Ex-Kermit 37 - maaliskuu 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maaliskuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saapas nähä malttaako Safiiri olla kurkkimatta jalkoväliin... vai onko Jänskiksen sukupuoli salaisuus syntymään saakka...

Toivotaaan että Gia saa A:n totutettua soijamaitoon... En ny muista, mutta onko teillä suvussa tuota maitoallergiaa. Jospas poitsu sit jossain vaiheessa alkais sietää normaaliakin maitoa. Sulla taitaa vetää hartioita jumiin sekin, kun kantaa poikaa. Hänellähän on painoakin jo ihan kivasti. Ooon huomannu että itelläki käy selän päälle kun nostelee N:ää, hänelläkin kun on jo kilot kahella numerolla.

Meillä N on alkanu seistä pieniä aikoja ilman tukea. Vitsit... Neiti nousee pystyyn ja sit päästää irti tuesta. Voi sitä naaman loistetta tytön kasvoilla... (ja myös äitin...) N pitää kyllä varansa että tuki on lähellä tai sit menee nopeasti kyykkyyn... sit uudelleen pystyyn ja yrittää ottaa askeltakin... jokohan yksvuotispäivänään juoksee kameraa karkuun?? ei taija kuitenskaa, mutta jos omilla jaloillaan seisois, niin kiva ois.

Ompulla surutyö vielä jatkuu... mutta se jo helpottaa kun saa siunaustilaisuuden ohi...

Yritetään ny sitä mp:tä aktivoida... Jos luvattais et jokainen kävis vaikka tuoretta pikkukermiitin kuvaa laittamassa. nii - ja odottajat vois päivittää mahakuvia.

Mitenkäs Tiuhtilla on ä-loma alkanu?

Tervehdys!

Täällä vietellään äippäloman ensimmäistä päivää! Eilen siis oli vielä viimeinen työpäivä, joka kului aika haikeissa merkeissä. Vaan nyt alkoi sitten uudenlainen arki uusissa tunnelmissa. Mitähän kaikkea sitä nyt oikein tekiskään, kun tuli tämmöinen yhtäkkinen vapaus =) Ei vaan, kyllä mulla on tuossa listaa siitä, mitä kaikkea pitäis tehdä vielä ennen h-hetkeä eli Hippusen maailmaan tuloa... Aloittelin jo listan purkamista laittamalla taas pyykkikonetta laulamaan.. Pikkuista pyykkiä on ainakin tässä vaiheessa mukava pestä.

Vointi on ollut koko raskauden oikein hyvä, mitään kummempia kremppoja en oo joutunut kokemaan.. Toivotaan, että sama jatkuu nyt loman alkaessakin, että jaksaa puuhastella!

Tuosta mp:stä, mä en oo joteski päässyt yhtään sinuiksi sen kanssa. Täytyy varmaan yrittää harjoitella.. En esim. onnistunut kuvia lisäämään tos viikonloppuna, kun yritin laittaa Hippusen 4d-kuvaa sinne näytille. Viisaammat vois kertoa, että pitääkö sinne luoda aivan uusi kansio uusille kuville vai saako sinne MSN:ltä siirtyneeseen kansioon lisättyä uusia?

Vilkutuksia ja haleja Senoralle ja kaikille muillekin kermittärille!

Tiuhti ja Hippunen 34+5

Heippa

Muskarissa käyty, neiti nukkumassa ja minulla kahvikuppi nenän edessä :)

Tiuhtille: mä muistaakseni lisäsin ihan uuden kansion, en enää kyllä muista miten sen tein....
Mäkin ihan innoissani ennen M:n syntymää pesin vaatteita ja silitin ne. Niitä oli niin ihana hypistellä. Toki vieläkin pesen, mutta en silitä :)
Yritähän nyt nauttia viimeisistä hetkistäsi ennen hippusen syntymää.

Gian niskoille paranemissäteitä. Toivottavasti hieronta auttaa. Itse kroonisista niskakivuista kärsineenä tiedän kuinka tuskainen olotila voi olla.

Täytyisköhän mennä surffailemaan muillekin sivuille :)

Sihveli sentään ku se msn-yhteisö lakkautettiin. Se oli niin hyvä!

