Aurinkoplussaajat (15)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, tietokonekurssia taas :-)
Safiirilla tosiaan tänään hyvä päivä. Toivottavasti käynnistä on hyötyä.

Eilen illalla sain tosiaan kauhastua ison kasan jäitä, nimittäin tuli sellainen olo, että lämmöt laski. Mittasinkin, ja illalla oli normaalilämpö ja aamulla tosi alhaalla. Ajattelinkin, että niinpä ne menkat tosiaan sieltä tulossa, niinku tuolla toisessa ketjussa kirjottelinkin. Vaan, eipä mitään. Kuumeiluolo palaillut ja lämmöt taas 37:ssä. Että tämmöstä!

No niin. Käyty on tothtoritädin vastaanotolla. En tiiä, itkeäkkö vai nauraa!! Mut nimittäin määrättiin painonpudotusoperaatioon!!!!!! Sopiva pudotustahti on puoli kiloa viiva kilo kuukaudessa, sillai hitaasti hyvä tulee -meiningillä. Ei suostunu määrään mitään lääkitystä, koska aikasemmat raskaudet on alkanu suht koht hyvin eikä keskenmenoja oo liikaa. Ja sitte tätä ikää (!) on kans jo sen verran mukavasti, että munis ei aina välttämättä irtoa. Sitte lääkäri vähä naurahti sille vyöhyketerapialle, totes kuitenki ettei siitä mitään haittaakaan oo. Ja lopuksi toivotti tulemaan takas vuoden päästä samoissa merkeissä, jos tärppiä ei oo siihen mennessä tapahtunu. Vaikka ihan viimeseksi lauseeksi hän sanoi, että tietenkin hän toivoo, että nähtäis aikasemmin odottajien vastaanotolla.

Nyt tämä rouva alottaa VIHDOIN jonkin aikaa jäissä olleen kuntoiluprojektin!!!!!!

Kirjoiteltiin näköjään samaan aikaan Safiirin kanssa. Sulla oli sitten vähän toisenlainen lääkärikäynti kuin mulla ja Kukkiksella. Laihdutus ja kuntoiluhan ei ole koskaan pahasta (siis hillittynä ja tarpeeseen tulevana), mutta ehkä nyt toivotaan sieltä vyöhyketerapiasta apua sulle, kun lekuri ei sitä suostunut sen enempää antamaan.

No voi harmi, että se nyt menikin Safiiri sitten noin. Minä tietysti täältä tarjoan heti sokeritonta dieettiä avuksi ;-) Sillä varmasti on vaikutusta tuohon painoon ja samalla saattaa myös vaikuttaa munasarjojen toimintaan. Täällä se ainakin tuntu tepsivän!

Ja omasta tilanteesta... Elelen nyt vain rauhallisesti sen mukaan, että menkat tulevat ensi viikon loppupuolella tai seuraavan viikon alussa vasta. Raskausoireita ei voi vielä sen mukaan olla missään nimessä! Sattuvat nyt kaikki vatsaoireet ja närästykset sattumalta tähän kohtaan. Tuo kuumeiluolokaan ei vielä riitä, vaan sen pitäis kyllä jatkua pidempään. Nyt siis kp 25.

Mää intoa puhkuen heti hyppäsin kuntsikan selkään ja somapsin 45 minuuttia sillä ns. rasvanpolttosykkeellä. Ihan asiaa lääkäritäti puhu - mulla on ollu pitkän aikaa huono omatunto, ku ei muka millään ehdi kuntoilla *punastuu jälleen*. Nyt hyvä jatkaa, ku on ihan tohtorin määräys :)

Nyt suihkuun!

Vähän kuulosti turhalta reissulta Safiirin lääkärikäynti... Kai se sitten ajatteli ettei suurta vikaa voi olla kun teillä jo kolme lasta on. No, tsemppiä vaan siihen kuntoiluun, ei se ainakaan pahitteeksi ole! Ja mä kyllä uskon, et siitä vyöhyketerapiasta on apua! Lääkärithän vissiin aina jossain määrin väheksyy noita "luomu" menetelmiä.

