on kerrottavaa (pessimismi jatkuu vielä...). Veljen avovaimo kysy jos on jo pikkusia tuloillaan joten mietin et huomasko se mun huijauksen. Jouduin siis valehtelemaan päin naamaa=/
Tänään olin kans neljännen kummilapseni ristijäisissä. Alkaa kyl tuntuu että vois jo riittää mut nää kaks viimeisintä on ollu niin läheisiä etten oo voinu kieltäytyäkään.
Nyt nautin hiljaisuudesta takkatulen ääressä kun mieskin lähti jengikavereitten kaa baanalle. Sit saa taas yöllä kärsiä sen känni-hajuista...;-)

Nyt hyvää illan jatkoa,
Vilkku rv. 6+

Maanantai..

tulee kyllä elävästi mieleen tuosta Pinjan muuttotouhusta meän oma muutto jokunen vuosi sitten. aluksi ei ollu minkäänlaista kiirettä miehellä enkä sitte alkanu itekkään stressaamaan. Mitä sitä turhaako ei toista kiinnosta nii en sitte tee miekään. Sitte ko alko tulla kiire niin iski kumpaanki päälle 39C kuume. siinä oli sitte kiva muuttaa kaupungista toiseen kumpiki puolikuntosena..

Ääh, äiti soitti ja nyt ei enää muista, mitä piti kirjotella..

Katriinalle onnea ultraan!

Moikka!

mitäs mammoille kuuluu? :) teitä tuli ihan yhtäkkiä ikävä, niin päätinpä tulla kattelemaan teidän kuulumisia. ja kaikilla ilmeisesti menee ihan hyvin. :)

ihana oli tuo Daisyn isä, kun toi kaks potkupukua. :) meinas ihan tulla tippa linssiin, kun kuvittelin miltä isästäsi on tuntunut, kun se on mietiskelly, että mitäs ostais :)

koittakaahan kasvatella niitä masujanne! tuun taas piipahtamaan, kun tulee ikävä :D

Moro. Ihan kaamee räkätauti ja siltikin töissä. Ei ole se parin viikon takainen flunssa mitään tähän verrattuna. Kohta peiton alle lämpimään ja kuumaa juomaa.

Ultra on siis ohi. Ja pikkunen oli ihan niin kun pitikin. Kaikki jäsenet oikeissa paikoissaan ja koko vastasi sitä, mitä pitikin vastata. Ultran mukaan laskettu aika ois 24.4. mutta sitä sitä ei alettu siltikään muuttamaan, koska heitto oli vain kolme päivää. Ihan niin kuin itsekin oon laskeskellut.

Mies väitti jälkeen päin tunnistaneensa kumpaa sukupuolta lapsi on, mutta se taitaa olla ollut toiveajattelua. Kunnollista kuvaa oli vaikea saada mukaan, kun vauva oli niin hurjasti liikkeessä, mutta saatiin me jonkunlaiset otokset sieltä. Neuvolakorttiin merkityistä jutuista en saa muuta selvää, kuin että syke ja liikkeet on tunnistettu =). Vauvan painoksi arvioitiin 324 g.

Kauhean monta mammaa siellä odotushuoneessa oli, kun oottelin sitten lääkärille pääsyä. Ja mulla oli kyllä ihan ehdottomasti pienin masu. Kaksi oli ihan viimeisillään, olivat tulleet käynnistämään ja sitten muutama samassa tilanteessa mun kanssa, rakenneultraan tulossa. Lääkärillä ultrattiin sisäkautta (endometrioosin takia, kaikille tätä siis ei tehdä), mutta mitään uusia löydöksiä ei löytynyt ja lääkäri sanoikin, että raskaus tekee endometrioosille hyvää. Mut joka tapauksessa antoivat mulle vielä yhden kontrolliajan viikolle 28. Ihan hyvä juttu minusta.

Nyt pitää tosiaan lähteä vällyjen alle. Kirjoittelen lisää myöhemmin.

