Alaikäisen kanssa seurustellut mies sai tuomion hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";23208521]Miksi aiheesta ei saisi keskustella? Saako vain niistä aiheista keskustella joista kaikki ovat samaa mieltä?[/QUOTE]

Fiksu lopettaa tyhmä ei. Eikö ole rasittavaa toistaa itseään koko ajan?

Miten te aiotte estää oman alaikäisen lapsenne seksikokeilut täysi-ikäisen kanssa? Pitämällä siveysvyötä? Pitämällä tiiviisti kotona valvovan silmän alla? Vahtimalla koko ajan?

Miksi aina täysi-ikäinen leimataan hyväksikäyttäjäksi? Se hyväksikäyttäjä voi olla se 15 v osapuolikin. Samallalailla tehdystä "rikoksesta" tulisi rangaista sitä "alaikäistäkin" osapuolta. Onhan hän tehdessään tiennyt sen olevan laitonta.

[QUOTE="vieras";23208594]Puolustelet aihetta siksi, että tuollaiset uutiset muistuttavat sinua siitä tosiasiasta, että olet suhteessa lapseensekaantujan kanssa. Että miehesi on aikuisena pannut lasta. Tajuat, että se on ihan helvetin väärin, mutta myöntämällä sen joutuisit tuomitsemaan myös miehesi. Ihan ymmärrettävä reaktio, jos edelleen siis olette yhdessä. Mutta tajua tosiasiat silti.[/QUOTE]

Kaikki väittämäsi ovat väärin. Naurettavan ala-arvoinen kommentti sinulta.

[QUOTE="a p";23207005]Minä olin ainakin kypsä 14-vuotiaana seksiin. Mistäkö tiedän? Siitä etten ole ikinä katunut.[/QUOTE]

14v ei kyllä ole kypsä seksiin, sano mitä haluat.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelenpä vaan;23209008:
Miten te aiotte estää oman alaikäisen lapsenne seksikokeilut täysi-ikäisen kanssa? Pitämällä siveysvyötä? Pitämällä tiiviisti kotona valvovan silmän alla? Vahtimalla koko ajan?

Miksi aina täysi-ikäinen leimataan hyväksikäyttäjäksi? Se hyväksikäyttäjä voi olla se 15 v osapuolikin. Samallalailla tehdystä "rikoksesta" tulisi rangaista sitä "alaikäistäkin" osapuolta. Onhan hän tehdessään tiennyt sen olevan laitonta.

Miksi alaikäistä pitäisi rangaista teosta, joka ei ole rangaistava? Laki ei kiellä harrastamasta alle 16 vuotiaana seksiä vaan alle 16 vuotiaan kanssa. Täysi-ikäistä ei "leimata" hyväksikäyttäjäksi vaan lain mukaan hän on sitä. Tulevaisuudessa se kyllä muuttuu ja siitä täysi-ikäisestä tulee raiskaaja eikä pelkkä hyväksikäyttäjä :) .

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelenpä vaan;23209008:

Varmaan kuule siksi että täysi-ikäsellä OLETETAAN olevan aivot. Jokainen tietää että teini-ikäsellä niitä ei ole.

[QUOTE="vieras";23209113]Miksi alaikäistä pitäisi rangaista teosta, joka ei ole rangaistava? Laki ei kiellä harrastamasta alle 16 vuotiaana seksiä vaan alle 16 vuotiaan kanssa. Täysi-ikäistä ei "leimata" hyväksikäyttäjäksi vaan lain mukaan hän on sitä. Tulevaisuudessa se kyllä muuttuu ja siitä täysi-ikäisestä tulee raiskaaja eikä pelkkä hyväksikäyttäjä :) .[/QUOTE]

On hän silti mukana toteuttamassa rikosta.

[QUOTE="a p";23209044]Kaikki väittämäsi ovat väärin. Naurettavan ala-arvoinen kommentti sinulta.[/QUOTE]

Tosiasia on se, että elät lapseen sekaantujan kanssa. Kannattaisi vaan hyväksyä tosiasiat ja lopettaa asian kieltäminen.

