Alkumetreillä 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amilda79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Amilda79:
Aika hullua tuo, ettei Mie vuanilla ole ainoitakaan kuukautisia tullut pillereiden lopetuksen jälkeen. Mulla, kuten varmaan suurimmalla osalla porukasta, tuli heti 2-3 päivää lopetuksesta ihan normaali tyhjennysvuoto, kuten siis normaalistikin jokaisena 7 pillerittömän päivän aikana.

Mie vuan söi minipillereitä, sen vuoksi ei tullut tyhjennysvuotoa kuten yhdistelmäpillereitä käyttäneillä. Tyhjennysvuodot liittyy nimenomaan yhdistelmäpillereihin.

Onnea masille :)

Aika omituista tuo mie vuan juttu. Kannattais mielestäni varmuuden varalle käydä yksitysellä tarkastamassa paikat ettei vaan ole mitään häikkää vaikka kallistahan tuo yksityisellä käynti on :/

Tää viikko taitaa olla kyllä hiljainen kun melkein kaikilla on vasta ensi viikolla jännäyspäivät, mutta saahanpahan ensi viikolla sitten jännäillä koko viikko :)

Tänään varattiin miehen kanssa matka Amsterdamiin viikoksi. Ensi kuun alussa olisi lähtö.
Mukava paikka tuo amsterdam. Oltiin siellä viimeksi vuosi sitten ja siitä asti olen sinne uudestaan halunnut, ja nyt vihdoin viimein rahat riittävät matkaan.

Jännittää kyllä aika lailla että olenko raskaana. Toisaalta en tahtoisi olla sillä silloin jäisi amsterdamin viinimaistelut sikseen,ja vielä jos aamupahoinvointia olisi niin siinä menis matka sitten pilalle. Toisaalta toivoisin että olisi tärpännyt.
no, sen näkee sitten ensi viikolla .

Plussatuulia kaikille :)

heei paljon onnea Masille! Ihan mahtavaa saada plussa näin heti alkuvuodesta! Toivottavasti jatkoa seuraa ;)

Täällä "kärsitään" vielä punaisista päivistä. Tosin muuta kärsittävää ei oo ollut kuin toooodella runsas vuoto. Pillereiden aikaan nimittäin oli sellaisia kouristuksia että oksat pois ja nyt ei mitään :D Aika hyvillään vaan olen asian kanssa :D

Varmaan huomenissa tulee mun ovistikkupaketti. Sitten jossain vaiheessa täytyis alkaa tikuttamaan mutta ei muuten mitään hajua että miten kantsis alottaa. Oisko ehotuksia? Kierrot siis olleet 34 ja 48... Aika hajontaa sanoisin :D Noh onneks nämä menkat on olleet runsaat ja kielii varmasti siitä että kroppa alkaa pikkuhiljaa heräileen talviunilta :D
Eipähän tässä sitten muuta. Toivottavasti päivät juoksee nopiaan!

paljon onnea masille!! nappaa muutama muukin mukaan :)

mä olen tajuttoman väsynyt. ehkä ne on noi flagylit mitkä väsyttää. en ees jaksanut lähtee lenkille, vaan mies käytti koirat. onko kellään ollut tuota flagylia? siis antibiootteja? niistä tulee paha olokin, inhottavaa. tosi väsyttävää olla töissä..

aika erikoinen tuo sun kierto mie vuan. miten oottee pupuilleet, luuletko et ois voinut tärpätä? yllättävän paljon täältä lukee miten kierto ei heti normalisoidukaan pillereiden lopetuksen jälkeen, vaikka niin sitä aina olettaa.

päivitän hieman tuota listaa omalta kohdaltani..

Miini -81 26+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Milla-80 27+27 09/07
minisun 25+27 09/07
Minttuska 25+30 09/07
Jenninen 20+25 10/07
Kesähelena 24+24 TJOT 10/07, tyttö 11/04
mminttu 21+22 10/07
Liisaleena 24+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Amilda79 28+25 TJOT12/07
Lydia 28+31 TJOT 1/08
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 1/08, km 8/07
Fiona77 30+30 10/07
Mie vuan 26/28, Y12/07

Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08

Huomenta taasen! Outoo tää kieltämättä on, et tätiä ei oo kuulunu... Nii, taisin käyttää vaan väärää sanaa, siis sitä tyhjennysvuotoa... Tarkotin siis vaan ihan yleisesti menkkoja, että ois niitten luullu tulevan melko piankin minien lopettamisen jälkeen... Niitä minejä käytin alle vuoden, alotin ne siis joskus keväällä/alkukesästä ja niitä ennen käytin yhdistelmiä varmaan 8v. Niitten aikaan tietty tuli menkat ihan säännöllisesti 7 pvän tauon aikana, mut noissa mineissä ne jäi pois kokonaan, kun ei sitä taukoo niissä pidetä... Pitää kattoo jaksasko oottaa tulevaan viikonloppuun ja testata sit taas, kun noita negoja on jo muutama keritty testata... YIT :D

