Alkumetreillä 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hertta81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mimona:
siin dokussahan oli ERI ja SAMAMUNASISTA kaksosist..ja eikös sekin ollu mahdollista, että nainen voi odottaa samaan aikaan kahdelle eri miehellekin kaksosia? niin mie ainakin muistelen..

Ja mimonakin jo selvitti samaa toteamusta.:D

Nyt muuten tuntu semmonen outo, aaltomainen juilasu alamahassa! Ei ollu kipee, mut kuitenki tuntu semmonen outo...

Suomenpystykorvia kaks ja karhukoira tulossa. Ihania luonteeltaan, vaikka ovatkin pääosin metsästyskoiria. Ovat myös meille kyllä ihan seurakoiria ja kilttejä ovatkin meidän punaiset sankarit :D

haudi!
Voitteko kuvitella enää yks kauppareissu edessä ja sitten olis valmistelut valmiit! Ihan hullua! :D

Mä oon kans salaa alkanu haaveileen koiravauvasta mutta johtuu varmaan tästä mun vauvakuumeesta kun en niin koirista välitä! Mutta Hertta: Elä vielä heitä unelmaas niistä kaikista eläimistä. Me kun oltiin vaihdossa niin asuttiin sellasessa perheessä missä oli ankkoja, kaneja, kaloja, kissoja ja minipossu. Ei niillä ollut niistä kauheesti mistään haittaa! Ne vaa syötettiin ja päästettiin häkistä aamuisin ja sama sitten toisinpäin iltaisin. Ja ne oli niin ihania! Minipossusta tuli mun miehen ihan lemppari ku se kerran "hymyili" sille :D

Samanmunaiset eli identtiset kaksoset: hedelmöittynyt munasolu jakaantuu kahdeksi eri alkioksi.

Erimunaiset kaksoset ovat kehittyneet kahdesta eri munasolusta. Tässä tapauksessa on mahdollista, että kaksosilla on eri isä.

Ei ollut mitenkään tarkoitus loukata teitä, vaan antaa tietoa aiheesta. Katsokaa itse vaikka wikipediasta, jos ette halua uskoa ulkopuolista. Ja tiedän, että on mahdollista, että naiselta irtoaa kaksi munasolua kierron aikana, mutta se on harvinaista. Löysätkää itsekin pipoa, älkääkä ottako kaikkia ulkopuolisten kommentteja piikittelynä! Itselläni oli hyvä tarkoitus jakaa tietoni teidän kanssanne. Onnea yritykseen ja plussatuulia teille!

Hei mä voin aloittaa oireiden bongailun :)

Mulla on nyt kp 24. Eli normaali-ihmiset näillä päivillä odottais jo menkkoja, mutta mulla edelliset kierrot on olleet pitkiä, siksi jännäyspäivä vasta 17.4.

Toissayönä heräsin mahakipuun, pystyin nukkumaan vain kyljellään kippurassa, muuten alkoi sattua. Mitään oireita mahataudista ei ole, eikä närästystä, ummetusta tms. Koko eilisen ja tämän päivän on mahaa nippaillut aina välillä. Tein eilen ovistestin, koska nythän pitäis olla oviksen aika menkoista laskettuna. Negaa se näytti.

Nyt haaveilenkin, että jospa ovis olis tällä kertaa ollut hyvissä ajoin, ja nää ois jotain vauvaoireita :)

Vaihtoehto B on että mulle on tullut joku mahahaava tästä työ-, koulu- ja vauvajuttujen stressaamisesta.

Noita samoja asioitahan mekin jo kerrottiin eikä väitetty muuta.
Ja jos halusit jakaa tietoa, niin eikös olisi voinut sitten asetella jotenki toisella tavalla sen lauseen?:D Ne äänensävyt kun ei teksistä erotu..;D

Meillä on muuten kaksosia suvussa :) Nehän kuulemma monesti hyppää yhden sukupolven yli, ja juurikin mun isovanhempien ikäluokassa on niitä kaksosia + tässä mun omassa sukupolvessa. Oon varmaan hullu, mutta toivon kovasti että meillekin kävisi sellainen tuplaonni :)

Emmie mittee riidellä halaja, mutta näistä teksteistä saa niin helposti näköjään vääriä käsityksiä jokainen osapuoli, että sit jatketaan tyhmiä keskusteluja. Itsekin näemmä.:D

Jutellaanpas nyt kivemmista aiheista.

