M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Minä vaan =):Toinen syy, miksi tähän ratkaisuun päädyttiin, oli minun mahdollinen jaksaminen pienen vauvan kanssa, ainakin alussa. Näin saan sitä kuuluisaa omaa aikaa ja myös aikaa vauvan kanssa kahdenkesken olemiseen, siis juuri tuota jakamatonta huomiota myös tälle toiselle tulokkaalle.
Alkuperäinen kirjoittaja pöh...:voihan niitä lapsia tavata muuallakin, avoimessa ja perhekerhoissa, puistoissa, ulkona jne.. Miksi viette niitä hoitopaikkoja?
Alkuperäinen kirjoittaja komppaan pöhiä!:Alkuperäinen kirjoittaja pöh...:voihan niitä lapsia tavata muuallakin, avoimessa ja perhekerhoissa, puistoissa, ulkona jne.. Miksi viette niitä hoitopaikkoja?
AIVAN! Tämä sama on ollut mun ihmetyksen aiheena. Useimmilla paikkakunnilla kun on noita kerhoja ym. missä voi käydä useammankin kerran viikossa. Ja ovat vielä ilmaisia. Siis avointen päiväkotien perhekerhot. Ja yli 3-vuotiaille on myös kerhoja joihin mennään ilman vanhempia. Myös seurakunnat pitävät perhekerhoja. Isoissa kaupungeissa on puistotoimintaa, jolloin lapsen voi jättää muutamaksi tunniksi puistoon kavereiden kanssa leikkimään valvovan silmän alle. Miksi siis täytyy viedä päiväkotipaikkoja niitä tarvitsevilta? Työssä käyvien vanhempien täytyy sitten ajaa pitkiä matkoja kun ei saada paikkaa lapselle lähipäiväkodista. Epäreilua, sanon minä.
Alkuperäinen kirjoittaja yeaahwhatever:Alkuperäinen kirjoittaja komppaan pöhiä!:Alkuperäinen kirjoittaja pöh...:voihan niitä lapsia tavata muuallakin, avoimessa ja perhekerhoissa, puistoissa, ulkona jne.. Miksi viette niitä hoitopaikkoja?
AIVAN! Tämä sama on ollut mun ihmetyksen aiheena. Useimmilla paikkakunnilla kun on noita kerhoja ym. missä voi käydä useammankin kerran viikossa. Ja ovat vielä ilmaisia. Siis avointen päiväkotien perhekerhot. Ja yli 3-vuotiaille on myös kerhoja joihin mennään ilman vanhempia. Myös seurakunnat pitävät perhekerhoja. Isoissa kaupungeissa on puistotoimintaa, jolloin lapsen voi jättää muutamaksi tunniksi puistoon kavereiden kanssa leikkimään valvovan silmän alle. Miksi siis täytyy viedä päiväkotipaikkoja niitä tarvitsevilta? Työssä käyvien vanhempien täytyy sitten ajaa pitkiä matkoja kun ei saada paikkaa lapselle lähipäiväkodista. Epäreilua, sanon minä.
Musta tuntuu, että toi "muiden lasten tapaaminen" ja "virikkeet" ovat vaan puhtaita tekosyitä vanhemmille pitää lapsi päiväkodissa. (Siis jos kyse on alle 3-vuotiaasta, sitä vanhempi varmaan jo tykkää ohjatusta toiminnasta.) Kaikkihan tietävät, että alle 3-vuotias ei todellakaan tarvitse _kavereita_ ja "sosiaalisia suhteita"; näkeehän sen tuolla hiekkalaatikoilla että ei heitä toisten lasten seura niin kiinnosta, muutakuin esim. vähän vievät lapiota toisen kädestä. Tärkeintä tuonikäiselle on omat vanhemmat ja oma perhe, puhumattakaan juuri uusista sisaruksista.
Ja mitä virikkeisiin tulee, kyllä niitä kotona riittää. Taaperolle riittää että äiti vähän liimailee tarroja tarravihkoon hänen kanssaan, luetaan yhdessä, piirretään, leikitään, syödään. Meilläkin 2,5-vuotiaasta hauskinta on tiskialtaan ääressä lotraaminen.
Nyt jos oikeen niina mikkoseksi ryhdyn niin sanon suoraan, että laiskuutta vaan tommosiin tekosyihin vetoaminen!!
![]()