Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet talvella 2010-2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisakaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips!

Onnea eltsu81, ihan mahtavaa saada sinutkin tänne puolelle!

Vitamiineista yms. Mä oon alusta asti syönyt Multivita raskaus ja imetys -purkista 1 tbl/päivä, lisäksi Obsidania elikkäs rautaa ja vielä Calcichewtakin, kun maitotuotteita ei muuten tule ihan riittävästi. Kauheeta sovittelua kun kalsium estää rautaa imeytymästä --> pitää miettiä, mitä ottaa mihinkin aikaan päivästä! Isoja on ongelmat siis.

Mielialavaihteluista kun viimeksi pääsin sanomaan, etten ole juuri herkistellyt, niin enköhän nyt oo ainakin kolmena päivänä itkenyt ihan käsittämättömiä juttuja. Siis miehen tekemisiä tai tekemättä jättämisiä tai omia sanomisiani. Kuitenkin asioita, jotka normaalitilassa eivät aiheuttaisi minkäänlaista reaktiota, korkeintaan vähän hihitystä.

Tänään tuli käytyä sokerirasituksessa, täällä kun kaikki yli 25-vuotiaat ensikertalaiset sinne lähetetään. Eipä ollut kovin kummoinen koettelemus, vaikka sillä moni pelotteleekin. Tuloksetkin kuulee jo huomenna. Lisäksi mulla oli pikainen kohtaaminen terkkarin kanssa, muistoksi sain mustelman sormenpäähän ja tiedon siitä, että hb on menossa ihan loistavasti ylöspäin. Myös keskiraskauden lääkärineuvola oli varattuna samaan syssyyn, mutta sielläkään ei tapahtunut mitään jännittävää. "Onks kaikki menny hyvin?", "Niin mitä sä teitkään työksesi?" ja "Vammalaankos olit menossa synnyttään?" Kiitti moi.

Ai niin, sanoihan se lääkäri, että ei mulla varmaan siinä sokerirasituksessa mitään ilmene, kun kaikki on menny niin hyvin eikä oo vaivoja ja mitatkaan ei oo mitenkään suuret. Niin ja keskusteltiin siitä, miten terkkarin ja lääkärin mittaamana sf-mitta (se kohdunpohjan korkeus) voi heittää niin paljon... Mulla olisi siis kasvanut kuukaudessa vain 0,5 cm, mikä olisi kauhean vähän. Mutta kappas, terkkari mittaa housut jalassa ja lääkäri ilman, ja niin vaan ne mammahousut pungertaa sitä mahaakin enemmän esille tjtn. Lääkäri intoutui vielä kehumaan, että on sulla hyvä lantio ku mahtuu siellä sisällä aika paljon majailemaan, ei tuu niin suurta mahaa. No, sillä minäkin olen usein lohduttautunu kun takapuoli ei ole painonpudotuksesta huolimatta pienentyny... :D Toivottavasti kaveri ei vaan tupsahda sieltä ulos sitten mitään supervauhtia!

Raskaana oleminen on aika hupaisaa. Hassua ajatella, että sitä on enää niin vähän jäljellä!

Nauttikaahan!

Tiipula ja musi 26+2

:flower::flower:Eltsulle valtavasti onnea!!! :flower::flower:

Tiipula kiva kuulla, että se sokerirasitus ei ollut mitenkään niin ikävä kokemus. Sellaista vielä ajattelin kysyä, että oliko sulla huono/heikko olo sen jälkeen? Kuinka kauan sulla meni siellä? Täällä on sama käytäntö, että kaikki yli 25-v. ensikertalaiset sinne joutuu, ja just joskus viikoilla 26-28. Mietin vain, että pystyykö sitä sen jälkeen töihinkään menemään, vai pitääkö sumplia koko päivä vapaaksi. No, ehtiihän tuota selvitellä, kun kymmenen viikkoa on sinne matkaa vielä...

Sassy meillähän on sama vaatemaku :) Ihan kätevän oloisia vaatteita oli siinä pakkauksessa, kietaisumalliset on kai aika kivoja, niin ei tarvi pään yli kiskoa. Eiköhän noilla ja äitiyspakkauksen vaatteilla pärjää alkuun ihan hyvin.

