Asiakaat eivät osaa käyttätyä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympääntynyt kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän sua kyllä täysin. Olin kaupanalalla ties kuinka monta vuotta, ensin kökötin rautakaupan kassalla, monen vuoden päästä "ylenin" myyjäksi, tosin ihan täysin eri kauppaan ja alalle. ja voi hyvänen aika, millasia ihmisiä siellä päivittäin liikkuu :o

just näitä, "maksan sinun palkkasi", maksat my ass, mulla oli paljon mukavampia asiakkaita jotka maksavat sen mun palkan. mitään skeidaa ei tarvitse työaikana kuunnella, varsinkaan niistä asioista joihin ei voi vaikutta.

mutta siis, vaihdoin alaa toimistoon, ihanaa :D

No jos mummojen kysymykset myynnissä olevista tuotteista vituttaa kamalasti, että jaksat tollasen vuodatuksen vetää, niin... Siivousalalla ei tarvii yleensä katsoa asiakkaita :)!

Ymmärrän kyllä pointin.Olen vaateliikkeessä töissä ja välillä #askaa tulee niskaan ihan uskomattomista asioista.Juoksutetaan,möykätään kassalla,ei jakseta jonottaa,kiukutellaan myyjille kuin pikkukakarat.Jätetään järkyttävät vaatekasat sovituskoppeihin ja hypitään vielä päälle.Ja HUOM! pahimpia asiakkaita on keski-ikäiset naiset ja äidit lapsineen.Näytetään lapsille mallia miten vaatekaupassa käyttäydytään...eli jätetään vaatteet sovareille pitkin lattioita.

Osuitpa naulan kantaan alkuperäinen..

Kyllä se vaikuttaa työmotivaatioon, miten asiakas käyttäytyy, jos asiakkaalla on paha päivä niin miksi ihmeessä se pitää purkaa juuri kassalla???
Ollaanko me syyllisiä siihen, että asiakkaalla menee huonosti jne...
Minä ainakin pyrin palvelemaan asiakkaita hymyissä suin, vaikka itselläni ei olisi niin hirveän hyvä päivä. Kotiasiat kotona ja työasiat töissä motolla töissä.
Ikävä kyllä näitä kuspäisiäkin asiakkaita on palveltava, hammasta purren,itku kurkussa ja joskus jopa naama peruslukemilla..
Minua ei hirveästi haittaa nuo pikku hiluilla maksajat, jos ei ole hirveän pitkät kassajonot, muuten kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kassaneiti minäkin:
Osuitpa naulan kantaan alkuperäinen..

Kyllä se vaikuttaa työmotivaatioon, miten asiakas käyttäytyy, jos asiakkaalla on paha päivä niin miksi ihmeessä se pitää purkaa juuri kassalla???
Ollaanko me syyllisiä siihen, että asiakkaalla menee huonosti jne...
Minä ainakin pyrin palvelemaan asiakkaita hymyissä suin, vaikka itselläni ei olisi niin hirveän hyvä päivä. Kotiasiat kotona ja työasiat töissä motolla töissä.
Ikävä kyllä näitä kuspäisiäkin asiakkaita on palveltava, hammasta purren,itku kurkussa ja joskus jopa naama peruslukemilla..
Minua ei hirveästi haittaa nuo pikku hiluilla maksajat, jos ei ole hirveän pitkät kassajonot, muuten kyllä.

Niin ja lisätään tähän vielä, että vaikka asiakkailta tulisi paskaa niskaan, niin siltikin hyvää palvelua saa.

Jos asiakas saa huonoa palvelua kaupassa, niin miksi eivät anna siitä palautetta saman tien, vaan kävelevät tuppisuuna kaupasta ulos ja ensi kerralla kun tulevat kauppaan ovat niin ovat kuin persuuksille ammuttuja.
Olisipa mukava antaa perille "vakio" asiakkaalle hieman palautetta heidän käytöksestään.

