Asiakaat eivät osaa käyttätyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympääntynyt kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympääntynyt kassaneiti

Vieras
Pakko purkautua..
Toimin S-ryhmässä kassa-hommissa.Olen ollut töissä vasta vajaan 2 vuotta ja olen niin täynnä kaikkea sitä, mitä kassalla voi tapahtua ja mitä kaikkea siellä kuulee. Mua ottaa aivoon samat lärvit päivästä toiseen,samat typerät kysymykset ja kommentit ja IHMISTEN KÄYTTÄYTYMINEN!!!

Asiakas ojentaan kätensä,täynnä pikku hiluja ja sanoo: "LaskePPA onko tässä tarpeeks tai "katsoPPA riittääkö nämä"! Kohta joku mummo tulee kyselemään asiaa,jota kysyi viimeksi eilen: "TIEDÄTKÖ sinä onko teillä..." Kylläpä tekis mieli sanoo,että "En tiedä,olen vain töissä täällä."
Päivät pitkät kattelen niitä hyllyjä,niin en kai mä voi tietää.
Tuokin ihmisten puhetyyli,EI "laskePPA" tai "katsoPPA", VAAN "LaskeTKO" tai "katsoTKO".En ole kenenkään orja!Ihan siltä tuntuu kun saa käskyn tehdä jotain.

Ehkä pikkuasioita joo,mutta miksei asiakkaat kohtele asiakaspalvelijaa niinkuin haluaisi häntä itseään kohdeltavan ja voi käyttäytyä?!Onko se niin vaikeaa?Aina kysytään,että onko niin vaikeeta olla hyvä asiakaspalvelija,mä kysyn että onko se niin vaikeeta olla hyvä asiakas?!?!

En ole sen ala-arvoisempi kuin asiakaskaan ja ihminen olen mäkin,vaikka kassalla olenkin,mikä onkin niin halveksuttavaa ja ala-arvoista!
Miks ihmiset on niin k*sipäitä?! Mua ei todellakaan kiinnosta palvella ketään hymyssäsuin, joka ei itse vaivaudu edes päivää sanomaan tai joka ihan varta vasten tulee kauppaan pilaamaan muiden työpäivän tai on muutenvaan p*rsereikä! Itse käyttäydyn asiakkaana niinkuin toivon minua kohdeltavan,mutta jos kassa on tympee ja ynseä,se ei mua haittaa,koska olen itse samassa veneessä! Olen väärällä alalla juu,mutta asuntolaina pakottaa pitämään vakiduunin..(niin kauan kuin se annetaan pitää..).Pomo ei ainakaan ole kertonut asiakkaiden antaneen negatiivista palautetta..:)

Niin että käyttäytykää kassalla.Ei kassaneiti ole huonompi (tai sinä et ole parempi) ihminen kuin muut. Työtämme vain teemme,että saamme leivän pöytään ja kassoja tarvitaan niinkauan kunnes tekniikka sen syrjäyttää,joten miettikää miten puhutte ja käyttäydytte,niin on kaikilla mukava työpäivä ja mukava kauppareissu raskaan työpäivän jälijiltä.Kaupassahan on melkolailla pakko jokaisen käydä;)

Taidat tosiaankin olla väärällä alalla. Mutta jos et voi vaihtaa alaa, niin ehkä kannattaisi vaihtaa edes omaa suhtautumista.

Mulle "laskeppa" ei kuulosta mitenkään epäystävälliseltä. Mulle se kuulostaa "pehmennetyltä" versiolta pyynnöstä "laske" tai "laskisitko". Vähän sellaiselta tuttavallisemmalta ja epävirallisemmalta kuin lasketko. (Riippuu toki äänensävystäkin.) Mä en koskaan osaisi ottaa tuollaista alentuvana käytöksenä. Tuskinpa asiakkaatkaan tarkoittavat olla epäystävällisiä, vaan teet tuon epäystävällisyyden ihan vain omassa päässäsi.

