Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sunnuntaita.

Rekisteröin nyt sitten nimimerkin, mutta harmi vaan, että joku oli just ehtiny rekisteröidä pelkän kauriin : ( ja jouduin laittamaan syntymävuoden tuohon perään...
Ei sitä oltu rekisteröity viikko sitten, koska silloin sain vielä käyttää sitä.
Missäköhän "osastolla" tuo pelkkä kauris kirjoittelee, kun täällä ei ole näkynyt ja olen käyttänyt sitä jo yli kaksi vuotta...

Tämä tytsi lähtee nyt joogaamaan.
Sämpy näköjään harrastaa astangaa. Minäkin kävin ihan perus rauhallisessa joogassa (en edes muista nimeä) reilu vuosi sitten ellei ylikin, mutta nyt kiinnostuin mammajoogasta ja lähden kokeilemaan sitä ; )

Melko jännä tilanne BB:ssa...

kauris ja humu-pekka rv 20+4

Moikka!
Mä oon siis rekisteröinyt tämän jo silloin heti sivujen uusiuduttua, mutta huomasin että voin kirjoittaa sillä ilman kirjautumistakin, joten on sitten jäänyt :)

Täällä ei ihmeempiä, keskiviikon ultra jännittää...
Sydänääniä kyllä kuunneltu muutaman kerran viikossa, kun aina välillä iskee epäusko tilanteeseen :)
Meillä kyllä ihmiset on töissä huomanneet (paitsi muutama) jo muutama viikko sitten, joten eipä ole enää rakenneultran jälkeen paljoa kerrottavaa.
Paitsi miehen kavereille, heh.
Tosin yksi sai jo tänään tietää, kun kuultiin että heillekin on tulossa perheenlisäystä - toukokuussa. Joten oli reilua kertoa myös meidän uutiset.

Hurjaa muuten, että huomenna alkaa jo 20. viikko!!! Oikeasti - mihin tämä syksy on vierähtänyt???

Maaria 18+6

BB pitää kyllä ehdottomasti katsoa tänään, oon kyllä sunnuntait kattonut muutenkin aina.

Hopsan!
Nostan meidät etusivulle.

Joogasta;
Ensin ajattelin, että menen sinne ihan liian aikaisin, että siellä on kaikki jo mahat tosi pystyssä ja treenataan vaan hengitystä tai jotain, mutta olisinkin voinut ilmeisesti mennä tosi paljon aiemmin. Pisimmällä olevalla on LA maaliskuussa ja kaikkein alkuvaiheessa olevalla heinäkuussa... Eikä ollut yhtään sellaista kun kuvittelin, vaan tosi ihanaa. Rauhallista ja venyttävää. Tekee selälle tosi hyvää, kun on ollut aika-ajoin kipeänä jo ennen raskautta. Jatkan siellä käymistä varmasti.

Ei muuta ihmeellistä.
Puolivälikin siis mennä hujahti lähes huomaamatta.
Seuraava neuvola on ensi viikon tiistaina ja silloin lähtee paperit kelalle.

Nyt uppoudun täydellisiin naisiin...

Heippa,
Tänne ei erikoisempia. Olin tänään siellä fysioterapeutin vetämässä raskausjumpassa ja täti oli ainakin asiallisempi kuin Naksilla :-) Ihan ok oli, vaikkei mitään maatamullistavan uutta tietoa tuonutkaan. Näin muitakin samoilla viikoilla raskaana olevia, enkä tuntenut ketään.

Multa tänään kysyttiin töissä, että oonko mä raskaana, mutta en sanonut juuta enkä jaata. Kysyin vaan, että näytänkö mä siltä :-) Minusta ei kyllä kukaan ulkopuolinen pysty sanomaan näön perusteella, että mikä on tilanne ja koska olen työpaikallani potentiaalinen synnyttäjä, niin noita arvauksia aina tulee säännöllisin väliajoin muutenkin.

Astangajooga on ihan hauskaa, jos tykkää vähän rääkätä lihaksiaan. Minusta se on myös hyvää venyttelyä, suosittelen.

Saa nähdä kuka sen BB:n lopulta voittaa :-)
sämpy 17+5

Moi!

En jaksa kirjautua... :)

Mulla ei siis mitään ihmeellistä... Miksei meillä ole mitään neuvolan kautta mammafysioterapiaa?? Tyhmää. Haluaa sellaiseen :)

Aamulla olin kyllä taas parin viikon tauon jälkeen Pumpissa, huomenna varmaan tuntuu lihaksissa ;)

Huomenna meillä on sitten se rakenneultra!!! Kyllä muuten alkaa jännittää, vaikka jotenkin oonkin luottavaisin mielin, niin silti... Ja se on vasta iltapäivällä!!!

Tässä sitä siis mennään jo 20. viikkoa. Ja masusta kyllä huomaa ;)

Maaria 19+1

En jaksa minäkään kirjautua...

