Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenet!

Ei supistellut täälläkään yöllä! Yksi ainoa kipeä supistus tuli, johon heräsin.. Onhan niitä kovettumisia tietty voinut tulla, johon en ole herännyt.

Zuviliini: Eikö sinulle ole puhuttu mitään, että vauvaa seurattaisiin tällä kertaa tarkemmin kun edelliskerrallakin on ollut tuollaisia ongelmia? Luulisi, että pistävät sinut ultraan, jos sf mitta ja paino edelleen samoissa lukemissa. Kannattaa vaikka pyytää!

Jokohan Mammaksin myrsky on alkanut ? =)

Miisa 38+2 (39+0)

Ei ole myrsky alkanut... Tyyntä on tylsyyteen saakka.

Ja aamun eka uutinen, kun mies sai puhelimen käteensä: Jari-Matti metsässä, että se siitäkin jännityksestä...

Nyt lähdetään miehen kanssa repimään julmettu pressu puukuorman päälle metsään, jos se saisi edes jotain supisteluja aikaiseksi. Tavallaan tää tosi rauhallinen olotila on vähän pelottavaakin, jos tää tosiaan enteilis sitä myrskyä...

-Mammaksi la tänään-

Ei asiasta ole ollut mitään puhetta, eikä huolta ole ollut, kun mitta on koko ajan kasvanut. Täytyy vaan odotella tiistaihin mitä neuvolatäti sanoo. Se on kyllä niin tarkka ihminen, että lähettää kyllä ultraan jos on sitä mieltä, että se on tarpeen.
Vauvan liikkeet ja syke on hyvät, eli ei kai aihetta huoleen siinä mielessä ole.

Niin, olisikohan mammaksi päässyt jo matkaan, kun ei ole vielä tänään kirjoitellut. =)

zuviliini

Mammaksi: niin se sitten kävi Jari-Matille ikävästi :( Harmittaa vietävästi..paljon oli pelissä...

Mulla oli aika mielenkiintoinen yö; kommentoikaa te kokeneemmat....
heräsin kahden jälkeen vessahätään, selkää (ylä ja ala) ja mahaa särki, "poltti", kovetti...en pystynyt enää sitten nukkumaan missään asennossa vaan oli pakko köpötellä huoneesta toiseen. yritin venytellä ym konstia keksiä. vähän tuntui ummetukseltakin, mutta en sitten tiedä..ei kai se ihmisellä selkään vaikuta??
ei helpottanut mikään. Vauvelikin heräsi ja alkoi liikuskella. Kai se vaistosi äidin olon?? Valvoin parisen tuntia ja sitten otin särkylääkkeen...sen turvin olin nukahtanut jossain vaiheessa alkuaamua..
Aamulla olo oli suht ok. väsytti tietenkin, mut ei särkyjä. vessahätä tuntuu olevan "koko ajan". välillä tykyttävä tunne alapäässä.
varsinaisia supistuksia ei ole ollut, mikäli minä ne osaan tunnistaa..yöllinen tunne oli sellainen kestokovetus vatsassa...

kertoilkaa minkä edellä tässä mennään...??

Ma sit liityn teidan huonosti nukkuneiden joukkoon. Ei supistellut ei mut herasin tunteeseen et nyt tulee oksennus, ja sit loppu yon odottelinkin et millois juoksen vessaan. Nukuin tosi lyhyvia patkia ja yhdessa valissa en ollut varma olinko edes kerennyt nukahtaa kun herasin uudestaa... Kummallakin kyljella oli yhta karmivaa olla... Tein sit viela kaiken lisaks niin typerasti et menin ottamaan esikoisen pinniksesta et mennaan toiseen huoneeseen nukkumaan, se yleensa nukkuu paremmin ja pidempaan jos saa nukkua vieressa, mut tietty nyt matka oli liian pitka ja se kerkes herata sen verran ettei sita sen jalkeen enaa nukuttanutkaan. Nyt vaan odotan paivaunien aikaa kun kuuta nousevaa....

Meista elokuisista sit elokuu oli ainut joka sai vauvansa jo heinakuussa, jos viela tulee ensi kerta niin harkitsen paremmin nimimerkin ottamista ;)

Second edition 39+3

Huomenta kaikille tai päiväähän tämä jo on :)

Mä nousin taas viime yönä 4 kertaa vessaan ja muutenki heräilin koko ajan asentoa vaihtamaan. Mutta otin kyllä aamusta takaisin ja unta riitti taas puol kymmeneen.