Ajatelkaapas että ensi vuonna tähän aikaan voidaan olla vaikka vauvauinnissa!!:D

Karamelli: Mietit, onko jtp pupuilevilla suurempi todennäköisyys saada kaksoset. Tähän minä pohdin, että harvalla kai irtoaa kahta munasolua yhtäaikaa. Oletin, että joko et tiennyt, että erimunaiset kaksoset saavat alkunsa kahdesta eri munasolusta tai sinulla on tieto kahden munasolun irtoamisen todennäköisyydestä - muuten tuskin pitäisit todennäköisenä, että jtp pupuilu voisi vaikuttaa yleisesti kaksosten syntyyn. Minun olisi kai pitänyt laittaa silmänisku tai jotakin oman kommenttini perään, niin et olisi tulkinnut sitä negatiiviseksi. En tajunnut, että täällä tulkitaan kommentit herkästi vinoiluksi. Pahoittelen vielä kerran! :)

Tuntu äsken vielä muutama juilasu lisää... Ihan varmasti nuo on vaan miun oman pään tuotoksia! Ei pitäs vielä mitään oireita alkaa analysoimaan, ens viikolla sit korkeintaan :)

Sanonpa nyt mieki tähän jottain :)
Ei varmaan kellään oo tarkotus ollu piikittelevä. Välillä vaan tekstejä tulkitsee helposti väärin :) Myö tiällä ollaan kyllä kaikki ystävällismielisiä ja tietoa pitääkin ehdottomasti tulla jakamaan, jos näyttää, että jollain meistä on väärää informaatiota tai on asia ymmärretty vaikka väärin. En mie itekkään kaikkee tiedä, että jos mie oon jostain kuullu jonkun asian ja kerron siitä täällä (vaikka jotain just oviksiin liittyvää) ja jos joku sen totetaa virheelliseksi tiedoksi, niin ehdottomasti saa tulla oikaisemaan, etten väärää tietoa "levitä" ja usko :) Se siitä!

Mut mie en muuten tienny tuota, että voi syntyä kaksoset eri isille! Hui, outoa... :) Sillä tulevalla äidillä vois olla aika tukalat oltavat, kun/jos sais tietää moisesta.. Huh :D

Nyt mie käväsen tauolla!

Heh,pitää vaan pitää mölyt mahassa ja puhua vaan omista vauvahaaveistaan niin ei vastaisuudessa tule näitä väärinkäsitysryöppyjä.:D

Huijuijui herttis, onkohan perustukset käynnissä? Iiik! Mulla tuli jännitysperhosia masuun!

Mulla tänään vika ovistikku..en ostanut lisää. Toivotaan että jotain havaittavissa..tai sit että se ovis tosiaan jo ollut.:D Tuskin kylläkään, sithän ois ollut toosi ajoissa. Enää vaan vähän aikaa jännäpäivään! Tai iäisyydeltä se kyllä tuntuu..:D

Taidankin lähteä tänään vähän aiemmin kotiin.:D On paljon hommaa, kevät kun on, pitää siementää!;D

Heisul veisul! Kyl mää tääl käyn viikonloppunakkii, mut mää ny sano täl hetkel et moroos!:D

).( Haalea viiva. Ei enempää eikä vähempää väriä. Alavatsaa nippailee yhä ajoittain. En kyllä osta ensi kerralla samoja testejä, alkaa tuntua että ne näyttää saman haalean viivan mihin aikaan kierrosta tahansa testaankaan. Toivon yhä että ovis oli jo su kun tuntuikin siltä. Mutta varmistan asian ja kehoitan isäntää siementämään vielä vkl:n yli.:)
Voi hitsi, pitää varmaan ostaa 10 lippua siihen huhtijunaan..edes rahtivaunuun.;D

Löysin tällaisen; # Ovulaation aikaan voi olla ovulaatiokipuja eli alavatsan nipistelyä tai jomotusta toispuoleisesti. HUOM! Kipuja voi esiintyä myös ennen ovulaatiota (munasolun "kasvukivut") ja ovulaation jälkeen (keltarauhanen)

Joten noi mun nippailut ei kerrokaan yhtään mittän, koska niitä voi olla ennen ja jälkeen!:D