Mää oon koko aamupäivän väsänny kakkua ja suklaapiirakkaa kakkosen huomisille synttäreille. Suklaatäyte kakkuun vaan meinas karata väleistä ja siinä sai taistella että ees osa suklaasta pysy siellä missä piti. Täytyis ens kerraksi hommata jonkinlaiset reunat, mitkä laittais täyttämisvaiheessa kakun ympärille. Sillon suklaa ei karkais.....

Senoran N:lle tuetta-seisomis-onnitteluja! Nelkku on seissy tuettta pari sekunttia ihan sattumalta.

Terkkuja jokaiselle sitte tasapuolisesti!

Safiiri ja Jänskis 18+1

Heips ja mukavaa tiistaita kaikille! Tiuhtilla onkin aivan erityisen mukava tiistai, kun on ensimmäinen ÄIPPÄLOMApäivä ;) Huisia! Mitäs Hippuselle kuuluu? Koska sulla on seuraava neuvola? Onko sulla vielä lääkäriaika ennen synnytystä?

Mä olen kyllä Tiuhtin kanssa samaa mieltä siitä, etten ole oikein päässyt sinuiksi tuon mp:n kanssa. Mut eipä mulla nyt ole ollut kyllä kovasti aikaakaan opetella sen käyttöä. Kyllä mä nyt sinne osaan vastata, kunhan ensin olen löytänyt sen ketjun, missä kirjoitellaan ;) Mutta siis pidetäänkö me nyt tuota mp:tä meidän ensisijaisena suljettuna, niin sinne pääsee sitten kaikki halukkaat? Mä en itse asiassa edes ehtinyt liittyä siihen fb:n ryhmään (olen yrittänyt, mutta kone "herjaa" aina). No mä en nyt siihen liitykään, koska mulla on sama juttu kuin Niksulla, etten millään vaan ehdi kirjoittelemaan moneen paikkaan. Mukava olis toki turista enemmänkin, mutta kun jostain on tingittävä.

Gia oli kysellyt välikausivaatteista. Meillä oli Ämmällä välikausihaalari päällä viime viikonloppuna autossa. Ulos ajattelin sen laittaa tosiaan sitten, kun nämä lumet tästä sulaisivat. Toivottavasti pian! Ikävää Gia, kun sulla on niskat noin jumissa. Tiedän kanssa omasta kokemuksesta, ettei se ole mitään herkkua :(

Juups eipä tähän hätään muuta! Voikaa hyvin! Safiirikin alkaa olla jo kohta puolessa välissä raskautta - käsittämätöntä! Koska teillä ultra on? Entä Katzu? Millä viikoilla sä nyt oikein oletkaan?

Tuuli

Heippa Tuuli. Täällä menossa 16+1 ja ultra on noin kuukauden päästä.

Safiirilta piti kysyä,että onko mahasi jo kasvanut? Mulla on jo aika iso kuula. Toki tuo höttö tuossa päällä hieman suurentaa sitä.

Nyt ei muuta ehdi

Katzu, täällä on kans tuota höttöä (ihana sana) edellisestä raskaudesta sen verran että näytän siltä ku oisin nielassu jalkapallon. Futislook tuli heti melkein plussatestien jälkeen. Vatsakumpu on tosiaan pitkään ollu tämän saman kokonen.

Rakenne on 7.4.

Gian niskalle paranemisia. Mulle tuli lauantaina sama vaiva. Istuin tässä naputtelemassa ja yhtäkkiä vihlas niskassa ja pikkuhiljaa kipu siirty oikeaan trapetsiukseen (heh, siippa opiskeli joskus urheiluhierojaksi ja tuo sana on jääny mieleen). Sunnunain kärvistelin niskan ja hartian kanssa ja eilen kipu alko helpottaa eikä nyt enää tunnu. Joskus aikoinaan kaupassa ollessani mulla meni niska ja samainen trapetsius niin kipeäksi että pää ei enää kääntyny mihinkään. Kiskoin buranaa, jotta pystyy töissä oleen ja sitte yhtäkkiä naps, jumituin täysin. Sillon työkaverit patisti työterveyteen.

Huomenta!

