Elokuiset 2008 osa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elokuu08
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isot, tai tavallaan pienet, onnittelut Katrille ja samaan syssyyn Katullekin!

Miisa mites minun kävi, kun kirjoitin viime viikon lopussa, että supistukset kadonneet?? Olikos jotain puhetta tyynestä ennen myrskyä ;-)

-Mammaksi ja melkein musta tukkainen Vili Vilpertti 2vrk-

PS: Tällä pojalla on valtaisa imu, oli pakko opettaa tutille heti. Jo siksikin, et yrittää syödä käsiään ja niiden syönnistä onkin vaikeampi vieroittaa, niitä kun ei voi pois ottaa. Syö ihan valtaisasti!

Onnea Katrille ja Mammaksille, lämpimät onnittelut ja halaukset:)

Mä jouduin lauantaina sairaalaan; se selkäkipukohtaus uusi ja oksentelin. Pyysivät sinne sitten näytille. Tekivät perusteelliset tutkimukset.Vauvalla kaikki hyvin...! Itse olin kyllä ihan tuskissani. Epäilivät että joku lihaskramppi tyyppinen juttu, laittoivat kipupiikin ja panadolia nassuun, tarkkailivat vuorokauden. Pääsin eilen illalla pois. Jos uusii niin taas yhteys osastolle..se siinä kai oli merkillepantavinta että kun makasin siinä käyrällä niin en tuntenut sen tuskan keskeltä supistuksia ollenkaan. Ei niitä kuulema montaa ollut, eikä ne olleet voimakkaita mutta kätilö kuitenkin ihmetteli että en niitä tuntenut.

Tässä nyt sitten odotellaan..tällä hetkellä selkä on aika jäykän oloinen, arka..täytyy yrittää hiljakseen kuitenkin liikkua, parempi kai sekin kun makaaminen. Torstaina ois neuvola..

Tälläistä tänne. Mielenkiinnolla lueskelen teidän muiden edistymistä...

pikaisesti: poika 3690g ja 53cm syntyi 0800. Kohdunkaulanpuudutus epäonnistui puolittain tällä kertaa ja meinasin jo heittää kirveen kaivoon mut nopeesti sitten kuitenkin poika maailmaan saatiin.

Neuvolassa käyty ja kaikki oli kunnossa:

Rv 38+5

Pissa puhdas
Painoa +900g/viikossa (yhteensä 17,3kg)
RR 109/71
Hb ei mitattu kun viimeksi oli noussut
Vauva raivotarjonnassa, pää ei vielä kiinnittynyt
Sydänäänet 130
Sf mitta 31 (sama kuin viimeksi, alakäyrällä menee.)

Että ihan kunnossa on kaikki! Ei se myrkytys näköjään pukkaa päälle enää tässä toisessa raskaudessa, vaikka minua moni niin pelotteli. Keskiviikkona on silti varulta se ultra, jossa katsotaan istukan kunto. Vauva on laskeutunut entisestään, kun sf mittakin on pysynyt ennallaan.. jotain ne kamalat kivut ovat siis tehneet! Välillä menee jalat alta, kun vauva painaa päätään tuonne johonkin..

Neuvolantäti puhui siihen malliin, että nähtäisiin vielä jopa sillä viimeisellä neuvolakäynnillä, joka minulle laitettiin 19.8 ! En todellakaan aio olla silloin enää raskaana!! En siis ilmeisesti hänen mielestään ole synnyttämässä pian..voi veljet.

Katrinna: En usko, että pelkojasi olisi yhtään vähätelty, vaikka siitä olisitkin puhunut.. Voithan vielä puhua! Ei se ole mitään turhaa pelkoa, synnytys on kuitenkin iso juttu ja sitä kipuakin siinä väkisin tulee olemaan.. Uskon kuitenkin, että sinulla menee kaikki hyvin! Eihän sitä tosiaan tiedä, vaikka sinulla alettaisiin käynnistellä jo piankin, tsemppiä =)

Miisa 38+5 (39+3)

