Ex-kermit 36 - helmikuu 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmikuu :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaprikselle mukavaa reisua!! pieni palstailutauko voi tehä gutaaa.. Rentoudu!!

Harmi tota Gian A:n maitojuttua. Toivottavasti erityiskorvike sopii...

Huh taas tätä univajetta.. N heräili alkuyöstä tunnun välein ja mulm oli vaikeuksia saaha sit unen päästä kii.. onneks loppuyöstä oli sit pitempi unipätkä. Oli täs yks yö tytöllä 7 tunnin uniputki... eli onni täällä vaihtelee :=)

Pidetään pakkaspäivä tänään -28C.

Heippa!

Kaprikselle mukavaa reissua ja taukoa palstalta, tekee ehkä tosiaan ihan hyvää. :) Kunhan palaat takaisin!

Safiirilla ollut sokerirasitus... Mä inhoan sitä testiä! TÄssä raskaudessa kaksi kertaa joutunut käymään ja ihan tuskaa oli... Tuli niin karsea olo! Millos saat tulokset?

Mulla on huomenna se ulkokäännös. Pelottaa vähän... Mähän olen aina ajatellut, etten anna yrittää kääntää kun pelkään että istukka irtoaa tai vauva kuristuu napanuoraan tms. mutta saivat sitten ylipuhuttua. Mutta epäilyttää kyllä! :( Toivottavasti nyt ei mitään tapahdu, paitsi että kääntyisi!

Meillä neiti on ollut vähän räkäinen ja tänään yski aamulla kovasti ja rohisee. Ollut tuollaista pientä pitkän aikaan, ei onneksi ole kunnolla tullut kipeäksi mutta saisi mennä jo ohi...

Joku kyseli meidän uudesta asunnosta. Me pysytään edelleen kaksiossa... Mietittiin pitkään kolmiota (löytyi tosi kiva!), mutta kuitenkin sitten ajateltiin, että kun ei tiedä mun työpaikasta valmistumisen jälkeen ja palkasta niin ei viitsi ottaa turhaa riskiä. Rivariin siis muutetaan, sellainen kiva, jokusen vuoden vanha ja kiva piha. :) Lapsille tulee makkari ja me nukutaan olkkarissa.

Mutta nyt pikkasen lepäämään kun neiti nukkuu, kohta tulee kavereita hääpalaveriin. Olen siis kaasona kesällä niin pidetään palaveria. :)

Antzi ja Elias rv37

Aurinkoista tiistaita kaikille! Huh huh kuinka Senoralla onkin kylmä tänään...kyllä täälläkin oli aamulla kymmenisen astetta pakkasta.

Antzille hurjasti tsemppiä huomiseen kääntöyritykseen! Toivottavasti kääntyisi!

Kaprikselle vielä halitus ja oikein ihanaa lomaa! Toivottavasti nautit lomasta, vaikka onkin nyt näin surullinen tapahtuma ollut juuri ennen sitä.

Ja Tiuhtikin siellä hiihtolomailee. Toivottavasti aurinkoa ja hyviä ulkoilusäitä riittää teilläkin päin. Kaukaloista kyselit - meilla oli Britaxin Baby Safe Plus ja se oli ainakin musta ihan hyvä ja toimiva kaukalo. Meillä M ei enää viihtynyt siinä noin 10 kk, koska alkoi olla hänelle vähän ahdas, joten silloin sitten siirryttiin turvaistuimeen (Britaxin Multitech). Turvaistuimesta tulikin mieleeni, että saiko Katzu nyt istuimen tukevasti paikoilleen? Onko Katzulla paha olo jo helpttanut?