(.) Jotenkin tuntuu, että tämä koko kämppä pitää pistää uuteen uskoon, kun vauva tulee. Kaappitilaa pitää raivata ja järjestystä vaihdella nyt saman tien, mutta jossain vaiheessa on kai luovuttava työ/harrastushuoneesta. Kolmiossa kun asustellaan ja haluan kyllä, että muksu on omassa huoneessaan sitten kun se on mahdollista. Mutta onpa tässä aikaa tätäkin miettiä.

Hentoja hipaisuja olen tässä tänään ja eilen tuntenut enenevässä määrin :)

Liisakaisa ja Myyrä 17+1

Liisakaisa onpa hienoa, että sulla alkaa liikkeet jo tuntua! Noihin aikoihin (16+) mäkin tunsin ekat, mutten vielä oikein uskaltanut uskoa tunteneeni oikein. 18+ ei ollut enää mitään epäselvyyttä...

Sokerirasituksesta: Ei mulla ollut huono tai oikein heikko olokaan sokerirasituksen jälkeen, vaikka asia vähän etukäteen huolestuttikin. Koe kesti pari tuntia, aluksi otettiin paastoarvo (kun ei ollut syönyt eikä juonut 12 tuntiin), sitten juotiin se pari desiä väritöntä mehutiivisteen makuista nestettä, tunnin päästä seuraava arvo ja siitä tunnin päästä viimeinen. Muistaakseni ekan tunnin aikana oli hetken aikaa hiukan huono olo, mutta tosiaan vain hetken.

Mä pohdin kanssa sitä töihin menoa testin jälkeen, että miten sen hoitaisi. Mulla testi loppui kymmeneltä, mutta olin sopinut töihin menon vasta klo 12 varmuuden vuoksi (ja siksi että olis pitänyt pitää liikuntaa eikä se oikein paaston jälkeen olis ihan syömättä onnistunut...). Olisin kuitenkin voinut mennä aiemminkin olon puolesta.

Tänään unohdin tietenkin soittaa neuvolaan ja kysyä tulokset. Kirotut soittoajat!

Tiipula ja musi 26+3

Mä kans kiroan aina noita soittoaikoja, meidänkin neuvolaan voi soittaa tunnin ajan/päivä. jos tulee joku kysymys, mihin haluaisi vastauksen heti niin ei sitä aina viitsi äippäpolillekaan soitella jollei ole sinänänsä mitään hätää...ja sitten ei muista soittaa kun on soittoaika. tarttis olla sellanen odottavien neuvova puhelin, jonne vois soittaa millo vain.

Tulipahan vihdoinkin nuo ultra-ajat :D :heart:Parin viikon päästä olis ensimmäinen, vähän kyllä jänskättää.
Pahoinvointi on onneks vähä tasaantunut, aamusin on vielä vähä hankalaa, mut onneks on menossa parempaan suuntaan.

Mut voi helvata... Mielialanvaihteluista sen verran, että mulla tulee nyt itku ihan joka asiasta. :D :D Kyllä mä saan itteni pidettyä kurissa esmes töissä kun oon, mutta kotona... voi ihan eri juttu. Tänäänkin hirvee järkytys aamulla kun maito oli menny vanhaksi ja mies kun töistä soitti, niin hirvee YHYYYYYYY vaan sille :D Huoh.

Mutta näillä mennään :wave:

Halin 9+4

Asunto asia alkaa sujua, tänää soittivat ja tarjosivat kolmiota rivarista. Ois tosi unelma! Toivotaan nyt vaan, että olis hyvässä kunnossa. Tällä hetkellä kaksiossa asutaan, mutta kyllä isomman asunnon haluan kun lapsi tulee.

Päivät menee liian hitaasti ekaa neukkua odotellessa! Ajattelin, että voisin ensi viikolla vähän soittaa neukkuun ja kysellä josko voisin päästä sinne varhaisultraan sittenkin. Niin kovasti haluisin varmistua siitä, että tuolla joku sydän varmasti sykkii. :heart:

Oireita odotellessa edelleen, tissit on kipeytynyt ja eilen illalla sekä tänä aamuna vihlonu ikävästi masua, mutta muuten oikein hyvä olo ollut. :)

tsude ja pöppiäinen 6+0

Mä täällä yökkönä kukun.. Saas nähä kuin hyvin pystyy yövuoroja sitten myöhemmin tehdä; on meinaan maha himppasen kipee aamulla valvomisen jäljiltä : / Jo ennen raskautumista aina kauhea turvotus aamuyöstä, mut nyt se on sitte tuplana...oikein kivistää. No ehkä se helpottaa ajan kanssa.

