EX-KERMIT 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
nopeaan taas...

Ihanat ultra-uutiset Tuulilla!!!! Poikia kyllä pukkaa. Jospa meille sitten tyttö :)))
Ja säästätte sen ihanan nimen sitten pikkusiskolle ;)

Tehiksen masuhan on jo ihan kunnollinen - vaikka pieni verrattuna omaan.

Antzille isot halit ja koita jaksaa torstaihin, vaikka sinne monta tuntia onkin... *halaa*

Senoralle oksupahoittelut. Mutta kyllä se kannattaa kun tietää mikä palkinto odottaa :)

Safiiri siirtynyt äippähousuihin. Hyvä se on pitää ei kiristäviä vaatteita!!

Yritin eilen mennä laittelemaan kuvia ja tekstiä yhteisöön, mut tökki NIIN, ettei kärsivällisyys kestänyt.

taas riennetään.. ei loppunut kiireet vaikka mies meni töihin.

kapris

Just kun olin päässyt hehkuttamaan, et esikoinen nukkuu jo niin nätisti, niin eiköhän eilen menty takapakkia! Ei ois millään käynyt nukkumaan yksin, itki kamalasti eikä kestän sängyssä hetkeäkään. Rumpa kesti vain 3 tuntia. Ja oltiin miehen kans ihan puhki. Sit vielä yöllä kömpi meijän viereen.. Eilen oli hääpäivä, mut sepä meni siinä rumpassa. No onneksi meillä on koko viikonloppu vapaa, kun esikoinen lähtee mun appivanhempien kans reissuun. Todella harvinaista laatuaikaa tiedossa, mitähän siitäkin tulee?
Mietittiin, et oisko esikoinen alkanut jo hieman paremmin tajuamaan, et vauva on tulossa ja hän joutuu jakamaan meidät? Nyt kun on otettu vauvanvaatteet ja pinnasänky esiin. Hän on ollut lähipäivinä tosi rasittava, siis ei ole totellut mitään ja tehnyt kaikkea mitä ei sais tehdä! Sääliksi käy reppana, mut itekin aika väsy. Ärsyttävää,kun tarvis lepoa paljon, mut ei tunnu onnistuvan.

Päivähoitoasiaan vielä..meijä neidin ois tarkoitus käydä 8 pv kuussa tarhassa, molempien hyväksi. Mut nyt on alkanut tuntua hieman hölmöltä laittaa toinen hoitoon, kun itse oon vauvan kans kotona! Mut järkevästi ajatellen se on meille paras ratkaisu..muita lapsia ei ole pihapiirissä enkä välttämättä jaksa keksiä pahemmin aktiviteettia. Ainakin kokeillaan sitä päivähoitoa. Niin ja tarha on ennestään tuttu, kun kävi vuoden siellä siihen saakka kun mun koulu loppui.

Tosta tehiksen luxusajan käyttämisestä pykinpesuun yms... Taitaa olla monen naisen "ongelma", et sitten kun vihdoin saa lapsi- sekä miesvapaata aikaa, käyttää sen helposti just kaikkeen hyödylliseen, kuten just pyykinpesuun. Mies jos jää yksin ei varmasti tee mitään hyödyllistä! Ehkä naisetkin vois joskus ottaa mallia miehistä? Mut mun on ainakin monesti vaikea olla tekemättä mitään..

Ninni rv 31+5

Ruokataukoa puskee... ;-) Pakko taas jotain väkisin vääntää, kun vatsa huusi.
Odotan innolla sitä imettäjän ruokahalua. Mulla ei koskaan muullon oo niin valtavat ruokahalut, ku imetyksen alkumetreillä. Se on jotenkin ihanaa, ku vois (ja voikin) syödä hevosen ja juoda tonkan maitoa päälle.

Mites teillä muilla muuten tuo painon kehitys? Joko alkumetriläisillä alkanu kilot kertyä?
Mulla vaaka on aina pompsahtanu heti plussasta jo pelkästään pari-kolme kiloa.
Ja menee tosi samalla tavalla nää raskaudet kaikki...
Viimeisen kymmenen viikon aikana ei tule kuin pari kiloa ja kokonaissaldo siis aina se 11-12kg. Nytkään ei kahteen viikkoon oo tullu painoa ollenkaan.
Ensin kasvaa MASSA ja sitten vasta VATSA. Tää on mun motto :-)
Olen tosi onnellinen, että olen taas viimein saanut sen vauvavatsan! Kyllä sitä odotettiinkin, varmaan pisimpään mun raskauksista...

