Alkumetreillä 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amilda79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Amilda79

Vieras
Tässä meille uusi ketju. Var så god!

Miini -81 26+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06
Milla-80 27+27 09/07
minisun 25+27 09/07
Minttuska 25+30 09/07
Jenninen 20+25 10/07
Kesähelena 24+24 TJOT 10/07, tyttö 11/04
mminttu 21+22 10/07
Liisaleena 24+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Laura77 30+30 11/07
Amilda79 28+25, TJOT12/07
Lydia 28+31 1/08 (ehkä edelleen..)
zuviliini 24+30 12/07,poika 06/06

Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07

Ja tässä viimeisin jännyslista:

Amilda79: 15.-17.12
zuviliini 15-17.12
naksuli 16.12
minisun 19-20.12
Liisaleena 20.12.
mminttu 23.12
Jenninen 24.12

Mutta siis ainakin Milla puuttuu tästä ja eikös Milla ollut jo viikon myöhässä kuukautistensa oletetusta alkamispäivästä?

Asiasta marssiin, mitähän mahtaa Lauralle kuulua?

Voi että millainen käynti Miisalla oli ollut!Onnea hirmuisesti ja toivottavasti siellä masussa on molemmilla asiat kunnossa!Kuinka sä jaksat odottaa pari viikkoa?Mä tulisin ainakin ihan hulluksi;)No kärsivällisyys ei olekaan mun paras laji..Ja sen kyllä huomaa tässä vauva-asiassakin..
Jänniä aikoja on monella täällä!Toiv on itselläkin jotain jännitettävää ens viikolla.

Onpas lupaavia oireita täällä monella!! bd bd

Pahoittelut Millalle negasta! Toivottavasti se kuitenkin vielä plussaksi muuttuu, vielä on toivoa...

Tänne onkin tullut tekstiä niin vauhdilla, etten ehtinyt kaikkea lukea. Kukas saikaan uuden työn? Onneksi olkoon oikein paljon!!

Miten teidän jouluvalmistelut? Mä en ole tehnyt vielä oikein mitään... Kynttelikön ja osan joulukoristeita kaivoin viikonloppuna esille, mutta ne ovat vielä vaihtamatta. Tulevana viikonloppuna ajattelin vaihtaa jouluverhot ja vihdoin laittaa joulun tunnelmaa kotiin! Ihan uskomatonta, että jouluun on enää alle kaksi viikkoa! Odotan sitä kyllä niin paljon, joulun välipäivätkin on vapaata joten tulee ihan kiva loma! :)

Nyt ois rv6 ja neuvola reilun viikon päästä. Ei meinaa millään malttaa odottaa... Etenkään sitä ultraa, kun siihen on aikaa vielä kolmisen viikkoa! Tekisi kovasti mieli mennä varhaisultraan yksityiselle ja saada varmistus et kaikki on hyvin. Olen aiemmin kuvitellut et oireettomuus on ihan ok, mut niin monet tuntuvat olevan siitä huolissaan että itsekin on alkanut vähän olemaan. No, katsotaan nyt maltanko odotella vai en...

Reipasta viikon jatkoa kaikille!

Kyllä täällä pysytään, jos ei tarvitse yksin kirjoitella. Käyn kyllä päivittäin lukemassa ja mahdollisimman usein yritän kirjoitella. Ei aika tunnut kuitenkaan aina riittävän. On tuossa esikoisessa sen verran katsottavaa, kun aina ehtii johonkin pahan tekoon. Nytkin täytyy lähtee syömään lounasta. Tsemppiä jännäilijöille!! Plussia odotettavissa hurjasti tähän meidän ketjuun! Saataisiin nyt äkkiä tuo sisarus-ketju mukaan plussaileen!!