Mä odottelen josko neuvolan "infopaketti" tipahtais tänään postissa. Ja lauantaina joutuu juomattomuuttakin salailemaan, kun on treffit entisten työkavereiden kanssa isolla porukalla ja meiän reissut on aina ollut aika vauhdikkaita..
Hyvää vkl:a kaikille :)

Eltsu ja pena 4+3

Olenpas taas ollut hiljaa ja pitkään poissa. Onnea paljon uusille plussanneille!

Ei mitään hajua mitä olen viimeksi kertoillut, mutta sydänäänet siis kuuluneet 7+6 saakka. Syke on voimistunut ja ääni noussut ylöspäin viikkojen edetessä. Viikko np-ultraan ja neuvolan la:n mukaan ensimmäinen kolmannes olisi takana jo kahden päivän päästä, mutta todellisuudessa saan odotella vielä 10 päivää. Doppler oli mulle kyllä aivan ehdoton hankinta, syke on löytynyt melkein joka kerran ja mieli rauhoittui välittömästi, kun sen pari ekaa kertaa onnistuin löytämään. Saatiin sykettä jo nauhoitettuakin, ja korvakuulolla sekuntikellon kanssa se on jotain 160 luokkaa. Ihana ääni. <3

Raskaus on ollut helppo ja suht oireeton. Olen onnellisempi kuin koskaan. Toivottavasti ultrassa on kaikki hyvin, muuten pudotaan kovaa ja korkealta. En viitsi edes ajatella mitä huonot uutiset tässä vaiheessa mulle tekisivät, pikkuinen on jo niin rakas ja osa minua. Osa meidän perhettä ja arkea.

T: Lunea ja Nötö 10+4

Me käytiin myös kolmiota katsomassa, mutta päätettiin toistaiseks viel pysyä pikku-kaksiossamme ja laittaa nekin rahat visusti säästöön oman kodin pesämunaksi. Vuokraa olisi ollut 300e enemmän nykyiseen verrattuna, toki neliöitäkin yhdessä tasossa 30 lisää. Kämppä oli TILAVA, mutta huonokuntoinen. Kaikki pinnat saisi tasoittaa ja laittaa katosta lattiaan uusiksi.

Nykyinen kaksio on tosiaan pieni, ja varsinkin kylpyhuone todella ahdas. Ei mitään hajua, miten sinne saa vauvan ammeen ja tarvikkeet mahdutettua, mutta yritetään. Kaikkialle muualle saa tilaa ja säilytystilaa reilulla kädellä raivaamalla ja uusilla huonekaluilla. Vaunujen säilytys on myös ongelma, eteiskäytävä on kapea ja pitkulainen, päässä kissojen iso kiipeilypuu, jota ei voi siirtää. Nytkin se on kyllä tosi typerässä paikassa, mutta ei auta.

Luultavasti meillä menee hermot alta puolen vuoden vauvan synnyttyä ja vaihdetaan isompaan, mutta siihen saakka tiukka säästölinja. :)

huh huh mikä yö, tyyppi piti varmaan järjesteli tilaa itselleen, ei tosin oo kyllä kysyny multa lupaa sellaseen yöaikaan. vihlo pitkin yötä ja muutenkin jotain kupli/möyhensi tuolla masussa. tietääkseni näin aikasin ei vielä voi liikkeitä tuntea (?), että kai se siellä tilaa raivaili ja järjesteli uudelleen... ei paljon nukuttuna ja väsymys + huono olo on erittäin ikävä yhdistelmä työaamuna

Haha, jotenkin aivan ihana ajatus, mini-ihminen tekee suursiivousta ja remontoi! Voi että.. <3 <3 <3

