Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas sulla Naksuli ollu kurja yö :(

Emeliina on kyllä nyt varmasti jo laitoksella kun ei kuulu mitään...Rizzunkin tilanne kuulostaa siltä että ei enää montaa päivää mene.

Jaksuja kaikille!

Susa rv 39+0!!

Paljon onnea Mammaksille! Olipa nopeaa toimintaa...

Täällä ei uutta auringon alla, odotellaan kärsivällisesti. Olen keskittynyt huilimaan kun on siltä tuntunut että se on tarpeeseen, en oikein usko noihin s:iin tai muihin aherruksiin synnytyksen käynnistäjänä - uskon, että se vauva sieltä pihalle lähtee tulemaan kun on sen aika. Joten ei auta kuin odotella.

Tsemppiä kaikille, toivottavasti saadaan pian lisää vauvauutisia! :)

ONNEA MAMMAKSI!!!

Ajattelin eilen siellä häissä, että sinä olet varmasti saanut pojan jo syliin, kun et ollut aamulla kirjoitellut =)

Aika jännää olla kotona noin pian synnytyksestä.. Minäkin ajattelin olla sairaalassa 1-2päivää. Inhottaa jos taaskaan ei maito nouse heti ja vauva ei syö pullosta. Viimeksi minulla nousi maito 4pv synnytyksestä.

Elokuu08: Kiva, että sait nyt kokea myös alatiesynnytyksen!

Meillä meni häät hyvin ja maha herätti ansaittua ihmetystä. Kaikki olivat aivan varmoja, että odotan ainakin kahta, ellen jopa kolmea.. Oma äitinikin oli katsonut kauempaa, että "onpas tuossa lihava pikkutyttö, ai, se onkin meidän likka" =) Olen siis pikkuisen turvonnut ja iso tuosta keskivartalosta. Mahani on kuulemma sen verran alhaalla, että näytän ihan justiin synnyttävältä.. Noh, katsotaan.

Jaksoin tosi hyvin ja olimmekin kotona vasta 01.30. Paimensin vielä serkun alle 2v. lasta kun hänellä oli pariviikkoinen vauvakin mukana. Kotiin tullessa supisti kerran tosi kipeästi niin, että meni jalat alta. Se sattui niin reisiin. Se oli kuitenkin siinä! Yöllä heräsin 05, enkä saanut unta. Kävin lukemassa lehden ja sitten 07.30 nukahdin uudelleen.. Ihme yö. Olin ihan pirteä ja nyt väsyttää.

Esikoinen on isovanhempien kanssa vielä mokillä ja tulee kuulemma vasta illalla.. Lähdemme nyt kaupoille ja käyn siivoamassa taas kirpparipöydän!

Miisa 38+4 (39+2)

Meilla otetaan vauvasta verinayte kun han on 48h tai yli joten siihen asti olen ainakin, kun en laiskuuttani jaksa lahtea samantien takaisinkaan. Taalla sairaalassa olosta ei edes tarvitse maksaa mitaan, joten mielummin olen ilmaisessa ylla pidossa kun kotona on kummiskin miljoona asiaa tehtavana ja kaksi pienta hoidettavana. Vaikka mies onkin apuna mut lepaan vahan sairaalassa kun kerta voin. Tietty jos sektiolla syntyy niin sit taalla pitaa olla muistaakseni 4-5 paivaa...

Eilen naapurin kolme vuotias tuumasi et annapas se jalkapallo sielta paidan alta hanelle =)

Minulla on tassa vessan siivous projekti taas kaynnissa et jos se vahan auttais noista Ssista ja sit soin siinakinhan on Sssa =)

second editon 39+5

Emeliina on muuten varmasti synnyttämässä =) Kuulumisia odotellaan!

Tuntuu, että mulla alkaa kaikki oireet olla poissa. Kävely on vaikeaa ja maha valtava, muuten en uskoisi synnytyksen olevan lähellä. Mahan kovettumisia, eli harjoitussupisuksiakaan ei tule enää paljoa edes kävellessä.

Jos tämä alkaa olla sitä tyyntä myrskyn edellä, kuten Mammaksillakin =) Montakos päivää se tyyni kestikään ?

Miisa 38+4 (39+2) Menkkojen mukaan tänään on tasan 42+0 !

