Alaikäisen kanssa seurustellut mies sai tuomion hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -----
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";23209714]Sanoin tuossa aiemmin että vaikka 14 tai 15 vuotta. En käyttäisi nimitystä jakorasia, ihan normaaleja teinien seurustelusuhteita jotka eivät vaan kestäneet ikinä kauaa.[/QUOTE]

Mutta seksiä harrastit jokaisen pokan kanssa?

[QUOTE="Happy";23209727]14-vuotias on mielestään kypsä aivan kaikkeen, ei koske pelkästään seksiä. Onneksi on aikuisia jotka tajuavat ettei näin ole ja valitettavasti on aikuisia jotka käyttävät "kypsää" lasta hyväkseen. Lapsikin osaa ampua konekiväärillä mutta ei ole valmis sotilaaksi, vaikka jossain niin ajatellaankin. Tuon ikäisen otsa-aivolohkon kehitys on pahasti kesken vaikka alapää kostuukin.

Mutta jos manipulointi on hyvin ja taidolla tehty varhaisessa vaiheessa, niin eihän sitä faktoilla saaa purettua.[/QUOTE]

Katuisin / olisin katunut jos en olisi ollut valmis. Kuinka kukaan muu kuin minä itse voisi tietää olinko valmis, tätä en käsitä. En olettanut tuolloin että miehet ja pojat joiden kanssa olin sängyssä, olisivat kanssani lopun elämää. Seksi vain oli _osa_ suhdetta.

[QUOTE="a p";23209778]Katuisin / olisin katunut jos en olisi ollut valmis. Kuinka kukaan muu kuin minä itse voisi tietää olinko valmis, tätä en käsitä. En olettanut tuolloin että miehet ja pojat joiden kanssa olin sängyssä, olisivat kanssani lopun elämää. Seksi vain oli _osa_ suhdetta.[/QUOTE]

Mä en oikein tiedä mitä pitäis ajatella,jos 14-vuotias ajattelee että "no,harrastanpa seksiä kun se on kivaa,sehän on vain osa suhdetta". Jotenkin surettaa ajatus siitä että lapsuus on loppunut melkoisen lyhyeen,kuka oikeasti haluaa peruskoulua käyvän lapsensa elävän jossain suhteiden ja seksin kiemuroissa? Kuullostat aika kevytkenkäiseltä,sori vaan.

[QUOTE="vieras";23209754]No ihan hyvä ettette ihan sillon vielä halunneet :laugh: vaikka taisit olla jo kypsä äidiksikin :D Pointti ei ollu teidän tulot,vaan se miten eri elämänvaihetta 14-v ja 24-v elää. Tai ainakin toivonmukaan..tiedän kyllä tapauksen jonka äiti potki pellolle 25-vuotiaana kun ei ollut koulussa eikä töissä,istui vaan yöt koneella jossain ii2:ssa ja herutteli teineiltä.

Sen takia mua kuvottaa niin jumalattomasti tämmöset,koska muutaman tapauksen tiedän in real life ja se meno on jotain ihan uskomatonta. Ja nää äijät käyttäytyy itsekin kuin teinit.

Mutta voihan toki olla erittäin erittäin kypsä ja fiksu 14-vuotias joka on valmis aikuisen vastuisiin,mikäs siinä sit aikuisia ukkoja tapaillessa.[/QUOTE]

Mieheni oli vasta valmistunut koulusta, miten siinä vaiheessa voi olla kovin pitkällä elämässä ellei ole syntynyt kultalusikka suussa?

[QUOTE="vieras";23209674]Ja se ois ollu sama asia jos se ois parin vuoden sijaan ollu kymmenen vuotta vanhempi?[/QUOTE]

Jaa-a, en tiedä.
En niin vanhojen kanssa silloin käynyt minkäänlaista kanssakäymistä, jotkut kaverit kyllä.

Ei tuosta jutusta tiedetä mitään taustoja, on tosi vaikea sanoa, mikä suhteen laatu on ollut. Ei se tarkoita, että jos juttu kestää kauemmin tai sekstaillaan useampia kertoja, että lapsi tietää mitä tekee. Tuossa iässä voi vielä olla todella altis manipuloinnille, painostukselle tms.

Kyllähän esimerkiksi perheväkivaltaa monet aikuisetkin kestävät "vapaaehtoisesti" pitkiäkin aikoja, eikä se tee siitä sen vähempää rikollista.