Mä nyt menin ja varasin ittelleni ajan munatorvien aukiolotutkimukseen (SSG). Naapurikaupunkiin yksityiselle joutuu menemään, ku ei täällä tuppukylässä mitään tehdä. Maksaakin vissiin jotain 150 egee, mutta meneepähän hyvään tarkotukseen! Eli seuraavien menkkojen jälkeen vasta pääsen, kun tähän kiertoon ei saanu enää aikoja. Se voidaan tehdä ainoastaan kp9-12 välisenä aikana. Tossa ssg:ssä on se hyvä puoli, kun ruiskutetaan sitä varjoainetta munanjohtimiin, niin se saattaa aukaista mahdollisia tukoksia, eli samalla tulee niinku röörien putsaus ;)

Tehikselle tsemppiä hermojen raudoitukseen! ;)

Joo, pitää nyt tosiaan ottaa itteä niskasta kiinni ja järjestää aikaa kuntoiluun. Uskokaa tai älkää, sillon pari vuotta sitte pääsin jo siihen pisteeseen, että aina oli pakko alkaa polkeen! Jalka alko vippaan siihen malliin ja tuli jotenki levoton olo, jos ei hypänny pyörän selkään.

Edelleen onnistuneita jännäyksiä Tehikselle ja Hamadalle ja Kukkikselle tulosta antavaa clomikuuria!

Vaan olipahan hyvä taas se Greyn anatomia. Mää oon ihan jääny siihen sarjaan koukkuun. Roomaa en viittiny kattoa, ku tiesi etukäteen että siinä jaksossa kuolee sekä Caesar että rouva Vorenius (niinköhän se kirjotettiin?).

Huomenna taas kuntsikkailta. Huraa! Mulla ihan jo tekee mieli alkaa polkeen. Jännä, jos näin äkkiä muka tuli tämä tunne, että aina tekee mieli sompata!

Torstain jatkoja kaikilla!

Huomenta kaikki!

Kukkis, mulla oli Clomit määrätty ovulointiongelmiin 1tbl kp3-7.
Mulla toimi tuolla annostuksella, mutta eiköhän se lekuri tiedä mitä määrää.
Se mun lääkäri on sellanen, että tuntuu että se luottaa enemmän poppaskonsteihin..Eli sekin minua hämmensi kun eka hoito-ohje oli että 10 maustepippuria suuhun vaan päivässä ja tulista ruokaa, oli sitä mieltä että luonto voi itse kropan käynnistää toimimaan normaalisti. Määräsi myös punaviiniä ja rusinoita päivittäin..

Pyysin sitten parin kuukauden kuluttua itse lääkäriltä nuo clomit. Onneli kysyi että olenko vielä tuolla odottajien puolella:En ole vielä siirtynyt. Missä ketjussa olet? Nyt rv6+3 ja aivan järkyttävä kokopäiväinen pahaolo. Plussatuulia lähetän ***

Hihii.. maustepippureita ja rusinoita.. enpä ole moista vielä kuullutkaan ;D Täytyy koittaa niitäkin jos clomit ei tepsi!

Tsemppiä Sansanille pahoinvoinnin keskelle ja onnea odotukseen! Konkretisoituu varmaan se raskaus, kun alkaa kunnolla ne raskausoireetkin :)

Täällä olis nyt menkat lusittu ja ovista odotellaan! Saas nähdä siirtääkö clomit ovista?! O-testit on valmiina kaapissa, ajattelin alottaa tikuttelun hyvissä ajoin (kp 11) ettei pääse oili livahtamaan.

+++++++++++++++++

Maustepippureita, tulista ruokaa ja rusinoita??? Äkkiä Sansan kertoon, missä kierron vaiheessa noita pitäis popsia!!!

Onneli vaikuttaa tuolla Pakkas/aurinkoplussaajissa ainaski...

Mikä kp Kukkis sulla nyt olikaan? Täällä menossa 20/28-32

Kannattaa tosiaan tikutella hyvissä ajoin. Mää olin viimeks aivan ihmeissäni, ku ei tarvinu käyttää ku neljä tikkua. Edellisessä kierrossahan viivasta tuli vahva vasta viimesellä tikulla. Näköjään mullaki ovisaika on millon mitenki!

