Esikoinen ilmoiti eilen ja tänään mielipite jo eri:D

Status
Viestiketju on suljettu.

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Sanoin mulle eilen että mä olen laiha kun barbie, mutta tänään kun kävimme suihkussa se sanoi että et sä et ole kyllä laihaa, sun pitää liikua niin kuin mä liikun paljon. Hänellä on itselläkin ulkonäköpaineet se halua olla kuin bratz ja pakota mua että mä olen hänelle, sekä mummoa pakota että me ollaan kun personal treinerit hänelle ja sanomme mitä pitää tehdä että sillä olisi kroppa kun bratzilla. Mietin välillä onko se hän kuunnellut minusta vai se vaikuttaa että mä aina selitän että makea ei saa paljon syödä, kun sitten ei susta kaunista kasvaa jos syöt paljon makea :xmas:

voi sun lapsi parkoja... ei tyttöjä saisi ulkonäköpaineilla ihan noin nuorena ahdistaa... :( oikeasti, monia sun juttuja voin katsella läpi sormien, mutta tässä teet lapsillesi kyllä paljon pahaa :(

Anna lasten olla lapsia ja pidä ne laihdutusjutut omana tietonasi.

mitä se sun laps on 5 vee, ei sen tarvi olla Bratz, niillähän on iso pääkin :)

Ihan oikeesti, käy sääliksi lasta. Opettele pitämään suus kiinni omista komplekseista edes lasten aikana. Lasten pitäisi osasta arvostaa itseään juuri sellaisina kuin he ovat. Komplekseista ehtii hyvin kärsiä vielä teininäkin.

:| Hirveää. Mun 4-vuotias ei ole yhtään kiinnostunut mistään vartalonmuokkausasioista. :| Mä en kyllä koskaan puhu lapsille mitään omasta ulkonäöstäni tai vartalonmallistani lasten kuullen. Eikä puhu kukaan muukaan.

En voi kun ihmetellä näitä sinun juttuja :( Toivottavasti edes osa on näistä provosointia..
Hirveetä että lapselle luodaan jo tuon ikäisenä paineita ulkonäöstä :/ niin surullista....

Mä Savanna toivon sydämeni pohjasta että sun jutut ei ole totta. Sydäntä särkevää miten sä et anna lastes olla lapsia vaan ovat pieniä aikuisia ulkonäköpaineineen kaikkineen. Lapsuuden kuuluu olla huoletonta aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
:| Hirveää. Mun 4-vuotias ei ole yhtään kiinnostunut mistään vartalonmuokkausasioista. :| Mä en kyllä koskaan puhu lapsille mitään omasta ulkonäöstäni tai vartalonmallistani lasten kuullen. Eikä puhu kukaan muukaan.

Mun teki jo pahaa, kun mun oma 5 vuotias onnellisena mainosti mulle danonen jonkun jogurtin rasvattomuutta :o Ei tuon ikäisten tarvitse rasvasta mitään välittää :headwall:

:laugh: voi teitä, meillä jopa oli puhee tästä neuvolassa, että mun pitää selittää lapselle jo, miten ylipaino huonoa on, kun sillä pieni ylipaino ja se syö paljon ja itkua tulee jos ei ruokaa ja makea saa, nyt se osaa hallitaa itseä, koska monta kerta olen kertonut miten huono se on

Mä uskon, että sä kyllä omalla tavallasi rakastat lapsiasi valtavasti, mutta toivon todella että saa jostain jotain apua siihen vanhemmuuteen, joka sinulla on pahasti hukassa :(

Mun 6 v tyttö on kovin kiinnostunut siitä, mikä ruoka on terveellistä ja mikä vain kasvattaa mahaa ja pilaa hampaat.

Myös se, että hän urheilee joka päivä, on tärkeää; pihan lasten kanssa pitävät "urheilukoulua" jossa ekana käydään lenkillä, sitten pelataan jalkkista tai sählyä, sitten pyöritetään vannetta, hypitään hyppynarua tai twistiä....Ja eilen maauimalassa ui monta kertaa altaan päästä päähän koska kuntouimaritkin tekee niin.

Mä en kyllä näe tuossa mitään pahaa. Lapsi ei ole koskaan kiinnittänyt huomiota siihen onko joku laiha vai lihava, syö hyvin, jne.

Mutta kyllä sitä pari tanttaa kauhisteli, kun lapsi ei ahdakaan itseään täyteen herkkuja vaan ottaa vain hieman...

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä