Appiukko otti ja repäs sitten :( Olen kai ihan huono äiti, ainakin ilkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono äitikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta appiukolla oli oikeus sanoa, että hän on tätä mieltä, kun ei kuitenkaan kävellyt ylitsesi tai haukkunut sinun persoonaa. Sanoi vain että tilanteessa oli mielestään käytöksesi kohtuutonta.

ja sinä olet eri mieltä ja sillä siisti. ja hän tyytyi siihen.

Sulla on paska appiukko. Jos minulle tehtäisiin noin, en olisi juuri missään tekemisissä tuollaisen sukulaisen kanssa. Mies saisi hoitaa suhteensa isäänsä, en puuttuisi mitenkään, jos mieheni ehdottaisi minulle jotakin appeen liittyvää äksöniä.

Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille. Ehkä mä menen itseeni, ja mietin päässäni mitä tein, ja mitä ois pitänyt jättää tekemättä tai sanomatta.
Olen yllättynyt itsekkin miten paljon paskaa tuli niskaan, vaikka luulin tehneeni oikein :/

Paha mieli, mutta pakko mennä nukkumaan, huomennakin on uusi päivä..

Minä olen niin vanha, että voisin olla anoppisi. Jos mieheni olisi sinua oikaissut, olisin välittömästi sanonut hänelle: "Liisan kodissa on Liisan säännöt ja lopeta tuollainen määräily kerta kaikkiaan, jos haluat olla Liisan kanssa väleissä. Liisahan kertoi, ettei Villellä ollut mitään asiaa pullalautaselle! Kaikenlaisia typeryksiä sitä meneekin naimaan! Ole hiljaa ja käyttäydy hyvin!"

Jos teillä on apen kanssa loistovälit, niin minkä ihmeen takia sä sitten teilaat hänet täysin yhdestä ylilyönnistä (sinun mielestäsi, me muut saatetaan pitää sitä vaan mielipiteenä)?
Kyllä munkin appivanhemmat ihmetteli ties mitä (mm miksen antanut kinkkua 6kk vanhalle), mutta en mä sitä itteeni ottanut. Selitin asian, ja se siitä. Elämä jatkui. Ja vieläkin he päivittelevät joitain mun päätöksiä, mutta mä lähinnä mietin, että he ei vaan ole tietoisia kaikesta, mitä nykyisin on pienten lasten kanssa meneillään.
Ja jollekin, joka sanoi, ettei tee pulleroille pahaa vällillä venyttää ruokaväliä, niin itseasiassa tekee.

[QUOTE="ulla";23576602]No olipa outo kommentti. Tässä on ollut tosi asiallisia vastauksia, pahin ylilyöjä on ollut ap itse. Mitäköhän sinä taas tuolla ajat takaa - taidat olla ap itse vierailemassa[/QUOTE]

En kyllä ole ap, pahoittelen :D

Sitä vain, että sama mikä aloitus täällä on, aina löytyy näitä p*skanpuhujia ja vastaanväittäjiä! Otetaan esimerkkinä vaikkapa sellainen, että " Toinen lapsi löi lastani puistossa". Eiköhän vain löydy niitä, jotka pian löytävät syyn siitä lyödystä lapsesta. Aina siis _pakko_ saada väittää vastaan.

Minä olen niin vanha, että voisin olla anoppisi. Jos mieheni olisi sinua oikaissut, olisin välittömästi sanonut hänelle: "Liisan kodissa on Liisan säännöt ja lopeta tuollainen määräily kerta kaikkiaan, jos haluat olla Liisan kanssa väleissä. Liisahan kertoi, ettei Villellä ollut mitään asiaa pullalautaselle! Kaikenlaisia typeryksiä sitä meneekin naimaan! Ole hiljaa ja käyttäydy hyvin!"

Tulisitko anopikseni? :heart:

Höh, eikö sen takia ihmiset tänne kirjoita, että tulee mielipiteiden vaihtoa = keskustelua. Mitä järkeä siinä olis, että kaikki vaan nyökkäilis, vitsi sä olit oikeassa, mahtavaa. Vähänkö pöljää väittää eriäviä mielipiteitä paskanpuhumiseksi?!

[QUOTE="Amanda";23576738]Ja jos yhtään haistan oikeen niin miehesi ei sanonut mitään koska hänkin pitää ehdottomuuttasi naurettavana muttei uskalla sanoa sitä sinulle.[/QUOTE]

Meidän poikamme ei tietenkään voi yleisten hyvien tapojen vuoksi sanoa isäänsä vastaan.

Huh!

Tässä ketjussa on tehty kauhea numero palasesta pullaa.
Hivenen erilainen aloitus, ja yhtä pitkä keskustelu olis saatu aikaiseksi siitä että lapsi ei tarvitse pullaa laisinkaan tuon ikäisenä :D

Mun appeni 'ojentaa' mua usein lasten kuullen, enkä mä todellakaan pidä siitä. Oletan että tämä oli se jutun juoni kuitenkin tässä. JA mun mieheni ei todellakaan pidä puoliani, on hiljaa vaan.....