Hmm, papakokeen tulokset tulivat. Siinä on ruksitettu Aikaisempi PAPA-muutos, epäspef. atypia polla. Eli oli jotain epäspesifisiä solumuutoksia, jotka vaativat uusintanäytteen puolen vuoden kuluttua. Eli sain siis lähetteen uusintakokeeseen. Pitäiskö huolestua?

Kuulosti se kyllä aika hauskalta, mutta nöyrästi noudatin ohjeita...paitsi että maustepippurit jätin syömättä, lisäsin niitä kyllä hyvin ruokaan :D Mistä sen tietää vaikka niissä jotain perää oliskin. Kuulemma rusinat ovat naiselle paljon terveellisempiä naiselle kuin tuoreet viinirypäleet. Tekee kohdun maaperästä hyvän..
Niitä popsinkin sitten joka päivä, kierron kaikkina päivinä sellasen pienen rasian (50g muistaakseni) verran.

Ja greippimehua join päivittäin, koska koin sen todella konkreettisesti tekevän hyvää limakalvoille. Ja Kukkis, jos mahdollista niin käythän ultrassa katsomassa follikkelin kokoa kp10 tienoilla?

Kysyin lääkäriltä silloin kun se clomireseptin kirjoitti, että tulenko seurantaultraan, niin lääkäri totesi ettei mitään ultria tarvita, kun näkeehän sen sitten lopuksi oliko niistä apua vai ei?!?! Eli mä clomittelen ilman seurantaa :/

Mäkin taidan ruveta popsimaan niitä rusinoita tän greippimehu-sinkki-monivitamiini-hivenaine -kuurin lisäks! ;)

Hamada, saitko mitään lääkitystä? Kertoivatko mikä luokka se papatulos oli?

En saanut, sain vain tänään postissa kirjeen tästä asiasta ja lääkäri sanoi vain, että puolen vuoden päästä uusintakoe. Tää oli mun ensimmäinen papa ikinä, joten en tiedä mistään luokistakaan mitään. Mitä ne on?

En minäkään yhtään ymmärrä, mitä Hamada tuo sun tulokses tarkottaa. Ota ja pirauta terkkarille ja kysy! Saadaan kaikki mielenrauha.

Pitääkö sitä greippimehua litkiä koko kierron ajan? Aargh, mää lopetin oviksen aikoihin ja siirryin punkkuun.

Tämä loppukierron piina on sitte viheliäistä. Vaikka oonki asennoitunu sukulaisvierailuun, silti on aina pienen pieni "entä jos sittenki" -ajatus tuolla jossain pääkopan takana.

Ei kai se auta, pitää kärvistellä päivä kerrallaan ja koittaa olla liikoja murehtimatta. Keskiviikkona on sitte se vyöhyke. Sillon onki kp 26. Jännitys vaan tiivistyy...

Äkkikäännös vielä tänne...

En kans osaa sanoa tuosta Hamadan tuloksesta mitään. Kannattaa tosiaan kysäistä ammattilaiselta.

Niin, loppukierron piina. Voi kökkö! Tätä tää on. Täällä on taas pähkäilty tuo kierto uusiksi, kun noita oireita on, joten ovis ei voinu olla niin myöhään, mikäli raskausoireita ovat. Nyt laskelmieni mukaan eleltäis siis 27/30. Lauantaista asti olen sammunut telkkarin ääreen ja palellut. Närästää, kuumeilee jne jne. Tuttuja tuttuja, mutta voipi olla jotain muutakin. Kai mä ensi viikon perjantaina kiikutan pissanäytteen ellei menkat tuu tai oireet huomattavasti muutu enempi menkkaoireiksi.

Nyt pitää vaan pitää ne jäät hatusssa :-) Niitä lähettelen täältä Safiirillekin kasan!