Huomenta vaan täältäkin!
Myönnän tyhmyyteni. En tiennyt, että minipillerien aikana ei pidetä tyhjennysvuototaukoja. Itse aina syönyt yhdistelmäpillereitä, joten en ole edes tullut ajatelleeksi moista vaihtoehtoa. Eli en kyllä osaa sanoa alkuunkaan, koska Mie vuanin tulisi edes osata odottaa niitä mahdollisia ensimmäisiä menkkojaan... Kannattaa varmaan ainakin soitella (jos ei käydäkin) gynelle ja kysästä asiasta.

Itsellä ei oikeestaan mitään oireita ole suuntaan eikä toiseen - ei edes kuviteltuja. Alavatsaa juilii välillä, mut se nyt voi johtua ihan mistä vaan... Kovasti sitä yrittää kuulostella kroppaansa, mut ei mitään :( En vaan jotenkin jaksa uskoa, että tässä kierrossa tärppiä olisi tullut. Ihan liikaa pupiltiin ovista edeltävällä viikolla, etten usko miehen lastin olevan tarpeeksi simppapitoista raskautumiseen. Ja eikös niitä tuntemuksia tässä pitäis kohta alkaa jotain edes tuleen, kun viikon päästä tätiä odotellaan kyläileen...

Toivottavasti Lydian pahoinvointi ja väsymys johtuisi aivan muusta kuin antibiooteista ;)

Yritän sinnikkäästi päivittää omia tietojani, jo kolmas kerta :D

Miini -81 26+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Milla-80 27+27 09/07
minisun 25+27 09/07
Minttuska 25+30 09/07
Jenninen 20+25 10/07
Kesähelena 24+24 TJOT 10/07, tyttö 11/04
mminttu 21+22 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Amilda79 28+25 TJOT12/07
Lydia 28+31 TJOT 1/08
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 1/08, km 8/07
Fiona77 30+30 10/07
Mie vuan 26/28, Y12/07

Plussanneet:
mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08

Hei täältäkin!
Kiirettä on pitänyt ja nyt oon töissä niin vanhalla ja hitaalla koneella että ihan "turvallisuussyistä"en oo täällä kauheesti ollut työpäivien aikana;)Onneksi uusi kone on tulossa:)Mä olen muuten saanut vakipaikan mun töistä.:)
Mun virtsatietulehdus meni onneksi ohi lääkkeillä.Toiv oli ensimmäinen ja viimeinen kerta.Ja täällä se kyllä johtui luult ahkerasta pupuilusta;)Toiv se tuottaa tulosta,ensi viikolla sitten jännätään.Nyt oikeesti vois olla jännättävääkin kun pupuilua tuli harrastettua oviksen aikoihin tai ainakin oletettuun oviksen aikaan.Luulen että sen nyt tunnistin.Tikkuja en nyt jaksanut käyttää..Menisipä nyt viikko nopeasti...

Moi! Niin minejä syödään koko ajan putkeen, lätkässä on se 28 pilleriä ja suoraan sen loputtua alotetaan uus lätkä, jolloin tyhjennysvuoto (tässä kohtaa tuo sana on oikea :)) jää monilla tulematta. Mulla tuli parit ekat menkat (todella epämääräisesti, tuhrutti 2 viikkoo putkeen jne), mut sit ne loppu kokonaan ja nyt viimeseen puoleen vuoteen niitä ei siis tullu ollenkaan. No ootellaan tuonne tulevaan viikonloppuun ja pitää sit varmaan testata lisää, jos ei tätiä kuulu...Tein äsken negan :( Ihan pakko oli päästä taas pettymään, kun aloin itekki miettimään, et hittolainen, 29 päivään ei oo mitään kuulunu, ni jotain outoa täs on... No mut tää eka luomukierto kun voi kuulemma virua vaikka 50 päivään, niin onpa todella kiva, jos niin käy... :(

Fiuts, ehdin ennen kuin kukaan ehti napata edellisen listan :)

Amilda, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, mekin saatiin esikoinen aikaan jokapäiväisellä touhuilulla. Oireitakaan ei monelle ilmaannu vasta kuin plussatestin jälkeen, jos silloinkaan.

Onneksi olkoon Masi! Toivottavasti plussailu tarttuu.

Huhhui, kävin aamulla vaa'alla ja painoin 1,5 kiloa enemmän kuin ennen joulua. Päivittäinen suklaansyönti ei näemmä sovi minulle... Tällä viikolla lupaan raahautua taas jumppaaan. Pitää yrittää karistaa nuo kertyneet grammat pian, koska raskaana ollessahan ei laihduteta.