Tahtoisin sitä uutta asuntoa päästä jo katsomaan, ei millään malttaisi odotella! -88 on rakennettu se rivari, joten toivotaan, että olisi mahdollisimman hyvässä kunnossa.. Rempata sitä saa jonkun verran kyllä vuokrayhtiön piikkiin, mikä on minun mielestä hyvä juttu. :) Mietittiin, että jos se asunto on hyvässä kunnossa niin meidän kannattaa siihen muuttaa, koska siinä on vuokra reilusti halvempi kuin mitä tässä nykyisessä, ja neliöitä kuitenkin aika paljon enemmän. :)

Ärsyttävää! Olisin tänään soitellut ja kysellut varhaisultrasta, mutta eihän sinne neukkuun ole tälle päivälle soittoaikaa ollenkaan, argh! :kieh: Pitää siis maanantaihin odotella.. Olen ruennut pelkäämään sitä keskeytynyttä keskenmenoa ja siksi tahtoisin päästä ultraan näkemään sykkiikö siellä joku. :eek: Kolmatta päivää nyt kyllä vihloo välillä aika ilkeestikin masua, että toivotaan sen olevan hyvä merkki. :) Enkä usko oikein, että tissitkään olisi turhaan viikon aikana kipeytyneet.. Onkohan siellä pieni kuitenkin hyvissä voimin?

tsude ja pöppiäinen 6+1

tsude mulle neuvolatäti sano, että kovatkin vihlasut on ihan normaalia. pöppiäinen vaan remontoi siellä sun masussa :)

asunnosta me päädyttiin siihen, että ostetaan kolmio. vuokra nyt kaksiosta aika huikea ja kolmiosta kun maksetaan lainaa takasin niin ei kovin paljon nouse asumiskustannukset. löydettiin vieläpä ihan kivasti remontoitu koti :)

itse en jotenkin vielä osaa ajatella vauvaa kunnolla, ehkä kun ei ole sydänääniä kuunneltu eikä ultrassa käyty. toisaalta varmaan hyvä näin, jos ultrassa maanantaina paljastuisikin jotain hyvin ikävää niin ehkä ei ole sitten niin paha kuin jos olisi jo saanut selviä todisteita masuasukista. ehkä...

jeeni ja tyyppi 12+0! :)

Mäkin nyt varasin jo ekan ultran, kun tuli ohjeet kotiin. Vähän vain epäilyttää, kun se on omien laskujen mukaan nyt sitten rv 10+1 ja jos menkoista laskee, niin 10+3 enkä olis ihan noin aikaista halunnut, mutta kai se sitten on ihan ok. Onneks ehdin asiaa vielä neuvolasta kysyä sitten käynnillä.

Jeenille onnea asunnon ostamisesta! Ja toivottavasti Tsudellakin tärppää asuntoasiassa. Niin ja Jeenille onnea myös maagisen 12 viikon täyttymisestä ja tsemppiä ultraan :)

Oot Lunea kyllä löytänyt hyvän dopplerin tai sitten olet varmaan tosi hoikka/sulla on kohtu jotenkin edessä, koska mulla ei saatu neuvolassa dopplerilla kuulumaan sydänääniä edes viikoilla 10+3. Mulla on kyllä tuota pömppöä tuossa, ja kohtu taaksepäin kallellaan. Ja se neuvolan doppler on surkea, hirveät häiriöäänet vaan kuuluu. Mutta siis ihanaa, että olette voineet tarkkailla pientä :heart:

Tsudelle
siitä varhaisultrasta vielä, että harva kai sinne neuvolan kautta pääsee, ellei ole jotain tosi kovia kipuja/vuotoja, eikä siltikään välttämättä pääse. Mutta yksityiselle voi tietysti mennä, jos haluaa varmuuden.

Eltsu kuulostaa kyllä kummallisen aikaiselta tuo sun np-ultra. Mun piti varata siihen aika viikoille 11+0 - 12+6. Ja tosiaan kun meillä oli se napanuoratyräepäily, niin nyt jälkeenpäin ajatellen olisi ollut järkevää mennä vasta kun oli 12 viikkoa täynnä. Mutta jos sitä ultraa varatessa kerroit kaikki tiedot ja tuo aika annettiin, niin kaipa se sitten on ok.