Sisäinen kello herätteli jo kuudelta (ikäänkuin töihin), mutta kai se pikkuhiljaa lopettaa toimintansa... Ihana pakkasaamu ulkona, aiemmin siel ol 16 astetta, nyt jo vähän lauhtunut...

Mä olen Safiirin kans samaa mieltä, että harmi ku MSN lakkautettiin. Se oli helppo käyttää ja mukava ympäristönä.. No ei auta voivotella vaan täytyy yrittää ottaa MP haltuun. Ja Katzulle kiitos vinkistä, koitan tehdä uuden kansion kuville.. Masukuvaa tarttis tosiaan päivittää ;) Melkoinen pallo tuohon eteen onkin jo muotoutunut...

Tuuli kyselit Hippusen kuulumisia.. Kovasti hän tuolla masussa myllää tälläkin hetkellä <3 Seuraavan kerran pääsen ultraan huomenna, kohdunsuun tilanne on tarkkailun kohteena. Siis istukkahan oli noussut edellisessä kontrollissa pois tuosta suulta, mutta tilalla oli jotain muuta.. Ja sitä ihmetellään nyt sitten äippäpolilla. Neuvola onkin sitten perjantaina..

Nyt taidan mennä kaffenkeittoon, kuulumisiin taas...

Tiuhti ja Hippunen 34+6

Täällä on kerhopäivä tänään. Ja sit iltapäivällä mennään kyläilemään. Eli ainakin neidillä on tänään leikkikavereita yllin kyllin.

Antzin kuulumisia tässä jo kovasti odottelen :)

Jos mä en Tiuhti ihan väärin muista, niin mä taisin olla ylhäällä melko aikaisin loppuraskaudesta. Eli ei vaan nukuttanut kovin myöhään. No mähän jäin melko samassa vaiheessa pois töistä ja on jo niin valoisaa aamuisin,että sekin jo herättää.

Vitsit mulla on nyt alkanut nenäverenvuoto. M odottaessa oli hyvin tyypillinen vaiva. Nyt oikeastaan kiusaa öisin. Kiva yöllä alkaa tilkitsemään röörejä.....

Nyt pukemaan päälle

Mukavaa kerhopäivää Katzulle ja neidille =)

Inhottava vaiva tuo nenäverenvuoto.. Mulla ei oo ollut samaa ongelmaa, mutta limakalvojen kuivumisesta johtuen aina aamuisin niistää semmoista kuivunutta verta (anteeksi tämä eritekuvaus...).

Niin ja mukavahan se on nousta ajoissa ylös.. Mieskin vaan ihmetteli, että mikset nyt nuku kun kerta siihen mahdollisuus olisi ;) Mutta mitäpä sitä sängyssäkään pyörimään..

Taas mä meen...

Terkut kerhosta...

Vilkutukset myös Kaprikselle!!! jutskailtiin just naamakirjan puolella. Siellä on mahatautia liikkeellä.

tsemit Katzulle valvomisiin ja nenäverenvuotoihin... Tulipa mieleen, että ku söin pilsuja, niin päivää ennen ku tuli menkat, niin nokka vuosi verta... kumma oire sekin..

Mutta ny pitää mennä...

A kruisailee kävelytuolilla.. Kohta on tulossa tyttökamu kylään. Tässä odotellaan saadaanko meidän potentiaalinen tontti ostettua. Siinä on sellainen hommeli, että oltaisiin ostamassa kaksi vierekkäistä tonttia, ja niistä muodostetaan yksi iso. Saadaan sillä tavalla vähän asumisväljyttä.

Senoran N seisoo ilman tukea! Vau!

Kiusallinen vaiva Katzun nenäverenvuoto... Mulla vuosi ikenet aina hampaita pestessä. Siitä jäikin hieman värjäymiä hampaisiin.

Safiirilla on tainnut olla hieroja ihan omasta takaa.. Nyt tuntuu niskat jo paremmilta. On tainnut ahkera jumppaaminen auttaa. A:n nostelua olen myös vähentänyt ja kannan poikaa vain kun on ihan pakko.

Meinasi unohtua. Meillä nukuttiin ensimmäinen kokonainen yö!

gia

Heippa kaikille!

Wautsi! Onnea Tiuhtille äippäloman alkamisesta =D Niin se aika menee (oma aika tuntuu matelevan..)