Ninni, totta tuo luxusaika -hommeli. Meillä isäntä aina kysyykin, että oletkos nyt ottanut rennosti, kun sait ihan rauhassa olla... Joo, olen mä. Ihan rauhassa silitin vaatteet ja kuurasin auton :-)
Mutta tuntuu, että ne tekemättömät työt ei vaan tekemälläkään lopu, joten kaikki aika on hyödynnettävä. Kyllä tässä toisaalta näillä viikoilla vähitellen pitäis ruveta jo ihan lepäilemäänkin, jos vaan osais! Päikkäreitä mä en oo koskaan nukkunu, en osaa... Ei oikein muksunakaan kuulemma ;-)

Ninni, koitahan keksiä jotain kivaa laatuaikaviihdettä!
Meillä tullu muuten nyt kiva tapa (kun sitä telkkua ei oo!!!) iltasin mennä soffalle rupattelemaan, kun lapset saadaan nukkumaan. Ollaan me tuota harrastettu muutenkin, muttei niin usein. Se on aikas kivaa! Tulee oikeesti rauhassa jutskailtua, millon mistäkin...

Vaan kai se on alettava taas hommiin...

Tehis

Ei oo vielä kukaan huomannu mitään ;) Mulla on löysä t-paita ja kai se vatsa sitteki peittyy kun rintamukset vetää puseron niin eteen ja vatsa on sitte siinä alapuolella löysän paidan alla piilossa.

Muuten, julistan Nelkun ensimmäisen liikkeen tuntuneen tänään. Olin aamupäivän palaverissa ja siellä kun könötin etunojassa ja nojasin kyynärpäillä pöytään, alavatsassa tuntui oikein tutun oloinen muljahdus. Aikaisemmin en ookkaan näihin niin kiinnittäny huomiota. Mutta kyllä se Nelkku tais olla.

Antzille hyviä hermoja torstaita odotellessasi. Sympatiat on kyllä puolellasi täysin. Muistan itse kuin hermoraunio olin sillon ennen np-ultraa.

Ja Tuulille onnittelut iloisista ultrakuulumisista.

Nyt jatketaan töitä. Heissulivei.

Safiiri ja Nelkku 13+2

Onskikset Safiirille Nelkun muljumisesta :) Hih, herää vaan kysymys, että minkälaisia palaverejä siellä oikein vietetään, kun "könötin etunojassa ja nojasin kyynärpäillä pöytään.."

Mietinkin tos aamulla, että Antzilla tais olla tällä viikolla uä. Tsempitykset sinullekin näin etukäteen. Hyvin se menee ja pian pääset nauttimaan odotusajastasi täysin rinnoin. (mietin vaan, että kuka tästä ajasta muka OIKEESTI nauttii...)

Vai on meillä Tehiksen kanssa yhteisiä tuttuja, perskules! No, en mä nyt varsinaisesti voi sanoa heitä tuntevani, mutta tekemisissä olen kyllä ollut sekä herran, että rouvan kanssa :). Joo, kyllä teissä muuten samaa näköä on, nyt kun aattelee..

Örk, tulipas jotenki huono olo syömisestä.. vaikken edes syöny ku ruisleipää ja jugurttia. Niin, ja vähän karkkia jälkkäriks...

Hmm, mitähän tota painoo nyt olis tullu.. viimeks heinäkuun lopulla neuvolassa reilut viis kg. Nyt en ole vaakaa nähnyt vähään aikaan. Mutta poikaa oottaessa tuli 16 kg. Kaikki kyllä lähti melko pian pois.

