Alkumetreillä osa 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo mulla on tylsää ja pitäs imuroida ja tässä mä vaan olen :D huh 45min päästä pitäs lähtee juttutuokiolle hääpaikan naisen kanssa ja osata olla tomera ja valitseva ja päämäärällinen (onko sellasta sanaa?) Noh ehkä mä kaivan jonkun ihanan ysäribändilevyn ja laitan kova soimaan ja imuroin et saan tarmon takasin :D

Ilmoittauduin tonne ajatuksissa ketjuun myös lumpparin kaveriks et tervetuloa nekin jotka tuntevat että haluais keskutella myös siitä ankeudesta kun odotus vaan jatkuu ja jatkuu...onhan se täälläkin kyllä ihanaa ku tuutte uudet kertomaan innokkaana ja toiveikkaana ja kyllähän se iloisuus tännekin pessimistille tarttuu! Meillä se innokkuus vaan on jo mennyt ohi ja kysellään vaan jatkuvasti "millon on meidän vuoro"?

Noh jospa kaivan taikapeilin levyn tuolta kaapeista ja alan imuroimaan. Meillä on aina kissan kanssa hauska leikki kun imurilla pyydystän sen häntää ja se on ihan tohinoissaan et mikä se sellanen hirviö oikeen on :D heh halvat huvit meillä!

Ainiin, mun piti kertoa, että tilasin maanantaipäivällä verkkoapteekista ovistesti ja olivat seuraavana päivänä postilaatikossa, tosi nopeaa, suosittelen.:) ja siellä lukeekin, että jos tilaa ennen klo 14 niin toimitetaan seuraavana päivänä.

Ajatukset on kyllä tänään ihan muissa asioissa kuin työssä vaikka pitäisi tehdä kaikenlaista..arh, voi surkujen surku kun ei osaa tulkita omaa kroppaansa! se olisi niin huippua!

Aika hyvä Sinililja, minähän siellä olin :-)

Karamellillä on jännät ajat. Tuuhan heti kertomaan, miten kävi. Ja hyvä kun mminttu, et jätä mietä. Minäkin turisen täällä, vaikka plussattu onkin. Ehkä 12 vkon jälkeen vois hipsiä odottajien puolelle, mutta taustailen sitten täälläkin. Ette te musta eroon pääse vielä pitkään aikaan...Khjäh ;-)

Omaa napaa sen verran, että huono olo pahenee, ja meinasin oksentaa viime yönä sänkyyn, että näin...Vaikka mä syön, oksettaa, vaikka mä en syö, oksettaa. No joo ei siitä sen enempää.

Ai niin, lapsena oli kyllä parasta virpominen. Välillä saalista tuli niin paljon, että täytyi käydä kotona kippaamassa osaa pois. Karkkeja ja herkkuja sitten vedettiin koko pääsiäisen ajan huonoon oloon asti. Täytyy käydä hakemassa muutama suklaamuna itsellekin, jos menis alas.

Niin ja aivan ihanaa, kun täällä on tosiaan eri ikäisiä ja eri vaiheessa plussanneita ja tietenkin uusia tyyppejä, tervetuloa vaan! Sekalainen seurakunta saa aikaseksi aina hyvää keskustelua :-)

Nyt syömään, mutta pyörähdän vielä myöhemmin.

t. Viljonkka, joka haaveilee suklaamunista oksetti tai ei.

