Eskari+iltapäiväkerho?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Esikoisen eskarin aloitusta mietin ja pohdin.. Meidän lähikoululla olisi eskari ja iltapäiväkerho, mutta onko iltapäiväkerho tarkoitettu vain ekaluokkalaisille? Eli voiko eskarit mennä iltapäiväkerhoon.. Kun eikös eskari kestä vain muutaman tunnin aamupäivällä?

Just ehinyt oppia päiväkodin käytännöt ja systeemit, ja niin nyt pitäs jo osata koulunasiat :D

Riippuu ihan kunnuasta miten noi on toteutettu. Kato oman kuntasi sivuilta. Meillä kaikki eskarit on kouluilla, ja siellä myös ap- ja ip-hoito. Jos joku on vuoropäiväkodissa, niin heidät kuskataan sinne vuoropäikkyyn koulusta taksilla.

Katsoin jo kaupungin sivuilta. Siellä olin vain, että esiopetusta järjestetään kouluilla sekä päiväkodeissa :/ Täytynee kysyä päivähoitotoimistosta, kun sinne on muutenkin asiaa. Kiitos teille.

Meillä päin eskarilaiset pääsee myös koulun IP:hen samoin AP:hen jos tarvis. Paikkakunnalta löytyy myös päivähoito, jossa on eskari. Suosittelen itse koulun eskaria ja IP:tä jos vain mahdollisuus.

Esikoulussa voi olla ilman ympäröivää päivähoitoa tai sitten päivähoidon kera. Jos lapsesi tarvitsee päivähoitoa, hän menee aamulla ihan normaalisti päivähoitoon, sitten päivällä on jossain välissä neljä tuntia esikouluaikaa ja loppuaika on taas päivähoitoa. Eskariaika on ilmaista eli maksat päivähoidosta vain siltä eskaria ympäröivältä ajalta.

Mun tytön eskari oli koulun yhteydessä ja se oli samalla myös ympäröivän hoidon paikka. Ei siis lähdetty erikseen minnekään eskariin, vaan eskari sulautui siihen hoitopäivään. Ainoa mistä huomas eskariajan oli se, että osa lapsista tuli klo 9 ja lähti klo 13. Mä olin kovasti tyytyväinen koulun yhteydessä järjestettyyn eskariin. Eskarivuoden aikana tuli koulun tilat ja opettajatkin mukavasti tutuiksi, ei sitten jännittänyt ollenkaan niin paljon kun syksyllä mentiin kouluun :).

Yhteistyössä