Tännekin on jo rauha palannut. Mies onneksi tuli sitten vastaan kun tajusi, että kotona odottaa muuten todella pahan sisuinen akka. Saatiin kunnon kuorma tavaraa vietyä uuteen osoitteeseen. Tänään taas jatkuu pakkailu. Mutta voi tätä tavaran määrää. On löytynyt kaapeista niin uskomatonta tavaraa, että sitä on ihmetellyt moneen kertaan mihin niitä on tarvinnut?

Mukavaa, että Katriinan ultra on mennyt hyvin. Silloin kun me oltiin siellä mulla taisi olla suurin maha muihin ultrattaviin verrattuna. Tänään kävin naisten joulumessuilla ja maha sai taas paljon huomiota osakseen. Sain yhden lasten huovutetun hatunkin ilmaiseksi vaan sen takia, että olen raskaana. Huoltomies kävi tänään tekemässä tästä asunnosta loppu tarkastuksen ja h'änkin oli huomannut mahani ja totesi, että teille taitaa olla perheenlisäystä tulossa ja onnitteli samaan syssyyn. Nyt ei ärsyttänyt ollenkaan vatsaan kohdistunut huomiointi. Päin vastoin se tuntui oikein mukavalta.

Katriinalle pikaista paranemista.
Täytyy jatkaa pakkailua.

Reissusta palattu vaihteeksi ja itsenäisyyspäivä ohi.

Tiistaina käytiin ultrassa ja vauvalla näytti olevan kaikki hyvin. Liikkui aivan hirveästi, joten ootan kauhulla sitä, että potkut alkavat tuntua ihan kunnolla. Nytkin ne jo tuntuvat välillä ihan mojovinakin. Ultrassa mies kyllä tutki sitä kuvaruutua tiiviisti ja myös täällä väittää, että näki sukupuolenkin. Jotain sillä jäi kyllä kuulemma askarruttamaan, muttei tajunnu kysyä ultraajalta. Noh, näkee sitte toukokuussa, onko mies oikeassa. :)

Tosiaan juhlista selvittiin hengissä, vaikka omasta mielestä (ja miehen) mahan kyllä jo erottaa. Ei kuitenkaan tullu kukaan kysymään onneksi. Joko ne ei huomannu tai sitte ne ei viittiny. :)

Vaan joo. Siivoamaan pitää vaihteeksi alkaa.

Katriinalle parannustuulia!

Anttuli 18+6

Heippuli,

Täällä kasvoi eilen yhtäkkiä valtava vatsa niin, että piti oikein avata housut kesken työpäivän. No se kasvu osoittautui kyllä suurimmaksi osaksi turvotukseksi ja ilmaksi, mutta tänään mulla ekaa kertaa äippäpökät jalassa, ihanaa kun ei kiristä eikä purista mistään!

Huonovointisuus on vaan lisääntynyt, olin pari päivää töistäkin pois, kun oksensin niin paljon. Mitään en jaksa tehdä, eikä oikein mikään kiinnosta ja kaikki itkettää. Olen ollut tosi alakuloinen viime päivinä, vaikka tämä iloinen asia onkin. Kai ne on ne hormonit, ne kun on korkeimmillaan viikoilla 10-12. Tosin nyt jo mennään 13. viikkoa.

Luin kauhulla Pinjan muuttokuvioista, meillä se kaikki on vielä edessä. Pitäisi tuo kämppä laittaa joulun jälkeen heti myyntiin.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Daisy

Kahen viikon päästä se jouluaatto on sitte ohi. Aika käsittämätösntä, miten äkkiä tuo aika mennee. Viikonloppuna piti käyä jouluostoksilla ja kävinkin. Tuloksena yksi ainoa joululahja.. Onneksi sitä suurin piirtein tietää jo, mitä sitä ostaa. ainaki suurimmalle osalle.

Huomenna taas neuvola ja nyt oikeasti pelottaa tuo painon nousu. Tullu kyllä aivan liikaa.

