Huomenet,
On ollut niin tylsä työviikko, ettei ole oikein jaksanut sitäkään vähää, mitä ois pitänyt tehdä saati sitten surffailla netissä koko päivää. Mut jos nyt jotain haastelen.
Mä en oo uskaltanut käydä vaa'alla edes. Mä en vaan halua nähdä sitä painoa, mitä se sitten ikinä onkin, vaikka tiedän, ettei se liikaa ole noussut. Mä mahdun S-kokoisiin äitiyshousuihin (mä siis vihdoin jouduin ottamaan ne käyttöön) ja ne on tosi reilut, mutta silti ahdistaa kaikki ylimääräinen, mitä tulee muualle kuin vatsaan.
Eilen mä näin yhden samassa talossa töissä olevan, joka oli just ihan äsken synnyttänyt ja missään ei näkynyt enää mitään ylimääräistä, tosin raskauden aikanakin hänellä oli ihan vaan pelkästään maha ja normaalit vaatteet käytössä. Ja vaikka kuinka koittaisi miettiä, että raskaudet on erilaisia, niin silti mä mieluummin ottaisin lisäkilottoman raskauden...
Mä tein eilen myös ensimmäisen vauvaostoksen. Ostin sellaisen tosi tosi tosi pienen vauvan bodyn, sen aion laittaa isyyspakkaukseen, jota oon hiljalleen aikonut alkaa koota. Sit mä olen hurahtanut Huutonettiin. Oon selannut ihan hullunaan vauvanvaatepaketteja, mutta harmi vaan, ettei tiedä kumpi on tulossa, sukupuolen mukaan paketteja on paljon enemmän myynnissä kuin ns. unisex. Tytölle voi tottakai pukea sinistäkin, mutta jotenkin vieroksun ajatusta pukea poikaa vaaleanpunaisiin =). Vielä en oo sortunut ostamaan mitään, mutta muutaman kokeiluhuudon olen tehnyt.
Inhottavaa miten neuvolassa kiteennytään johonkin tiettyihin asioihin. Mua häiritsee se, ettei neuvolan täti oo ekan kerran jälkeen kertaakaan kysynyt mun vointia astman kannalta, onkohan sillä siellä koneella sitä ollenkaan, kun neuvolakorttiin sitä ei ole merkitty, endometrioosi sen sijaan kortissakin on. Astman kanssa pärjään ihan normaalisti, mutta siltikin ihmetyttää, ettei se ole neuvolassa kiinnostanut.
Mä en aloittanut sitä rautakuuria vielä. Jotenkin ärsyttää, kun neuvola tuntuu olettavan, että kaikkien Hb laskee niin alas, että on pakko alkaa rautakuurille. Kun sillon eka kerrallakin täti kysyi, että oonko varmasti juonut tarpeeksi, kun jos ei ole, niin se voi vaikuttaa hemoglobiiniin niin että näyttää korkeampaa tulosta. Ei auttanut, vaikka väitin, että mulla on aina ollut tosi korkea ja 149 siihen verrattuna oli tosi matala.
Ai että, tulispa täälläkin lunta. Etelässä saadaan vaan vettä ja varmaan sitten huhtikuussa on kunnon talvi vasta päällä, kun vauvan pitäisi syntyä.
Jospa sitä koittais jotain töitä muka tehdä. Saadaankohan me tänään naapuriin vauva? Ovat olleet jo pari päivää kotoa poissa ja laskettuaika meni ajat sitten...