Ja kun täällä on innokkaita tukijoita, niin toiveiden ylläpito on aika herkillä, itseään ei ihan helpolla saa pessimistikseksi ja kuopattua niitä toiveita niin että ei pettymys tätien tullessa olisi ihan kamala. Hauskaa se tietty on, kun on kanssajännittäjiä, ei tarvitse yksinään vänkäillä tunteidensa kanssa, etenkin kun tällä on sen verran porukkaa joka on saman tilanteen käynyt useastikin läpi. Toivottavasti teistä saa sitten lohtuakin.:D
Tajusin vasta että täähän onkin jo kolmas jännäyspäivä yritysaikana, mutta viime täti tuli niin puun takaa, että siksi ei ehtinyt oikein jännäämäänkään! Kun tosiaan, oli eka kerta kun alkoivat alle 27 päivän.:) Ihmeiden aika ei ole ohi, muistakaa se naiset.:)

Juu, eiköhän se paketti tänään oota postilaatikossa, kun tilauksessa luki se Valmis. Viime kerralla ne vaan tuli jo seuraavana päivänä, että tosi nopee toimitus oli kyllä sillon...

Karamellin oireet kuulostaa kyllä hyville! Tee vaan se testi jo huomenna :) Peukkuja! bd

Voi ihme, kun miulla nyt tasottus tää kierto heti... On siinä 30 päivän tienoilla. Kuulemma menkkojen pitäis tulla 4-8 viikkoo km:sta, joten jos tulis 4 viikon päästä, niin miulla ois ovis sit ens viikonlopun tienoilla... Voih, onhan tää ihan typerää elättelyä, kun ei tässä ennustajia olla, mut pitää toivoo, että tasottus heti, niin sais sitä ovista bongailtua ja vaikka hyödynnettyäkin... Sitä kuukauttahan ne suosittelee odotettavan km:n jälkeen, kunnes alottaa uudestaan yrittämään, mut en millään jaksa odottaa. Siis ihan piinaavaa... Kyllä mie arvelin sitä ovista koittaa heti bongailla ja uutta raskautta yritetään niin pian kun mahdollista. Pitää vaan toivoo sit parempaa onnea seuraavalla kerralla, jos sellanen vaan suodaan!

Yritän kyllä kestää ainakin perjantai-aamuun, niin ei menisi yhtä testiä hukkaan jos ja kun se täti sieltä hipsii.:)

Hertta, kaikki me pidämme peukut sulle pystyssä, toivotaan että tärppää piankin.:)

olen täälläkin taustaillut aina välillä ja ajattelin kertoa omasta kokemuksestani:

Mulla oli km (tuulimuna) joskus aikoinaan ennen ekaa lasta. Km tapahtui muistaakseni viikolla 6 ja silloin piti tehdä myös kaavinta. Kaavinnan jälkeenhän suositellaan yhden kk:n taukoa ennen kuin yrittää uutta raskautta nimenomaan kohdun limakalvojen vuoksi (Käsittääkseni sulle Hertta ei tehty kaavintaa, joten "kiinnitymishuolta" ei siinä mielessä ole). En todellakaan olisi kestänyt mitään taukoja pitää, annettiin mennä vaan ja 4 vko:a keskenmenosta testi näytti plussaa.. Nyt se plussa tuli juuri koulusta höpöttämään tuohon... Joten onnea uuteen yritykseen Hertta ja muut km:n kokeneet! :)

Voi että... Ihanaa! Siis just tuommoset tarinat ne jaksaa kyllä sitä toivonkipinää kasvattaa ja pitää yllä :) Kiitos kovasti, kun kerroit <3

Juuri noin miekin oon asian käsittäny, että siis sen vuoksi sitä yhtä kuukautta suositellaan odottamaan, että kohdun limakalvo olisi taas valmiina tukemaan uutta raskautta, mutta kaavintaa miulle ei siis tehty, kaikki tuli pois itsestään ja tosi nopeesti (vuoti vaan 4 päivää), joten toiveet on siksikin korkeella, että varmasti tässä elimistö olisi valmis vaikka seuraavasta kierrosta raskautumaan, jos vaan ovis löytyy ja se päästään hyödyntämään :)

T: Nyt taas toiveikas Hertta

Henriikka: Jep :) Toivottavasti tuo toivonkipinä pysyy yllä...