Hellou,

eipä täälläkään kummempaa. Valvoin myös viime yönä, en suppareiden takia. En ehtinyt nukkua kuin kuusi tuntia ja olen aivan romuna. Esikoinen sitten päätti vielä nukkua alle 1h päikkärit, joten ehdin silloinkin vain torkahtaa.
Suppareita tulee ja menee, välillä säännöllisesti 10 min välein. Välillä parin tunnin tauko ja sitten katkuu. Eivät edelleenkään mitään superkipeitä, kävellä ei voi, mutta muuten ihan siedettäviä ovat. Musta tuntuu, että multa on mennyt kokonaan tunto mahasta ja alpäästä kun ne on olleet kipeenä jo monta kuukautta.

Miten se muuten oli, pitääkö tokan kanssa lähteä jo kun supparit on ollut säännöllisiä 2-3h, 10min välein??? Näin olin jostain lukevinani. Esikon kanssa olin kotona kun suppaili jo 3-4min välein ja aikaakin oli kulunut n.6h. Kai sen sitten tietää. Nyt vaan vähän eri tilanne kun pojalle pitää saada hoitaja, jos ei synny päivällä.

Vauva on ollut todella hissukseen viime päivät, vähän huolestuttaa onko kaikki kunnossa. Neuvola on ylihuomenna, eli sinne kai odottelen...

Super väsynyt zuviliini 36+5

Zuviliini mulla tippui 15min 10min noin puoleksi tunniksi ja ajomatkalla 5min. siitä kun vielä nukuin supistusten välissä meni 5tuntia pojan syntymään, siinä ajettiin 45min sairaalalle... Että kyllä tuntikin toisen kanssa riittää!!

-Mammaksi-

PS kirjoittelen lisää taas kun ehdin

Heippa,
synnytin hätäsektiolla asukin viistotilan takia 28.7 pienen tytön (mitat 2740g ja 44cm). 28.7 klo 00.20 meni lapsivesi ja 02.14 oli prinsessa jo syntynyt. Kotiuduimme perjantaina ja äiti edelleen toipilas sillä suoliluupohja sai rytäkässä vaurion.

En nyt ehdi lukemaan aikaisempia kirjoituksia mutta onnittelut niille joille on mahdollisesti perheenlisäystä tässä viikon aikana tullut!

t,Katri

Katrille vauvaonnittelut! Täällähän rupee nyt olee päivittäin vauvauutisia :).

Mä kysyin perjantaina neuvolassa just tuota, et miten nopeesti pitää uudelleensynnyttäjän lähtee sairaalaan. Kätilö-terkkari oli sitä mieltä, et suppareiden pitäis kestää joku 45s/suppari ja niitä voi odotella n. pari tuntia ennen kuin on kiire laitokselle. Meillä tosin on vain vajaa 10km sairaalaan, varmaan eri juttu pitkämatkalaisilla. Ja tottakai oman voinnin mukaan, jos pärjää kotona pidempään, ni aina itelle helpompi.

Tänään käytiin pojan kanssa retkellä. 3-vuotiaan työntäminen rattaissa ylämäkeen teki ihan kunnon suppareita, muuten ne kyllä loistavat edelleen poissaolollaan. Valkovuoto on muuttunut vähän kellertäväksi, mut eipä täällä juuri muuta.
Ja nälkä on koko ajan - taas!

Garnet 37+1 (jee, vauva on jo täysiaikainen!)

Onnea Katrille!!!

Meilla kavi just vieraita ja ne totes etten nayta yhtaan silta et pian synnyttaisin et yli aikaiseks varmaan menee ja paljon...

No tiistaina olis ensimmainen yliaikais kontrolli ja ne katsoo siella kohdunkaulan tilannetta, joten sitten saa jonkunlaisen kuvan tasta tilanteesta...

Pitas menna kaymaan naapurin pojan yks vuotisilla...

Second edition 39+5

Katrille onnittelut pikkuisesta tytön tylleröstä! Onneksi kaikki päätyi hyvin, vaikka masun asukki olikin erikoisessa tarjonnassa.

Tänne ei kuulu sen kummempaa kuin eilenkään, kävellessä ihme nipistyksiä alapäässä ja muutama kipeämpi supistus, mutta tänään niitä ei ole tullut edes säännöllisesti. Pah. Ajattelin näin, että huomenillalla voisi alkaa vauva tulla, että sitten tiistaina 5.8. saisin vauvan maailmaan. Se on siis isäni syntymäpäivä. Esikoinen on syntynyt appiukon syntymäpäivänä.

