Chisu - Sabotage mistä mielestäsi kertoo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Jälleen suloinen sabotage
mä putosin sun ansaas
mä tiesin että enkelit
on kieroja kuin rinkelit
kun pilvellesi pyrähdin

oon ystävä mustelmien
tarpeeksi niistä saa mä en
siks vaik sun kanssa leikkimään
ei jäisi hai tai härkäkään
täs oon taas ilman kypärää

ja kohta nuolen haavoja
syviä ja suolaisia
kun mikään ei tunnu miltään
kipu korvaa ystävää

on mua viety huoneisiin
ja murtauduttu mun tunteisiin
nähdäkseen siel ei mitään oo
vaik käyttäis kirkkainta valoo
siel kaikuu kun huutaa "haloo"

mä tarvitsen mun haavoja
syviä ja suolaisia
kipu korvaa ystävää
joka ei jätä milloinkaan
nöyränä vartoo vuoroaan
kipu korvaa ystävää

hoen mun nimeä
mykkiin puhelinvastaajiin
et saisin sut viel kerran kii
muuttaisit mut taas eläväks
kuulevaks sekä näkeväks
hoen sun vastaajaas

mä tarvitsen mun haavoja
syviä ja suolaisia
kipu korvaa ystävää
joka ei jätä milloinkaan
nöyränä vartoo vuoroaan
kipu korvaa ystävää

Mä ajattelen et se kertoo jostakin suhteesta. Mies leikkii tän kertojan tunteilla ja väkivaltaakin saattaa esiintyä jossakin määrin, silti tää kertoja haluaa uudelleen ja uudelleen tän miehen luokse, vaikka hän tietää miten siinä käy.. Tai jotenkin tuolla tavalla.

tommosesta liimautujasta, joka on saanut suhteessa turpaansa, mutta silti roikkuu - luulee sitä tarvitsevansa. Läheisriippuvaisen, itseään viiltelevän naisen vuodatustahan tää
mä.

[QUOTE="mimmu";24824096]tommosesta liimautujasta, joka on saanut suhteessa turpaansa, mutta silti roikkuu - luulee sitä tarvitsevansa. Läheisriippuvaisen, itseään viiltelevän naisen vuodatustahan tää
mä.[/QUOTE]

Näin minäkin ajattelen.

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;24824095:
Mä ajattelen et se kertoo jostakin suhteesta. Mies leikkii tän kertojan tunteilla ja väkivaltaakin saattaa esiintyä jossakin määrin, silti tää kertoja haluaa uudelleen ja uudelleen tän miehen luokse, vaikka hän tietää miten siinä käy.. Tai jotenkin tuolla tavalla.

Voi olla näinkin, mutt aiavan yhtä hyvin ilman mitään väkivaltaa, ei edes henkistä, kuitenkin ehkä hyvin henkistä ja tunteisiin kaynyttä, joskus ollutta, silloinkin saavuttamatonta, täyttymätöntä, josta jäljellä on kuitenkin kaipaus, ikäväkin, siinä mielessä juurkin tuolla tavoin halu uudelleen, ja uudelleen, mutta kaikki esim. vain henkiselläkin tasolla.

Tarinassa on vain sopivasti moneksi, moniksi tulkinnoiksi. Niin on ollut tarkoituskin, jotta moni löytäisi siitä itsensä tai jonkin tunteen. Dramatiikkaakin.

[QUOTE="mimmu";24824096]tommosesta liimautujasta, joka on saanut suhteessa turpaansa, mutta silti roikkuu - luulee sitä tarvitsevansa. Läheisriippuvaisen, itseään viiltelevän naisen vuodatustahan tää
mä.[/QUOTE]

Niinpä, oikein ranteet auki-meiningin vollotus, mutta ihana ääni tolla Chisulla.

Ihminen (itsetuhoinen, läheisriippuvainen), joka hakeutuu kerta toisensa jälkeen huonoon rakkaussuhteeseen (mahd. narsistin kanssa). Haluaa tuntea edes jotain, suhde on intohimoinen mutta tuhoisa ja kuluttava. Jotenkin näin mä sen tulkitsin.

Alkuperäinen kirjoittaja äö;24824159:
Voi olla näinkin, mutt aiavan yhtä hyvin ilman mitään väkivaltaa, ei edes henkistä, kuitenkin ehkä hyvin henkistä ja tunteisiin kaynyttä, joskus ollutta, silloinkin saavuttamatonta, täyttymätöntä, josta jäljellä on kuitenkin kaipaus, ikäväkin, siinä mielessä juurkin tuolla tavoin halu uudelleen, ja uudelleen, mutta kaikki esim. vain henkiselläkin tasolla.

Tarinassa on vain sopivasti moneksi, moniksi tulkinnoiksi. Niin on ollut tarkoituskin, jotta moni löytäisi siitä itsensä tai jonkin tunteen. Dramatiikkaakin.

Mustakin sen voi tulkita niinkin, että kaipaa jo menetettyä suhdetta. Vaikka tietää, ettei se toimi/toiminut tai tehnyt hänelle hyvää. Ei osaa päästää irti ikävästä ja surusta. On ehkä jäänyt sekä henkisesti että konkreettisestikin roikkumaan tähän ihmiseen (tuosta tuli mieleen, kun huutaa puhelinvastaajaan eikä saa yhteyttä ). Mut joo, voi tulkita monella tavalla. :D

Tuo enkelit on kieroja kuin rinkelit on ihan hirveä kohta. Ja tuo valoo haloo kohta on kanssa ihan huono.
Kertoo jostain läheisriippuvaisesta, joka ei voi päästää irti.

Joo samoin. Voiko sitä muuten edes tulkita? Tai tietysti voi, mut mun mielestä toi on ihan itsestäänselvyys että kertoo läheisriippuvaisen suhteesta johonkin ihmiseen, joka satuttaa aina uudelleen.

Yksi kauneimpia rakkauslauluja joita on nähty ja kuultu. Sävel, sanat ja esitys,
kaikki. Ei kohdistu niinkään henkilöön, vaan asioihin joita henkilö edustaa.
Täydellinen.

Miettikää ton biisin nimeä. Ainoa englanninkielinen nimi Chisun tuotannosta, ja ehkä syystäki, sillä toi SABOTAGE voi kääntää monella eri tavalla. Yks on mm. "vahingoittaa" tai "vahingonteko", eli joku on tota laulun hahmoa vahingoittanut ja se kärsii siitä.