Luulisin, että tuomiota annettaessa on arvioitu kaiken saatavilla olevan tiedon perusteella teon törkeys ja rangaistuksen suuruus.

[QUOTE="vieras";23209800]Mä en oikein tiedä mitä pitäis ajatella,jos 14-vuotias ajattelee että "no,harrastanpa seksiä kun se on kivaa,sehän on vain osa suhdetta". Jotenkin surettaa ajatus siitä että lapsuus on loppunut melkoisen lyhyeen,kuka oikeasti haluaa peruskoulua käyvän lapsensa elävän jossain suhteiden ja seksin kiemuroissa? Kuullostat aika kevytkenkäiseltä,sori vaan.[/QUOTE]

Olen kaikkea muuta kuin kevytkenkäinen! Silloin menin helpommin sänkyyn mutta mitä sitten? Kenellekään ei tullut siitä vahinkoa. Ja halusin itse seksiä, en pelkästään suostunut siihen. Ja kieltäydyin jos en halunnut.

[QUOTE="a p";23209807]Mieheni oli vasta valmistunut koulusta, miten siinä vaiheessa voi olla kovin pitkällä elämässä ellei ole syntynyt kultalusikka suussa?[/QUOTE]

Ei tartte olla kultalusikka suussa,mutta mieti nyt ihan järjellä onko teinillä ja aikuisella samanlaiset vastuut ja velvollisuudet? Eikö sua yhtää häirinnyt se,että kun itse luit johonkin kasiluokan äikän kokeeseen,niin mies maksoi vuokraa ja laskuja ja eli työssäkäyvän aikuisen elämää? Jos mä tältä istumalta nyt alkaisin seurustella jonkun itseäni vaikka kuusi vuotta nuoremman "miehen" kanssa,niin enhän mä keksisi edes mitään puhuttavaa! Enkä taatusti olisi keksinyt puhuttavaa 14-vuotiaana yli parikymppisen miehen kanssa. Ellei se mies sit ois ollu kiinnostunut ratsastuksesta ja huutosakkihommista :D Limudiskoja unohtamatta.

[QUOTE="vieras";23209868]Ei tartte olla kultalusikka suussa,mutta mieti nyt ihan järjellä onko teinillä ja aikuisella samanlaiset vastuut ja velvollisuudet? Eikö sua yhtää häirinnyt se,että kun itse luit johonkin kasiluokan äikän kokeeseen,niin mies maksoi vuokraa ja laskuja ja eli työssäkäyvän aikuisen elämää? Jos mä tältä istumalta nyt alkaisin seurustella jonkun itseäni vaikka kuusi vuotta nuoremman "miehen" kanssa,niin enhän mä keksisi edes mitään puhuttavaa! Enkä taatusti olisi keksinyt puhuttavaa 14-vuotiaana yli parikymppisen miehen kanssa. Ellei se mies sit ois ollu kiinnostunut ratsastuksesta ja huutosakkihommista :D Limudiskoja unohtamatta.[/QUOTE]

Mieheni asui vanhemmillaan armeijan loppumiseen saakka, mikä on ihan järkevää koska vuokraa ei kannata maksaa jos on kaiken ajan poissa. Oli meillä puhuttavaa, ihan tavallisia asioita. Kun mies oli armeijassa, puhuttiin monesti tuntikausia puhelimessa. Meillä ei tarvitse olla samat harrastukset että voidaan puhua. Ei meillä nytkään ole saman alan työpaikat ja silti puhutaan töistämme.

Jos aikuinen alkaa seurustela 14-vuotiaan kanssa, niin suhteen pitäisi kyllä edetä niin että muutama vuosi se aikuinen kuulustelee läksyjä tältä lapselta ja ehkä kuljettaa kouluun ja harrastuksiin ja ottaa vastuuta tästä, eikä ala sänkyyn pyydellä. hyi

[QUOTE="a p";23209778]Katuisin / olisin katunut jos en olisi ollut valmis. Kuinka kukaan muu kuin minä itse voisi tietää olinko valmis, tätä en käsitä. En olettanut tuolloin että miehet ja pojat joiden kanssa olin sängyssä, olisivat kanssani lopun elämää. Seksi vain oli _osa_ suhdetta.[/QUOTE]

Surullista kuultavaa. Kuin kokeneen naisen tunnelmat yllätyksettömän kiertoajalun jälkeen 14-vuotiaana. Onneksi olet selvinnyt, etkä pudonnut ojaan ja saanut traumoja ajelusta.
Useimmilla on vielä aikuisenakin unelma lopusta elämää ja oletuksia suhteen kestosta ja seksi on muutakin kuin vain mekaaninen osa suhdetta. Mutta jos lapsena saa karkkiakin liikaa niin eihän se maistu miltään.

