V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko Kiesi muka tarkoittanut jutussa sitä, että kaikkien naisten tulisi silittää hänen paitojaan ja siivota hänen kotiaan? Että kaikki maailman naiset ovat tuomittuja silittämään paitoja, oli ne sitten naapurin Eskon tai oman veljen tai isän paitoja. Minä ainakin ymmärsin tuon palvelemis-kommentin nimenomaan vaimon tehtäväksi, ei kenen tahansa naisen.
Ja edelleenkin väitän, että on eri asia kommentoida miehen ja naisen välisiä eroja, kuin tummaihoisen ja valkoihoisen välisiä eroja.
Minä hermostuisin hiiteen jos mieheni sanoisi lehdessä, että minun pitää silittää miestä ja paitoja. Mutta enhän toki tiedä, mitä tämän Kiesin vaimo tuumaa miehensä puheista, eikä oikeastaan kiinnostakaan.
Niin ihan vapaasti vain suuttuisit ja niin varmaan suuttuisin minäkin, mutta en silti ymmärrä miksi nyt kaikki Suomen naiset suuttuvat miehelle, josta eivät todennäköisesti ole koskaan ennen edes kuulleet. Tuosta silitysjutusta mielestäni on "oikeus" suuttua vain tuolla Kiesin omalla vaimolla.