Mulla on kans vähän toi, että kun sais vaan olla, niin mä hyppään vähän väliä sohvalta ylös, että toi piti ja toi piti ja toi, mut sit kun olis pakko tehdä jotain, en meinaa millään saada aikasek. Meillä mies on se, joka hanakammin tarttuu kotitöihin.. naapurin rouva onkin sanonut miestäni mun vaimoksi :)

yök.... pakko kai ruveta pitämään jugurttia jääkaapissa... Aamulla otin välipakaksi viiliä ja vattuja ja jugurtin. Viilin ja vatut söin jo aamulla ja jugurtti jäi tähän iltapäiväpalaksi. Koko kesän on jugurtti iltapäivällä maistunu ihan hyvältä vaikka ollutki vähä lämmintä... Nyt ei ollu yhtää hyvää... tekis mieli käydä puklaamassa se pois. Mutta sinnillä yritän pitää sisuksissa. Töitten jälkeen pitäis käydä postissa... toivottavasti en sit laattaa postin pihalla tai sisällä lattialle... :)

Senoralle edelleen sympatiahalaus. Mää yökkäilin aamulla ku en ollu vielä ehtiny syödä mitään.

Mulla ei oo aavistustakaan painon kehittymisestä. Nyt miehen lomalla ollessa ollaan säntäilty sinne tänne niin syömispuoli on vähä liian usein ollu ravintolan tarjoamia. Varmaan seuraavassa neuvolassa puntarin lukema näyttää isompaa ku viimeksi. Millonhan mulla muuten olikaan se neuvola??? Ehkä kuun viimenen päivä.

Safiiri ja Nelkku 13+3

Aamulla kun herää niin ei oo mitään hätää... Käppäilen saunalta sisälle ja juon kupposen kahvia ja pelailen pasianssia tietsikalla. Sit teen mikrossa puuron ja ennen ku lähden töihin meen peseen hampaat ja se on se viimeisin joka laukaisee... Normaalistikki pitää yskiä kun harjaa, mutta nyt tulee mehut pihalle.
Mitenkähän muuten sais tarpeeksi kalsiumia, kun en kertakaikkiaan pysty juomaan maitoa. Kahviin menee tilkkanen ja syön jugurtin ja viilin päivän aikana. voileivän päälle juustoa.

conjugat.cgi

Löysin googlettamalla tuollaisen sivun. Siinä verbi etoa taipuis just niin että enää ei edo.

kiitti safiiri ... ja heti aamusta tuollaisen löydön teet...
Täytynee sit hakee kalsiumtabuja... Otan kyllä sen monivitamiinitabun joka aamu, ei kai siitäkään mitään haittaa voi olla...
Täytyis varmaan kokeilla jotain laktoositonta maitoa... jos sitä vois juoda.
No juttelen sit neuvolatätin kans, se saa sit sanoo riittääkö noi... mun mielestä ei tiitä

Täytyypä tännekin puolelle pikaiset huomenet heittää!
Eihän sitä pysty hommiin alkamaan ennen ku on kävästy täällä :-)
Huomenna meillä onkin pikkumiehen kanssa "vapaapäivä".

YES, vähänkö oon ylpee, ku meni toi etoa-verbi ihan oikein ;-)
On muuten valitettavan monella opella suomen kieli hukassa... Oikein hävettää monien työkavereiden puolesta. Ei edes yhdyssanoja osata oikein, MUR!

Senora, se laktoositon maitojuoma on aikas hyvää. Meillä isäntä juo sitä ja ei kyllä erota tavallisesta maun puolesta. Kerran tehtiin testejä, kun hän väitti sen olevan jopa parempaa ku tavallinen rasvaton ;-) Sitä on varmaan eri vahvuisina. Meillä pelkästään noi rasvattomat käytössä... (Ja silti ollaan raskauduttu)
Juustossahan on kyllä hyvin kalsiumia, mutta eipä sitäkään sen rasvan takia kannata kauheasti vedellä.

Huh, täällä Naperon liikkeet alkaa olla tosi voimakkaita. Välillä häiritsee ihan äipän keskittymistä... Teräväkinttuinen tapaus tulossa :-D
Asennosta ei kyllä nyt oikein ole varmuutta. Potkut tuntuu kyllä ihan kylkiluissa, mutta siellä ultrassa oli kyllä linkussa. Pää vasemmalla kyljellä ja jalat oikealla kyljellä suorana. Pylly siis jossain alavatsalla... Huomenna neuvola, joten ehkä siellä taas saa selvyyttä. Hikkaillutkin nyt taas niin vähän, ettei siitäkään pääse jyvälle...