[QUOTE="huh";23210030]Jos aikuinen alkaa seurustela 14-vuotiaan kanssa, niin suhteen pitäisi kyllä edetä niin että muutama vuosi se aikuinen kuulustelee läksyjä tältä lapselta ja ehkä kuljettaa kouluun ja harrastuksiin ja ottaa vastuuta tästä, eikä ala sänkyyn pyydellä. hyi[/QUOTE]

Tosin. Niin se taitaa olla, että nämä tytöt, jotka joutuvat hyväksikäytön kohteeksi, eivät harrasta mitään eikä kotona heitä kaivata. Hakevat stiten rakkautta jostain muualta.

[QUOTE="Happy";23210038]Surullista kuultavaa. Kuin kokeneen naisen tunnelmat yllätyksettömän kiertoajalun jälkeen 14-vuotiaana. Onneksi olet selvinnyt, etkä pudonnut ojaan ja saanut traumoja ajelusta.
Useimmilla on vielä aikuisenakin unelma lopusta elämää ja oletuksia suhteen kestosta ja seksi on muutakin kuin vain mekaaninen osa suhdetta. Mutta jos lapsena saa karkkiakin liikaa niin eihän se maistu miltään.[/QUOTE]

Mitähän tällä runollasi hait? Meillä oli jo silloin unelmia, ja suuri osa niistä ollaan jo toteutettukin. Meillä on vieläkin unelmia joita yritämme yhdessä saavuttaa. Emme ole millään tasolla jääneet paitsi mistään. Olemme onnellisia ja nautimme seksistä. Missä kohtaa tässä on ongelma? Minä en sitä näe.

Mutta ajatellaampas näitä kehittyneempiä "teinejä" jotka tänä päivänä meikkaa ja pukeutuu provosoivasti kuin vanhempi neiti konsanaan, sitten niille käy köpelösti liehiteltyään vanhempaa kundia. Kundi jättää tai pettää tai vastaavaa, no tämä todellakin epäkypsä teini "ilmiantaa" miehen joka ei välttämättä ole tiennyt edes tytön oikeaa ikää tai vasta saanut tietää esim seksin jälkeen. Siinä on soppa valmis ja miesparka pulassa. Näitäkin on, mutta niistä ei puhua vaan asia aina kääntyy tytön puolelle, juuri esim ikärajan vuoksi.... Käyhän baareissakin nuoria likkoja väärillä henkkareilla, alkaako siellä mies kyselemään henkkareita? Kun olettaa että neiti toki täysikänen. sit mies haluaaki vaa yhenillan jutun ja tytöllä taas aihetta "kostaa".... et kummasti kyl aina ( lain vuoksi ) saa mies kärsiä, eikä kukaan usko.

Tämän aloituksen kohdalla mies toki olisi voinut katkaista välit heti, koska tiesi tytön iän.

[QUOTE="huh";23210055]Tosin. Niin se taitaa olla, että nämä tytöt, jotka joutuvat hyväksikäytön kohteeksi, eivät harrasta mitään eikä kotona heitä kaivata. Hakevat stiten rakkautta jostain muualta.[/QUOTE]

Me seurustelimme puoli vuotta ennen seksiä. Tuon puolen vuoden aikana fyysinen läheisyys oli sitä että halailimme ja pussailimme. Nukuimme tuon ajan samassa sängyssä. Kerran mieheni ehdotti erittäin varovasti seksiä ja vannotti että ei tarvitse jos en halua. Silloin oli meidän ensimmäinen kertamme. Suhteemme ei paljoa muuttunut siitä, seksistä tuli vain osa suhdetta.

Minulla oli hyvä koti ja harrastuskin. Mutta ei omat vanhemmat korvaa kumppania.

[QUOTE="a p";23210125]Me seurustelimme puoli vuotta ennen seksiä. Tuon puolen vuoden aikana fyysinen läheisyys oli sitä että halailimme ja pussailimme. Nukuimme tuon ajan samassa sängyssä. Kerran mieheni ehdotti erittäin varovasti seksiä ja vannotti että ei tarvitse jos en halua. Silloin oli meidän ensimmäinen kertamme. Suhteemme ei paljoa muuttunut siitä, seksistä tuli vain osa suhdetta.

