Cerazettet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärtsy akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärtsy akka

Vieras
Sain minipillerit(cerazette) vaikka olisin mieluiten ottanut jotain muuta mutta imetyksen, veritulppariskin ja aurallisen migreenin takia lääkäri sanoi ettei muuta vaihtoehto ole kun en kierukkaa halua.

Mutta vähän mietityttää näitten aloitus kun olen kuullut ja lukenut pelkkää pahaa niistä esim haluttomuutta, mielialamuutoksia, kuivuutta, aknea tai jatkuvaa vuotoa. Ei kovin paljoa kiinnostaisi mikään noista haittavaikutuksista.

Muutenkin olen jo valmiiks aika masentunut ja mieliala on ku vuoristorata pelottaa et mitä tapahtuu jos nuo lisää vitutusta vielä enemmän. sekin ihmetyttää mistä tää jo 2-3kk jatkunut ärtymys ja vitutus johtuu. raskaus on poissuljettu 3 negaa testattu. voi toki johtua imetyksestä kuukautisiakaan ei ole vielä tullut kertaakaan synnytyksen jälkeen ja synnytyksestä on jo kulunut 11kk.

uskaltaakohan edes aloittaa pillerit??

mulla oli pari vuotta käytössä cerazzettet eikä mitään ongelmia ilmennyt (sen sijaan esim. aiemmin olleet mercilonit oli ihan hirveet, ei sopinu mulle ollenkaan)

osaisko joku kertoo et mitä tarkoittaako ku reseptis lukee cerazette 2x 3X28 ja sitte tulee rec 2 osassa XX XX XX olen hakenut kerran tuon 3kk paketin eli onko mulla vielä jäljellä yks 3kk paketti vai pitääkö jo mennä uusimaan resepti???

Alkuperäinen kirjoittaja hello:
Mulle sopivat synnytyksen jälkeen kanssa muuten mutta yksi paha sivuvaikutus niillä oli, ja se sivuvaikutus on nyt 3 päivää vanha...

Mun sivuvaikutus on jo 2v :heart: toinen ei ollu yhtä ihana. jatkuva tiputtelu vuoto kunnes sitten olin raskaana.

mulle sopinu kans hyvin, menkat on melki kokonaan pois, joskus saattaa tulla päivän pienen pientä vuotoa, tosin pelkään kans tota raskautumisriskiä kun eiks näil minipillereil ole vaan 85 % varmmuus ettei tuu raskaaksi? kokeile ihmeessä, niin tiedät sopivatko

Itse pelkäsin myös tuota aknea tosi paljon ja tiputtelu vuotoja. Päätin silti kokeilla cerazettea kun lääkäri sitä suositteli kun yhdistelmät eivät sopineet. Yhdistelmien kansa en jaksanut ainaisia masennus kohtauksia ja haluttomuutta sun muita ärsyttäviä sivuvaikutuksia. Olen käyttänyt cerazettea nyt 3 kk ja neljäs liuska meneillään. Alku meni ihan hyvin, kuukautiset tulivat aina neljännen viikon puolivälissä ja kesi pari päivää todella niukkana ja tiputtelua ei juurikaan. Nyt sitten kolmannen liuskan jälkeen alkoi tulla finnejä ja hiukset rasvottuvat helposti eli aika samanlaista kun vertaa siihen aikaan kun en käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä. Toivon vaan ettei pahene akneksi. Aknea ei ole koskaan ollut onneksi. Joo ja nyt on tiputtelua ollut satunnaisesti pari viikkoa mikä on hieman ärsyttävää, mutta ei haittaa paljon kun on todella niukkaa. Mieli on kyllä ollut hieman maassa, mutta ei niin pahasti kun yhdistelmien kanssa. Ehkä nappailen noita nyt sen puoli vuotta mitä lääkäri suositteli ja katsoo sitten miltä tuntuu. Olen ollut kohtalaisen tyytyväinen kun vertaa yhdistelmiin.
Onhan pillereissä aina se parin prosentin mahdollisuus tulla raskaaksi mihin kannattaa varautua. Pitää muistaa ottaa napin ajallaan niin on pienempi mahdollisuus tulla raskaaksi. Itsellä raskaus ei ole mikään katastrofi, mutta olishan se kiva hankkia lapsia sitten kun siltä tuntuu ja ehkä sen aika on joskus parin vuoden päästä. :) Ärstsyn akan ei auta kun kokeilla cerazettea tai käytää kaikkien rakastamia kondomeita.

Mä jouduin viime kesänä vaihtamaan Femoden-pillerit Cerazetteen migreenin vuoksi. Mua pelotti eniten akne ja finnit (koko ikäni, 38 vuotta, oon taistellut finnejä vastaan ja finnit on nyt aisoissa...) Mun iholle tuli ekoina käyttökuukausina paljon finnejä, varsinkin leukaperiin ja kaulalle. Nyt on jo parempi vaihe menossa, varmaankin kroppa tottuu tähän uuteen hormoonimyllerrykseen. Kuukautisia ei oo näkynyt eikä kuulunut, enkä kyllä kaipaakkaan vuotoja :)
Toivottavasti näitten ehkäisyteho toimii. Ei oo ollenkaan aikomuskaan hankkiutua enää raskaaksi!!