Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onko kukaan miettinyt miten olisi suhtauduttu jos nämä mielipiteet olisi laukonut joku rahaton Remontti-Rane?
Rahaton Remontti-Rane tuskin saisi tilaisuutta laukoa mielipiteitään paikallislehden mielipidepalstaa suuremmissa foorumeissa. Se olisi kuitenkin huomattavasti selvemmin yksityisen henkilön mielipide, vaikkakin mauton.
Kun istuu jonkin tahon (firman, puolueen tms.) näkyvällä pallilla, tulee väkisinkin edustaneeksi myös muita tahoja kuin itseään. Syntyy ongelmia, jos käytös ja lausunnot ovat voimakkaasti ristiriidassa edustetun tahon imagon kanssa tai jos ne aiheuttavat negatiivista huomiota.
Tuo on kyllä totta. Mä en juurikaan tuon takia koe, että Audi olisi mitenkään mukana tässä jupakassa. Tulkitsen, että sanotut asiat olivat olleet lausujansa omia mielipiteitä eivätkä mitenkään edusta Audin kantaa.
Ihmiset tulkitsevat niin eri tavoin näitä juttuja. Joidenkin mielestä yksilöllisyys lakkaa jos on näkyvällä pallilla, joidenkin mielestä ei.
Eri asia taas olisi mulle ollut jos Kiesi olisi lausunut, että "Meillä Audilla ajatellaan naisesta... jne.". Nyt hän mielestäni esitti oman mielipiteensä liittämättä työnantajaansa siihen mitenkään. Lukijat ja media liittivät sen kuten tuossa itsekin mainitsit (ne jotka tulkitsevat väkisin edustamisen).
Jos lausunnot olisi antanut tavallinen tallaaja Esko Kiesi niin ne eivät olisi periaatteessa tahranneet Audin mainetta. Ne kuitenkin esitti Audin myyntijohtaja Esko Kiesi, joka aina ja joka paikassa edustaa työnantajaansa. Yritys, joka palkkaa tuollaisen miehen johtotehtäviin ja antaa hänen antaa tuollaisia lausuntoja, on väkisinkin sekaantunut asiaan passiivisella toiminnallaan.
Sitä paitsi Kiesi veti itsensä ja Audin lisäksi soppaan mukaan audi-miehet.
Niin sulle esitti myyntijohtaja Kiesi ja mulle yksityishenkilö Kiesi. Mulle hän ei edusta muuta kuin omaa itseään ellei kyse ole suoraan työhön liittyvistä asioista (kuten eivät muutkaan henkilöt). Mun mielestä Kiesi ei vetänyt mukanaan ketään muita kuin itsensä, lehdistö ja lukijat vetivät.
Mutta nämä on näitä asioita mihin jokaisella on oma katsontakantansa eikä mikään niistä ole väärä :flower: