Ex-kermit 36 - helmikuu 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmikuu :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnittelut Katzulle ultrakuulumisista! =O)

Hyvillä uutisilla pääsen minäkin jatkamaan! Siellä se kuopus köllötteli yksiössään, syke näkyi ja kaikki oli niin kuin pitääkin! Viikot suurinpiirtein täsmäs, pikkasen oli kaveri isompi huimalta mitaltaan =O)

nyt syömään!!!!

terkkuleita kaikille!
ÄssÄ 6+6

Onnea Katzulle ja Ässälle. Ihana lukea välillä hyviä uutisia.

Liekkö Senora käyny multiplyn suljetulla?

Safiiri (jolla sormenpää hellänä päivän tuikkauksista) ja Jänskis 13+3

Onnea ultrakuulumisista ÄssÄ ja Katzu! Kiva juttu että kaikki molemmilla hyvin...

Lapset taas kutsuvat. Yritän kirjoitella paremmalla ajalla. Aika työntouhussa on oltu viime päivät!

Kirppu rv 18

huomenta - perjantai?? jee

Hui noita Kirpun viikkoja!! Missäs välissä ne on kertyny...

Vähäkös taas väsy... N heräs yöllä puol kaks tai emmätiiä mihin aikaan oli heränny, mut mä heräsin puol kahelta että N seisoo sängyssä ja kalkattaa... Kolmelta sain tytön tainnutettua ... ja unta riitti sitte yhtä mittaa klo 6.20 asti... on toi kyllä sellanen herätyskello... aamulla hoki trak-trat-trat... yöllä konttaili sänkyä päästä päähän ja nousi aina päätyä vasten seisomaan. kain päiväuissa oli jotai vikaa?? ekat päikkärit oli 2h ja toiset puol tuntii. kai kahet unet ei riittäny tai jotai...

Huomenet.

Senoralla riittää vilskettä öisin :o Voin kuvitella ja muistan hyvin miltä tuo tuntuu. Nelkku saattaa joku yö kans seistä tököttää sängyn reunaa vasten ja kalattaa ku papupata. No, kolmonen jo nukkuu yöt hyvin (täyttää kesällä 4) joten ehkä tuo yökukunta menee joskus ohi. Sitä odotellessa...

Koiruudelle kuuluu tällä hetkellä hyvää. Se syö leikkauksesta toipuvan koiran ruokaa notkistettuna jauhelihavesivellillä. On kakannut eikä verta oo tullu. Antibiootti menee alas tilkalla kermaa höystettynä jäätelönokareella. On virkeä ja haukkuu koirakaverinsa kanssa ikkunasta kaikkea ulkona liikkuvaa. Hetki kerrallaan nyt mennään eteenpäin ja toivotaan ettei takaiskuja tuu.

Meillä on hirmu vimma muuttaa. Pankista lupasivat lainan ja nyt ollaanki käyty kattomassa yhtä taloa, josta aiotaan jättää tarjous. Pitää vaan mennä sinne vielä uudestaan ku eilen meillä oli niin kiire aikataulu. Tuumaillaan nyt paljonko tarjottais. Ois kyllä aivan ihana päästä hopitihopiti tästä luksus-71,5 neliön (!) kolmiosta veke. Muuten tää on ihan jees mutta meinaa käyä hiukka ahtaaksi. Varsinki sitte ku Jänskis on syntyny.

Vaan nyt viemään kolmonen kerhoon. Näkemisiin taas.

Safiiri ja Jänskis 13+4

Sokerirasituksesta vielä. Jännä että sormenpäästä ja kyynärtaipeesta otetuilla näytteillä oli niin iso ero. Sormenpäästä mulla paasto oli 4,8 ja kyynäreestä 5,6!!

Ai niin, enhän mää muistanu. Nelkku oli täysimetyksessä nelisen kuukautta. Sitte ku jouduin välillä antaan pumpattua pullosta nii hän kieltäyty sen jälkeen rinnasta ja siinä sitä oltiin...

Safiiri: Oliko noi mittaukset samana aamuna?? Toi paastoarvohan vaihtelee vähä edellisen päivän syömisten mukaan... Lohduttavaa kuulla että noi yöhulinat loppuu joskus... :)
Jahans... N o radion kimpussa ja laitto sen taas kii... :=)

Käytettiin A:ta eilen lääkärissä, ja korvissa ei mitään vikaa. Viime yönä heräiltiin varmaan 5-7 kertaa. Olo on sen mukainen...Päivällä ja nyt aamulla on ollut tosi itkuinen ja ärtyisä.