Minulla oli hyvä koti ja harrastuskin. Mutta ei omat vanhemmat korvaa kumppania.[/QUOTE]

Kyllä vanhemmat on yleensä vielä lapselle "kumppania" tärkeämmät.

[QUOTE="a p";23209955]Mieheni asui vanhemmillaan armeijan loppumiseen saakka, mikä on ihan järkevää koska vuokraa ei kannata maksaa jos on kaiken ajan poissa. Oli meillä puhuttavaa, ihan tavallisia asioita. Kun mies oli armeijassa, puhuttiin monesti tuntikausia puhelimessa. Meillä ei tarvitse olla samat harrastukset että voidaan puhua. Ei meillä nytkään ole saman alan työpaikat ja silti puhutaan töistämme.[/QUOTE]

Ihan totta. Tosin täällä Suomessa armeija maksaa vuokran. Eikai sitä samat harrastukset tarvitsekaan olla,mutta olisihan se ihan suotavaa että henkinen taso olisi suurinpiirtein sama. Kuten teillä ilmeisesti olikin.

Jokainen 14-15-vuotias ei ole mitenkään kypsä seksiin/parisuhteeseen vaikka itse niin kuvitteleekin.

Ja sitten kun 15-vuotiaasta tulee 16-vuotias, niin yllättäen onkin samantien kypsä seksiin ja parisuhteeseen? :D Näin ainakin lain mukaan.

Lain mukaan siis yhdessä yössä kasvetaan valmiiksi itse päättämään seksiasioista. :D

Tosin laki on laki ja sitä pitää noudattaa. Eihän esimerkiksi 17-vuotias saa ajaa autoakaan, vaikka olisi kuinka hyvä kuski, vaan pitää odottaa 18 vuoden ikää ja ajokorttia.

[QUOTE="a p";23210089]Mitähän tällä runollasi hait? Meillä oli jo silloin unelmia, ja suuri osa niistä ollaan jo toteutettukin. Meillä on vieläkin unelmia joita yritämme yhdessä saavuttaa. Emme ole millään tasolla jääneet paitsi mistään. Olemme onnellisia ja nautimme seksistä. Missä kohtaa tässä on ongelma? Minä en sitä näe.[/QUOTE]

Miksi minä mitään hakisin? Haetko sinä jotain? En minä koskaan hyväksy että aikuinen panee lasta vaikka lapsi olisi mielestään kuinka "valmis". Juurihan kerroit, että et edes olettanut että mieheT ja pojaT olisivat kanssasi lopun elämää ja seksi oli vain osa suhteita.
Minusta vain kuulostaa tuon perusteella, että aika vaihtuvaista ja haaveetonta oli 14-vuotiaan elämä ja miksi sinulla ei edes ollut oletuksia. Etkö saanut kunnioitusta ja hyväksyntää muuten? Eikö vanhempasi välittäneet tai tienneet missä ja kenen kanssa olit?
Minusta asian kulkevat äidiltä tyttärelle ja ihmettelen ettei äitisi puutunut asioiden kulkuun.

[QUOTE="vieras";23210193]Ja 16-vuotiasta tyttöäkö 9 tai 10 vuotta vanhempi mies on kuitenkin henkiseltä kehitykseltään samalla tasolla? :D

(viittaan tällä siihen, kun 16-vuotiaan kanssa on laillista harrastaa seksiä.)

Ja sitten kun 15-vuotiaasta tulee 16-vuotias, niin yllättäen onkin samantien kypsä seksiin ja parisuhteeseen? :D Näin ainakin lain mukaan.