Hamada, kannattaa tosiaan soittaa sinne terv.keskukseen ja kysyä siitä tuloksesta. Papassa on 4 luokkaa (nykyään ei joka paikassa enää käytetä noita luokkia): 1=puhdas, 2=jotain solumuutosta tai tulehdus tms., 3 ja 4 on sitten "vakavampia" solumuutoksia tai jopa syövän esiaste. Mulla on joskus ollut luokka 2 ja sain sillon lääkekuurin (emätinpuikkoja) ja puolen vuoden päästä kävin tarkistuspapassa. Tiedän tapauksen missä ensin oli lk 2 ja puolen vuoden päästä tarkistuksessa lk 4, eli kannattaa ehdottomasti kannattaa soittaa lääkärille!

Safiiri, mä olen kans ymmärtänyt että greippimehua kannattaa litkiä ovikseen saakka, mut voihan sitä hörppiä ihan varuiksi koko kierron ;) Sun punkkukuuri taitaa kylläkin olla parempi vaihtoehto oviksen jälkeen.

Tehiksellähän on taas niin paljon oireita, että taitaa jäät sulaa vauhdilla hatussa! ;) Koska mittasit lämmön ekaa kertaa tässä kierrossa? Oliko normaali vai korkea? Meinaan vaan, että niistä suurin piirtein voisit saada pääteltyä oviksen.. vai?

Mulla on nyt jostain syystä aamulämmöt ollu korkeella jo pari päivää, siis ihan oilin jälkeisiä lämpötiloja?! Apua, voiko clomit nostaa lämpöä?? Oviksesta se ei tod voi johtua, kun nyt on vasta kp 7 ja menkatki vasta loppui. Kipeä olokaan ei ole, eikä mulle oikeestaan koskaan tule kuumettakaan eli näyttäis nyt siltä, että clomit on syynä mun lämpöihin, outoa.

Tsemppiä piinailuihinne ja plussatuulahdukset!!

Ok, joo, tosiaan, mitään astetta siihen ei oltu merkitty eikä lääkärikään viestissään sellaisesta maininnut. Odotetaan nyt, että toi mies pääsee joulukuun alussa sinne testiin ja tilataan sitten puhelinaika ja voin samalla kysyä tätä asiaa. Menee kyllä tuonne vuodenvaihteen jälkeen vasta varmaankin. Mutta eipä tässä kait mitään ole tarvis tällä hetkellä tehdä.

Joo, niitä jäitä tarvitaan täällä kans roppakaupalla. Oon yllättäny taas itteni tarkkailemasta kaikenlaisia tuntemuksia. Viikonpäästä joskus vois ihan oikeesti alkaa kuulosteleen oireita.

Ei oo kyllä mitään tietoa, voiko clomit nostaa lämpöä. Kai ne sitte voi, jos Kukkis oireilee sillai. Ku kaiken järjen mukaan ovis ei sulla vielä kuitenkaan oo ollu?!?!?!?

On muuten tosi mahtava rentoutuskeino tuo, että juopi siipan kans joka ilta lasten nukkumaanmenon jälkeen lasilliset punkkua. Nyt meillä on jo kolmas pullo menossa. Tähän asti parasta on ollu "Mastroleo Primitivo Puglia". Ollaan valittu aina suoraan sieltä edullisimmasta päästä, ku ei oo kuitenkaan tarkotus saada mitään "huikaisevia makuelämyksiä".

Toivottavasti tuo Tehiksen oireilu nyt on sitä oikeaa!! Onko Hamadalla havaittavissa mitään sen suuntaista?

Tuli tässä mieleen, että minkähän takia jotku tuiki tuntemattomat haluaa ns. terrorisoida näitä ketjuja? Siis laukoa kaikenlaista loukkaavaa ja ilkeää meille haaveilijoille? Ei kivaa :/

Joo, sais ne "ketjuterroristit" hankkii itelleen elämän!

Mut arvatkaas tytöt mitä mä napostelen? No rusinoita tietty! ;) Oli pakko eilen kaupassa käydessä ostaa. Ties vaikka olis jotain apua..heh. Mut niitä maustepippureita en ala imeskelemään!

Niin, ei mulla mitenkään ole voinu sitä ovista jo olla, kun sittenhä se olis ollut jo kp3. Aika lyhyt kierto olis ;D Jos ne lämmöt jatkossakin pysyy korkeella, niin johtuu ihan varmaan clomeista.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!! Ja pysykäähän nahoissanne niiden oiretutkiskelujen syövereissä!