(.) Ei mitään uutta. Maha tuntuu pyöristyneen ja nuo hennot hipaisut tuntuvat vahvistuvan ajoittaiseksi tökkimiseksi, joka tuntuu yleensä vasemmalla puolella mahaa :) Toki ois kiva tuntea vielä selkeämmin ja vatsan päältä käteenkin jo nuo potkut, mutta onhan tässä vielä yli 5 kk tätä raskautta jäljellä :D

Hyvää viikonloppua!

Liisakaisa ja Myyrä 17+6

Viimeksi muokattu:
Heissan ja mukavaa viikonloppua kaikille!

Sydänäänistä tulin sanomaan, että mullakaan ei kuulunut neuvolalääkärillä 9+4 vielä mitään, mutta 11+ viikolla kokeilin ekaa kertaa kotidopplerilla ja kuuluikin heti. Varsinainen sydänääniasia oli kuitenkin se, että tänäaamuna luimme miehen kanssa odottajan oppaasta, että näillä viikoilla isä saattaa kuulla sykkeen jo ihan vaan laittamalla korvan mahaa vasten ja tietysti sitä piti heti kokeilla. Niinpä sitten mies kuulikin vauvan sykkeen, kun sattumalta laittoi korvansa oikeaan kohtaan. :) Tulin ihan kateelliseksi, kun kerrankin hän pystyi tekemään/tuntemaan jotain raskauteen liittyvää, mitä minä en. Hyvä kuitenkin, että sellaisiakin asioita on! :)

Tiipula ja musi 27+0

Ei tuo meidän doppler mikään kummoinen ole. Veikkaan, että mulla on käynyt vain ihan mieletön tuuri, koska en edes olettanut kuulevani ääniä niin varhain, kunhan leikin ja kuuntelin, mitä kaikkea tuolta ylipäätään kuuluu. Alkuun syke kuuluiihan alhaalta häpyluun vierestä ja todella vaimeana tsukutuksena. Painaa sai myös jonkin verran. Sittemmin ääni nousi ylemmäs ja keskemmälle, ja ääni myös muutui söpöstä tsukutuksesta sellaiseksi pumppaamiseksi, mutta tahti oli sama. Jotkut ovat epäilleet istukan suhinaksikin, mutta oikeastaan mulle on ihan yks hailee mikä se ääni oli, kun se kerran sai mut hyvälle tuulelle ja rauhoittumaan.

Nyt sykkeen sijainti on viikonlopun aikana jälleen noussut ylemmäs ja vasta viimeisen viikon se on ollut selkeä hevosen laukka. Tai alkuviikosta ehkä vielä enemmän höyryjunamainen. Tänä aamuna sain ilmeisesti myös jonkun potkun korvaani, kuului kesken laukan sellainen "boink", kuten piirretyissä aina kun joku ötökkä lähtee pomppimaan. :D Ja samalla syke hetkeksi vaimeni, kuului kuitenkin koko ajan. Taisikin olla kunnon aamujumpat siellä käynnissä, ihan kuin syke olis ollut kiivaampi kuin viimeks kuunnellessani.

Ja potkuista puheen ollen, tiedän varsin hyvin, että vielä on mistään liikkeiden tuntemisista turha haaveilla, mutta kylläpä vaan lähti mielikuvitus laukkaamaan, kun yks ilta vatsalla maatessani tunsin yhden elohiiren nytkähdyksen. Mulla on jo yritysaikana välillä ollut elohiiriä alavatsallla, niin sikäli tunnistin kyllä sellaiseksi, mutta olihan se kiva ajatella, että Nötö teki jonkun superkuperkeikan. <3

Että tämmöisiä tänne. Hoikkuudesta en tiedä, olen mä aina ollut kyllä hoikka, mutta raskauden alkaessa enempi normaalipainoinen. Bmi taisi olla jotain 21. Mutta ei kai sitä tuossa vatsalla niin hirveästi ole, mulla pakkautuu enempi reisiin ja peffaan, ghettobooty. :D

Seuraavaks sitten vauvamasua odottelemaan. Turvotus vaikuttaisi nousseen ylöspäin, mutta vielä saa masun litteäksi ja alavatsalla ei huomaa ainakaan mun mielestä mitään. Kai se sieltä kuukauden sisään pullahtaa, kun kerran sykekin kuuluu jo niin ylhäältä, ettei pikkareitakaan enää tarvitse laskea. :) Huomenna poksuu taas!

