baby bio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmh.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmh.

Vieras
Täällä yhdessä keskustelussa tuli tuo vauvaleffa esille, ja ajattelin aloittaa oman keskustelun siitä. Oletteko käyneet/huomenna menossa? Mitä mieltä olette siitä? Onko se vain yksi tapa viettää vapaa-aikaa vai kuuleeko siellä äidit muka leffastakin jotakin? Muuta?

Olen käynyt kahdesti, molempien lasteni vauav-aikana, esikoisen kanssa olin silloin kun hän oli 6kk ja toisella kertaa kuopus taas 3kk (mummi oli meillä vahtimassa sillä välin esikoista että pääsin leffaan). Ihan kiva hengähdystauko se on äidille, varsinkin pienen kanssa, koska vauvan päiväuniaika ajoittui juuri tuohon aikaan - sain nauttia suurimman osan leffasta itsekseni, vauva oli hereillä vain n.15-30 min leffan aikana.

Kävelevän/konttaavan vauvan kanssa en ehkä itse lähtisi, koska se on silloin lähes jatkuvaa vauvan kaitsemista, ei siinä leffaa paljoa ehdi seurata, mutta kukin tyylillään. Monille jo pelkkä leffaan pääseminen vauvan kanssa voi olla piristävä kokemus, vaikkei sitten leffaa kunnolla näkisikään. Pienelle kannattaa ottaa leluja ja viihdykettä mukaan ja äidillekin eväät ja juomaa. Melkoinen metelihän siellä on, vauvat itkevät, jokeltavat ja kiljahtelevat, mutta eipä siinä sitä edes huomaa, kun olen niin tottunut jo vauvojen ääniin muutenkin.

Mielestäni ihan kokemisen arvoinen juttu - sinne vain mukaan!!!:)

Kävin keväällä muistaakseni 2-3 kertaa alle 8 kk vauvan kanssa. Vaikka vauva ei nukkunutkaan, pystyin silti katsomaan elokuvasta ehkä n. 70 %. Mitään elämää suurempaa taide-elokuvaa en lähtisi baby bioon katsomaan, mutta jotkut romanttiset komediat tms piristävät päivää ihan kivasti. Vauvalle otin peiton alustaksi ja leluja, ja ruokaa, joten vauva viihtyi ihan kivasti. Yhdellä kerralla elokuva oli tsekinkielinen, mikä oli huono juttu, koska kun koko ajan ei voi katsoa valkokangasta, olisi kiva, jos kuitenkin voisi sen hetken kuunnella elokuvan puhetta - itse en ainakaan ymmärrä tsekkiä... joten tulin siihen tulokseen että suomen- tai enkunkieliset leffat toimivat parhaiten. Minusta lipun hinta oli halpa (siis verrattuna iltanäytösten riistohintoihin), mulle ei tule Kaksplus-lehti eli siihenkin olin tyytyväinen ja olihan se hauska kokemus nähdä leffateatteri täynnä vauvoja :)

Leffat ovat yleensä tekstitettyjä ja aika kevyitä, mutta on siellä draamojakin ollut, esim. mainio My Blueberry Nights. Ihan hyvin niitä pystyy katselemaan, mikäli oma vauva antaa armoa.

Tietenkin se on tapa äitien viettää vapaa-aikaa, niinhän leffat kaikille ovat ;).

Yhteistyössä