Ja selkää on alkanu särkeen. Ei juurikaan kärsi selällään maata ko iskee kyllä sellaset säryt, että alta pois. Saa nähä sitte, miten kuukauen päästä pärjää siellä hammaslääkärissä ko pittää selällään maata.

Hejpåer,

Mä oon unohtanut kertoa senkin, että ei sitten pidetty meidän lupauksesta kiinni kertoa vasta jouluna. Mun vanhemmat on tienneet nyt jo pari viikkoa ja miehen vanhemmille kerrottiin eilen. Ihan olivat iloisia kaikki.

Meidän pikkanen potkii ahkerasti, etenkin iltaisin, mutta myös töissä aika usein, kun istuskelen paikallani koneen ääressä.

Äh. Onpas teillä usein noita neuvoloita. Ei sillä, että tuskin siellä mitään ihmeellistä olisi, mutta jotenkin epäreilua tää paikkakuntakohtaisuus. Mulla on ens maanantaina neuvola ja se on vasta kolmas laatuaan, vaikka mennään jo viikolla 22! Mä ootan, että joko mun Hb on tipahtanut niin alhaisiin lukemiin, että joudun rautakuurille. Ei mulla kyllä mitään anemiavaivoja ole, mutta silti. Vaa'alla en ole taas uskaltanut edes käydä viikkoihin. Tuskin paino nyt ihan hurjasti on noussut, mutta kun tää paisuminen ahdistaa muutenkin niin paljon, niin en ole uskaltanut punnita. Niin ja neuvolassa mä saan seuraavaksi Kelan paperitkin, niin pitkällä mennään jo.

Mulla myös nuo joululahjat on pikkasen vaiheessa... olen veljelle ja äitille pienet lahjat löytänyt, mutta en vielä muille. Sukkia koitan kovasti neuloa, mutta tuskin saan valmiiksi enempää kuin yhdet =).

Onneksi mulla ei oo mitään selkävaivoja (kop kop), vaikka mulla onkin synnynnäinen skolioosi, joka voi jossain vaiheessa jotain aiheuttaakin. Nää astmat ja ihottumat raskauden yhteydessä riittää mainiosti. Flunssakin alkaa onneksi hiljalleen väistyä, joten josko jo ens viikolla uskaltais lähteä vähän taas lenkkeilemään. Kaipaan liikkumista niin kovin paljon.

Joulun jälkeen alkas sitten remppa. Onneks ei oo muuttoa niinkun Pinjalla, mutta on siinä remontissakin tekemistä. Mä luonnollisesti en tietenkään miehen mielestä saa mitään raskasta tehdä, mutta olen kumminkin koko ajan mukana hääräämässä. Sitä alkaa jo pikkuhiljaa ootellakin, että ois jo huhtikuu ja vauva alkais olla valmis syntymään.

Meil on kovin hiljasta täällä ketjussa, tulkaas Vilkku ja Pinja ja Vanilla kertomaan kuulumisia.

Joo, no virallisestihan tuo on minun toinen neuvolakäynti huomenna. Sen lisäksi ollu neuvolalääkäri ja verenpainekontrolli ja rakenneultra. Ei niitä kyllä liikaa ole.

Potkuja on kyllä tuntunu välillä. Nythän sitte rakentelen vaihteeksi kauhukuvia ko ei oo oikein lauantain jälkeen mitään tuntunu. Sunnuntain olin tosin siellä shoppailemassa koko päivän, ettei kerenny ees kuunteleen. Vaan jospa se nyt on vähän rauhallisemmalla päällä tai vaihtanu asentoa. :)

Huomista ootellessa.