Kuun vaihteessako teillä oli Safiiri se muutto? Mä en nyt muistakkaan että miten se teidän muuttaminen meni, pääsettekö pikkuhiljaa muuttamaan vai onko 1 muuttopäivä..

Senoran N rupee kohta juoksuaskeleita ottaan =D Ne on jännittävää katteltavaa ne ensimmäiset harjotukset =D

Onnittelut gialle koko yön unista! Se on magee fiilis kun aamulla huomaa nukkuneensa koko yön!

Katzulla tosiaan inhottavaa nenäverenvuotoa, ja tietty yöllä... ootkos muuten nukkunu paremmin?

Meillä on ÄrrÄ ollu to illasta saakka melko tanakassa räkätaudissa... pe-la-su meni ajoittain 39 rikki kuumemittarissa, nukkunu en ole kun muutaman hassun tunnin/yö. Ja nyt tulin tietty itte kipeeksi... Kurkku on kipee ja nokka tukossa eilisestä illasta. Jotain kivaakin: tänään oli eka nla.lääkäri, kaikki ok kuopuksella ja ens viikolla tiistaina np-ultra, HUIII jännittää =O)

Ompulle jaksuhaleja kovasti!!!!!!

Tuulille vilkutuksia!!!! =O) onkos siellä ehkäisy/ehkäisemättömyysasia edennyt? ;O)

Nyt menen hetkeks soffalle pötköttään, ukko TIETYSTI iltavuorossa...

ÄssÄ +kuopus 11+5

Pääsiäisenä muutetaan. Huhtikuun on tämä asunto vielä meidän käytössä, joten suihkitaan sitte loppukuu tän ja uuden väliä. Tai no varmaan asustellaan jo uudessa, mutta tää täytyy käydä loppusiivoamassa. Ja lotraamassa suihkussa oikein olan takaa ku tässä kuuluu vesi vuokraan :)

Kakkonen täyttää tänään kuusi vuotta! Iso poika jo on hän.

Selostin naamassa, mitä armaat ykkönen ja kakkonen kavereineen teki toissailtana.... Ny en ala kertoon uudestaan - muuten tulen taas kiukkuseksi ;)

Terkkuja ja onnea kaikille uusia taitoja oppineille. Meilläki nelkku seiso eilen monta kertaa ja monta sekunttia ilman tukea. Ja Jänskis koputtaa alavatsaa just nyt :)

Huomenta

Eilen olin neuvolassa ja masussa kaikki ok. Sykkeet huiteli 150:n paikkeilla, hb yli 130 ja verenpaine tapansa mukaan matala.Painoa oli tullut noin 500g/viikko (sitä nyt voisi tulla hiemam pienempääkin tahtia)

Just laitoin M:n aamu unille ja sit kun herää niin mennään puistoon. Tällä viiikolla jäänytkin aamupuistoilut aika vähiin kun on ollut kaikenlaista ohjelmaa.

Meillä ei ihan vielä seisota :) Nyt osataan itse nousta istumaan ja konttausasennossakin pysytään hetken aikaa. Mutta ryömimällä mennään eteenpäin.

Safiirilla alkaa vimmattu pakkaaminen :) Tsemppiä urakkaan.
Luin tuolta naamakirjasta sen jutskam, toivottavasti ratkeaa pian. Ei kovin kiva juttu tuollaisia selvitellä.

Ässäkö se kysyi nukkumisesta. Edelleen aamuyön heräilyt jatkuu. Neuvolassa siitä eilen sanoin. Eipä se oikein ottanut kantaa (ei ollut mun vakio terkka). Sanoi vaan, että jos menee ihan mahdottomaksi niin mietitään sitten. Eli sit täytyy varmaan jo valvoa koko yö....No kai tässä keskimäärin viiden tunnin unilla jaksaa porskuttaa. Hirveästi ei kyllä tuosta voi vähentyä.

Aurinkoista perjantaita kaikille :)

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille! Kiva kuulla meidän kaikkien odottajien kuulumisia! Katzullakin on tullut kuin varkain jo noin monta viikkoa täyteen ;) Kirppu ei ole muuten tainnut pitkään aikaan käydä kertomassa kuulumisia?