Kiitos myös tsempeistä Karamellille! Peukutetaan kaikki täällä toinen toisiamme, että jaksetaan tunnista toiseen, päivästä toiseen ja viikosta toiseen :) bdbdbd

Kohta pitää alkaa valmistautumaan kotiinlähtöön! Ja sit enää huominen! Pääsee sit ansaitulle pikkulomalle...

Hertta

Meillä on täällä tämä kollektiivinen toivonkipinä, toivotaan että se auttaa vuoonperään meitä kaikkia.
Ja se on totta, että toiveet nousee, kun täällä riittää peukuttajia. Itse ajattelin, että tää kierto saa mennä, katsotaan sitten seuraavassa, mutta kummasti sitä taas kuvittelee kaikenlaista ja toivoo parasta. Mutta eiköhän lohduttajiakin löydy jos ja kun täti paikalle ilmestyy.

Mites mminttu, tehosiko taikapeili? ;) Mä koitin viritellä tänne töihin jotain nettiradiosysteemiä, kun pitäisi hetki vielä jaksaa kirjoitella noita hommia, mutta iskelmäradio oli ainoa, joka toimi. Suomenkielinen musiikki vaan vähän häiritsee kirjoittamista. Mutta työkaverit jo häipyivät, joten voin rauhassa hoilottaa menemään katri-helenan tahdissa ;) "anna mulle tähtitaivas.."... Sen tahdeissa kohti pääsiäistä!

Mulla onkin illalla -onneksi- menoa, niin pysyy ajatukset rauhallisina.:) Tulen sitten taas kurkkimaan huomenna töissä, katsomaan josko se Angelique1 ois täällä kertomassa jännäyspäivästään, kun huomenna se on.:)
Pelottaa suorastaan jos tulee taas yhtä kovat kuukautiskivut kuin viimeksi, en kestä. Söin vuorokauden sisään 3 panacodia ja 2 pakettia burana 400 ja silti sattui, jäi kipupelko päälle.. Hui, alkais sitten vaikka nyt yöllä ettei menis miniloma pilalle.

No mutta, hyvää mieltä kaikille, tsau!:D

Miini -81 27+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 01/08, km 8/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Hertta 26+28 Y12/07, km 03/08

Plussanneet:

mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08
Viljonkka 29+30 Y12/07 +03/08
minisun 25+27 09/07 +03/08

Jännäyslista

Angelique1 20.3
karamelli83 20.3
onnellinen hössöttäjä 30.3
Sinililja 31.3

No voi mun kanssa, sinililja ja onnellinen hössöttäjä jäi ylemmästä listasta kiireissäni pois, sori, ei ollut tarkoituksellista! Voisiko joku korjata? Mie meen nyt!:D

Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08
Plussanneet:

Jännäyslista

Angelique1 20.3
karamelli83 20.3
Sinililja 31.3

Ei hätiä, siellä taas möllötän. Kauheaa kiiretta on pitänyt, ei sillä etteikö olis kuitenkin vähän ehtinyt vauvaakin ajattelemaan, mutta en kuitenkaan ole tänne ehtinyt kirjoitella. Mun kaikki hienot pääsiäissuunnitelmat ja traditiot kätkee, kun mies lähtee työreissuun ja etukäteen ja lähden itsekseni kaverin mökille. Jää siis koristelut ja leipomiset ja munien piilotukset ym. Mälsää, mutta toisaalta ihana lähteä reissuun mukavien ihmisten kanssa. Ja voihan sielläkin leipoa.

OM: Mulle tapahtuu ihan kummia. Edelliset menkat kesti yli viikon kun yleensä kestää n. 3 päivää. Siitä ilmeisesti seonneena en keksi millon mun ovulaatio on kun oireet on menneet ihan hassusti. Mulla siis tosi säännöllinen kierto ja selvät oireet, vaan nytpä ei perjantaina tapahtunut mitään, sunnuntaina vasta tuli limatulppa ja alkoi oksetus, joka kestää jo neljättä päivää. (Yleensä kestää 1 päivän), ja eilen oli aivan tosi oudot ja voimakkaat kivut. Limaa tuli kuitenkin taas tänäänkin mikä sekin on outoa. En nyt siis keksi millään mikä päivä ovuloin, täytyy vaan toivoa että olis kerrat napsahtaneet kohilleen.