T:Lunea & Nötö 10+6

Miten muuten neuvolassa ne sydänäänten kuuntelut, saako sielä itse liikuttaa doppleria? Mun täytyy aina itse etsiä äänet, ei mies uskalla painaa yhtään ja dopplerin asentokin on aika tarkka, että mitään kuuluu. Eikä syke aina löydy heti, tänään löytyi, mutta viimeksi etsin varmaan vartin ja meinasin jo hermostua, kunnes älysin siirtyä pari senttiä ylemmäs. Oli veijari muuttanut taas.

Asuntoasiaa, meille löytyi kämppä! Päästään ensi kuun lopussa muuttamaan rivarikolmioon, jee!! :D Vaikka se vuokra-asunto onkin, niin vuokra on tosi halpa ja saadaan varmaankin vähän siellä seiniä maalailla yhtiön piikkiin. Oon ihan innoissani, että pääsee sitten pienen huonetta laittamaan. :) Vaikka näin alussa vielä mennäänkin, niin olen silti nyt jo tosi luottavaisella mielellä siitä, että pieni pysyy matkassa. :)

Pahoinvointi on tainnut alkaa, yhh. Eilen aamulla oli hieman ihme olo, ei tiennyt, että maistuuko ruoka vai ei. Illalla sitten olikin olo ihan toista luokkaa, järkyttävä ällöttävä olo monta monta tuntia! :x Ja tänä aamunakin ei ole ihan normaali olo. Toivottavasti ei vain ihan valloilleen pääsisi tämä pahoinvointi, että pystyisi koulussa normaalisti käymään eikä tarvitsisi siellä asiaa vielä paljastaa..

Yritän huomenna soitella sinne neukkuun ja kysellä sekä anella, että pääsisin varhaisultraan. Ihan vaikka senkin takia, että haluan nähdä montako siellä masussa on. Mahdollisuus kun nimittäin on, että siellä voisi olla kaksikin. Äiti on kaksonen ja koska hän ei saanut kaksosia on minun mahdollista saada, koska kaksoset yleensä hyppää yhden polven yli. Ja äidin puolella on enemmänkin kaksosia. Huh, ajatuskin pelottaa, yhdessäkin on varmasti tekemistä! :eek:

tsude ja pöppiäinen 6+3

täälläpä olis uusi esikoisen odottaja *\o/*

Rekisteröidyin vasta äsken, hehheh :D En oo pitäny itseäni kuumeilijana vaikka yritystä on ollu yli vuoden. Omien laskelmien mukaan vaavi syntyy 10.10. ja olen siis viikoilla 5+6 :)) Ja synnytyssairaala on VAS :D

Pikakerronta: Mie oon vm-88, aviomies -85, naimisissa ollaan oltu nyt puoli vuotta! Itse opiskelen kokkialaa, mies on rahtari. Ensimmäinen (tietoinen) raskauteni on tämä.. Niin toivottu ja odotettu <3 Nyt pidetään vielä peukkuja pystyssä et asukki jaksaa loppuun asti. Eka neukkula on 22. päivä tätä kuuta ja toivonpa kovasti kuulevani vauvan sydänäänet silloin :D

Pidemmittä puheitta liityn seuraanne..

fannie ja Örkki 5+6

Tervetuloa Fannie! Kuten sanottua, meitä on niin pieni porukka tässä pinossa, että mukaan mahtuu kyllä, vaikka ei olisikaan vauvakuumepuolella kirjoitellut :) Teillä oli pitkä yritysaika. Saako udella, hakeuduitteko vielä mihinkään tutkimuksiin? Joka tapauksessa paljon onnea plussaamisesta :flower:

Lunea, eipä ole tullut mieleen kysyä, saisiko sitä doppleria itse liikutella neuvolassa, kun itselläni ei ole kokemusta sen käytöstä. Mutta toki jos terkkari ei sillä sydänääniä löytäisi ja tuntuisi, että itse tiedät, mistä kohtaa kannattaa hakea, niin eeiköhän sitä voi pyytää :)

Tsude, mulla ei onneksi ollut kuin vähän sellaista etovaa oloa, ja siihen auttoi, kun söi parin tunnin välein jotain pientä. Toivottavasti sullakaan ei äityisi pahaksi tuo pahoinvointi. Onnea kämpästä!