[QUOTE="a p";23209188]Miksi väität niin? Jos tiedän olleeni kypsä niin silloinhan olin kypsä, kuinka voit tietää paremmin?[/QUOTE]

Itseasiassa juttusi eivät kuulosta siltä, että olisit ollut kypsä seksiin ollessasi 14v vaan ne kuulostavat siltä, ettet ole kypsä vieläkään.

[QUOTE="vieras";23209113]Miksi alaikäistä pitäisi rangaista teosta, joka ei ole rangaistava? Laki ei kiellä harrastamasta alle 16 vuotiaana seksiä vaan alle 16 vuotiaan kanssa. Täysi-ikäistä ei "leimata" hyväksikäyttäjäksi vaan lain mukaan hän on sitä. Tulevaisuudessa se kyllä muuttuu ja siitä täysi-ikäisestä tulee raiskaaja eikä pelkkä hyväksikäyttäjä :) .[/QUOTE]

Raiskaaja käsittääkseni pakottaa jollain tavoin toisen seksuaaliseen kanssakäymiseen. Jos tyttö on kenties itse ollut aloitteentekijä niin miten se tekee toisesta osapuolesta raiskaajan?

Onhan ennen (onko nykyäänkin) presidentiltä pitänyt anoa "naimalupa", jos toinen on ollut alaikäinen ja odottanut esim. lasta. Näin ollen nykyvalossa pressakin on sallinut/armahtanut tällaisen "rikoksen".

14-vuotiaana tarpeita? Kyllä. Seksuaalisuus oli hyvää vauhtia heräämässä ja olin juuri täyttänyt 15 vuotta kun harrastin ensimmäistä kertaa seksiä poikaystäväni kanssa,poika oli minua vuotta vanhempi. Mutta kyllä olisin juossu kiljuen karkuun,jos mua kymmenen vuotta vanhempi "ukko" olisi alkanut ehdotella ja lähennellä.

Täälläpäin pidettiin jo outona ja ällöttävänä sitä,kun ammattikoulun viimeistä luokkaa käyvät juipit pörräsivät viikset vipattaen yläasteen nurkilla autoillaan. Mun mielestä aikuisen pitää olla päästään hieman vajaa,jos tuntee syvää yhteyttä peruskouluikäiseen lapseen. Useimmat 24-vuotiaat tietävät jo mitä haluavat tehdä "isona",ovat opiskelemassa/valmistuneet,monilla saattaa olla jo pitkä työhistoria takana. Oma koti,oma talous,vastuu itsestään.

Ja mitä sillä 14-vuotiaalla on? Toivottavasti ainakin äiti ja isä,jotka pitävät kiinni siitä että viikonloppuna tullaan kotiin ihmisten aikaan ja että läksyt on tehty.

Tiedän mistä puhun,sillä olen itse 25-vuotias ja pikkusiskoni on 14,pääsee ripille tulevana kesänä. Jos tietäisin että joku ikäiseni aikuinen mies (oman mieheni ikäinen!!) häntä piirittäisi,olisi kirveelle töitä.

[QUOTE="a p";23207005]Minä olin ainakin kypsä 14-vuotiaana seksiin. Mistäkö tiedän? Siitä etten ole ikinä katunut.[/QUOTE]

Niin minäkin olin kiinnostunut asiasta. Tajusin kuitenkin 14-v kieltäytyä. Tajusin, että aikuinen mies ei harrasta seksiä ikäiseni kanssa. Tajusin, että mielistelyllä on tietty päämäärä.

Mistäkö tajusin? Siitä että vanhempani olivat minua asiasta valistaneet.
Ja tiedätkö mitä?
En ole ikinä katunut ja olen vanhemmilleni erittäin kiitollinen että he huolehtivat minusta.
Minun ei tarvinnut hakea hyväksyntää alaikäisenä seksiä hakevan, lasta hyväksikäyttävän, aikuisen sylistä.