Vois kyllä mullekin jo jonkun kipeen supparin tehdä niin tietäis miltä ne tuntuu ja alkais synnytyskin tuntua todellisemmalta...

Sain kaverilta synnytyskertomuksen ja siitä tuli ihan positiivinen mieli kun hänellä oli mennyt ihan kivasti koko homma.

Susa 38+5

Julia ihan nopeasti minä veikkaisin et vauva teki itselleen lähtökuoppia ja painoi itseään kunnolla alaspäin. Siinä on kaikki selkähermot niin likellä, että voi särkeä hyvinkin. Ja reisissä ja pakaroissa jne voipi kans tuntua hellältä, jopa huomenna voi tuntua siltä, et olisit kunnon liikuntasuorituksen vetänyt (monestihan käy niin, että jos tänään illalla vaikka pelaat sulkapalloa niin huomenna ei viel tunnut, mutta sitä seuraava päivä tuskaa lihaksissa)

Minä olin zuviliini nukkumassa!! Ihan totta, nukahdin illalla joskus yhdentoista aikoihin ja heräsin aamulla kymmeneltä. Toki vessassa kävin kahdesti, mutta sellaiset unet vetäisin. Et siinä sitä myrskyä...

Pressun kiskonta reissun tulos puhdas nolla supistusta... Hiki pukkasi kyllä hyvin pintaan, meillä on niin järkyttävän painostava ilma ettei tosikaan!

-Mammaksi-

PS: viemäriputket ovat vihdoin paikoillaan. Mies lupasi talvella, että kyllä se vessa on valmis ennen kuin poika syntyy. Isänsä poika sitten vissiin, kun pitää huolen, et isi pitää lupauksensa! Nyt siis voisi syntyä... Veljensä syntyi lumimyräkällä, eikös täksi illaksi luvattu kunnon ukkosta??

Kiitos Mammaksi kommentista..ei siis vielä kiirettä synnärille? ;)
Vähän huumoria peliin...

Mä nimittäin olen jotenki ajatellut,etten synnytä vielä pariin viikkoon...jostain syystä tuo viime yön kokemus sai pakkaamaan sairaalakassin, varalta kaiken... :)

Julia: Tosiaan, kuulosti joltain vauvan laskeutumisen liittyvältä tuo sinun kipuilusi.. Tai mistä minä tiedän, kun en ammattilainen ole, mutta hyvinkin todennäköisesti siellä alkaa jotain tapahtumaan =)

Täälläkin on kovin painostava ja hiostava ilma.. taitaa sitä ukkosta enteillä!

Miisa 38+2 (39+0)

Mä nukuin taas ihmeen hyvin. Aamulla kyllä supisteli ja on vähän kummallinen olo. Vessassa saa ravata koko ajan.
Mies tuleekin jo tänään kotiin, tais säikähtää sitä limatulpan irtoamista...

Voi kun sitä vois jollain konstilla tietää koska synnyttää. Inhottavaa tää odotus!!!

Naksuli

Naksuli sovitaanko niin, et hyvin nukutut yöt tarkoittaa pian alkavaa synnytystä?? ;-)

Viisi ihan hyvää supistusta kymmenen minuutin välein, ja sit totaalinen stoppi... Mut kyl tää jätkä viel jotenkin ulos häädetään, viimeistään 14.8...

-Mammaksi-

Kävin kaupoilla pyörimässä ja ostin itselleni niitä rapuja. Tänään sitten kynttiläillallinen rapujen kera yhdelle. (tai siis onhan meitä tässä kaksi) =)

Pesukone toimii sittenkin. Illalla tajuttiin kokeilla vielä pistokkeen toimivuus ja siinähän se vika olikin. Kun vanha kone pimahti, oli tietysti sulake mennyt. Nyt siis toimii ja ihanan hiljainen on.

Mulla suppareita taas säännöllisen epäsäännöllisesti, ei edelleenkään kovin kipeitä. Katsotaan jos taas iltaa koti hieman yltyisivät. En toivo synnärille lähtöä kun mies on siellä mökillä, mutta on mukava ajatella että tässä tehdään "pohjatöitä" synnytystä varten. Menisi sitten itse synnytys nopeammin.