Nyt hommiin hops. Palaillaan.

Tehis rv 32+3

Huomenia.

Mä olen kans kysellyt neuvolasta tuosta kalsiumin saannista kun en juo maitoa ollenkaan. Neuvolan tätsyn (itseasiassa kahden eri tätsyn) mielestä se kyllä riittää että käytän muita maitotuotteita päivän aikana. Syön siis pari jugurttia tai viiliä ja laitan juustoa leivälle. Pitäis varmaan aloittaa monivitamiinit jossain vaiheessa, en vaan näin kesällä ole viitsinyt kun syön kuitenkin tosi paljon hedelmiä ja vihanneksia.

Tehiskö se kyseli painosta? Mulla on nyt menossa rv 16+ ja paino suurinpiirtein lähtötilanteessa. Laski alkuvaiheessa kilon pari ja nyt on palautunut. Maha kasvaa kohinalla, muuten en oo ainakaan vielä levinnyt mihinkään suuntaan.. =)

Josko niitä töitä sit taas... Blääh.

no aika liki menee toi kalsiumin saanti jos söis 3 viiltä vai jugurttia, kun 100g on15% päivittäisestä tarpeesta.. eikös silloin 2 dl oo 30%... ja 6dl 90% .. tai miten se matikka menikää. ja pari juustoviipaletta päälle. Muutenki juustoista on ne vähärasvaiset käytössä... mutta kertyy niistäki rasvaa..

Millaisessahan solmussa se tehiksen napero onkaa?? ;)

Huomenet täältäkin!

Senoralle jaksuja oksun kanssa. Jos harjaisit hampaat ihan ekana kun heräät ja sit pysyis ehkä aamupala sisällä?!

Painosta, niin tullut 8-9kg... tämä miehen loma kyllä nosti tota lukua noin kolmisen kiloa :))
No, nyt taas normaalisti syön niin pitäis vähän vähentyä se nousu. Ja jos nousee normaalilla syönnillä ja pienillä herkuilla nousee, niin sit nousee.

sain eilen "ahkeroitua" ja laitoin kuvan sinne mun esittelyyn nimimerkin alle. Eli yks kuva ainakin on... On vaan niin ylivoimainen urakka ettii kaikki kuvat jostain levyiltä ja hakea sieltä. ei ole koneella meinaan kuin parin viikon kuvat, kun kone vaihtui.

Siitä teidän "lapset tarhasta kotiin" pohdinnoihin mun piti laittaa, että, onko sellainen mahdollista, että lapsi on vaikka 2pvä/vk tarhassa ja loput kotona.
Ja tosiaan erilaisissa kerhoissa on hyvä käydä. Riippuu tietty paikkakunnan koosta mitä kerhoja on, mutta varmaan seurakunnilla on kerhoja joka paikassa?! Ja siellä yleensä yli 3v voivat olla yksinään sen 3tunnin kerhon ja sit on tosiaan mll-kerhoja ja täällä on kunnalla vielä omat kerhot.

Meillä on kaveripiirissä tosi hyvä tilanne, että kaikilla parhailla ystävillä on lapsi/lapsia/raskaana että helmikuussa kun syntyy "vika" vauva, niin vanhimman ja nuorimman ikäero on 3,5vuotta ja lapsiakavereita meidän lapsilla on sitten 12 :))) siis kaksi omaa ja tosiaankin hyvien ystävien lapsia (3 kummilasta) ja meidän lasten serkkuja 2. Heitä tuleekin nähtyä niin usein kuin pystyy.
no... tällä vissiin pyrin sanomaan, että meillä tyttö saa hyvin seuraa toisista lapsista jo näillä "omilla kamuilla".

täytyypi hakea aamukahvit kun ajatus tökkii...

ihanaa keskiviikkopäivää kaikille!!

kapris 29+6

...jatkuu

Missä on Kirppu ja Pikku2??? Ei kai ole supparit lisääntyneet Kirpulla vai oletteko lomalla vai?!
Ja Ruusastakaan ei ole hetkeen kuulunut?