[QUOTE="a p";23209318]Mikä osa tarkalleen? Minusta kuulostaa että nämä jotka vänkäävät loppuun asti tuota miestä vastaan, eivät ajattele asiaa loppuun asti, vaan muodostavat mielipiteensä ensimmäisen mielikuvan mukaan.[/QUOTE]

No millanen mielikuva ois pitänyt tulla? Että se mies on jotenkin erityisen fiksu ja filmaattinen? Miksi pitää nussia alaikäistä,kun niitä täysi-ikäisiäkin on tarjolla? Miksi pitää ihan ehdoin tahdoin saada harrastaa seksiä lapsen kanssa,MIKSI? Siksi kun se lapsi on jotenkin seksikkäämpi ja kiihottavampi? Siksi kun ei saa oman ikäistä? Siksi kun 24-vuotias löytää sielunkumppaninsa 14-vuotiaasta tytöstä ja huomaa että he ovat kiinnostuneita samoista asioista? MIKÄ näistä sun mielestä on normaalia?

[QUOTE="Happy";23209308]Niin minäkin olin kiinnostunut asiasta. Tajusin kuitenkin 14-v kieltäytyä. Tajusin, että aikuinen mies ei harrasta seksiä ikäiseni kanssa. Tajusin, että mielistelyllä on tietty päämäärä.

Mistäkö tajusin? Siitä että vanhempani olivat minua asiasta valistaneet.
Ja tiedätkö mitä?
En ole ikinä katunut ja olen vanhemmilleni erittäin kiitollinen että he huolehtivat minusta.
Minun ei tarvinnut hakea hyväksyntää alaikäisenä seksiä hakevan, lasta hyväksikäyttävän, aikuisen sylistä.[/QUOTE]

Ja se tarkoittaa että kukaan 14-vuotias ei ole kypsä seksiin? Ei tarkoita.

[QUOTE="vieras";23209388]No millanen mielikuva ois pitänyt tulla? Että se mies on jotenkin erityisen fiksu ja filmaattinen? Miksi pitää nussia alaikäistä,kun niitä täysi-ikäisiäkin on tarjolla? Miksi pitää ihan ehdoin tahdoin saada harrastaa seksiä lapsen kanssa,MIKSI? Siksi kun se lapsi on jotenkin seksikkäämpi ja kiihottavampi? Siksi kun ei saa oman ikäistä? Siksi kun 24-vuotias löytää sielunkumppaninsa 14-vuotiaasta tytöstä ja huomaa että he ovat kiinnostuneita samoista asioista? MIKÄ näistä sun mielestä on normaalia?[/QUOTE]

Ei ole sekään normaalia, että 50 v ukot/akat jahtaa niitä 20 vuotiaita. Eikö sekin ole jo hyväksikäyttöä? Tuommoisella ikäerolla ei mitenkään olla samalla tasolla missään tilanteessa.

Pitäisi varmaan säätää laki, että saat sekstailla vain samana vuonna syntyneen kanssa.

[QUOTE="a p";23209394]Ja se tarkoittaa että kukaan 14-vuotias ei ole kypsä seksiin? Ei tarkoita.[/QUOTE]

Jotkut voivat olla. Afrikassa 12-vuotiaat ovat heidän kulttuurinsa mukaan jo kypsiä äideiksi. Se,että sinä olet yläasteikäisenä saanut vanhan miehen ihanaa mulkkua,ei tee sitä asiasta yhtään sen terveempää,hyväksyttävämpää tai normaalimpaa. Se,että sinä nautit siitä,ei poistä sitä tosiasiaa,että murrosiässä oleva nuori on henkisesti erittäin haavoittuva ja aikuinen ja lapsi painivat täysin eri sarjoissa. Mä ainakin henkilökohtaisesti pidän miehistä jotka kehittyvät henkisesti ylöspäin,en niistä jotka taantuvat sinne teinin tasolle.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelenpä vaan;23209257:
Onhan ennen (onko nykyäänkin) presidentiltä pitänyt anoa "naimalupa", jos toinen on ollut alaikäinen ja odottanut esim. lasta. Näin ollen nykyvalossa pressakin on sallinut/armahtanut tällaisen "rikoksen".

Siis kyse on ollut luvasta mennä naimisiin alaikäisenä ei luvasta naiskennella. Ja sitä ei varmastikkaan myönnetä alle 16-vuotiaille!

Yhteistyössä