Onko tosiaan niin, että Gialla (ja varmaan sitten Katzullakin) alkaa jo äippäloma loppumaan, kun Gia kerta oli kotihoidontukea hakemassa. Niin se aika tosiaan rientää! Ai niin kävin katsomassa Gian A:n kuvia suljetulla - aivan tosi suloinen poika :)

Senora kyseli, että miten olen töissä viihtynyt ja täytyy todeta, että ihan hyvin olen viihtynyt, ainoastaan näinä ihanina aurinkoisina päivinä hieman ehkä harmittaa olla sisällä ;) Mutta muuten ei mitään ongelmia, sillä nopeasti tähän on tottunut takaisin. M on viihtynyt päiväkodissa hyvin, ei ole kertaakaan itkenyt siellä. M on hmm voiskohan sanoa, että sosiaalisesti rohkea lapsi - viihtyy joukossa, ei vierasta eikä arkaile uusia ihmisiä/tilanteita, joten se on varmasti helpottanut sopeutumista. Juuri viikonloppuna matkustettiin Ämmän kanssa kahdestaan junalla mun siskon luokse ja välillä tuli mieleen, että voiskohan se M nyt olla hiukka vähemmän sosiaalinen, kun ei tosiaan yhtään viihtynyt äidin sylissä, vaan koko ajan piti päästä kiertämään vaunussa moikkailemassa muita ihmisiä :)

Ei vaan kaipa se täytyy lähteä ruokikselle...Paljon terkkuja kaikille ja erityisterkut Ninnille! Oli kiva kuulla sustakin! Niin ja toivottavasti Safiirin koiruuden leikkaus on mennyt hyvin.

Päivän jatkoja,

Tuuli

Heippa pikaisesti

Just sain M:n nukkumaan ja mulla olisi tuolla terassilla peitot, patjat, pehmolelut yms odottamassa puistelua ja sisälle tuloa.

Senora nukkunut huonosti. Tiedän varsin hyvin kuinka ärsyttävää on pyöriä hereillä ;)

Gian A oppii kohisten uusia taitoja :)

Mulla on ehkä aavistuksen huono olo laantumaan päin ja muutenkin ollut ehkä hitusen pirteämpi. No sehän tietysti lisää jännitystä ylihuomista ultraa ajatellen.... No en mä täällä ole ehtinyt turhia panikoida.

Tänään oltiin M:n kanssa siellä ylimääräisessä neuvolassa ja päädyttiin siihe,että laitetaan lähete jumpparille. Jospa sieltä saisi vähän apuja ryömimiseen yms. Ei oikein honaa käyttää jalkojaan oikealla tavalla, jotta pääsisi eteenpäin. Paino oli nyt 9.2 ja pituus 73.5. Paino -0.5 käyrällä ja pituus +1.

Nyt pakko ryhdistäytyä ja mennä hakemaan "romppeet" sisälle lämmittelemään. Mukavampi mennä illalla jo lämminneeseen sänkyyn :)

Heippa pitkästä aikaa!

Kaprikselle mukavaa reissua!

Antzille tsempitykset kääntöyritykseen! mulla on sekä hyvä että huono kokemus, Esikoisen kohdalla lääkäri oli tosi kovakourainen ja se sattui, toisella kertaa lääkäri oli kokeneempi ja kääntöyritys ei sattunut yhtään. Niinkun sen ei kuulukkaan sattua, niin se lääkäri sanoi.

Tuulille vilkutukset! Kiva että M on viihtynyt pk:ssa on se vaan äidille helpompi kun ei tarvi katsella toisen itkua =O)

Senoralassa uni vaihtelee, kyllä se jossain vaiheessa tasaantuu ;O) tsemppiä silmäpussien kestimiseen =O)

Mites tosiaan Safiirin koiruus? tulehan kertomaan kun ennätät

(.) viimeviikolla alkoi huono oloisuus, mallia jatkuva... kokoajan pitäis olla pupelyamassa jotain ja heti kun on nielassu niin tulee huono olo. Eilen piti jopa käydä halailemassa arabialaista. Mutta sehän vaan tarkottaa että istukka toimii! =O)
Huomena mennään miehen kanssa sinne varhaisultraan iltapäivällä, toivottavasti tulen hyvin kuulumisien kera...

ÄssÄ 6+4

Sokerirasituksen tulos: paastoarvo taas koholla niinku viimeksi joten mittari lähti mukaan. Täytyy kahen viikon aikana kuutena päivänä mitata kolmesti päivässä. En tiiä, vaikuttiko tulokseen vääristävästi yhtään se että sunnuntai-iltana iltapalaksi kiskoin melkein koko rasiallisen viinirypäleitä, jotka kuulema nostaa verensokeria paljo ylös. Eilen terkka tämän mainitsi. Ja sitte olin syömättä 10 tuntia ku en en muistanu että ois pitäny olla paastolla 12 tuntia. No, mittaillaan nyt kuitenki.

