[QUOTE="vieras";27725763]Kertokaas nyt te, jotka koko ajan valitatte siitä, ettei ap maksa tarpeeksi, että mikä järki ap:lla ois ollu sitä lasta tutulleen hoitoon laittaa, jos pitäis siitä enemmän maksaa, ku kunnallisesta hoidosta? Jos kaveri ois sanonut haluavansa sen 1000 palkkaa, niin tuskin asiasta ois ees keskusteltu!? Kyse ei nyt luultavasti oo ollu siitä, että ap ois halunnu ittelleen kodinhoitajan tai vastaavaa. Hän halusi ja tarvitsi hoitopaikan, minkä hinta on se 260 ja tän ois saanu sieltä kunnalliseltakin puolelta. Kaveri on itse vapaaehtoisesti halunnut tolla hintaa lapsen hoitoon ottaa. Luultavasti ei oo tajunnut vastuutaan tai diilin huonoutta, mutta kuitenkin. Joko häntä on alkanu asia harmittamaan ja ei vaan nyt kehtaa sitä suoraan sanoa, yrittää pelleilyllään saada ap:n hankkimaan toisen paikan. Tai sitten hän ei alkujaankaan ole ymmärtänyt, että ap oikeasti käy töissä ja tarvitsee OIKEASTI hoitopaikan. Kaveri on varmaan aatellut, että saa puolilmaseks 260 kuussa omien tukiensa päälle. Olettaen, että on työtön, koska ei muuten voi kotona olla aina. Tai kodinhoitotuella tai vastaavaa.
Kuitenkin tässä taas opimme, ettei kannata kavereiden kanssa tehdä tälläisiä sopimuksia. Yleensä niistä tulee aina jotain sanomista.[/QUOTE]
Monet maksavat enemmän kuin kunnallisen, koska he rakastavat omaa lastaan ja haluavat tälle vähän stressittömämmän ympäristön. varsinkin jos lapsi on pieni (alle 3v).
varsinkin ulkomailla.
monet hoitavat omaa lastaan jopa itse ja menettävät näin palkan, eli lastenhoito maksaa siis noin 2000-5000 euroa kk.
ap on nyt sitten halunnut lapselleen enemmän kuin sen kunnallisen, mutta jonkun toisen selkänahasta. eli itse nostaa palkkaa mutta ei ole"varaa" maksaa kersan hoidosta