Ja jos mummelit kysyvät samaa asiaa joka päivä, niin ei ne varmasti tee sitä ilkeyttään ja siksi etteivät kunnioita sinua. Vaan ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että muisti ei enää pelaa. Ja kun oma toimintakyky alkaa olla sitä tasoa, ettei muista itse mitä eilen kysyi eikä osaa laskea rahojaan, niin minusta on ihan ymmärrettävää, jos ei jaksa olla koko ajan ystävällinen ja huomaavainen. Silloin menee varmasti jos siihen selviytymiseen ja arkisten asioiden muistamiseen niin paljon energiaa, ettei kassaneidille hymyileminen ja sanavalinnat tälle voi olla mitenkään mielessä päällimmäisenä.

Se on aina asiakas se pissipää. Jos asiakas kysyy, missä jokin tuote on, asiakas on pissipää kun olettaa myyjän voivan tietää myymälänsä jokaisen tuotteen. Sitten kun kysyy TIETÄISITKÖ missä jokin tuote on, asiakas on pissipää, kun ei ole varma riittääkö myyjän muistikapasiteetti kattamaan koko myymälän valikoiman. Miten asiakkaalla on sitten lupa kysyä jotain tuotetta?

Mua taas v*tuttaa yli kaiken tympeät kassat, jotka tuijottaa kaukaisuuteen kun lobotomia ois just tehty. Sitte helkkarin hiljaa sanoo sen summan ja that´s it. Itse kun yleensä hymyilen kassalle, tervehdin ja muutenkin pompin reippaana ympäriinsä nii sit tommonen skeidakasa kassalla saa karvat pystyyn ja tekis mieli rullata tavarat takas ja sanoo et "otetaampa uudelleen".
Itse olen ollut monta vuotta asiakaspalvelussa, eikä tulis mieleenkään käyttäytyä noin. Ja vaikka vastaan tulee niitä erittäin kuspäisiä asiakkaita, niin yllättävän kauan jaksan niiden kanssa ennekun sanon pahasti takasin. Sit ne on ihan ihmeissään. :D

Asiakas voi ja saa kysyä,mutta niin typerää kysyä: TIEDÄTKÖ onko teillä!!Tottakai mä tiedän, kun olen siellä herrajumala töissä!Ja pakkohan mun on tietääkin just sen takia kun asiakkaat sitä kysyy.. Enkä tarkoittanut mitään vanhuksia tuolla tekstilläni vaan ihan yleensäkin..Tiedän kyllä että ihminen menettää toimintakykyään vanhetessaan ja varsinkin kun vanhoille eurotkin on markkoja ja sentit on pennejä sen,huomaa kyllä..Onneks alkaa kohta kesäloma: Ei tarvi asiakkaita katella! :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asiakas voi ja saa kysyä,mutta niin typerää kysyä: TIEDÄTKÖ onko teillä!!Tottakai mä tiedän, kun olen siellä herrajumala töissä!Ja pakkohan mun on tietääkin just sen takia kun asiakkaat sitä kysyy.. Enkä tarkoittanut mitään vanhuksia tuolla tekstilläni vaan ihan yleensäkin..Tiedän kyllä että ihminen menettää toimintakykyään vanhetessaan ja varsinkin kun vanhoille eurotkin on markkoja ja sentit on pennejä sen,huomaa kyllä..Onneks alkaa kohta kesäloma: Ei tarvi asiakkaita katella! :D

Vaihda alaa ja pian! Kerran täällä vaan eletään..

Joku kertoo sanovansa pahasti takaisin..Itse en sano takaisin pahasti,ei onnistu meidän toimipaikassa!Nieleskelen kaiken ja hymyilen hampaat irvessä ja myötäilen asiakasta..Kuitenkin asiakashan on aina oikeessa,oli mikä pässi tahansa..Ja kassaneiti on aina väärässä,eikä tiedä mitään ja ON VAAN KASSALLA TÖISSÄ...Mitä skeidaa tosiaan..
Enkä vaihda alaa,en jaksa kouluttautua´,eikä vakiduunia ihan joka nurkassa ole tarjolla..