Niin että kaikkia typeryksiä sitä meneekin naimaan!:snotty:

kasvattajana en ymmärrä miksi lapsi ei olisi voinut saada sitä pullaa niinkuin muutkin, olihan teillä vieraita etkä varmaankaan anna herkkuja joka päivä? Erityistilanne siis. Ja mistä tiedät että lapsellasi oli varmasti nälkä ruoka-aikana? Vaikka "kärkkyi" ruokaa ei se sitä tarkoita..

Voi luoja sentään mimmosta yleistystä taas, Mensan jäsenet harvoin ylpeilevät jäsenyydellään. Juu kaikki mensan jäsenet toimii tietyn kaavan mukaan, eivätkä omaa omia aivoja ollenkaan.

Jos nyt vielä kerran kertaan asian joka minua häiritsi.
Eli vaikka te kuinka mesootte muista asian haaroista (joita te näytte löytävän joka paikasta) niin minä alunperin kimpaannuin siitä että mieheni ei puolustanut mua, ja siitä että aoppiukkoni puuttui asiaan johon hänen ei ainakaan siinä tilanteessa pitänyt puuttua.
Minä en ehdottomasti tahtonut keskustella siitä onko lapsellani liian tiukka kuri kenenkin mielestä, vaan siitä että minut yksinään ajettiin nurkkaan, ja mieheni ei minua sieltä pelastanut.

Juttelimme miehen kanssa illalla, ja hän sanoi että häneltä moinen meni kokonaan ohi, hän siis oli omissa maailmoissaan, eikä siis tilannetta ollenkaan huomannut. Hän totesikin ihmetelleensä miksi lapsi sai pullaa, vaikka oli sovittu ettei sitä saa.

Hän sanoi keskustelevansa isänsä kanssa asiasta tänään puhelimitse, mutta minusta se vain tulehduttaisi välejä. Olisi pitänyt puuttua asiaan, sen ollessa aktiivisesti olemassa, eikä nostaa kissaa uudelleen pöydälle vasta seuraavana päivänä. Hän lupasi seuraavalla kerralla olla valppaana moisessa tilanteessa, ja puuttua lyttäämiseen.

No, minustakin kiusasit lasta. Vaikka lapsi olisi kuinka fiksu tahansa, ei hän osaa ennakoida asioita tyyliin "nyt minä en syö, enkä saa herkkuja kahvipäydästä mutta sitten kun seuraavan kerran syön, saan herkkujaklin".

Ja se, että lapselle, joka kiukkuilee ruokapöydässä, tarjotaan seuraavallakin aterialla samaa ruokaa, on jo simputtamista.

Meillä on ruoka tarjolla normiaikaan. Totean äkkäilevälle lapselle, että sitä on tarjolla niin kauan kuin isä ja äiti ovat pöydässä. Sen jälkeen seuraava ateria on lounas/iltaruoka/iltapala whatever. Ei lapselle mitään herkkuja välissä, mutta jos tulee vieraita ja tarjolla vaikka pullaa, niin toki saa sen yhden ottaa niin kuin muutkin.

[QUOTE="kasvattaja";23577095]kasvattajana en ymmärrä miksi lapsi ei olisi voinut saada sitä pullaa niinkuin muutkin, olihan teillä vieraita etkä varmaankaan anna herkkuja joka päivä? Erityistilanne siis. Ja mistä tiedät että lapsellasi oli varmasti nälkä ruoka-aikana? Vaikka "kärkkyi" ruokaa ei se sitä tarkoita..[/QUOTE]

Tunnen lapseni, etkö sinä tiedä milloin omillasi on nälkä? Minä tiedän kyllä, osaan siis lukea lastani.
Herkkuja saa kun käy vieraita, ja kyllä meillä silloin tällöin niitä käy, joten ei ole joka kerta edes pakollista saada niitä.

[QUOTE="aloittaja";23577116]

Jos nyt vielä kerran kertaan asian joka minua häiritsi.
Eli vaikka te kuinka mesootte muista asian haaroista (joita te näytte löytävän joka paikasta) niin minä alunperin kimpaannuin siitä että mieheni ei puolustanut mua, ja siitä että aoppiukkoni puuttui asiaan johon hänen ei ainakaan siinä tilanteessa pitänyt puuttua.
Minä en ehdottomasti tahtonut keskustella siitä onko lapsellani liian tiukka kuri kenenkin mielestä, vaan siitä että minut yksinään ajettiin nurkkaan, ja mieheni ei minua sieltä pelastanut.
[/QUOTE]

Meitä on niin monenlaisia. Mua nimenomaan ärsyttää sellainen, että mies vetoaa joissain asioissa minun auktoriteettiini "Sano sinäkin nyt jotain". Sellaiseen "keskusteluun" en halua antautua julkisesti.

Mutta jos asia sinua vielä kovin häiritsee, pyydä miestäsi mainitsemaan siitä jossain sopivassa välissä isälleen, sopivan yleisesti. Jos et siis itse saa asiaasi kuulluksi.

[QUOTE="aloittaja";23577128]Tunnen lapseni, etkö sinä tiedä milloin omillasi on nälkä? Minä tiedän kyllä, osaan siis lukea lastani.
Herkkuja saa kun käy vieraita, ja kyllä meillä silloin tällöin niitä käy, joten ei ole joka kerta edes pakollista saada niitä.[/QUOTE]

Jaa, en mielestäni keskustellut lapsen nälästä. Vaan suhtautumisesta ruokailuun.

Yhteistyössä