Mammaksi: Me kaikki luotetaan nyt suhun, että kohta alkaa tapahtua, heh.

zuviliini

Minäkin täällä vaan roikun.. Poika on päiväunilla eikä voi kolistella mitään täällä sisätiloissa. Joudun siis istumaan koneella =) Jostain syystä ei väsytä, että itse ottaisin nokoset.

Juu, Mammaksi ja Naksuli ovat seuraavat, joiden lähtöä tässä nyt jännätään! Että siihen malliiin tytöt =)

Mies kuittailee koko ajan, että ei tässä mitään lähtöä tule, voisin olla ihan hyvin ralleissa! joopajoo.. ei se lähtö varmaan tulekaan kun tuo kotona on, mutta auta armias jos olisi lähtenyt!

Meillä on huomenna serkun häät, katsotaan mitä ne saavat aikaiseksi tässä kropassa. Mies sanoi, että käy lainaamassa minulle terveyskeskuksesta rullatuolin päiväksi, niin ei tarvitse seistä koko päivää ja valittaa supisteluista..heh, justiin niin. Minähän suorastaan toivon niitä supistuksia! Juurikin siksi, että synnytys olisi sitten sen paikan tullen edes pikkuisen lyhyempi.

Miisa

Ette usko miten monta "laatusanaa" sitä naisimmeinen voi osata!! Nyt niitä alkoi jo ihan kivasti irrota kielenkannattimista. Kahden ja puolen minuutin supistus oli viedä jalat alta, mutta katsotaan nyt jatkuuko ne... Laskettuna päivänähän vauvat ei yleensä synny, mutta jonkunhan se tilastopoikkeuskin pitää tehdä.

-Mammaksi-

PS: mies katsoi äsken minuun ja totesi, että juu tietty tänään, kun sopi yhden rengashomman ja minun autoni "myyntiesittelyn" täksi illaksi, on tosin kertonut molemmille, et saattaa joutua lähteen. Nauroi minulle, kun kuljen kisakello kädessä, mutta kun tämä on ainut kelloni mistä seurata supistuksia. Ja eikös jyskälä viikonlopuna saa kisakelloa pitääkin..

Mammaksi: muistan kuulleeni niin, että vain n. 5 % lapsista syntyy laskettuna päivänä. Aika vähän siis... Se vaan tuntuu mun mielestä niin siltä parasta ennen -päivältä, että siihen mennessä pitää syntyä :D. Täytyy yrittää pitää mielessä kätilön sanat, että kaikki viikkojen 37 ja 42 välillä syntyneet syntyy laskettuna ;).

Kävin muuten heittämässä ihan hyvän kävelylenkin tuossa aamupäivällä. Ahneuksissani kävelin ihan liian kauas ja nopeasti ja poistuleminen olikin sitten melkoista löntystelyä. Ja arvata saattoi, että supparit (maha pinkeänä) aiheutti sen pissahädän siellä puolessa matkassa... Kupla otsassa pääsin kotiin :D.

Nyt meinasin hoidella ikkunanpesu-urakan loppuun, enää on onneksi pieniä ikkunoita pesemättä. Illaksi lupauduin vielä ystävien kanssa leffaan katsomaan parin tunnin rainan, saa nähdä, mikä hauskuus siitä syntyy. Pari viikkoa sitten 1,5 h leffa meni ainakin ihan mukavasti.

Katrinna 37+3

Puuh sanon minä, tuskan hiki koko ajan. Sit viel kun äsken menin tyhjentää autoani niin huomasin, että joulusta hanskalokeroon jäänyt kynttilä oli sulanut sinne ja puoli sulaa steariinia oli kaikkialla, hirveän kivaa siivota...

Esikoinen syntyi muuten ennen laskettua, just äitini 50v päivänä. Tää vois siis pikku hiljaa alkaa syntyy, ei kait toinen hirveästi pitemmälle voi mennä kuin eka?? Ja mun kummitytön synttärit olis huomenna!! Kummitäti taitaa jättää väliin...

-Mammaksi-

Ruokaa pitäs lähtee tekemään, mutta ei nälätä... :( No, jospa yrittäsin kuitenki syödä..