Ei ole menkkoja kuulunut, mutta en ole kyllä testannutkaan.. Ihan väsyksissä, joten olen siksi lähinnä seuraillut tekstejä ottamatta sen kummemmin osaa. Tsemppiä kaikille odottajille siis plussan odottajille! Toivon kovasti teidän puolesta! :)

Kunhan tulin notamaan tämän ketjun ylemmäs, jotta kaikki näkisivät, että ketju nro.6 on aloitettu... Oli Miisa näköjään laittanut viestiä vahingossa vielä tuohon vitoseen.

uusi ketju, uudet kujeet.. tosi kiva kun täälläkin on aktiivista porukkaa, nyt jo kuudes ketju aloitettu. vitsi teillä monella on tosi paljon oireita, ehkä testit näyttää plussaa vasta vähän myöhemmin. toisaalta kyllä varmasti sääkin vaikuttaa siihen et kaikkia väsyttää, onneks tänään on ollut pikkupakkasta ja aurinkokin pilkahdellut.

vilmaAurora kyselit jouluvalmisteluista.. mulla tulee yleensä laitettua jouluvalot ulos ja joulukuun alussa, mut tänä vuonna ei oo oikein inspannut kurjan sään takia. tänään sitten aattelin ne laittaa, ettei kokonaan jää laittamatta. lahjat on jo ostettu -paitsi miehen-, piparit aattelin leipoa vasta muutamaa päivää ennen joulua. oon surkea kokki, anopilta varmaan saadaan osa ruuista, kinkun nyt sentään osaan paistaa.

muuten mulla on ollut aika kurja päivä tänään, olin nimittäin kolonoskopiassa. välillä kipu oli tajuton, anelin lääkäriä lopettamaan, mutta eihän tutkimusta nyt tietenkään kesken lopeteta. en suosittele kenellekään, jos vaan pystyy välttämään..

onneks saa nyt illan olla vaan kotona, mies hoitaa muut puuhat.

Auts... Kuulostaapa kurjalta toimenpiteeltä tuo kolonoskopia :( Ja ihan varmasti onkin!!! Toivottavsti ei koskaan joudu *koputtaa puuta*

Mähän unohdin ihan ton joulukyselyn :O Kuinkahan se on mahdollista, kun oon ihan tättähääränä valmistellut joulua. Tällä touhottajalla on jouluvalot, kynttilät yms. palanut joulukuun alusta asti, pipareita on leivottu (siis taikinankin tein itse) - pikku arkkitehtia leikkien väsäsin jopa piparkakkutalon. Joululahjat ja -koristeet on jo ostettu, joulukortit askarreltu omin pikku kätösin ja kiikutettu postiin, samoin kinkku odottaa jo pakkasessa. Nyt vaan odotellaan, et joulu tulis ja pääsis kuusen hakuun ja koristeluun + ruokien valmisteluihin. Äiti ja iskä + sisko perheineen tulee ekaa kertaa meidän luo joulun viettoon! Ennen aina olen mennyt valmiiseen jouluun, mut nyt oon saanut tehdä ja järjestää kaiken itse. Ihanaa ;)

Heips taas! Joku jo kyselikin, koska mulla on jännäyspäivät. No ne on nyt, koska menkkoja ei vieläkään ole kuulunu. Nyt on menossa päivä 28/25-26, ja tää on mulle aika poikkeuksellista. Mut testasin tänään puhtaan negan, minäkin. Voi ärsytys!

Onneks on muuta puuhaa jouluvalmisteluissa. Pukinkonttiin on osteltu vaikka mitä tytölle ja miehelle, jouluvaloja laiteltu ja vähän kaappeja siivottu. Tällä viikolla pitäs kunnolla siivota...

Onnea Liisaleena työpaikasta! Mun pitää myös alkaa etsiä, koska vanha sopimus loppuu pian. Ja Miisalle onnea hyvin sujuneen ultran ja mahd. kaksosten johdosta! Mukavaa lukea noin iloisia uutisia. Jospa se aurinko tänne risukasaankin vielä...

Iltaa.

Kiitos onnitteluista. Työt alkaakin jo huomenna. Sama tuttu työpaikka, jossa olin aiemminkin, mutta hommat vähän vaihtuu. Saan taas määräaikaisen sopparin, mutta pääasia että jotain.