Rizzu LA 1.8. Kätilöopisto, poika 09/06 ... poika tulossa
Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto ... poika tulossa
mutsi 08 LA 4.8.2008 Jorvi, tyttö 12/03
Second edition LA 5.8.2008 Espanja, tyttö 04/07 ... tyttö tulossa
Emeliina* LA 6.8.2008 ... tyttö tulossa
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 10.8.2008 TAYS...tyttö tulossa
Miisa* LA 13.8.2008 TAYS, Poika 10/06 ... tyttö tulossa
Katrinna LA 19.8.2008..tyttö tulossa
Julia 73 LA 23.8.2008, K-SKS
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06... tyttö tulossa
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06 ...poikaa odotellaan

Synnyttäneet:

23.7. Pistiina, rv 39+2, tyttö 2850 g ja 46 cm
28.7. Elokuu08, rv 39+3, tyttö 3070 g ja 49,5 cm
28.7. Katri-73, rv 36+3, tyttö 2740 g ja 44 cm
2.8. Mammaksi, rv 40+1, poika 3550 g ja 49 cm
5.8. Kattu, rv 39+6, poika 3690 g ja 53 cm

Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
miamaria LA 25.8.2008

Synnyttäneet:

5.8. Kattu, rv 40+0, poika 3690 g ja 53 cm

puhelinlaskut senkuin kasvaa kun roikun täällä odottamassa muiden uutisia.

Korjasin listaa kun mun la ollut pitkään väärä mut en oo saanut sitä korjattua. Laskettuna päivänä siis syntyi.

Vaavi nukkuu vieressä ja kaikki hyvin.

Niina^ LA 1.8.2008 OYS?
miamaria LA 25.8.2008

Synnyttäneet:

4.8. Kattu, rv 40+0, poika 3690 g ja 53 cm

Korjasin vielä kerran listaa, eikös tänään ole 4.8. eikä 5.8. (ei siis ruveta ennustajiksi, että Katun vauva olisi tullut maailmaan huomenna...)

Mutta siis ONNEA Kattu! Ihanaa, kun tulee yön aikana viesti, että lähtö tuli, ja sitten kaikki odottavat uutta uutista pienestä ihmeestä! Hauskaa!

Mutta minä kärvistelen siis täällä edelleen. Neuvola oli aamupäivällä. Pissa puhdas, rr 127/72 tai jotain, painoa oli ensin muka tullut melkein 2 kiloa viime viikosta, mutta kas, vaaka oli eri kuin viime viikolla joten marssimme siihen huoneeseen, jossa ed. viikolla oltiin, ja se näytti 800 g vähemmän, eli kilo lisää ed. viikosta. Tosin paino on nyt mennyt koko ajan joka toinen kerta ylös, joka toinen kerta alas. Sf-mitta edelleen sama (jo 3. kerran peräkkäin 32). Vauvan päähän on jo tosi alhaalla, se vaikuttanee mittaan. Sydänäänet 140-160, ok. Seuraava käynti olis sit jo perjantaina. Minä en kyllä ajatellut sinne asti odotella! No, katsotaan. Mut viime yönäkään en herännyt kertakaan, ei siis supistuksen supistusta. Ja aika hiljaista on ollut tänäänkin, pari vihlaisua alamahaan, siinä se. Mutta mistäpä sitä tietää, koska se alkaa.

Nyt tiskaamaan, kun se tiskikone on kerran rikki, mrrr!

T. Rizzu 40+3

Onnittelut Katulle poikavauvasta! :) Tarkka poika kun tuli just laskettuna päivänä!

Käytiin tänään miehen kanssa Ideaparkissa mutta kyllä sitä alkaa olla niin "raihnainen" ettei jaksa enää mitään. Koko reissun ajan oli niin paha paine lantiossa että eipä paljoa innostanut mitään ettiä.

Tuosta sf-mitasta vielä...mulla se on edelleen vaan ollu noususuhdanteessa...vaikka onkin kuulemma laskeutunut...viime torstaina siis oli 32,5...torstaina ois taas aika, jonne kyllä luulen vielä "joutuvani" vaikka terkka vähän puhuikin siihen malliin että mahdetaanko nähdä enää.

Susa

Jatti onnittelut Kattulle!

