Lauantaipäivää kaikille!
Onpa ihanaa, kun pinossa on vilkasta! Itse en ole ollut kovin vilkas keskustelija, mutta olen kuitenkin joka päivä lueskellut kaiken kirjoitetun.
Onnea
Tiksutin ja
Tryffe! Ja
NiQille onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista, toivottavasti kokoasiakin on tosiaan kiinni viikoista. Minkä kokoinen pikkuinen sitten oli?
Liikkeet tunsin itse mielestäni ekaa kertaa mahan päälle joskus rv 20+, mutta ikäväkseni on jäänyt kirjaamatta ylös, milloin mies ne ekaa kertaa tunsi. Muistaakseni kuitenkin ihan muutaman päivän päästä tuosta, ehkä 21+ jotain. Ei miehellä meinannut riittää kärsivällisyys odotella, että koskahan se pikkuinen mahtaisi jaksaa potkia... Toisinaan liikkeet tuntuvat koko päivän mahan päälle ja toisinaan pieni taas on kääntänyt selän minun napaani vasten ja liikkeetkin tuntuvat vain sisäisesti ja aika vaimeasti. Liikkeet myös näkyvät mahan päälle: koko kumpu saattaa vaihtaa puolta yhtäkkiä tai täristä ihan holtittomasti. Yksittäiset potkut ja lyönnit näkyvät myös. En kuitenkaan osaa vielä hahmottaa kunnolla, mikä osa mahtaa olla missäkin ja että onkohan se pää vai peppu, jota taputtelen.
Mulla on ollut tällä viikolla
loma. Koko viikko on kulunut kotitöitä tehden ja vauvaa ajatellen. Tässähän sekoaa kohta pää! Liekö tuolla ajatteluajalla osuutta asiaan, mutta eräänä päivänä suihkusta tullessani huomasin, että rinnoista tihkuu maitoa. Huh, kylläpä tosiaan konkretisoitui vauvautuminen!
Toukokuisista muutamalla odottajalla on yllättäen menneet lapsivedet ja ovat sitten sairaalassa mahoineen, tietysti toivoen, että muutaman viikon pikkuiset saisivat vielä kasvaa masussa. Hurjaa! Monet tuntuvat saaneen myös tarkkoja
kokoarvioita vauvoistaan ja päässeet kuka milloinkin kurkkaamaan ultralla. Olisipa kiva itsekin tietää, miten vauva kasvaa! Vau-kirjasen mukaan tällä viikolla painoa pitäisi olla jo n. 1600 g, mutta viimeiset lukemat, joita mulle on kerrottu, oli rv 20+ rakenneultrassa n. 350 g. Hassua, kuinka käytännöt vaihtelee ja joillekin esitetään arviotkin ihan gramman tarkkuudella! No, ei mulla huolta kumminkaan ole, tunnenhan mä nahoissani, että on pieni kasvanut kovasti.
Tsempit kaikille, jotka laskevat päiviä neuvolaan, ultraan, ekan kolmanneksen loppuun jne! Pian ne kuluvat jo niin nopeasti, ettei meinaa viikoissakaan pysyä perässä!
Liisakaisalle aurinkoista talvilomaa!
Tiipula ja musi 30+0 *poks*
Ihan käsittämätöntä, 10 viikkoa enää!