En ymmärrä äitiäni,lastenlasten syöttämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säälittävä tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Säälittävä tytär

Vieras
Hän ei usko eikä kunnioitä mielipiteitäni yhtään lastenkasvatuksessa.
Olen yrittänyt puhua hänelle muttä nän vain hymyilee ja sanoo joo joo ja lähtee muualle.

Hän antaa lapsille karkkia ja sokeria suoraan purkistä välipalaksi ku käymme hänen luona. Saan jatkuvasti olla vieressä vahtimassa kun hän antaa lasten syödä ja juoda mitä paskaa vain. Kerran seurasin sivusta mitä hän antoi lapsille jotta tietäisin kauan syömishetki kestäisi,he mässäsivät 2 tuntia. Lapset saivat viiliä jossa päällä 2cm sokeria ja kaakaota,pussilisen karkkia per nuppi,3 jäätelötötteröä,voileivän jossa päällä pelkästään voita,rasiallisen tomusokeria (lapset lusikoivat purkista),puolikkaan omenan per nuppi,pullaa jossa hilloa päällä ja jotan vielä mitä en nyt muista.

Kahden tunnin syömisen jälkeen lähdimme kotiin ja kaksi lasta oksentivat kun pääsimme pihalle ja nuorin itki kipeää vatsaa yön.

Äiti soittaa jatkuvasti että tulisimme käymään ja kun menemme sinne muuta ei tapahdu kuin lasten syöttämistä ja disney kanavan katsomista.Ei paljon huvita käydä siellä enää.

Viime viikolla kun kävin hänen luona hän oli salaa syöttänyt koiralle suklaata kun kävin vessassa ja koira ripuloi koko yön.

Uskokaa tai älkää tämä on totta. Välit poikki?

etkö sä voi sanoa äidilles et et halua että syöttää lapsille makeaa? tai kutsua äitiäs teille kyläänn? ei se sitä ilkeyttään varmaankaan tee! ja todella olet säälittävä jos välit tosta laitat poikki sä olet lastes äiti ja sun pitäs osata sanoa hei! nyt loppuu se makean anto ja laittaa lapsilles rajat mitä syö eikä vaan kattoa vierestä ja kirjata tiimarin vihkoon niit ylös!

Onpa mahdoton emäntä! Itse varmaan pitäisin taukoa kyläilyssä ja lupaisin tulla seuraavan kerran vasta kun hän ymmärtäisi, mitä minun lapsilleni ja koiralleni syötetään ja minun kasvatustapojani kunnioitetaan.

Mene seuraavalla kerralla yksin ja juttele asiasta rauhassa ilman lasten läsnäoloa. Jos sulla asttuu olemaan mukana joku hammaslääkärstä saatu paperi jossa kerrotaan lapsen hampaiden hoidosta, niin jätä se äidillesi, jos vaikka viitsisi vilkaista. Ainakin meillä jaetaan sellaista A4:sta hammaslääkärikaynneillä jonka voi antaa sukulaisillekin luettavaksi. Jos tällainen ei jos ei auta, niin sitten ei auta. Tsemppiä, toivottavasti lapsesi saavat vielä nauttia äidinäisin seurasta ilman yltäkylläistä ruokkimista.

Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:
Mene seuraavalla kerralla yksin ja juttele asiasta rauhassa ilman lasten läsnäoloa. Jos sulla asttuu olemaan mukana joku hammaslääkärstä saatu paperi jossa kerrotaan lapsen hampaiden hoidosta, niin jätä se äidillesi, jos vaikka viitsisi vilkaista. Ainakin meillä jaetaan sellaista A4:sta hammaslääkärikaynneillä jonka voi antaa sukulaisillekin luettavaksi. Jos tällainen ei jos ei auta, niin sitten ei auta. Tsemppiä, toivottavasti lapsesi saavat vielä nauttia äidinäisin seurasta ilman yltäkylläistä ruokkimista.

Olen antanut hänelle sellaisen paperin,hän sanoi sitä nykyajan hömpötykseksi.

No sitten et vie lapsia sinne sano että tänne kyllä saa tulla,mutta sinne et vie kun tiedät mitä on tulossa.. välejä ei tartte katkaista.Mulla on kans mummo joka ei ymmärrä jos vanhemmat sanoo että ei..tunkee vaikka kettukarkkeja jostain taskusta jossain vaiheessa isämme kielti vierailut..varsinkin jos lapset ei itse osaa sanoa että ei niin vastuu on sinulla.