Nyt pitää mennä keittämään iltapuurot! Mukavaa yötä kaikille niille, jotka nukkumaan pystyvät (itsehän nukuin taas viime yönä heräämättä kertaakaan, en edes vessassa joutunut käymään!).

T. Rizzu 40+2

PS Huomenna taas neuvola, tulen kertomaan sit uutiset!

Huh, keittiön laatikoitan jynssätty oikein urakalla! vielä jäi pari kaappia huomiselle..ei vaan enää jaksa. Viime yö meni tosiaan muutaman tunnin unilla ja päivällä en saanut nukuttua.

Ei supista ei sitten yhtään.. aika jännä juttu, mihin ne nyt yhtäkkiä ovat kadonneet!

Huomenna on mullakin neuvola ja sitten keskiviikkona se viimeinen ultra. Siellä on tarkoitus katsoa napavirtauksia ja istukan kuntoa. Varmaan lääkäri tekee myös sen painoarvion ja luulen, että menee käynnistykseen jos on jo tosi iso. En kyllä mene käynnistykseen ennen perjantaita, sillä mies joutuu viikolla töihin!

Miisa

Rizzu; mun miehellä on synttärit 5.8 ja just sanoi että haluaa lahjaksi vauvan ;)

Onnea Katrille!

Täällä taas supistaa mut nyt en enää jaksa uskoa että mitään tapahtuu. Varmaan supistaa vielä monta viikkoa ja joka päivä.
Alan olla tois kypsä koko touhuun.

Jos yrittäis vaikka nukkua.

Naksuli

onnea Katrille! Hyvä että kaikki päättyi sit onnellisesti ja pikaista kuntoutumista sinulle!

Nyt tuntuu et ne limat jokin aika sitten oli jotain muuta kuin limatulppa koska koko illan on nyt valunnut verensekaista limaa. Katotaan tulisko ensi yönä vedet. Aika huono ajoitus olisi koska oon ite puolikuollut kun esikoinen herätti 0430 ja lapsenvahdiksi lupautuneella äidilläni huomenna kirurgin vastaanottoaika. Niin ja sähkö- sekä putkimies tulossa huomenna. Katotaan!

Naksuli: Sama homma, alan olla aika kypsä.. Jaksamista sulle kovasti!!'

Kattu: Olis kyllä huono ajoitus, mutta sehän on todennäköistä, että silloin tapahtuu.

Meillä on oikeastaan koko ensi viikon huono ajoitus. Lapselle ei ole hoitajaa, koska molempien isovanhemmat ovat joka päivä töissä. Kukaan meidän kavereista ei ole ikinä hoitanut poikaa, joten en tiedä mihin me se lykätään.. Taitaa tulla mulle sitten lähtö ilman miestä, jos ensi viikolla alkaa..

Mannerheimin lastensuojeluliiton lastenhoitajat?

Eli Miisalle; suosittelen käyttämään noita tosi halpoja ja hyviä palveluja. Tuntipalkka on halvin mahdollinen ja lähettävät aina varmasti kokeneen ja osaavan hoitajan.

Iik, tsemppiä Katulle näin ilma/ajatusteitse!!!! =)

Ja onnea paljon Katrille ja pikaista paranemista. Tulehan kertomaan synnytyksestäsi ja voinnistasi kun jaksat.

Täällä kanssa supistelee ja masu koko ajan kipeä (kipeämpi kuin noin yleensä). Eipä muuta. Mua vähän jännittää, kun mies on lähdössä sinne reissuun ensi torstaina ja on siellä viisi päivää. Eli jos siihen mennessä ei ole syntynyt, niin pääsen synnyttämään ilman miestä. Paras kaveri on onneksi valmiudessa jos noin käy. Mies on kyllä alkanut hieman empiä tuota matkaa... mutta katsotaan "uskaltaako" lähteä. Jäisi aika paljosta paitsi jos ei näkisi lastaan kuin vatsa 5pv ikäisenä.

Miisa: Hankalia tosiaan nää esikoisen hoitojärjestelyt. Meillä anoppi mökillä (Mikkelissä) ja mun vanhemmat ja paras kaveri töissä. Luulempa että jokau sitten vaan lintsaa töistä, jos sellainen tilanne sattuu. Eihän tuota voi mitenkään sairaaalaan mukaankaan ottaa. Onko jollaine kokemuksia noista Mll:n hoitajista? Kuinka nopeasti pääsevät tulemaan?