Lain mukaan siis yhdessä yössä kasvetaan valmiiksi itse päättämään seksiasioista. :D

Tosin laki on laki ja sitä pitää noudattaa. Eihän esimerkiksi 17-vuotias saa ajaa autoakaan, vaikka olisi kuinka hyvä kuski, vaan pitää odottaa 18 vuoden ikää ja ajokorttia.[/QUOTE]

Se 16 vuotta on nimenomaan turvaraja. Ei kukaan ole väittänytkään että 16-vuotias on yllättäen kypsä tai että miehet olisivat sen enempää henkisellä tasolla. Siksi se onkin ehdoton minimi jonka alle ei mennä!! 16-vuotias on päättänyt toivonmukaan jo peruskoulun,on siinä mun mielestä iso ero,oletko vielä yläasteella vai menossa lukioon/ammattikouluun. Ja edelleen ihmettelen jos joku 26-vuotias tuntee kymmenen vuotta nuorempaa kohtaan muuta kuin kyseenalaista vetoa. Sit kun aletaan menemään sinne parinkympin isommalle puolelle,niin ikäerojen merkityskin vähenee.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelenpä vaan;23209008:
Miten te aiotte estää oman alaikäisen lapsenne seksikokeilut täysi-ikäisen kanssa? Pitämällä siveysvyötä? Pitämällä tiiviisti kotona valvovan silmän alla? Vahtimalla koko ajan?

Miksi aina täysi-ikäinen leimataan hyväksikäyttäjäksi? Se hyväksikäyttäjä voi olla se 15 v osapuolikin. Samallalailla tehdystä "rikoksesta" tulisi rangaista sitä "alaikäistäkin" osapuolta. Onhan hän tehdessään tiennyt sen olevan laitonta.

Nykyisinhän media syöttää sitä soopaa että teinin olis käyttäydyttävä kun aikuinen nainen. On vikiteltävä ja harrastettava seksiä. Alle 16 vuotias ei ole rikosvastuussa käytöksestään, koska hänet luokitellaan vielä lapseksi. Mutta me aikuiset ollaan vastuussa siitä millaisessa maailmassa lapset ja teinit elää. Ei varmaan anna hyvää esimerkkiä perheet missä äiti ja isä on olleet yhdessä siitä asti kun äiti oli 14 ja isä päälle 20. Esimerkillään he hyväksyvät oman teini suhteet aikuisen kanssa.

[QUOTE="vieras";23210357]Se 16 vuotta on nimenomaan turvaraja. Ei kukaan ole väittänytkään että 16-vuotias on yllättäen kypsä tai että miehet olisivat sen enempää henkisellä tasolla. Siksi se onkin ehdoton minimi jonka alle ei mennä!! 16-vuotias on päättänyt toivonmukaan jo peruskoulun,on siinä mun mielestä iso ero,oletko vielä yläasteella vai menossa lukioon/ammattikouluun. Ja edelleen ihmettelen jos joku 26-vuotias tuntee kymmenen vuotta nuorempaa kohtaan muuta kuin kyseenalaista vetoa. Sit kun aletaan menemään sinne parinkympin isommalle puolelle,niin ikäerojen merkityskin vähenee.[/QUOTE]

Ja tuossa iässä kehitys ja kasvu on niin huimaa,että tosiaan se yksikin vuosi voi tehdä ihmeitä. Vai aloititko yhdeksännen luokan samana ihmisenä joka olit ala-asteelta päästyäsi?

[QUOTE="Horuksen silmä";23210378]Alle 16 vuotias ei ole rikosvastuussa käytöksestään, [/QUOTE]

Väärin. Jokainen 15 vuotta täyttänyt on rikosoikeudellisessa vastuussa teoistaan.

[QUOTE="Horuksen silmä";23210378]Nykyisinhän media syöttää sitä soopaa että teinin olis käyttäydyttävä kun aikuinen nainen. On vikiteltävä ja harrastettava seksiä. Alle 16 vuotias ei ole rikosvastuussa käytöksestään, koska hänet luokitellaan vielä lapseksi. Mutta me aikuiset ollaan vastuussa siitä millaisessa maailmassa lapset ja teinit elää. Ei varmaan anna hyvää esimerkkiä perheet missä äiti ja isä on olleet yhdessä siitä asti kun äiti oli 14 ja isä päälle 20. Esimerkillään he hyväksyvät oman teini suhteet aikuisen kanssa.[/QUOTE]

No siinä mielessä,että jos liitto on kestänyt,niin se on vaan hyvä juttu. Tyyliin jos vanhemmat ovat olleet 30 vuotta yhdessä siitäkin huolimatta,että tapasivat nuorena. Mutta mielestyä pitäisi tehdä selväksi,että se on poikkeustapaus ja että todellakaan useimmat 14-vuotiaat eivät ole valmiita koko elämän kestävään suhteeseen,saati että kaikki yli parikymppiset jätkät olisivat niin vilpittömin aikein sen teinityttösen perässä.

Yhteistyössä