Onnea vaan Katzulle sekä Ässälle ihanista uutisista! :)

gia

Senora, nuo molemmat paastoarvot otettiin sillon maanantaiaamuna labrassa. Ottivat eka sormenpäästä ku jos se arvo ois ollu kasin pintaa niin sitä ei ois saanu juoda sitte ollenkaan sitä sokerilitkua. Sormenpäästä otettuunhan tulee mukaan kudosnestettä joten se on siksi vähä kyynärettä matalampi arvo, mutten olis uskonu että se noin poikkeaa. Ei se näytteenottaja sormenpäätäni mitenkään puristanu vaan veripisarat tuli ihan ittekseen.

Eilen muuten huomasin mittaillessa että julmetus ku ranskalaiset nostaa meikäläisellä verensokeria. Ei menny yli sallitun rajan mutta kuiteski arvo oli paljo enempi entä parin keitetyn potun jälkeen. Nyt jää ranskalaiset pois ruokavaliosta. Onneksi niitä ei olla syöty ku aina joskus. Samaten normaali maustettu jugurtti on paha. Mielenkiintosta mittailla noita arvoja ja vertailla miten eri ruoka-aineet vaikuttaa verensokeriin.

Safiiri: A:lla punottaa ylhäällä ien ja on sen näköinen, että kohta pamahtaa. Toisella puolella "vastaava" hammas on jo. Eikös ne yleensä tule pareittain??

Pakko tehdä tänään r-testi.. Epäilyttää niin paljon tää menkattomuus.. Tulen raportoimaan teille sitten tuloksen. ;)

gia

Voi miten ihanaa! PALJON ONNEA KATZULLE JA ÄSSÄLLE !!! Joko siellä on uutiset kerrottu lähipiirille?

Ja Gia:kin siellä miettii r-testin tekoa ;) dbdb Onko testi valmiina kaapissa?

Olis ollut muutakin kommentoitavaa, mut nyt täytyy kyllä lähteä syömään. Josko sitä iltapäivällä ehtis tänne vielä tarinoimaan...

Niin Safiirin koirakansalaiselle pikaista paranemista! Toivotaan, että kaikki menee hyvin jatkossakin.

Tuuli

Gian A:n hampaan tulohan voi aivan hyvin laittaa hänet levottomaksi ja kärttyisäksi.

Kääk, Gia aikoo testata tänään. Oijoi!

Kelit lauhtu tosiaan. Pari pakkasastetta on meillä tänään.

Safiiri ja Jänskis 13+5

Sitä itsekkin luulen, että A:n levottomuus johtuu tulevista hampaista. Jännä vaan kun edellisiä(6) hammasta ei ole näin paljon itkenyt. Sillä korvatulehdusta epäilinkin. Lääkäri neuvoi meitä kuitenkin tulemaan uudelleen näytille muutaman päivän päästä, jos itkuisuus jatkuu. A:lla on hieman flunssaa, joten saattaa olla korvatulehdus muhimassa...

Kohta lähden testiä ostamaan. En tiedä kumpaa tulosta toivon... Mies toivoo plussaa, itse olen vähän sekaisin fiiliksin. Jos en ole raskaana, minulla on varmaan joku hormoonihäiriö. Missä menkat? A syö jo viisi ateriaa päivässä, joten eikö tässä pitäisi nyt pikkuhiljaa hormoonitoiminnan palutua??

gia

Jaahas, Gia on testaillut. Enpäs kommentoi sitä sitten enempää. Hampaat varmaan kiusaavat pientä. Olisko tyhmää antaa särkylääkettä? Mulla on semmonen aloe vera-voide jota laitoin lasten ikeniin illalla ennen nukkumaanmenoa. Viilentää ja rauhottaa ja auttoi aina kummasti. Hyvä aine. Välillä annoin Pronaxeniakin.

Miten nuo hiihtolajien MM-kisat ei sitten kiinnosta oikein? Minä, hiihtohullu. Joku nyt mättää mutta en tiedä mikä.

Viikon päästä lähden työreissulle Espanjaan kuudeksi päiväksi ja nyt jo sydäntä kylmää että miten selviän ilman lapsia. Olen jo niin murheissani jos illalla kun olen käynyt heittämässä työkeikan ja lapset on nukkumassa kun saavun kotiin. Vaikka olisin ollut heidän kanssaan koko päivän... Yritän ajatella että tekee hyvää kun en ole missään itsekseni ollut ja kohta en taas mihinkään edes pääse. Reissussa on aika paljon myös vapaa-aikaa ja olen miettinyt että mitä teen. Varmaan urheilen ja rentoudun. Ja joka päivä seisovasta pöydästä syömään. Luksusta!

Safiiri muuttamassa. Onnea asuntotarjoukselle!

Kirppu

Giaki testaillu... hmm... Nyt ainaki tiijetään missä mennään. :) Jospa ne on sitte A:n hampaat, jotka valvottaa... Tuohon pareittain tulemiseen voi sanoo että joko tai. N:lle tuli ekaks yks hammas alas ja sitte kummalleki puolen yhtäaikaa kaverit. Sitte tuli ylös yks ja sen jälkeen kummalleki puolen kaverit... Sitte tuli sekä ylös että alas yks... Eli kahesti tuli vain yks ja kolmesti kaks. Että silleen.