Koiruus leikattiin eilen ja uutiset oli huonoja. Kasvain oli levinny laajalle peräsuoleen ja oli niin haperoa että hajos käsiin ku lääkäri sitä koitti poistaa. Sitä ei siis saatu pois kokonaan ja nyt on vaarana että jos koira tästä leikkauksesta toipuu, kasvain alkaa uudestaan kasvaan jossain vaiheessa. Nyt seuraavat kaks viikkoa on kriittistä aikaa, toipuuko koiruus vai ei. Viime yön varalle lääkäri anto henkilökohtaisen kännykkänumeronsa, johon ois saatu soittaa jos ois tullu hätätilanne ja koiralle kipukohtaus tai runsas verenvuoto pyrstöstä. Ei onneksi tarvinnu soittaa. Mää jäin yöksi kummitädilleni auttamaan koiran vahtimisessa ja tulin kotia vasta tänä aamuna.

Pah, kakkonen ja kolmonen alko nahistella jostain. Täytyy mennä enennku sattuu vahinkoja...

Safiiri ja Jänskis 13+2

No höh, olipas Safiirilla nyt kurjia uutisia kerrottavanaan... =( Toivotaan kuitenkin, että koirakansalainen toipuu ja että kasvain pysyisi pois!
Toivotaan myös, että sokeriarvot ovat pompsahtaneet vain ja ainoastaan niiden viinirypäleiden takia... =)

Varsinainen toivekonsertti taas........;-)

Ässälle jaksuja pahoinvoinnin sietämiseen, tosin hyvähän se vaan on että tietää istukan toimivan! Ultrauutisia siis odotellaan, kivakiva.. =)

Antzin Eliasta siellä käännetään kohti tulosuuntaa.... Toivottavasti käännös onnistuu hyvin ja kivuttomasti!

Onnittelut uusista taidoista kaikille pikkuihmisille ja pidempiä yöunia niitä tarvitseville sekä vilkutuksia ihan kaikille tasapuolisesti!

toivottelee Niksu
(joka muuten ei pääse lisäämään suljetulle 1vee kuvia, kun läppärin c-asema on täynnä eikä huoli kuvia koneelle kamerasta... höh ja pöh, herra it-tuen osallistumista odotellessa....)

Heippa

Ensiksi safiirille hali koiruuden puolesta. :( Toivotaan että kaikki menisi hyvin!

Meillä kävi tosi kivuttomasti kääntöyritys, sillä ultratessa huomattiin, että poitsu oli kääntynyt itsestään oikein päin! :) Eli ei tarvinnut käännellä. Nyt ei sitten kontrolloida sen enempää, kun että pari pv ennen LA on kontrolli varmuuden vuoksi kasvusta (ei anneta mennä yli jos onkin hidastunut tms.). Muuten herra saa tulla sitten kun siltä tuntuu. Ja jos multa kysytään niin ensi vk tai sitä seuraava olisi jo ihan kiva!!! Mulla on iskias ja nivuset niin tulessa, että jouduin neuvolankin tältä vk perumaan kun en pääse neidin kanssa liikkumaan... Että olen tosiaan vankina täällä neljän seinän sisällä... :/ Pitänee ottaa 3 ässää käyttöön heti kun on 37 vk täynnä. ;)

Mutta nyt hetkeksi pitkälleen kun neiti nukahti... Nukkui viime yönä muuten 20-06 ilman herätystä...! ja sitten heräsi miehen herätyskelloon mutta jatkoi unia 8 asti kun pääsi mun viekkuun. :) Jee!

Terveiset neuvolasta, siis N:n 10kk neuvola.. N:n tuoreet mitat 76.5 cm. 10215g, py 46.4 cm. Kalkatti neuvolantätille kovasti, muttei hymyilly, vilkutti sit lopuksi... :)

Safiirin koirakansalainen käyny sit leikkauksen... vähä ikävämpiä uutisia. Mut toivottavasti toipuu koira... Tsempitykset piikittelyyn... Täytyny olla aika paljo koholla, kuin noin tiheesti jouvut mittailemaan... Mullahan riitti ne pari päivää viikossa... ja vieläki on mittari tuolla hyllyssä... Täytyyki laittaa muuten terkalle viestiä ja kysellä mitä kautta sen lähetteen sinne sokerirasitukseen sit huhtikuulla tilaan... Oysista antoivat lähtiessä ohjeen että vuoden päästä uus rasitus...