Nytpä pojalle puuroa.

zuviliini (pirteämpi kuin eilen) 36+6

Oi! Kattukin lähti pojanhakureissulle =)

Onneksi meille ei tullut lähtö viime yönä.. Mies veikkaa lähtöpäiväksi perjantaita ja se sopisi mullekin. Oikeastaan vielä paremmin lauantai tai sunnuntai!

Nyt neuvolaan!

Miisa 38+5 (39+3)

Voi ku jännää että Kattu on just synnyttämässä ellei oo tullu jo. Tsemppiä sinne!

Zuviliili; mulla on kans maha tosi kipeä koko ajan kaikkien "turhien" supistelujen takia. Mä sain miehen peruuttamaan ulkomaan matkansa. Se olis lähteny eilen viikoksi... Olis ollu sellainen puoliks työmatka. Sanoin että katuu kyllä reissua jos vauva sillä aikaa syntyy.

Meillä on onneks anoppi lomalla ja asuu noin 1km päässä joten se on siellä valmiina esikoista varten sit kun lähtö tulee.

Taas supisteli yöllä ja näin unta synnytyksestä mut muuten nukuin ihan hyvin. On selkä ihan jumissa kun supistukset on tuntunut siellä asti...

No josko tällä viikolla sit pääsis tositoimiin. ;)

Naksuli 37+1

Eilen oli kyllä niin tuskainen päivä, että ajattelin että jotakin on tapahduttava mutta ei. Maha on kokoajan kipeä ja pinkeän tuntoinen, tuntuu että se ei yksinkertaisesti kestä enää. Koko päivän juili alaselkää ja vihloi tuonne alas ja muutenkin tosi tukala olo. Jotakin outoa limaa myös valui. Limatulpan luulin bongaavani viime la, mutta ei ilmeisesti ollut sitä kun täällä edelleen ollaan. Argh. Ei siinä mitään jos olo olisi hyvä, mikäs tässä olisi odotellessa. Mutta ei tällaisia oloja enää kauan jaksa. Vali vali... Odottavan aika on tosiaan pitkä! Onneksi sain kuitenkin nukuttua hyvin, heräsin vain kaksi kertaa vessaan kun yleensä rampattava se neljä kertaa.

Onnea Katrille ja pikaista toipumista! Ja tsemppiä Katulle!

Muillekin tsemppiä & parempia oloja & toivottavasti päästään kaikki pian hakemaan omat nyytit kotia! :)

Katrille halaukset ja onnittelut! Nythän tämä alkaa ihan todenteolla konkretisoitumaan omassakin mielessä, kun sinun vauvasi laskettu aika oli vasta myöhemmin kuin omani. Siis että oikeasti mullakin synnytys voi alkaa koska tahansa! :cO Paljon onnea vielä kerran ja pikaista toipumista :).

Mulla on edelleen hyvä olo. Eilen kävin iltapäivällä keräämässä mustikoita pakkaseen, tosin en jaksanut olla kuin 1,5 h, kun alkoi jo selkää alkaa juilimaan. On muuten terapeuttista touhua tuo metsässä vaeltelu, ainakin, jos sattuu tykkäämään, heh. Illalla kävin vielä kävelyllä ja sillä reissulla sainkin jo pysähdellä vähän väliä, kun alapäähän vihloi kummasti. Pitää vaan yrittää liikkua paljon ihan niiden verensokeriarvojenkin takia (alentaa sokereita siis) ja tietysti, että kunto säilyisi parempana synnytystä varten.
Tuo synnytys (alatie) on muuten edelleen melkoisena möykkynä mielessä, vaikkakin ehkä vähän helpottanut, kun on yrittänyt asiaa puida. Olisi ollut ehkä viisasta puhua asiasta vähän enemmän terveydenhoitajan kanssa, niin olisin voinut käydä vaikka pelkopolilla juttelemassa... Jotenkin vaan ajattelin/pelkäsin, ettei kukaan ota tätä juttua tosissaan tai että sitä jotenkin vähätellään, niin kuin pelkoja yleensäkin. Sopii vaan toivoa, ettei mulle satu sellainen synnytys, jossa menee ihan kaikki vikaan...

Huomenna aamulla sairaalalle synnytystapa-arvioon ja ultraan. Jokohan pitäisi varmuuden vuoksi ottaa reppu mukaan, jos lääkäri käskeekin samantien käynnitykseen tämän sokerivauvan kanssa ;).

Katrinna 37+6

Yhteistyössä