Terveiset täältä muuton keskeltä. Nyt ruvetaan olemaan jo voiton puolella ja ensiviikolla toivottavasti saadaan loputkin vietyä uuteen osoitteeseen. Joulu lahjoja en ole vielä kerennyt edes ajattelemaan ja todennäköisesti se tuttu paniikki iskee päälle pari päivää ennen aattoa.
Maha kasvaa tappavan tasaiseen tahtiin. Kilojakin on taas tullut, tosin en myöskään minä ole uskaltanut vaa´ alla käydä. Meillä on myös välillä päiviä, että maha asukki on aika liikkumaton ja toisina päivinä on semmonen meno päällä että. Sitten huomasin herkistyneeni joillekkin mausteille. Pari kertaa on ravintolassa käynyt niin, että suu on ollut aivan tulessa vaikka chiliä ruuassa ei ole ollut. Mutta oletan sen johtuvan jostain pippurista. Ikinä en ole ollut allerginen millekkään ruoka aineelle, mutta nyt taidan olla.

Jaahas, mies tuolla puuhastelee niin tarmokkaasti, että taidan liittyä seuraan.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.

Huomenia,

Niin juu, mullahan ei varsinaista neuvolalääkäriä ole ollutkaan. Kolmesti olen tän raskauden aikana käynyt gynellä, mutta en yhtään tiedä mitä siellä neuvolalääkärillä pitäisi käydä läpi. Mitä siellä tehdään? Kun jotenkin tuntuu, että neuvola ymmärsi väärin kun mä käyn siellä sairaalan polilla kontrollissa tän endometrioosin takia, mutta siellä ei tosiaan oo katottu yhtään mitään muuta kuin endometrioosiin liittyviä asioita. Pitänee huomauttaa tästä sille neuvolantätille maanantaina, jotta varaavat mulle ajan ihan raskauden ajan tarkastuksiinkin.

Mä luulen, että saan ekan sukkaparin valmiiksi tänään, joten ehkä ehdin tehdä vielä yhdet tai kahdet lisää. Leipomistakin olen ehtinyt jo jonkun verran toteuttaa, mutta paljon puuttuu vielä. Mä tykkään, että jouluna pitää olla paljon kaikki herkkuja, vaikka niistä yleensä iso osa jääkin syömättä.

Mä oon kyllä siitä asti kun ekat liikkeet tunsin, niin tuntenut niitä ihan joka päivä ja varmaan pelästyisin ihan älyttömästi, jos jonain iltana ei liikkeitä tuntiskaan.

Nyt toimii tämä sivusto niin hassusti, ettei tule kirjoittamisesta mitään. Palaillaan.

Heippa,

Kävin aamusta np-ultrassa ja kaikki oli pikkuisella hyvin, siellä se polski vilkkaasti ja näytti niin suloiselta. Se niskaturvotus oli 1,6 mm, mikä on mun mielestä korkeahko, mutta kaipa se kuitenkin on ihan normaali. Sydän löi 169 x minuutissa ja pää-perämitta 70 mm (vastasi viikkoja 13+1). Ihanan huojentunut olo!!!

Mä en myöskään pääse sille ensimmäiselle neuvolalääkärille, kun kävin siellä yksityisellä siinä varhaisrauskaudenultrassa ja muutenkin, tosin en mäkään tiedä tutkittiinko siellä niitä mitä ekalla lääkärikäynnillä neuvolassa(?).

Paha olo vaivaa edelleen, aamulla oksensin lavuaarin, kun en ehtinyt kääntyä pöntölle, yööööööööks!!! Saisi jo pikku hiljaa helpottaa. Ultraava lääkärikin kyseli, että pitäisikö tulla sairaalaan, mutta ei kai tämä niin pahaa vielä ole. Paino ei ole vielä juurikaan noussut, palasin taas omia housujakin käyttämään, kun turvotus laski.

Ihanaa kuulla, että Daisyn vuokralaisella on kaikki hyvin. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin ko tietää, että toisella on asiat kohallaan.