ja MERVIIIIII!!!!!! tulehan kertomaan edes syntyikö tyttö vai poika??!! Ja muutakin saa jos jaksat :)

Huomenta ketjuun! Täällähän onkin Safiiri ja Senora heti aamusta olleet ahkerina ja selvittäneet päivän kiperimmät kysymykset eli etoa verbin taivutuksen :)

Ensiksikin kiitos vielä kerran kaikille onnitteluista! Sonialle erityisvilkutukset! Niin kuin Tehis sanoi, kyllä se, että tuo rakenneultra on onnellisesti ohi, on huokauksen paikka. Juhlistin sitä juomalla yhden alkoholittoman siiderin. Tuleva isä sai kyllä kunnon oluen :) Eilen en ehtinyt paljoa kommenotoimaan, joten jäi Tehiksen mahakuvakin ihan huomaamatta, mutta onhan se jo kunnolla kasvanut :) Tuntuu, että omanikin on alkanut kasvaa ihan silmissä...Kiloista oli puhetta ja on niitä jo tullutkin (oiskohan ollut 4 kiloa viime neuvolassa). Vaikka olen alunperinkin pyöreämpää sorttia, minulla ei ole neuvolantäti tehnyt kiloista tai painonnoususta mitään numeroa. Sanoi silloin ekalla kerralla, että toisilla niitä tulee enemmän ja toisilla vähemmän ja se siitä. En minäkään ole ollut niistä kauheasti huolissaan. En koe, että söisin mitenkään extra paljon; päinvastoin välillä tuntuu, ettei normaalia annostakaan jaksa syödä. Syön ihan tavallista ruokaa töissä ja kotona ja sit olen yrittänyt syödä paljon hedelmiä ja marjoja. Eiköhän näillä eväillä pärjää...Ainakin tähän mennessä on tuntunut hyvältä ja arvotkin ovat olleet hyvät (paitsi se Hb, mutta nyt lääkäri sanoi, että voisin aloittaa ottaa sen yhden rautatabletin päivässä).

Eilen kävin ostamassa äippähousut, joita voin sitten alkaa pitää töissä. Mustat, samettiset. Niitä farkkuja, jotka mulla on siinä kuvassa tuolla mesen puolella, en ole töissä vielä pitänyt...muutenkin käytän tosi harvoin farkkuja töissä. Tässä, kun ilmat alkaa viilenee, täytyy kesäpuuvillahousuista ja hameista luopua, joten pakko oli jotain päälle pantavaa käydä ostamassa. Joudun kyllä varmaan ostamaan vielä lisää housuja...

Safiirille onnittelut liikkeiden tuntemisesta! Minäkin tunnen nyt päivittäin kuin tiitiäinen mennä pulikoi :) Välillä tuntuu tosi hassulta mahassa, ihan kuin muurahaisarmeija rynnistäis!

Omppu onkin tainnut käydä meidän kaikkien puolesta kesäteatterissa tänä kesänä :) Toivottavasti ei tullut selkä kipeäksi!

Antzille hurjasti tsempityksiä huomiselle! Sulla se on taas aherrus koulussakin alkanut.

Ninnille vielä voimia nukuttamisrumbaan! Täytyy sanoa, että sitkeitä sissejä olette.

Mervistä ei tosiaan ole kuulunut vieläkään mitään!

Ja työt kutsuu...

Tuuli

Höh, mulla vaan ruokailuu aikaistuu ja aikaistuu... Vatsa vaati taas jo ruokaa :-)
Nää kivasti rytmittää näitä päiviä; sapuskat, kahvit ja täällä pyörähdykset.

Kirppu on kyllä yleensä täällä säännöllisesti pyörähtänyt... Just olin kanssa tulossa huhuilemaan.
Ei kai vaan ole tosiaan joutunut lepoon tms.
Siitä tulikin mieleen, että pitäis varmaan tuolla suljetulla osastolla vaihdella vähän kännynumeroita. Vois sitten tekstarilla jollekin heittää, jos jotain yllättävää sattuu. Täällä kun ollaan heti huolissaan :-) Sen verran tiivis porukka ja tiheätä kuulumistenvaihtoa, että ei täältä montaa päivää saa hukassa olla ilman ennakkotiedotteita!
Mun kännynumeroon näyttikin törmäävän heti, kun nimellä googlas ;-) Eli taisi joku jo käydä poimimassa... Heh.