Tänään on sitte oltu puol viijestä hereillä... Pitäis kai alkaa nukuttamaan myöhemmin, että aamusta riittäis unta. Neitillä on sit aamusta heti meno päällä... Nyt on tosin pienillä nokkaunilla... tiijä sit kauanko kestävät. Eilen käytiin neitin kans vähä ostoksilla, hankintalistalla oli potta. Tottahan toki sitä iltapäiväunien jälkeen kokeiltiin.. Hirmuinen huuto tuli neitillä... toveroisen istui ja tuotos saatiin pottaan ! Aamulla kun noustiin, nii käytiin kans istunto ja sinnehän nesteet saatiin... Pikkuhiljaa aletaan opetteleen. Oon aatellu istuttaa aina unien ja syönnin jälkeen.

Senoran neitikin aloittanut pottaharjoitukset :) onnea saaliinkin saamisesta :)

Kirppu pääsee ulkomaille. Kuulostaa mukavalta kun jää vapaa-aikaakin.

Giakin sai testattua.

Mä olen nukkunut pari yötä taas huonommin. Illalla ei meinaa uni tulla vaikka väsyttää ja sit heräilen neljän jälkeen pyörimään :( Täytyy yrittää nukkua päikkärit.

Tuuli kyseli,että onko kerrottu lähipiirille. Siis kaikki läheisimmät tietää. Sit on kavereita jotka eivät vielä tiedä. Jahkas nyt näkisi niitä niin voisi kertoa... Mä en ole kauheasti jaksanut harrastaa kyläilyä viime aikoina. Tai no aika monet on töissä ja sit kun he pääsevät töistä niin Matilda on monesti nokosilla ja sit alkaakin jo iltatouhut. No en mä ole ikinä ollut mikään kova kyläilijä :)

Safiirilla muuttojalka vipattaa. Tsemppiä siihen projektiin.

Meinaatteko syödä tänään laskiaispullia???? Mä aamulla soitin anopille toiveikkaana, mutta ei hän viitsi leipoa. Pulliin mulla on aineksia, mutta kerma pitäisi käydä hakemassa huoltsikalta. Täytyy harkita. Hyviähän ne olisi...

Heipä hei

Senorallakin pottaharjoitukset aloitettu. Meillä ei käytännössä sitä vielä harrasteta. Muutan kerran olen kokeillut, mutta tuli huuto niin koin ettei ollut valmis. Nyt kyllä on pari kertaa ilman huutoa istunut hetken, joten voisi ruveta isuttamaan välillä. Mutta mitään ei kyllä olla saatu vielä pottaan... Kerkeääpä tuota, monet ystävistäni ovat vasta yli 1,5-vuotiaana aloittaneet ja 2-vuoteen mennessä ovat olleet kuivia.

Mä mietin yöllä että tuleeko synnärrille lähtö... Koko illan oli tosi huono olo ja mahaa särki. Yöllä sitten alkoi yhtäkkiä ihan kamala särky ja selkä oli ihan tulessa! Mutta ei päässyt selvyyteen oliko suppareita, kun toisaalta maha ei ollut ihan kivikova, pinkeä kyllä. Mutta se selkäsärky...! Luulin että taju lähtee. Tunnin jälkeen soitin miehelle että saa luvan keskeyttää pokeri-illan ja tulla kotiin jos vaikka tulee lähtö. No, särkylääkkeiden, kaurapussin ja lämpimän suihkun jälkeen alkoi helpottamaan. Edelleen särkee, muttei supistele. Tuolla ihan alhaalla vihloo, en sitten tiedä puskeeko itesään alemmas. Toivottavasti ei vaan tällainen jatku koko loppuaikaa kun pitäisi joskus nukkuakin! Tai sitten saisi se lähtö tulla lähipäivinä. :)

Onkos kellään muuten kokemusta siitä, suostuvatko käynnistämään ennen LA jos äiti on ihan puhki? Mietin vaan kun mä alan olla kun nää kivut tms. ei anna mun nukkua ja päivällä ei kerkeä. Ja neiti on aika vauhdikas niin en meinaa pystyä hoitamaan. :/ En kyllä enää 3vk jaksa tällaista jos ei yhtään helpota. Tai ehkä jaksaisin mutta olisi kiva ettei olisi valmiiksi ihan loppu kun uusi tulokas tulee. Pitänee neuvolasta kysyä lähete ensi pe jos ei helpota ja mennä keskustelemaan.

Nyt neidin kanssa leikkimään. Mieskin saa kohta nousta, menen lepäämään.

Antzi ja Elias rv38

Yhteistyössä