Tosiaan Rizzu tanaan on 4. eika 5. Laitan taman kuumuuden piikkiin vahemmastakin aivot sulaa... Tai sit olen niin jo omassa lasketussa ajassa etten muuta enaa osaa ajatellakaan, eli olen varmaan viikon viidennessa paivassa =)

Viime yona selkakramppas niin ilkeasti et meinas huuto paasta, mut se kipu oli koko selassa eika vaan alaselassa et en tieda mita se olis voinut olla.
Jalat tai lahinna nilkat ja varpaat on niin turvoksissa et ne on kun puupolkyt... vetta olen juonut tanaan jo kolme litraa, mut kun kaikki tule hikena ulos niin saa olla jatkuvasti ravaamassa pullon perassa. Tosin olen ravannut pissillakin ihan tarpeeksi tiuhaan. vali vali vali, mut ei tassa muutakaan nyt osaa...

Second editon 39+6

Miksiköhän minulla ei näkynyt tuo Kattun lähettämä+muut muut viestit ennen kuin kirjoitin nuo neuvolakuulumiseni!? Toki olisin muuten jo onnitellut siinä viestissäni, kun kuitenkin aina luen viestit ennen kuin mitään kirjoitan.. Eikä minulta vauvauutiset jää huomaamatta =)

Varmaan oli tällä palvelimella jotain häikkää..

Hellou,

kylläpä meillä on kirjoitusten tahti nopeutunut loppua kohden, mukavaa. =)

Meille saapui tänään Vaavi-sänky ja onkin oikein sopiva näihin meidän pieniin tiloihin. Poika oli todella kiinnostunut vauvan sängystä ja totesi vain että "ei vauva kotiin". Eli tarkoitti ettei vauva ole vielä tullut kotiin. Eli täällä jo odotellaan.

Supsituksia on tullut koko päivän, mutta vain puolisen tuntia säännöllisesti ja sitten taas loppuvat. Huomenna sitten neuvolaan. Kirjoittelen sitten lisää.

zuviliini

Tänne ei mitään uutta... Edelleen supistelee ja tänään on ollu myös tosi huono olo. Tuntuu että maha ja alapää on jo niin hellänä että miten ihmeessä sitä jaksaa sitten kun synnytys todella alkaa. Mulla irtos se limatulppakin jo torstaina eikä silti mitään. Blääh!!!

No ei auta ku odotella vaikka hulluksi tässä pian tulee...

Zuviliili; meillä esikko kyselee kans joka päivä että koska vauva tulee. Käy välillä istumassa pinnasängyssä ja kertoo kuinka kohta vauva nukkuu siellä. Söpöä.

Naksuli

Naksuli taitaa olla seuraava lähtijä... ehkä jo ensi yönä!!

Miten te muuten pääsette tänne kännykällä? itse pääsen vaan joillekin iltasanomat ym. sivuille. Pitääkö puhelimeen kirjoittaa joku osoite? jos niin mikä se on?

Ette usko, mutta tuli tänään sellainen "haikea" fiilis, kun tajusin että tässä kuussa synnytän ja sitten tämä raskaus on ohitse. Ei minulla kuitenkaan niin isoja vaivoja ole ollut, ettenkö olisi myös nauttinut tästä. Toivottavasti me se kolmaskin lapsi vielä jossain vaiheessa elämää saadaan ja voin olla vielä kerran raskaana =) Yritän nyt nauttia täysin siemauksin tästä loppuajasta, kun ei tiedä koska tämä päättyy..

Miisa 38+5 (39+3)

Soittelin tuossa äidilleni ja hän onkin perjantaina vapaalla.. silloin on miehenkin työt (vaikka kesälomalla onkin niin menee töihin) ohitse, joten olisi hyvä päivä synnyttää =)

Julialle piti vielä kommentoida tuota selkäjuttua.. aika hurjalta kuulostaa! Jospa vauva on sellaisessa kohdassa nyt, kun laskeutuu alaspäin, että painaa jotain hermoa.. On varmasti tuskaista. Toivotaan, että jäi viimeiseksi kerraksi!