Kapris, kyllä tollaset 2krt/vko hoidossa on ihan mahdollisia. Varmaan ihan sopimuskysymys... Teillä kyllä näyttää olevan muutenkin puuhaa ja seuraa :-)
Täällä ainakin kaikki kerhot on vasta 3v täyttäneille, joten mihinkään sellasiin ei kans vielä voi laittaa. Meillä ois kyllä sen verran reipas ja pärjäävä tapaus, että hyvin menisi jo nyt. Mutta enpä taida häntä väkisin mihinkään yrittää tunkea... Musta on ihana pitää lapsi kotona!
Nimimerkki omat ja ystäväperheen lapset hoitaneena (kaksi 3-vuotiasta ja kaksi 1-vuotiasta) uskoisin selviäväni näistä kahdesta... Ja onneksi nuo koululaiset kuitenkin kotiutuu usein ihan ajoissa, niin heistäkin paljon apua!

Antzille tosiaan kovasti tsemppejä huomiseen ultraan! Varmasti melkoisen jännittävät paikat sulla nyt, kun olet ollut niin huolissasi. Toivotaan ja uskotaan parasta! <3

Eilen tytön kanssa kaksistaan hänen vaatekaappiaan siivoskellessa vähän makusteltiin, että miltäs se tuntuis jos näitä pieniä vaatteita nyt pikkusiskolle säästettäiskin.. Ollaan jotenkin niin poikaa oletettu, että tuntuu ihan hassulle. Tosin sanoinkin hälle, että jos tää ei nyt oo sisko, niin ehkä seuraava... Hän katsoi mua vähän ihmeissään ja kysyi: "Meinaatteks te viäl muka lisääki hankkia lapsia? " Esikoinen meillä on kyllä vaatinut vähintään viittä :-)
Eilen kyllä makustelin muuten myös tuota tytön nimeä, joka meillä on varattuna :-) Jänskää! Luulis kyllä tosiaan tähän ketjuun tyttöjäkin tulevan... Elokuisissa näkyy olevan kans muuten pojat vallalla. Olen vähän taustaillut.

Ei maar, nyt tuli romsku. Jos muuten ihmettelette, miten mulla on aikaa kirjotella näitä pitkiä stooreja, niin tiedoksi, että olen pikakirjoittaja ja ajatukset juoksee aina kilometrin edellä :-D

Tehis

Väsähtäneet terveiset täältäkin. Hitto mikä ukkosmyrsky oli äsken! Ja ihan pilkkopimeetä melkein.

Juu on tullut tosiaan käytyä nyt kesäteatterikiintiö täyteen, 3 näytöstä :) Mutta kyllä oli veljentyttö suloinen esiintyessään, ihan tädille tippa tuli linssiin, kun toinen niin tosissaan...(12 v.)

Ei tänään sit säteile yhtään, vielä vähempi ku normaalisti, joten en nyt muuta saa sanottua. Paitsi että tuo suljetun osaston puhelinnumerovaihto sopii ainakin mulle, täytyy etsiä sieltä joku sopiva paikka numeronlaittamiseen, kunhan seuraavan kerran käyn siellä..

Omppu ja Toivo 24+0

Nii joo, piti se sanoo, että on meilläkin näin äkkiseltään laskettuna pihapiirissä meidän pojan lisäksi 6 poikaa, jotka syntyneet -03 - 06 ja vielä pari tyttöäkin siihen päälle. Että kyllä sitä vertaistukea naapureista löytyy, kunhan vaan viittis hakea :) Ja ei siinä mitään, tykkäänkin seurustella naapurirouvien kanssa, mutta en koko päivää. Esim. kun poika oli muutaman kuukauden, tutustuttiin melkein samanikäiseen poikaan ja äitiinsä ja usein tehtiin vauvulenkkejä yms. yhdessä, mutta siitä en tykännyt, että tämä äiti helpostikin kutsui itsensä sitten sen jälkeen meille loppupäiväksi kahville.. jossain vaiheessa opinkin onneksi sanomaan, että sori, mut nyt ei jaksa tms.