Mua huolettaa tässä tilassani se, et mies lähtee ens viikon lopulla työmatkalle ulkomaille. En haluais joutuu ensimmäistä kertaa elämässäni synnyttämään yksin..läheiset ihmiset on aikas kaukana, jotta voisivat auttaa tässä tilanteessa, jos käy niin et vaaveli haluaa maailmaan juuri silloin tulla.
Tässä kun ei nyt varmaan voi ennustaa suuntaan eikä toiseen...tapahtuuko vaiko ei?? Mun pitänee aloittaa henkinen valmistautuminen siihen, että saatan olla ypöyksin siinä tilanteessa...ei tunnu hyvältä...ei...
huomenna alkaa rv 37..
pari ystävää totesi kuultuaan viime öisestä, et lähipäivinä alkaa tapahtua. toivotaan et reippaasti ennen tota reissua jos on tapahtuakseen. pärjään kyllä itsekseni kunhan vaan siihen itse synnytystilanteeseen saan läheisen apua ja tukea.

Viikonloppuja kaikille, koittakaahan pärjäillä supistusten kanssa. Toivottavasti saadaan vauvauutisia...Pidetään peukkuja rallin osalta Hirvosen Mikolle :) Eikös juu..??

Julia: Huh, menee kyllä tiukoille miehesi matka! Toivotaan tosiaan, ettei se synnytys nyt käynnisty, ettet joudu yksin siihen koitokseen. Ja tietty mies jää tosi paljosta paitsi!!
Nyt koitat ottaa rauhassa, ei toivota sinulle supistuksia =)

Poikakin tuolta heräili..pitää lähteä käymään eläintarhassa tai jossain, energiaa on kuin pienessä kylässä! (siis pojalla, ei äidillä)

Pika-hei!

Tänään olis siis elokuu ja 40+0. Eipä näy supistuksen supistusta ja esim. se Naksulinkin jännittävä eilisillan uutinen laantui siitä sitten, pah.

Mulle on kaverit lähetelleen viestejä, että nyt olis aika, ja minä vastasin kaikille, että niin olikin, nimittäin kampaajalle! Sain siis uuden värin + raitoja. Pituudesta ei otettu kuin kuivat latvat pois, sillä yritän kasvattaa hiuksiani. Pienen vauvan + taaperon kanssa ei sitä tukkaansa paljon ehdi laittaa, joten toiveissa olisi, että saisi sen edes ponnarille.

Sotin äsken miehelleni, siskolleni ja yhdelle ystävälleni, että "No nyt meni vedet! ... Nimittäin tiskikoneesta!" Anoppi tuossa siivoili ja huomasi yhtäkkiä, miten tiskikoneen alla olevan muovikaukalon ALLA oli vettä, kun sitä painoi. Vedimme koneen pois paikaltaan, ja kas, poistoletkussa oli pienen pieni halkeama. Onneksi ei sen isompaa lammikkoa, ainoastaan 2 parketinsaumaa näyttivät pikkuisen tummilta. Nyt pitää miehen kanssa keskustella, mitä tehdään: korjautetaanko vai ostetaanko uusi: minä nimittäin inhoan tuota konetta muutenkin, huonosti rullaavat korit ja reikiä aterinkorin pohjassa, josta haarukat pääsevät läpi estäen propellien pyörimisen jne. Sit pitää ottaa selvää, saammeko vakuutusyhtiöstä jotain ja mikä on asunnon myyjien vastuu, olemmehan asuneet tässä vasta 2 kk.

Nyt poika heräsi päiväunilta, pitää siis antaa välipalaa. Tsemppiä ja supistuksia jo lähes kaikille!

Terkuin
Rizzu

Just mietin, että missäs Rizzu on ja tulin tähän koneelle katsomaan milloin sinulta viimeksi tullut viestiä... No siinähän se sitten oli, sinäkin vielä yhtenä kappaleena.

-Mammaksi-

Elokuulle vauvaonnittelut!!!

Jopas täällä yhdellä jos toisellakin alkaa olla merkkejä synntyksestä. Itelläni ei mitään, ja oikeesti vaikea uskoa, että kolme viikkoa LA:an. Kolme viimeistä päivää ollaan tehty lattiaremppaa kotona, ekana päivänä remppa sai aikaan jo komeat supparit, mitkä vain kiihtyivät sairaalan kohdalla, kun ajettiin siitä ohi kaatopaikalle viemään rojuja... ne onki sit olleet oikeestaan ainoot supparit, mut onhan mulla tässä vielä aikaa. :)

Tänään oli neuvola. Paino -900g/viikko (eli turvotus hävinnyt), rr 122/74, sf 32,5cm (tippunut 0,5cm), rt, syke 145-150. Seuraava aika sitten viikon päästä maanantaina. Tätsy sanoi, että vauvasi alkaa jo olla täysiaikainen, saas nähdä, tuletko vielä seuraavalle käynnille. No enköhän! Nyt siis rv 36+6.