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
meneppä maanantaina sinne pomon luo ja täytä siellä tai riittää kun sanot, että sä otat lopputilin nyt. sinä olet selvästi ihan väärällä alalla

Juu tätä on pakko peesailla...mutta kun vaihdat ammattia niin varo sitten asiakaspalvelutyötä ja esim hoitoalaa sillä on olemassa paikkoja jossa asiakkaat ovat vielä astetta "vaativampia" kuin kuvailemasi "törkimykset... Esim. kaupunkien sairaaloiden yö ja viikonloppu ensiapupäivytys. Eipä tämä maailma rullaisi jos kaikki olisivat yhtä herkkähipiäisiä kuin ap...

Alkuperäinen kirjoittaja Kassaneiti minäkin :
Jos asiakas saa huonoa palvelua kaupassa, niin miksi eivät anna siitä palautetta saman tien, vaan kävelevät tuppisuuna kaupasta ulos ja ensi kerralla kun tulevat kauppaan ovat niin ovat kuin persuuksille ammuttuja.
Olisipa mukava antaa perille "vakio" asiakkaalle hieman palautetta heidän käytöksestään.

Kun firman jokainen työntekijä edustaa sitä lafkaa. Se tulis kanssa jokaisen kassahlön ottaa huomioon. Ja auttaako kovasti antaa sille huonoa palvelua antavalle hlölle palautetta, mihin se johtaa? Ennemmin se palaute suoraan esimiehelle, mutta monessako paikassa on jatkuvasti johtoa paikalla? Sitäpaitsi jos huonoa palvelua saa jossain ruokakaupassa, se kauppa on vaan välttämätön paha (ehkä se on lähikauppa eikä asiakkaalla ole autoa käytössään). Jos taas on kyse liikkeestä, jonka myymiä tavaroita ei joka pv tarvitse, niin sitten äänestetään jaloilla.

Olen B-to-B puolella asiakaspalvelutehtävissä ja harvemmin palaute mulle tulee, vaikka asiakkaan kanssa pitkiäkin tuokioita nokakkain vietämme, yleensä esimiehelle. Sekä hyvässä että huonossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Asiakas voi ja saa kysyä,mutta niin typerää kysyä: TIEDÄTKÖ onko teillä!!Tottakai mä tiedän, kun olen siellä herrajumala töissä!Ja pakkohan mun on tietääkin just sen takia kun asiakkaat sitä kysyy.. Enkä tarkoittanut mitään vanhuksia tuolla tekstilläni vaan ihan yleensäkin..Tiedän kyllä että ihminen menettää toimintakykyään vanhetessaan ja varsinkin kun vanhoille eurotkin on markkoja ja sentit on pennejä sen,huomaa kyllä..Onneks alkaa kohta kesäloma: Ei tarvi asiakkaita katella! :D

Tiedätkö,on sellaisiakin kauppoja (yleensä isoja ;) ) missä se kassalla istuva tyyppi ei tiedä mitä löytyy mistäkin,ja löytyykö ollenkaan koko kaupasta, kun on vaan kassalla. Että siksi en nyt osaa ymmärtää tätä "ongelmaa" että asiakas kysyy "tiedätkö...."

vaiha hyvä ihminen allaa jos noin vitutttaa... ihmisiä on joka lähtöön. miu piti kerran punnita valmis 2kg omenasäkki eräälle mummolle, että onhan siinä varmasti 2kg ettei vaan maksa turhasta... no säkissä oli 1970g tai jotain ni meni pussi vaihtoon..... :headwall:

Asiakas voi ja saa kysyä,mutta niin typerää kysyä: TIEDÄTKÖ onko teillä!!Tottakai mä tiedän, kun olen siellä herrajumala töissä!Ja pakkohan mun on tietääkin just sen takia kun asiakkaat sitä kysyy.. Enkä tarkoittanut mitään vanhuksia tuolla tekstilläni vaan ihan yleensäkin..Tiedän kyllä että ihminen menettää toimintakykyään vanhetessaan ja varsinkin kun vanhoille eurotkin on markkoja ja sentit on pennejä sen,huomaa kyllä..Onneks alkaa kohta kesäloma: Ei tarvi asiakkaita katella! :D