Tuli mieleen tuosta Miisan jänskästä ultrakokemuksesta, että mulla esikoisen istukka oli jotenkin kaksiosainen. Lääkäri sanoi silloin, että se voi johtua siitä, että alun perin olisi ollut kasvamassa kaksi vauvanalkua, joista toinen olisi sitten surkastunut pois. Tiedä häntä. Terveydenhoitaja kyllä ultrasi ekalla neuvolakerralla, viikkoja mulla oli silloin n. 9, eikä siellä näkynyt kuin yksi sydän vipattamassa. Meillä on kyllä suvussa kaksosia.

Nyt ei ole enää ollut niin kovasti tuntemuksia alavatsassa. En tiedä viitsinkö sittenkään testata perjantaina (siiderit voin kyllä jättää juomattakin). Tuntuu jotenkin tyhmältä testata näin aikaisin. Näin kyllä unta, että tein positiivisen raskaustestin. Ja aiemmin toisen unen, jossa olin maha pystyssä ja napa pullahti yhtäkkiä ulos :)

Joulukyselyyn.. Eilen askarreltiin esikoisen kanssa joulukortteja, nyt ne pitäisi vielä saada postiin asti. Jouluvalot on laitettu ja torttuja leivottu. Lahjatkin on suurimmaksi osaksi ostettu. Ensi viikolla ajattelin pipareita leipoa, jouluruuat taidan ostaa enimmäkseen valmiina, laiska kokki kun olen.

Peukutuksia kaikille jännäilijöille!

Mä poistun linjoilta ainakin vähäksi aikaa. Soittelin eilen neuvolaan ja kyselin, että miten mun kannattaisi nyt edetä, ja neuvolantäti neuvoi vaan odottamaan. Joten mä yritän nyt unohtaa koko homman. Menkkoja ei edelleenkään kuulu, mutta se voi johtua ihan siitäkin, että niin kovasti haluaisi olla raskaana. Muut oireet (tai lähinnä rintojen arkuus mikä mulla oli) on hävinnyt. Kaiken huipuks mulle on iskenyt hiiva, elämäni ensimmäistä kertaa! Että sekin vielä tähän päälle...
Mutta kovasti kaikille muille plussatuulia!!

Harmittelut myös kesähelenalle negasta.. Tosin eipä heitetä kirvettä kaivoon ennen kun täti saapuu paikalle.

Voi Milla! Älä nyt meitä täysin jätä. Toki ymmärrän, jos haluat ottaa etäisyyttä asiaan ja unohtaa hetkeksi koko homman. Luulenpa vain, ettei se tule ihan helppoa olemaan. Ainakin itselläni olen huomannut, että aina jotain kautta (kun näkee esim. raskaana olevan tai muuten vauvoja) vauvakuume kuitenkin palaa tajuntaan...
Mutta siis ota aikasi ja tee tahtosi, mutta muista, että täällä on monta samassa tilanteessa ja toiveessa olevaa tyttöstä, jonka kanssa voit tulla jakamaan niin hyviä kuin huonoja mielialoja ja haaveita. Mutta siis hirmusti paljon plussatuulia myös teille *puuuuh...*

Milla, jos olet vielä linjoilla, niin kertoisitko paljonko sulla olikaan se täti myöhässä?

Täällä ollaan samassa junassa. Laskin eilen hiukan väärin, eli tänään onkin menossa jo kp 30/25-26. Aika monta päivää myöhässä. Mutta se nega, voi rähmä. Mitähän muita syitä tähän vois olla kuin raskaus? Mulla ei yleensä koskaan ole menkat myöhässä, joten onkohan nyt iskeny joku hormonihäiriö? Stressiä on ollu jonkun verran, mutta ei se oo ennenkään kiertoihin vaikuttanu. Ihme juttu. Olisko kellään viisaita neuvoja?

Milla-80: Tsemmpiä sinulle, mitä nyt sitten teetkin, mutta käy nyt joskus täällä kirjoittelemassa kuulumisiasi. Voihan sinullakin olla ollut hedelmöityminen myöhemmin, niin kuin minullakin oli ja siksi testit ei näyttäneet positiivista vaikka raskaana olin.

Kesähelena, voi olla jokin hormonihäiriö, tai sitten sulla on ovis ollut myöhässä ja sen vuoksi pidempi kierto. Tuntuu olevan aika yleistä se että kun toivoo vauvaa niin menkat antaa odottaa itseään ;)

Peukuttelen täällä taustalla edelleen teitä kaikkia että plussia tulisi!