Jyväskylän ralleista ootte puhuneet. Mehän asutaan täällä Jyskälässä... Kerran ollaan ajettu reiluun tuntiin Tampereelle täältä, kun nukuttiin pommiin ja oli "pikkusen kiirus" koiranäyttelyyn, mutta kyllä siinä nopeusrajoitusten mukaan menee se 2t, rallien aikaan varmaan lähemmäs 3t... Ihan hyvä tie on ajaa, paljon ohituskaistoja. Samoin kameroita ja aika usein tutkiakin...

Mä taidan tästä lähtee ihailee meidän uutta lattiaa. Se on vaan niin upea, ja miehen kanssa ihan kahdestaan saatiin tuo aikaiseksi. Vautsi!!!

Garnet 36+6

Tässä stooria:

Heräsin su ma yöllä klo 0400 kauheeseen kakkahätään. Menin vessaan ja eihän sieltä juuri mitään tullut. Pyyhkiessäni alkoi limaa valua joten totesin että limatulppahan siinä irtosi. Sitä sitten tuli ja tuli ja jo puolen tunnin päästä tuli ekat tosi kipeät supparit alaselkään. Odottelin vielä tunnin ja soitin kättärille. Sanoivat että jos vielä tunnin päästä tulee kipeitä suppareita niin sitten vaan sinne ja soittaa hoitajan ´lapselle.
Seiskalta sanoin miehelle että alapas äkkiä hakea äiti hoitamaan poikaa sillä kohta mennään ja kovaa. Kipu alkoi olla jo tosi kova ja sitten aloin jo oksentamaankin tuskasta. Kättäriltä sanoivat että alkakaa heti tulla. Olin ihan varma että olen auki jo vaikka kuinka paljon mutta kun perille päästiin olin auki 2cm! Eli aivan alussa. No siinä sitten käyrille saliin ja supparit vaan koveni. En ole ikinä maailmassa semmosta kipua kokenut. Ja minäkun väitin olevani todella kovan kivun kestävä.

Viiteen sentiin asti kestin lämpimän suihkun avulla mutta sitten rukoilin puudutusta. Olin siinä vaiheessa oksentanut jo niin monta kertaa että kätilö kysyi lääkäriltä saako mulle antaa pahoinvointipiikin. Se auttoikin ja sain jotain syötyä ja juotua.

Lääkäri joka tuli laittamaan eppiduraalin oli täysi MULKKU! Meinasi luovuttaa kahden yrittämisen jälkeen mutta kätilö oli kovana ja sanoi, että pistä vaan. 10 kertaa tuhersi niitä piikkejä ja sitten vasta sai. Tumpelo ja töykeä mies.
Sen jälkeen alkoi semmoinen helpotus ettei ole ikinä ollut. 2,5h vaikutus kesti ja siinä vaiheessa olin auki 8cm. Laitettiin uusi satsi ja kätilö sanoi, että seuraavan 2h jälkeen voidaan alkaa hommiin.

No sitten olinkin 10 cm auki ja sain alkaa ponnistamaan. Se oli helpoin vaihe kun sai taistella kipua vastaan. Ponnistusvaihe kesti 40min ja siitäkin tuhersin ekat 15min kun en oikein tajunnut miten pitää ponnistaa. MIes oli aivan mahtavana tukena kokoajan. Toisteli monta kertaa että vielä jaksat, älä luovuta ym. Hänen ja ihanan kätilön avulla jaksoinkin työntää pään ulos. Loput sujahtivatkin nopeasti ja tuloksena on maailman ihanin, tummatukkainen pieni prinsessa!

Nyt kun katsoo tuota pientä ihmettä ja ihanaa suppusuuta niin itku meinaa kokoajan tulla! Ja esikoinen tuntuu aivan valtavan isolta vaikka ei ole edes 2v!

Kaikille siis kovat tsempit synnytykseen. Mieletön kokemuksena!!!

Loppu tulos on kaiken arvoista. Isot onnittelut elokuulle vielä kerran!

-Mammaksi-

PS: omat supistukseni ovat hiipuneet puolen tunnin - tunnin väleihin, siedettäviä ovat hyvinkin, joten hyvää yötä kaikille! Jatketaan tarinointia aamulla.

Yhteistyössä