ÄssÄlläki alkanu kielikurssi... tsempit!!!

Niksu: Mä lisään aika usein kuvia suljetulle suoraan kamerasta.. kamera näkyy yhtenä tallennuskohteena, josta siirrettävät kuvat kattelen ja siirrän.. Monesti kuvat on naamakirjassa tai suljetulla ennen kuin omalla koneella...

Antzin vauveli sit kääntyny nupin kohti poistumissuuntaa... Pistin jännäyslistan käyntiin... Aatelkaas, vastahan tässä oltiin ekalla kierroksella ja nyt on jo toinen kierros hyvää vauhtia käynnissä. Antzilassa on kyl nukuttu hyvin... Meillä taas viime yö tankkailtiin parin tunnin välein... Arvelin, että kasvupyrähdys.. joo 3 senttiä on tänä vuonna jo tullu lisää, joista ainaki toi yks sentti tän viikon aikana... :)

Paastoarvo oli 5,6 ku se ois saanu olla 5,3. Terkka sano että nyt ollaan tiukennettu ohjeita ja kuulema helposti alotetaan insuliinipiikitykset jottei tuu suuria vauvoja.

Mun siis ny pitää mittailla kahen viikon ajan niin että viikossa kolmena päivänä kolmesti.

Heissan

Onneksi Antzin masussa käännytty ihan omatoimisesti :) Nyt vaan odottelemaan milloin alkaa tapahtumaan. Täytyykin kohta laittaa oma veikkaus tuohon listaan.

Safiirin koiralla ollutkin sitten hieman huonompi tilanne :( Kuinka paljon muuten koiralla on ikää? Olet sen varmaan jossain vaiheessa kyllä maininnut.

Ässäkin aloittanut pöntön halailut..... Jaiks!!!!

Senoran neitikin päässyt uudelle painoluvulle :) Vai ei terkka saanut hymyä irtoamaan :)

Minua huvitti jälleen kerran tänään kaupassa. M hymyili kassoille kuin hangon keksi, perässä olleille miehille jne. Näyttää oikeasti nauttivan siitä kun ihmiset sitten huomaavat ja alkavat leperrellä.....

Vitsit minun alaselkä ja oikea pakara on taas tänään ollut kipeämpi. Päivällä tehtiin pieni happihyppely ja joka askeleella vihlasi pakaraan. Saas nähdä kuinka pahaksi vielä äityy. M:stä oli vasta siellä myöhäisemmillä viikolla enempi ongelmia. Aika loppuvaiheessahan se oli kun vessaankin konttasin :)

Kaprikselle hyvää reissua!!!

Ihana kun Tuuli jaksaa aina kirjoittaa niin pitkiä viestejä :) Pikku mies tuntuu siis viihtyvän päiväkodissa hyvin. Onhan se huomattavastii kivempi jättää lapsi hoitoon kun ei toinen jää katsomaan perään alahuuli pitkällään.

Huomenna sit klo 13 on se np-ultra. Kuulumiset yritän ehtiä sitten tänne kirjoittelemaan. Tästä raskaudesta tietää muuten vasta muutama henkilö, muutamille ihmisille voi olla pieni pommi kun kerron...... ;) Siinähän sitten riittää juoruttavaa...

Täytyy vissiin mennä hakemaan neiti pois sängystä. Latoin äsken sinne kun oli kärtttyinen. Eipä kuulosta siltä että nukahtaisi. Nukkui aika lyhyet päikyt ja sen huomaa. Vielä kun saisi pari tuntia aikaa kulumaan..... sitten yöunille. Ja itse taidan mennä sen jälkeen saunaan. Olisi jääkaapissa holiton situkkakin

Heips!

Olen aivan silmät ristissä.. Senoralle vaan myötätunto-halaus! A heräili useamman kerran viime yönä ja itse sain unen päästä kiinni vasta klo 3 aikaan... Sulhasen kanssa oltiin illalla vähän napit vastakkain, siitä sain sitten stressin, eikä uni tullut niin helposti.