Mieki kävin tuossa just siellä normaalissa neuvolassa. Meinasi kieltämättä iskeä paniikki jo ei saatu heti ääniä kuulumaan ja ko on tuo masukki ollu vaisuhko. Lopulta ne äänet kuitenki löyty ja oli kyllä vaihteeksi helpottunu olo. Mahan koko huitelee yläkäyrillä, joten tätä menoa on tulossa iso vauva. :)

Mitähän siellä neuvolalääkärillä tehtiin. Tais olla vaan pikanen sisätutkimus ja hetken paineli mahan päältä niin ko yleensä gynellä. Ei kyllä ollu mikään pitkä toimi eikä se lääkäri kyllä kertonu yhtään mitään saati kirjottanu mitään. Totesi vaan, että sitte viikolla 26 sokerirasitus. En sitte tiä, ootteko jääneet yhtään mistään paitsi, vaikkette oo käyneekkään.

Toivottavasti tuo Daisyn pahoinvointi alkais hiljalleen loppua. Hyi että.

Heippa,
täällä ollaan niiin väsyneitä etten oo saanu aikaseks mitään. =/ Piparkakkutaikina ollu jääkaapis sulamas jo neljä päivää... joulukorttien teko ihan jäissä... häävalmistelut samaten.. kaikki liikunta tauolla... Hohhoh! Ja mulla vähä sama ku Daisyllä tuon mielialan kanssa. Vähä väliä ajattelen etten haluiskaan olla raskaana eikä mikään innosta. Onneks (kuitenkin) tätä vauvaa joutu odottelee hetken et tietää että oikeasti kyllä haluaa sen.
Eilen eka neuvola. Ei kummempaa. Laskettu aika sama kuin omissa laskelmissa (28.7.07) eli nyt mennään 7+3. Ultra yksityisellä torstai-iltana - JÄNNITTÄÄ ihan kauheesti ettei tuol masus ookaan elämää.. Neuvola-täti sano ettei munkaan tarvi sit mennä vielä neuvola-lääkärille koska yksityiselle mennessäni lääkäri tekee saman kuin neuvola-lääkäri tekisi eli kai sisätutkimus ja vatsan päältä kohdun tunnustelu.
Mies oli mukana vaikkei siel nyt mitään tärkeetä ollukaan. Ultraankin tulee torstaina, onneks. Sitä piti kysyä et kun ultrataan alakautta ja mies mukana niin ootteko riisuuntumisen jälkeen kävelly paljain pepuin tutkimuspöydälle vai ootteko saanu jotakin vyötäisille? Jotenkin se on must aina yhtä inhottavaa kävellä gynen luona perse paljaana ja voin vaan kuvitella mitä mies ajattelee jos joutuu kattoo gynemeinikiä ja miesgynen sorkkimista ilman näköesteitä....
Voi ku ois jo 12 viikkoo täynnä et ei tarvis hermoilla niin paljon...
Vilkku

Jos yhtään lohduttaa Vilkku niin parin kuukauen päästä helpottaa..

Mulla se yksityisen tekemä ultra viikolla 10+0 tehtiin mahan päältä. Kieltämättä ihmettelin asiaa ko olin lukenu, että se tehhään ylleensä alakautta. eli ei minusta apua tässä asiassa.

Meillä oli kyllä eilen sellaset jalkapalloharjotukset, ettei ole ennen ollu. Varmasti tuo otus keräsi pari päivää voimia tuohon koitokseen ko se tosiaan oli vaisuna. Mieskin tunsi jo potkut, ainaki osan niistä.

Perjantaina viimein jouluostoksille ja toivottavasti tällä kertaa löytyyki jotain.

Meilläpä meni sitten niin ko Katriina suunnitteli, että kerrotaan miehen vanhemmille ja sisaruksille vasta jouluna. Omat vanhemmat kyllä tietää jo, mutta nuo toiset isovanhemmat ei. Pitäis vaan keksiä jotain kivaa vauvoihin liittyvää lahjaan ja ko tämä ei ole ees ensimmäinen lapsenlapsi niin niitä mummo- ja pappatavaroita niillä jo on.

Noh, on tässä onneksi vielä aikaa. :)

Onnea Vilkulle huomiseen ultraan!

Yhteistyössä