Tänään on ollut ainoastaan joitakin harjoitussupistuksia..ehkä kymmenisen kappaletta! Eivät siis ole kipeitä, vaan pelkkää kovettumista.. Että näin täällä synnytys lähestyy =)

Piti tulla vielä kirjoittamaan ennen nukkumaan menoa. (jos pystyn nukkumaan)
Mulla vauva ollut aivan hissukseen koko päivän, muutaman liikkeen oon vaan tuntenut. Nyt sitten n.tunti sitten alkoi pyöriä. Kantapää puskee ulos vasemmasta kyljestä ja peppu oikeasta. Pää työntää alaspäin ja ilmeisesti jotenkin pyörii, koska sattuu ihan v....
Kuuluu ihmeellisiä naksahduksia ja natinaa. Tätä kestänyt jo tunnin.

Kamala tunne. Kohta varmaan tällä menolla kalvot puhki, kun niin raivokkaasti puskee. Ihme voimat on ilmaantunut pikkumiehelle. =)

No nyt yrittämään nukkumista.

zuviliini

minun on pitanyt teilta jo pitkaan kysya mut aina olen unohtanut eli miten te meinaatte pakastaa rintamaitoa jos sita tulee niin paljon et jaa pakastettavaksi? Esikoisen kanssa en sita ikina pakastanut kun en edes tajunnut riittavan aikaisin alkaa pumppaamaan, mut jos talla kerralla olis vahan viisaampi...

Tulen huomenna kertomaan sairaala visiitin kuulumiset, ellen sit jaa sille tielleni jostain syysta...

Second edition 39+6

Second edition: Mä pakastin ihan vaan pienissä pakastuspusseissa. Kirjoitin päälle päivämäärän ja millimäärän. Sitten sulatin tarvittaessa kuuman veden alla ja kaadoin pulloon. Ihan kätevää..

Huomenta,

Miisa: kyselit kuinka tänne pääsee kännykällä. Tässä ohje, jos siitä olisi apua. Mulla on itsellä Nokian E65 ja siinä (myös muissa E-sarjan puhelimissa) toimii näin. Mene webbiin, valintojen alta pitäisi löytyä siirry web-osoitteeseen. Kirjoita siihen tämän keskustelun osoite. Itse laitoin vain www.ellit.fi/keskustelut/odotus ja löysin meidän keskustelumme helposti. Nyt tallensin sen vielä valikosta löytyviin kirjanmerkkeihin, niin pääsen kirjanmerkeistä suoraan meidän keskuteluun.

Vinkki: Jos käytätte enemmän, niin ottakaa liittymän tarjoajalta jokin data paketti, ettei tule yllätyslaskuja.

Second Edition: Mä käytin kanssa noita minigrip pusseja. Ne oli helppo sulattaa ja säilyttää pakkasessa. Kannattaa merkata tosiaan tuo päivä, sillä maito säilyy pakkasessa muistaakseni n.2kk jos en aivan väärin muista. Korjatkaa jos oon väärässä...

Kohta neuvola, kirjoittelen sitten lisää.

zuviliini 37+0

Kiitos Miisa sanoistasi...toivotaan todella et se viikonlopun reissu jäi viimeiseksi siltä osin ja seuraavan kerran mennään synnyttämään.

Vähän on pelokkaat ja alakuloiset fiilikset kun se mies on siellä työmatkalla tän viikon...ja varmaan alkaa tuo hormonitoimintakin hyrrätä siihen tyyliin, että itkettää vähän joka asia :(

Mä taidan lähteä kauppaan. Illalla pitäs keitellä mustaherukkamehua...

Mukavaa päivänjatkoa jokaiselle!!

Neuvola kuulumisia:

rv 37+0
paino - (sama kuin viime viikolla)
verenpaine: 115/74
syke:74
sf-mitta: 32 (kasvanut 1cm viime viikosta)
lapsivettä: N
tarjonta: rt (pää kiinnittynyt)
vauvan syke: 130-148, hyvät
liikkeet: ++

Kaikki siis hyvin. Vauva kuulemma hyvän kokoinen ja voi hyvin. Nyt sitten taas vaan odotellaan. Seuraava aika taas ensi viikolla. Huh. Kyllä odottavan aika on pitkä!

zuviliini

Yhteistyössä