Täällä sama homma, pitäs saaha karistettua jokunen kilo pois, joten eilen sitten raahauduin jumppaan, mutta perhanan pääkipu hieman sotki koko kuvion, en pystyny kovinkaan tehokkaasti tekemään, kun tuntui, että pääkoppa hajoaa... No ens viikolla sit paremmin! Olis jo vkl, ni sit ois varmaan se tätikin jo tullut, jos on kerta tullakseen... Onko muuten raskaustesteissä eroa, että ne kaikki kyllä varmaan näyttää luotettavan tuloksen? Arvelin vaan, kun oon aina tehnyt sillä Acon-merkkisellä testillä, jolla on ainakin olevinaan se ultraherkkä testi, et oisko pitäny testata jotain ihan tavallista tikkua...

Mie vuan;

Itse olen tehnyt mammaksi.fi sivuston erittäin herkkä raskaustestillä kummatkin plussat ja samana päivänä kun menkkojen piti alkaa.Yksi tuttava teki apteekin testillä,ja näkyi vasta 3 viikon päästä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.Puikot ovat minun mielestä parempia kuin liuskat..

Kiitoksia kaikille,toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja saadaan paljon lisää tuonne odottajien puolelle :)

Ai niin unohtui,
Mie vuan: minäkin söin minipillereitä pari vuotta. Menkat tuli vähän miten sattuu ja välillä oli pitkän aikaa pois. Tein raskaustestejäkin turhaan (olin myös unohdellut pillereitä...) Vaihdoin sitten minit normaaleihin e-pillereihin ja tyhjennysvuoto alkoi heti tulla normaalisti. Minäkin siis suosittelen ottamaan yhteyttä gyneen jos ei pariin viikkoon ala mitään kuulumaan.

No eiköhän ne menkat sieltä joskus tule...en aio heti minnekkään gynelle juosta. Kärsivällisyyttä varmaan tää vaan vaatii, kun elimistö on sekaisin ollu niistä minipillereistä, jotka on jättäny menkat kokonaan pois, vaikka nehän ovat luonnollinen asia naisen kehon toimintaa ja sit kun ne yhtäkkiä poistuukin keinotekoisesti kemiallisen aineen vaikutuksesta, niin ihmekkös tuo, jos menee aikaa ennenkun kierto palautuu normaaliksi. (Paraskin puhuja kärsivällisyydestä, kun itse olen varsinainen hermoilija, jos kaikki ei tapahdu heti ja just...)

Arvelen siis, että kun olen kerta kuullut noista 50 päivän kierroistakin (siis eka luomukierto pillereitten lopettamisen jälkeen), niin ehkä sinne asti itsekkin yritän odotella, ennen kun otan yhteyttä lääkäriin, jos mitään ei meinaa tapahtua...

mie vuan: Jooo tossa vaiheessa kehotan vaan odottelemaan :D Mulla viime kierto sitten pamahti 48 päivän mittaseks että pitkistä kierroista kokemusta on! Ärsyttää vaan se odottelu ja niiden "turhien" testien tekeminen :( Laskeskelin just tossa miten älyttömästi ollaan kaikenmaailman testeihin rahaa upotettu :( täytyy vaan opetella olemaan kärsivällisempi ja tilata netistä niin saa halvemmalla ;)

Joo alkaa rahaa kyllä menemään noihin testeihin sen verran, et sais se täti tulla tai sit se plussa tietenki mieluummin :D Monta kertaa sillä digitaalisella voi sit kaiken kaikkiaan testata? Tää YIT ehkä tarviis semmosen...

Mie vuan: joillakin venyy pillereiden lopettamisen jälkeen kierto jopa yli 100:n päivän... ja joillakin ei ala oma hormonitoiminta sittenkään. Siinä vaiheessa tietysti kannattaakin mennä jo gynelle. Odottele vielä ihan rauhassa tai siis niin rauhassa kuin pystyt!

Voi ei...kauheelta kuulostaa tuo 100 päivää... No mutta huomiseen! Yks duunipäivä taas takana perjantaita ootellessa, paitsi että lauantainakin on töitä...hmph!

Haeskelin tietoa munasarja- ja kohtutulehduksista ja eksyin tänne. Ihan samanlaiset oireet oli kuin Lydia sulla, mulla nousi vaan myös kuume kipuilun jälkeen. Tulehdusarvo oli normaali, mutta gynen tutkimuksen perusteella lääkäri sano, että olis munasarjojen ja kohdun tulehdusta, niistä paikoista aristi tutkimus. Sain 2 lääkekuuria, Flagylin ja toisen antibioottikuurin. Lydialle piti sanoman, että huonoa olo kyllä lääkkeet teettävät...toivon mukaan tehoavat, ettei turhaa oo tää olo. Muille rauhoittava sana, että tän kivun erottaa kyllä normaaleista kivuista/kuukautiskivuista.