Asiakas voi ja saa kysyä,mutta niin typerää kysyä: TIEDÄTKÖ onko teillä!!Tottakai mä tiedän, kun olen siellä herrajumala töissä!Ja pakkohan mun on tietääkin just sen takia kun asiakkaat sitä kysyy..
Mun on pakko puolustaa meitä huonomuistisia asiakaspalvelijoita ; mä en aina muista missä jotain on tai onko sitä ollenkaan vai onko loppunu varastosta. Riippuu tietysti kuinka suuressa paikassa on töissä, vaihtuuko tavara usein (meillä vaihtui jatkuvasti).
Ja itse taannoin ruokakaupasta kyselin että [/i]muistatko onko teillä sellofaania. Ei se muistanu ja lähti kattomaan, ei sitä ollutkaan. No problemo. :p
Ja vielä muoks tuohon takas sanomiseen, jos mulle vittuillaan, annan kyllä rivien välistä takasin sarkasmin kera. Eli antelen takaisin erinäisin keinoin, ja pian 4 vuotta työssä ollessani ei ole kukaan tullu valittamaan, ja pomokin naureskeli, että osaisipa hänkin kuitata samalla tavalla takas. Ei asiakaspalvelijoita tarvitse aina polkea maanrakoon, ihmisiä me kaikki ollaan, samanarvoisia :flower:

Kyllä kuule aika usein se myyjän vastaus on, että "en osaa sanoa, katsotaanpa" tms. Tai käsketään kysyä joltain toiselta myyjältä. Eli ei todellakaan aina myyjä tiedä, vaikka kuinka kököttäisi siellä päivittäin.

Sinä itse et taida arvostaa myyjän ammattia kovin korkealla, koska otat kaiken noin henkilökohtaisesti ja itseesi ja kuvittelet, että kaikki käytös on alentavaa myyjää kohtaan. Eli kaikki on vain sinun päässäsi. Sinä itse pidät itseäsi nollana ja kuvittelet muidenkin ajattelevan niin

Ok..ei tullu mainittua,että olen suurehkossa s-ryhmän kaupassa töissä ja onneksi teen kuitenkin muutakin kun istun kassalla,eli hyllytän kamaa joka osastolla,joten tiedän mitä missäkin on..Tilauksia seuraan ja vastaan juoma-osastosta.Kun valikoimat uudistuu ja vaihtuu,olen tekemässä niistä hommia,hinnan muutoksia myöten.Eli olen todellakin töissä,sanoisinko,monipuolisissa tehtävissä, mutta ketään ei naurata kuunnella samojen juoppojen,mummojen,ärsyyntyneiden perheen äitien, jäkätystä, ei-aikuismaista käyttäytymistä jne.. Mutta olenkin niin loppuunpalanut tässä hommassa,niin onko tuo ihmekään.Sikamaisia työvuoroja: 12-21.25 ja aamulla takasi 6.00-15.00. Tupakkitauot kielletty,ei 30 min. ruokataukoja.

Ok..ei tullu mainittua,että olen suurehkossa s-ryhmän kaupassa töissä ja onneksi teen kuitenkin muutakin kun istun kassalla,eli hyllytän kamaa joka osastolla,joten tiedän mitä missäkin on..Tilauksia seuraan ja vastaan juoma-osastosta.Kun valikoimat uudistuu ja vaihtuu,olen tekemässä niistä hommia,hinnan muutoksia myöten.

KatsoPPA kun me asiakkaat (jotka siis maksetaan sun palkkas) ei tiedetä istutko sä "vaan" kassalla, vai satutko juuri sinä olemaan se teidän kaupan ihme joka vastaa jokaisesta osastosta, niiden tuotevalikoimasta ja hyllyjärjestyksestä ihan henkilökohtaisesti.

Mitenkää väheksymättä sinua, mutta olen törmännyt aika monta kertaa siihen ettei kassa tiedä mistään yhtään mitään. Enemmä olen tämän kaltaiseen törmännyt kuin siihen, että joku tietäisi jotain.
Olet kyllä väärällä alalla ja itse joskus kassalla olleena tuli nämä katsoPPAS tyypit tutuiksi. En kokenut sen olevan alentavaa. SEHÄN KUULUI MINUN TYÖHÖNI ;)

mun kokemuksen mukaan n.80%:lla kassahenkilöistä ei ole HARMAINTA AAVISTUSTAKAAN siitä mitä hyllyissä on ja mitä ei...
Ja mun mielestä katsoppa ja laskeppa ei ole mitenkään ynseää käytöstä "laske" tai "katso" olisi pahempi...