ÄrrÄ:lle ja Ässä:lle pikaista paranemista! Me ollaan jostain ihmeen syystä säästytty nyt flunssilta. En ole ehkäisyasiaa sen kummemmin nyt pohtinut. Odotan, kun mulla on se gynekäynti, että mitä hän sanoo. Tässä, kun vieläkin on kahden vaiheilla sen kakkosprojektin suhteen, niin toi kierukka voi olla kyllä vähän huono ajatus. Sit, jos tuleekin jotain muutoksia ja haluais alkaa saman tien yritykseen, niin se kierukka pitäis poistaa...mut eipä kai sekään mikään valtava operaatio ole? En tosiaan tiedä siitä sen tarkemmin, kun ei ole kokemusta.

Täytyypä jatkaa tässä vielä töitä vähän aikaa eli palaillaan taas! Safiirille puhtia muuttoon ja kaikille muille vaikka sitten puhtia kevätsiivouksiin! Mun pitäisi ainakin siivota taas kerran vaatekaapit...

Aurinkoisin terkuin

Tuuli

ps. Koska Gian tonttikaupat selviää?

A:n täysi yö oli vain joku hetkellinen häiriö. Viimeyönä itkeskeli viiden maissa aika paljon. Ikenet punottaa kulmahampaiden kohdalta, että olisiko se sitten syy itkeskelyyn, en tiedä.

Nyt on tontti ostettu. :) Vielä pitäisi päättää kummalta talovalmistajalta ostetaan itse talo. Meidän paikkakunnalla työskelevä raksamestari oli sitä mieltä, ettei enää lähde designtaloja edes valvomaan. Kuulemma niin järkkyä ollut se tuohu! :/ Joten taidetaan kallistua Muurametalojen puolelle. Tiistaina mennään vielä toimipisteeseen juttelemaan.

Mukavaa, että Katzulla oli kivoja uutisia neuvolasta! Harmi vaan tuo sun unettomuus...

Nyt on pakko mennä tekemään ruokaa kohta saapuville vieraille.

gia

Voi ihanaa, Gia pääsee rakentaan! Onnea tonttikaupoista. Laita suljetulle näkyviin malli, jota suunnittelette... Kiva päästä tutkimaan sitä :)

Terkkuja sitte kaikille muillekki. Tänään me kävästään keskustassa hakemassa mun jälleen kerran huollossa ollu puhelin. Siippa joutu lähteen 70 km päähän töihin, joten lauantai menee meillä viiteen pekkaan.

ihana ilma ... N nukkui tunnin verran vaunuissa pihalla... jo toisen kerran tälle talvea ;) Edellisen kerran oon nukuttanu pihalla viime kesänä. Saunalla on padan alla jo tuli. PItäis käydä lisäämässä puita. Ja sitte hieman kiukaan allekki valakiaa, että siellä neitin tarkenee pestä.

Täytyiski käyä kattomassa muurametalon sivuilta vaihtoehtoja ja tehä kaappiveikkaus millaisen talon Gian on sieltä valinnu. Josta tuli mieleen että muutama vuosi sitte oli siellä desingntalon sivuilla kysely ja vastanneiden kesken arvottiin talopaketti. Ilmeisesti en oo sitä voittanu, kun ei oo tullu elementtejä pihaan. :)

Safiiri: Mallia ollaan vielä miettimässä, mutta jos menette sinne sivuille surffailemaan, niin siitä perinne-mallistosta joku todennäköisesti valitaan. Ihan kivoja ajassa-talotkin, mutta ei ehkä meidän tyylisiä. Pieniä muutoksia pitää peruspakettiin tehdä.

Aih, mitkä naurut sain! Meillä kans kaikki kännykät sekaisin kun A on ne uittanut suussaan... :D

gia

Ei voi ku kummastella millaisia kuolaajia Safiirin ja Gian nuorimmaiset ovat... Mä en oo antanu tytölle kännykkää käteen, kaukkareita se kyl hamuaa ja järsii. Tänään sai muuten telkun päälle. ois varmaan räplänny boxinki päälle, mut mä kerkesin ennen.

Mä kävin jo kattelemassa ja ne Perinne-talot oli kivan näköisiä.

Yhteistyössä