Kovasti muuten jännäilen Karamelliä, kuulostaa lupaavalta. :) Tsemppiä myös kaikille muille, mä yritän keskittyä hetkeksi pakkaamiseen.

Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08

Plussanneet:

Jännäyslista

Angelique1 20.3
karamelli83 20.3
Sinililja 31.3

No minäpä korjaan! Se on hyvä syy luistaa työnteosta.. asiat tärkeysjärjestykseen! :)

Heipä hei!

Mä oon ahtanut naamaan niin paljon suklaamunia, että naama kukkii kauniin kirjavana. :( Onneks pääsiäinen on kohta ohi..
Mä en oo kerinnyt laittaan mitän pääsiäisjuttuja kotiin. Kaapissa olis kyllä jotain tipuja, mutta turha kai niitä on enää laittaa. Ens vuonna sitten.

Ei oo enää ollut öklötys oloa, siis sellaista mikä oli maanantaina.. mutta vatsa on kyllä vieläkin ihan sekaisin. Menkkamaista kipua on, joten eiköhän se täti huomenna tule, jos ei jo tänään illalla.

Hertta: Mulla oli sen mun tuulimunan jälkeen kierto 36 päivää.. tai laskin sen niin, että tyhjennys päivä olis kp1... en tie kuin se pitäis oikeesti laskee. Mut toivotaan, että kierto tasaantuu nopeesti tai vielä parempihan ois jos ei tarttis tasaantua, kun heti tärppäis uudestaan.

Karamelli83: plussatuulia täältä puhaltelen sulle!! Mulla tosiaan äärettömän pieni mahdollisuus plussaan, kun ei tullut niihin oletetun oviksen aikoihin hommailtua.. mutta aina pitää toivoa pientä ihmettä.

Hips! Oli pakko vielä tulla kurkkaamaan onko täällä ollut uusia tuulia illan aikana.:)

Kiitos korjaajille oikeanlaisesta listasta ja kiitos peukuista.:)

Rutistus kaikille ja monta ++++++++++++++++++++++++++++++!:D

Tääkin taas vaihteeksi kurkkaamas tääl ennen yöpuulle menoa ;)

Kahdella on siis huomenna jännäri päivät..paljon +++++++ tuulia täältäkin puhkun!

Kuinka moni teistä tykkää mämmistä? itse olen vasta aikuis iällä opetellu syömään..nam:) ukolla on pakko saada kerman kans, muuten ei maistu.. On kyl kummallisimpia ruokia mitä suomesta löytyy..<----olipas taas tyhjän päivänen aihe, mut tajuaahan sen, kun katsoo kellonaikaakin ;)

Unosia tyttöset!

Huomenta!

Noh, mikäs se on tilanne Karamellilla? Oothan testannu? Toivottavasti oot, nimittäin en pääse linjoille seuraavan kerran kun vasta keskiviikkona (iltavuoro 13-21)... *ei oo onneks oma lehmä ojassa... *viheltelee...
Kun en hitsi malta oottaa niin montaa päivää tuloksia ;)

Entäs Angelique? Eihän vaan täti oo ilmaantunut? Toivottavasti ei... bdbdbd
Juu, sitä tässä toivotaan, että kierto tasaantus, mut ilman tätiä ;) Sen ei siis tarviis tulla ollenkaan... Vuoden päästä on vasta tervetullut!