Mä en vielä tietäisi, vaikka se ruutupaita ja liivi onkin päällä. Mä olen liian uusi. Musta on ihan kiva, että asiakas kysyy, tiedänkö: voin sanoa, että en, mutta otan asiasta selvää. Yleensä pysytään hyvin yhteisymmärryksessä.

siis jos teillä ei ole tes:sin mukaisia taukoja,niin kehottaisin kääntymään liiton puoleen..Kassalla istuva työntekijä taitaa olla aika sokea,jos ei nää tuotteita mitä skannailee..todennäköisesti ne tuotteet löytyy sieltä oman työpaikan hyllyistä :whistle:
Musta huvittavin kysymys on;oletko henkilökuntaa?joskus tekis mieli vastata,en ole..musta vaan tän firman työpaita on niin ihana,että haluan käyttää sitä muuten vaan..

Ei pahalla ap, mutta kannattaa harkita alan vaihtoa oikeasti.
Itse olen ollut s-ryhmällä töissä yli kaksi vuotta ja jaksan edelleen
hymyillä ja neuvoa niitä samoja mummoja päivästä toiseen.
Jos ihminen on luonteeltaan asiakaspalvelija, niin se on sitä
myös niinä henkilökohtaisesti huonoina päivinä!

Alkuperäinen kirjoittaja mummo:

Vaihda alaa ja pian! Kerran täällä vaan eletään..
Pakko sanoa että jos multa tullaan kysymään tiedätkö onko teillä esim kipsiruuveja ni mun on PAKKO soittaa osastolle ja kysyä koska en millään voi TIETÄÄ mitä meidän kaupassa sillä hetkellä on ko lääniä yli 3000m2.
tavaraa pukkaa päivittäin lisää joten....

Itse en ole henk.koht. nähnyt huonosti käyttäytyviä asiakkaita muualla kuin kaupassa. 4kk Citymarketin kahvilassa riitti mulle. :kieh: :kieh: :kieh:
Monesti joku asiakas saattoi haukkua meidät myyjät ja joku jopa saattoi uhata käydä kiinni jos lounasvaihtoehtoon ei kuulunut keitetyt perunat vaan vaikkapa uuniperuna. Eikä edes ollut meidän päätäntävallassa mitä lounaalla tarjottiin. Jostain rahkapiirakan rusinan paikastakin tuli kauhea poru jos rusinoita oli asiakkaan mielestä liikaa/liian vähän. Diplomaattisestihan nuo tilanteet aina parhaansa mukaan yritti hoitaa mutta kyllä täytyy sanoa että veemäisiä asiakkaita riitti joka päivälle. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
siis jos teillä ei ole tes:sin mukaisia taukoja,niin kehottaisin kääntymään liiton puoleen..Kassalla istuva työntekijä taitaa olla aika sokea,jos ei nää tuotteita mitä skannailee..todennäköisesti ne tuotteet löytyy sieltä oman työpaikan hyllyistä :whistle:
Musta huvittavin kysymys on;oletko henkilökuntaa?joskus tekis mieli vastata,en ole..musta vaan tän firman työpaita on niin ihana,että haluan käyttää sitä muuten vaan..

vetelen tavaraa niin paljon skannin läpi etten kyl jaksa keskittyy mitä kaikkee siitä tulee vedettyä,esim just työkalupuolen tavarat aika hakusessa jos tullaan kyseleen.----

No tuota, mene hoitamaan tai opettamaan toisten lapsia tai mene ihan mihin vaan työhön jossa saat olla ihmisten kanssa tekemisissä. Maailma on täynnä röyhkeitä ja itsekkäitä ihmisiä. Ihmiset vaativat itselleen/lapsilleen erityiskohtelua ja kohtelevat työtätekevää kuin paskaa tai palvelijaa. Niin se vaan menee.

Yhteistyössä