Mukava kuulla, että Tuulin M on viihtynyt hoidossa hyvin. :) Olisi tosiaan kamala jättää pikkuinen hoitoon ja itse lähteä töihin, jos toinen jäisi perään itkemään. Itse olin päiväkodissa työharjoittelussa joskus, ja siellä tuli juuri puheeksi kyseinen juttu. Hoitajien mukaan lapset kuulemma aika nopeasti rauhoittuu vanhemman lähdettyä, kun on vaan "pakko" pärjätä. Ja onhan siellä vilinää ja vilskettä joka vie ajatukset pois ikävästä.

Voih, miten surullisia uutisia Safiirilla..

Ässälle ja Katzulle peukutukset huomisiin ultriin!!!

gia

Kiitokset Gialle halauksesta - *halaa takas*...
Tuli muuten mieleen sellanen galluppiaihe, että kuinkas vanhaksi te ootta imettäny muksuja?? Meillä tulee ens viikolla 10kk, ja vielä neiti roikkuu tissillä...

Iltaa kaikille!

Hiihtolomalainen ilmoittautuu =) Ihania säitä on kyllä osunut tälle viikkoa, vaikkei nyt talviurheilulajeista itse pääse nauttimaan oikein kunnolla.. Kävelyt aurinkoisessa säässä koiruuden kanssa on kyllä olleet mukavia...

Kaprikselle piti toivottaa ens alkuun mukavaa reissua! Palailet sitten taas palstailemaan, kun siltä tuntuu! Halit vielä!

Senoralla kärsitään univajeesta, jaksuja siihen!

Mukava kuulla Tuulin työkuulumisia! On kyllä hienoa, että M viihtyy hoidossa hyvin, helpottaa mukavasti töihinlähtöä..

Ässälle jaksuja pahoinvointeihin! Mutta niinkuin sanoit, pääasia, että istukka toimii!

Voi Safiiri, kurjaa kuulla, että koiruus on huonona. Toivottavasti toipuu leikkauksesta hyvin, paranemissäteitä lähetän haukulle runsain mitoin!
Ja sokerirasituksen tuloksesta, toivottavasti johtui tosiaan viinirypäleiden syönnistä..

Antzi, hienoa, että siellä oltiin käännytty lähtöasemiin itsenäisesti! Täytyypä laittaa veikkausta poksumisesta tuohon listaan ;)

Katzulle tsemppiä huomiseen ultraan! Tulehan kertomaan kuulumiset..

Niksulle vilkutuksia =)

Tiuhti ja Hippunen 29+6 (huomenna tulee 30 vkoa täyteen, hurjaa!)

Senora: Meneekö teillä korviketta ollenkaan? Meillähän A on kanssa ollut rintaruokinnalla tämän 8,5 kk, ja nyt olen ajatellut, että jospa sitä pikkuhiljaa alkaisi antamaan erityiskorviketta.

Mennään A:n kanssa tänään päivystykseen. Parina yönä poika on itkenyt paljon ja päivälläkin on ärtyisä. Käydään korvat tsekkaamassa. Jos niissä ei ole tulehdusta epäilen että uusia hampaita pukkaa...

gia

Gialle vastailen suljetulla... aina tullu paskaa niskaan ku oon tytön ruokailusta kirjottanu... Topivottavasti A:n korvissa ei oo mitään. Saattaa olla että kuuluu ikään eli uneksii, kun päivällä oppii kaikkee uutta :)

Ultrakuulumiset: masussa kaikki ok. Pikkuinen kaveri siellä polskutteli, pituutta 4,8cm. Niskapoimu muistaakseni 0.5. Lasketuksi ajaksi laittoi 6.9 eli nyt 11+4.

Nyt syömään :)

Ihan ultrakuulumisia Katzulla, onneaonnea!!!!

Senoran g:hen: pikkuännä oli rintaruokinnassa 9kk, lopetettiin vajaa kuukausi ennen hoitoonlähtöä.

Jee, nyt kotiin kun on työpäiväkin taas pulkassa. Onneksi huomenna on perjantai.. =)

N

Yhteistyössä