No nyt se täti päätti tulla. Ihan hyvä, koska olin koko ajan aika varma, etten voi olla raskaana. Joten nyt pääsee laskeskelemaan seuraavan oviksen ajankohtaa, joka ajoittuu varmaankin joulunpyhille... Harmittaa silti vähäsen, mutta ei niin paljon kuin eilisen negan jälkeen.

Huomenta,
näin viime yönä unta, että tein raskaustestin ja siihen tuli heti kaksi vahvaa viivaa. =)
Jotenkin vaan tuntuu, että en kuitenkaan ole raskaana. Tänä aamuna on ollut taas hieman huonoolo, mutta voi hyvin johtua tästä alkavasta flunssasta. Eilen aamulla ei ollut mitään. Eli kuvittelua varmaan.
Joku aikaisemmin kirjoitti, että oireita syntyy jo suuresta toivomisestakin. Se on varmasti totta.

Tänään ollaankin pojan kanssa kotona, molemmilla jonkin sortin räkis päällä.

Meille oli luultavasti viime raskaudessa tulossa kaksoset. Asia selvisi kun pojalta poistettiin silmäkulmasta kysta. Se on usein kuulemma aiheutunut toisesta sikiöstä joka on keskeytynyt alkumetreillä. Olisi se ollut aika huimaa, kaksi vauvaa yhtä aikaa. =)

zuviliini

Huomenta!

Minä näin kans unta että tein testin ja tuli kaks viivaa...

Äsken nousin ylös ja katselin vessassa olevaa testiä joka lupaa tuloksen jopa 3 päivää ennen kuin menkkojen pitäis alkaa. Ajattelin sitten että no kokeillaan nyt ja voi hitto haalea PLUSSA sieltä tuli. Juoksin sitten herättelee miehen että kato nyt sinäkin etten minä vaan kuvittele mutta kyllä siinä plussa on.
Ihan hullu olo nyt. Ei tiedä mitä tekis...
Kävin laskee että la olis 24.8 eli mahdun vielä elokuun ketjuunkin. Ei voi kyllä uskoa todeksi. Häämatka teki tehtävänsä ;)

Nyt sitten peukut pystyyn että pikkuinen pysyy mukana!!!

Hirmusti onnea naksulille!!!! Aivan mieletöntä... Ihanaa!!!
Niin se vaan on, että porukka täällä meidän ketjussa plussailee ihan hirmu tahdilla. Mutta siis mahtavaahan se on ;) Toivottavasti tulemme vielä kaikki perässä odottajien puolelle samalla ryminällä.
Aika hullua muuten.. Mulla olis sit sama laskettu päivä kun sulla naksuli, jos nyt plussaisin tästä kierrosta. (Ihan siis kun uteliasuuttani tarvii niillä laskureilla leikkiä) Tosin toivon, etten plussaisi nyt, koska huomenna olis se jouluristeily. Ja jouluna ja uutena vuotena toivoisin saada juoda muutaman lasin viiniä ja syödä graavikaloja ja juustoja, mutta mutta... Pakko se nyt on kuitenkin huomenaamulla tehdä testi ennen kun lähtee risteilemään, et tietää vähän missä mennään ja mitä voi syödä ja juoda ;) Mut tosin voi olla liian aikastakin testata, koska huomenna oikeestaan illasta vasta kuukautisia odottasin aikasintaan alkavaksi...

Kiitos onnitteluista!
Mun oli pakko testata näin aikaisin kun olis viikonloppuna vaikka mitä juhlia tiedossa. No nyt tietää jättää väliin tai mennä autolla ;) Menkathan mulla piti alkaa vasta sunnuntaina... Testasin Clearbluella ja se haalea plussa tuli siihen heti.
Pidän peukkuja teille muille. Saataispa lisää ihmisiä tuonne odotuspuolelle :)

No huomenna sitten Amilda jännitetään sua! Mahdottoman vaikeaa odottaa siihen oikeaan päivään, pakko testailla aikaisessa ;) No mutta toisilla kyllä tulee silloinkin plussaa! Eli ei sitä koskaan voi tietää!