).(: Voi ei, voi ei, voi ei!!! Oon malttamattomana tikuttanu maanantaista asti sitä ovista (varman päälle pelaan)... Maanantaina ei mitään, tiistaina ei mitään, mutta...eilen illalla tuli tikkuun hyvin hyvin haalea viiva (ehkä suurennuslasilla nähtävissä), mutta kyl se siitä kuulti läpi! Edellisellä kerrallakin miulla tuli just noin, että ensin ei mitään, mut sit tuli ihan onnettoman haalea viiva, joka siitä sit vahvistui seuraavana päivänä ja oli vielä sitä seuraavanakin aika vahva. Eli ainoastaan kahtena päivänä näkyi selkee viiva, sit loppu kun seinään ja ei taas mitään. Noilla merkeillä mentiin ja ovis tuli siis bongattua, koska tulostakin tuli... Mutta nyt siis eilen tuli tosi tosi haalee viiva, jonka nyt tänään olettasin olevan jo selkeesti nähtävissä! Jos tuo ovisajankohta paikkaansa pitää, miulla menkat tulee (jos en plussaa saa) n. 3 vkoa km:sta. Jossain kun luki, että tulee 4-8 vkon päästä...
Noh, en tiiä onko tuo mahdollista, mutta uskon, että kaikki on mahdollista, kun nää kierrothan saattaa vaihdella ihan miten sattuu... Naisen kropan toiminta kun ei mitään yksinkertasta ole :) Pitää nyt vaan kattoo, että mitä näkyy tikussa tänään... Voi että mie toivon, et siinä ois jo selkeempi viiva... Viime kierrossa kun tikutin, niin miulla ei näkyny muina päivinä yhtään mitään niissä tikuissa, niin oletan, että jos nyt tikussa on viiva, sen on pakko olla oikeesti ovis. Hope so!

Tulipas jorinaa ja varmaan saman asian jankkasin moneen kertaan eri muodossa :D
Olkoon, en jaksa alkaa muokkaamaan tekstiä, kirjotin vaan suoraan sitä mukaa kun ajatusta tuli...

Ai nii, vielä G: En oikeen tykkää mämmistä, mut pitää sitä maistaa hirveen sokerimäärän kera joka pääsiäinen sen parin ruokalusikallisen verran :) Mies tykkää mämmistä, sokerin ja kerman kera.

Hertta

Huomenta! Well, tänään lävähti tikkuun -tai siis ei lävähtänyt mitään. Nega tuli. Mutta ei myöskään täti oo vielä tullut, eiköhän pian.
No, mulla on rivi sotilaita (lue:ovistikkuja) odottamassa ja olen valmis seuraavaan kiertoon. Olen aseistettu ja vaarallinen, aion asuttaa asukin kotoisaan kohtuuni!

Mieli on aika maassa, mutta yritän vain nopsaan skipata kaiken ajattelemalla vain jo seuraavaa kiertoa ja keskittämällä energiani siihen.Hii-o-hoi. Kohtahan sen uuden oviksen aika jo onkin..onhan.

Hertta, upea juttu! Ehkä se vaikuttaa vaan niin paljon että kun sulle ei sitä kaavintaa tehty, että nyt jo ovuloit.:) Eikun lukittaudutte taas kammarin puoleen!;)

bdbdbdbdbdbdbd!
Hii-o-hoi. Kohtahan sen uuden oviksen aika jo onkin..onhan.

Huomenta tyttöset!
Nyt joudun törkeesti pikaisesti vaan kopsaan osan asioista tuolta toiselta puolelta suoraan, kun pitäis jo kiireellä painua työntouhuihin, että kerkeen tekeen kaiken ennen lomaa. Ja kun siis tarkotus olis tehdä vähän lyhyempi päivä tänään, kun auto kohti Kolia ajateltiin käynnistää jo ennen kahta, et ennen yötä oltais siellä ;)