Ok..ei tullu mainittua,että olen suurehkossa s-ryhmän kaupassa töissä ja onneksi teen kuitenkin muutakin kun istun kassalla,eli hyllytän kamaa joka osastolla,joten tiedän mitä missäkin on..Tilauksia seuraan ja vastaan juoma-osastosta.Kun valikoimat uudistuu ja vaihtuu,olen tekemässä niistä hommia,hinnan muutoksia myöten.Eli olen todellakin töissä,sanoisinko,monipuolisissa tehtävissä, mutta ketään ei naurata kuunnella samojen juoppojen,mummojen,ärsyyntyneiden perheen äitien, jäkätystä, ei-aikuismaista käyttäytymistä jne.. Mutta olenkin niin loppuunpalanut tässä hommassa,niin onko tuo ihmekään.Sikamaisia työvuoroja: 12-21.25 ja aamulla takasi 6.00-15.00. Tupakkitauot kielletty,ei 30 min. ruokataukoja.

no voi voi kuules monella muulla on pahemmat työajat kuin sinulla .. enkä muuten antaisi omassa paikassani tupakoida työajalla sehän on pois tehokkaasta työskentelystä :kieh: tupakoidaan omalla ajalla.. ja monella ruokailu tapahtuu työnohessa suurin piirtein seisten tai juosten ei tod. pers kahveja...

TeePPÄ testi :D Ei vaan, voisitko tehdä testin... hmm.. voithan sä toki, mitenhän mun pitäisi tämä muotoilla ;) Haluaisitko tehdä testin siitä, että miten oma käytöksesi vaikuttaa asiakkaisiin? Eli vastaisit laskeppa-kehotuksiin hymyllä ja iloisella vastauksella "no laskenhan minä, sitä vartenhan tässä olen", niin muuttuuko asiakkaan käytös?

Olen itsekin ollut kassalla ja muutenkin kaupassa töissä nuorempana, joten tiedän hyvin mitä se on. Oikea asenne auttaa paljon, ja siitä saa hyvän mielen, kun palvelee huononkin asiakkaan mahdollisimman hyvin. Tulee semmoinen voittofiilis, että selvisimpä, osasinpa, pystyinpä =)

Et varmaan ole ap niin vanha vielä, että on liian myöhästä kouluttautua uuteen ammattiin? Vaikka näyttöpäätteelle töihin tai johonkin varastohommiin (sulla kun on hyllyttämisestä jo kokemusta =) ), johonkin, missä ei tarvii tyhmien, vittuuntuneiden, lapsellisesti käyttäytyvien asiakkaiden naamoja, vastenmielistä käytöstä ja idiootteja kysymyksiä sietää. Turha se on vakipaikasta kynsin hampain kiinni pitää, jos sillä ajaa itsensä hulluuden partaalle, niin ku näyttää sulle käyvän. Kaikesta huolimatta toivotan oikein hyvää kesälomaa, toivottavasti saat ladattua akkujas kunnolla, tunnut olevan sen tarpeessa.

Niin no joo.. Itsekin kaupan alalla työskentelevänä tiedän mistä yleisesti ottaen puhut.
Mutta olen myös sitä mieltä, että myös meissä asiakaspalvelijoissa on vikaa. Ei nyt juuri sinussa, mutta yleisesti. Ja kun saan itsekin asiakkaana sen v*ttupääkassan, niin kyllä jää itsellekin sellainen olo, ettei paljon kiinnosta toista kertaa kyseisessä kaupassa asioida. (tästä syystä en käy ollenkaan esim prismassa)
Valitettavaa mutta totta, samat ihmiset on niitä asiakkaita kuin asiakaspalvelijoitakin.
Itse en työskentele kassalla, enkä joudu tekemään vuorotöitä, enkä ole töissä la enkä su, joten omat asiani ovat erittäin hyvin.. Kyllä silti välillä kysyy pinnaa pitää sitä hymyä yllä ja yrittää olla kohtelias vaikka palveltava asiakas olisikin jotain aivan hampaita kiristävää.. Mutta olemme palveluammatissa, ja jos se ei onnistu, niin aina voi vaihtaa alaa! Joakisessa työssä on kyllä omat huonot puolensa.. kaikissa se ei tosin ole ne asiakkaat!

Yhteistyössä