Voin kertoa, että meillä on ihan sama juttu. Ruokaa tarjoaa, mutta se on ranskalaisia, eineslihapullia, einespizzaa jne. Sen päälle ainakin yksi jäätelö, pullaa, karkkia. Koko vierailun ajan (yleensä ollaa viitisen tuntia) lapset mässyttävät jotain). Kun ei ole puhe mennyt mummille perille, olemme sen vuoksi harventaneet käyntejämme niin että käymme enää joka toinen-kolmas viikko, vaikka äitini asuu aika lähellä.

Kerran yritin että menisimme yhdessä puistoon että lapsilla olisi mukavaa mummin kanssa ilman syömistäkin, mutta kas kummaa, sielläkin oli mummilla karkkia ja popcornia mukana! ARGH!

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja halipupu:

Olen antanut hänelle sellaisen paperin,hän sanoi sitä nykyajan hömpötykseksi.

Äidilläsi tuntuu olevan jokin ongelma joka oireilee tuollaisena sokerin syöttämisenä lapsille. Eihän tuollainen ole tervettä käytöstä.

Jättäisin kyläilyt kokonaan ja sanoisin suoraan minkä vuoksi. Äitisi saa käydä tervehtimässä lapsenlapsiaan teidän kotonanne, jossa sinä päätät mitä syödään.

Mun mummo on samanlainen.. Siksi itse olin lihava ala aste iässä.. Hyvää se vaan tarkoittaa! Ennen ei ollu herkkuja niin nyt kun on niin pitää niistä nauttia.. Jos sä kerrot sille noista mahakivuista ja oksentamisista niin josko sit ymmärtäis??

Ihmettelen minäkin, että mikä ihmeen pakkomielle joillakin vanhemmilla ihmisillä on syöttää lapsille makeaa. Ihan väkisin opetettava lapsi sokerin syöntiin ja mitä enemmän, sen parempi. Meidänkin mummo työntää pikku neidille salaa hilloa pullan päältä lusikalla suuhun, kun ei raukka saa vielä karkkia. Oikein kiehahdin puolestasi, kun ap luin sinun aloituksesi.

Kiitos kaikille vastaajille. Jospa saisin taas voimia asian selvittämiseen. Olen tosiaan kertonut oksentamisesta ja muustakin mutta mikään ei mene perille. Ongelmia hänellä tosiaan on,on koko elämänsä ollut ylipainoinen. Painaa nytkin yli 120 kiloa.

No loppujen lopuksi aika pieni ongelma tuo ,sorry vaan ...siis että ku ku kuitenkin isovanhempi joka välittää lapsesta, ja tuskin siis pahaa tarkottaa. Et itte menisin ja sanoisin ja puhuisin asjasta ja sanoisin et säännöt ovat nämä , voi olla että loukkaantuu alussa , mut lapsesta välittää ni varmasti uskoo kun sanoo asjasta ja perustelee. Ja pieni määrä sokeria tervettä lasta tapa tai sairastuta..sovitte vaikka että jätskit ja pari karkkia tms...etukäteen :)

Alkuperäinen kirjoittaja no nyt ...:
No loppujen lopuksi aika pieni ongelma tuo ,sorry vaan ...siis että ku ku kuitenkin isovanhempi joka välittää lapsesta, ja tuskin siis pahaa tarkottaa. Et itte menisin ja sanoisin ja puhuisin asjasta ja sanoisin et säännöt ovat nämä , voi olla että loukkaantuu alussa , mut lapsesta välittää ni varmasti uskoo kun sanoo asjasta ja perustelee. Ja pieni määrä sokeria tervettä lasta tapa tai sairastuta..sovitte vaikka että jätskit ja pari karkkia tms...etukäteen :)

Arvaapa vain uskovatko kaikki vaikka kuinka perustelisi. Muutama viikko saattaa mennä ettei ylensyötä lasta, mutta sitten sama homma alkaa uudelleen. Minustakin on ikävää rajoittaa tapaamisia syömisen vuoksi, mutta en hyväksy että lapset mässäävät tuolla tavoin kerran viikossa.

Yhteistyössä