Poks poks vain :)

Liisakaisa ja Myyrä 18+0

kiitos Liisakaisa!

Emme hankkiutuneet vielä tutkimuksiin: kun aloitimme (11/2009) sovimme miehen kanssa, että jos vuoden 2011 alkuun mennessä ei tärppää, niin tutkimukset ovat paikallaan. Noo, paljon tapahtui välissä, mentiin kihloihin ja naimisiin ja vaikka mitä :p

Mutta eipä tarvinnut könytä tutkimuspöydälle, onneksi! Plussasin siis maanantaina 7.2. ja varmistustestin tein torstaina :)

Ainoa voimakas "oire" mulla on väsymys.. Sellaisia 10-12h yöunia kevyesti! Nyt taas mielin nukkumaan, jotta aamulla jaksaa kouluun mennä. Päikkäreitä toistaiseksi välttelen :)

Niin ja vitamiineista.. Itse syön multitabsin raskaus ja imetys-vitamiineja sekä calsorin-tabletteja.

Uutta asuntoa ruvetaan myös miettimään.. Tässä on liian vähän tilaa (2h+k, 54 neliötä), koska pohjasuunnittelu on ihan ketuillaan. Mieluusti myös muualta kuin neljännestä kerroksesta hissittömässä talossa!

Jopas jaarittelin.. :D Ja huomenna poksuu viikot :heart:

fannie ja Örkki 5+6

Viimeksi muokattu:
Tänään ollut hyvä olo vielä ainakin tähän asti, ei ole etonut. :) Väsyttää vaan. Oon huomannut sen, että kurkku on ku sahara yöllä eikä auta vaikka juo miljoona litraa vettä ja sitten kun juo sen miljoona litraa vettä ni sittenhän pissittää koko ajan. Ei hyvä oravanpyörä ollenkaan. :D

Soittelin neukkuu päivällä, ja täti sanoi, että kun ensi viikon maanantaina on se neukku niin katsotaan siinä aluksi sillä niiden neukun omalla ultralla, että näkyykö mitään. :) Hihii jännittää! Sanoi, että yksityiselle voisi sitten myös mennä, ne tekee alakautta ultran joka vissiin tässä vaiheessa olisi vähän varmempi, mutta maksaa sen 100e, ei kiitos! Nyt vain odotellaan tämä hiljalleen mateleva viikko sitä neukkua. :)

Joku on ollu tänään ilkeällä päällä, koska on melkein koko päivän kiusannut minua sillä, että masua vihloo vähän väliä! Ärrh. :|

tsude ja pöppiäinen 6+4

Tervetuloa uusille!

Terveisiä ultrasta, siellä se meidän sintti piti bileitä :D Viikkoja tippu n. 1,5, että nyt on sitten vasta 11+0. Eilen siis 10+6 ja ei saanu niskaturvotusta mitattua vielä kunnolla, uusi ultra viikon päästä. Ultraaja sanoi, että olisi edes päivän ollut isompi niin olisi mahdollisesti saanut mitattua. No ei mua haittaa, kaikki mitä nyt näkyi oli hyvin ja pääsempähän kurkkaamaan uudestaan :)

Voi sullekin Eltsu käydä niin, että uusivat ultran. Tuohon aikaan ei välttämättä kunnolla saa mitattua, kuulemme sitten hyvin tarkka asennosta, että saa tarkan mitan.

päivityksiin voi muuttaa la 6.9 ja mulle iäksi 25v.

Myöhästyneet ystävänpäivät tännekin!

Ja tääl myös yks janoinen pöntölläravaaja.. Eniten rassaa yölliset vessakäynnit kun ne katkoo unet niin pahasti, etten saa välttämättä pitkään aikaan uudestaan unta. Kiva sitten silmät sikkurassa pinnistellä töissä.. Onneks tämä on se kiusallisin oire koko raskaudessa toistaiseksi, joten helpolla olen päässyt.

Lunea & Nötö 11+1

Yhteistyössä