Elikkäs... Se olis sit vika työpäivä ennen yli viikkoon täällä menossa :D :D Ensi viikon pidän siis lomiani pois.. Ihanaa!
Haluunkin jo pois näiden tuijottavien silmien alta. En meinaan vaan pysty kohta pitään tätä raskautta salassa. Eilen juurikin jäin taas kahdelle ihmiselle kiinni. Yksi kysyi täällä töissä ihan suoraan, et olenko raskaana ja toinen oli yksi miehen kaveri, joka oli kysellyt mieheltä mun mahdollisesta raskaudesta, kun olivat illalla läktämatsia kattomassa... Mitäpä siihen nyt sit voi muuta vastata, kun olevansa, kun ne ei usko vaikka kieltäisi asian. Musta näkyy kuulemma sadan kilsan päähän, et oon raskaana. Naamasta ja kropasta (mm. rintavarustus ja mahakin jo...), et mussa on sellaista erilaista hehkua. Ja pah... Itsellä on kaikkea muuta, kun hehkeä olo. On se nyt sit vaan kumma, ettei yhtä 12 viikkoo pysty tätä salaan. Murrrr... Täytyy varmaan linnottautua kotiin 24/7, jos haluu salata tän muilta. Vielä pitäis muka joku 3 viikkoa tätä salailla. Se mun työkaveri, joka arvas, sano ettei tuu helppoo oleen... Onneks olen viikon lomilla!!

Pahoittelut karamellille negasta, mut ihaltavaa asennetta ja taistelutahtoa näyttäis sulta löytyvän! Go girls!!!

Ja nyt äkkiä töiden pariin, et ehdin kaiken...

Amilda RV 9+3

Voi harmi, Karamelli!!! No toivoo vielä on, kun ei kerta tätikään oo tullu... Ja toivottavasti ei tuukkaan! Porttikielto sille ämmälle!

Juu, niin miekin aattelin, että se varmaan vaikuttaa, kun ei sitä kaavintaa tarvinnu tehä... Ja sit kun aattelee, että kerkesin olla raskaana vaan vajaa kaks viikkoo, niin jospa se oliki loppupelissä ollu vaan sellanen "hipaisu", et se ei oiskaan vaan kiinnittyny kunnolla... Noh, ei tiiä. Se kohdun limakalvo kun ei ollu kauheen paksuks ees kerinny, niin sen takia vuotoakaan ei tullu ku 4 päivää, sekin 4s päivä oli vaan sellasta pientä tuhruttelua... Että jospa tuo tosiaan auttas sitä, että nyt jo ois uus ovulaatio tulossa... Toivon niin! Hitto meille tulee tänään vieraita yöks, mut onneks tulevat vasta illalla, niin ehditään tässä päivällä touhuilemaan ;) Ja pitää sit viikonloppunakin järkätä vähän kahdenkeskistä aikaa...

Terveiset lomalta! Tulin bussiaikatauluja netistä katsomaan ja tänne ajauduin.. aikataulut saa odottaa..

Karamellille pahoittelut ja tsemppiä ensi kerralla asukin asettamiseen! ;) Hii-o-hoi!
Vaikka en tuosta Hertan asiasta mitään tiedä, niin noi sun pohdinnat kyllä kuulostaa ihan järkeviltä. Eli ei muuta kuin sitä kahdenkeskistä aikaa nyt pääsiäisenä! Jos mulla oli ovis viikonloppuna, niin se meni kanssa juuri noin: pe ei mitään, la kyllä suoraan vahva viiva, su selkeä viiva vielä ja ma ei mitään. Eli vaan kahtena päivänä näkyi.

Amildalle oikein mukavaa reissua! Voin kuvitella, että raskauden salailu ei ole helppoa, mutta odotas vaan sitä päivää, kun saat ylpeänä nauttia kasvavasta vatsastasi! Eli siis kukoistaa oikein antaumuksella!

Ja nyt minä suuntaan kohti ruokakauppaa! Kyllä mä varmaan täällä käväisen kurkkimassan, mutta joka tapauksessa Oikein mukavaa pääsiäistä teille kaikille!

Ai niin, mämmi on ihan ok, kun sitä syö kerran vuodessa sokerin ja kerman kanssa. Maistuu jopa ihan hyvälle, mutta en kyllä ottaisi sitä vakioruoaksi ympäri vuoden..