Ei meilläkään päin pääse mihinkään fysioterapiaan... enkä pääse sinne rakenneultraankaan... enkä saa tietää sukupuolta vielä ehkä kuukauteen... ja en edes tiedä haluanko tietää... ja otin tänään koulukaverin kanssa yhteen... hormonit jyllää ja kiukuttaa!!
Väsymyskin on taas palannut jossain määrin. Nukahdin tänään pulpetin ääreen...
Siivosin viikonloppuna ihan urakalla ja seuraavana päivänä oli lonkat ja selkä pirun kipeinä! Hyvä, että kävelemään pääsi. Jooga kyllä sitten helpotti.

Sainpas purkauduttua. Pelkästään tänne kirjoittaminenkin jo helpottaa vähän.
Jospa tämä taas tästä kaikkine kiukutuksineen ja väsymyksineen alkaisi suttaantua.

Olen onnistunut sekoilemaan raskausviikoissakin... Tuolla aiemmin olen elellyt päivän myöhässä, mutta ei kait tuo maailmaa kaada. Jotenkin tuntuu, että taitaa olla raskaus jo siinä vaiheessa, ettei enää tule päiviä niinkään laskettua, viikkoja vaan ; )

Tänään alkoi rv 22 ja liikkeet ovat lisääntyneet viime viikosta ihan huomattavasti. En tiedä monta potkua (tai lyöntiä) pitäisi päivässä tuntua, mutta kyllä niitä vähintään parikymmentä tuntuu. Että näillä näkymin olisi melko eloisa epeli tulossa : )
Neuvolan opuksen mukaan sf-mitta pitäisi olla tällä viikolla 16-18 cm ja minulla oli tuo 18 cm jo 2 viikkoa sitten... Ihanaa kun masu kasvaa!
Sitä on paljon luottavaisempi ja rennompi olo, kun vauva kasvaa masussa ihan huomattavasti ja liikkuu oikein kunnolla ; )

Paremmin mielin illanviettoa jatkaa
kauris ja armaani humu-pekka

Moron,
No tytöt, en tiedä ootteko menettäneet mitään sen jumpan suhteen. Nyt käyneenä, niin ilmankin olisin voinut elää.

Tsemppiä Maarialle rakenneultraan! Eiköhän siellä ole kaikki ihan kohdallaan. Kirjoittele sitten ultrakuulumisia tänne.

Toivottavasti kauriilla on huomenna parempi päivä. Kyllä tuo kuulostaa ihan hormoonimyllerrykseltä. Mitäs sinä opiskeletkaan? Ei ole pakko tänne kertoa, jos et haluu, jos pelkäät anonyymiteetin puolesta.

Nyt kun ilmeisesti jonkun verran seuraatte BB:tä, niin ketä veikkaatte/ toivotte voittajaksi? Mä toivoisin Sarin voittavan. En yhtään tykkää siitä pervo-Kakista ja Olli ei nyt muuten vaan sytytä. Kaarlo vois olla sitten vaikka kakkonen. Sari on nainen ja Sari on pikkasen blondi, mutta positiivisella tavalla :-)

Moi!

Mä toivon BBssä myös, että Sari voittaa. Mä en jaksa Kakin juttuja, ja toisaalta Olli on NIIN outo... ja pettää vielä tyttöystäväänsäkin.

Mulla oli eilen myös tollainen kiukkupäivä, kuten Kauriillakin :) Oikeesti mua kiukutti, niin että olisin voinut vaan itkeä ;) Ja kaveri(t) sen aiheutti... No, tänään taas paremmilla mielin.

Hirveä väsymys täälläkin, mahtaisiko se hb alkaa jo laskea hurjemmin? Mulla oli melkein kolme viikkoa sitten neuvolassa se 129, mutta oli silloin jo vähän laskenut edellisestä kerrasta. JA seuraava neuvola on vasta 19.12.

Ilmoittelen sitten illalla ultrakuulumisia, se kun on vasta klo 14 ja sen jälkeen pitää mennä vielä takaisin yhteen työseminaariin...

Maaria 19+2

Heipsan taas!

Kyllä minä täällä voin kertoa asioita ja olenhan aika henkilökohtaisia kertonutkin... jos joku tunnistaa, niin sittenhän tunnistaa. Se riski on joskus otettava ja otankin.

Minusta tulee isona sähköasentaja... kirjaimellisesti (heh), nimittäin valmistun helmikuun viimeisenä päivänä ja jäänkin siitä varmaan suoraan äippälomalle, kun ei ole kuin kuukausi laskettuunaikaan ; )
Kokeeseen pitäisi lukea tälläkin hetkellä, mutta jostain kumman syystä ei oikein kiinnosta. Tekisin mieluummin ihan mitä vaan muuta ; )
Tämän kokeen jälkeen ei olekaan kuin yksi koe, mutta sekin on viisaasti laitettu suoritettavaksi joulun ja uudenvuoden välipäivinä, joten meikäläisen joulu menee päntätessä : ( Siitä kun selviää, niin on enää työharjoittelu 8 viikkoa ja sitten jo valmistunkin.
Opettajan kanssa sovittiin, että jään ihan suosiolla koulun projektiin, enkä edes hae ulkopuolista työharjoittelupaikkaa. Sillein pystyy vähän säätelemään ja valikoimaan millaisia hommia tekee. Ettei tarvitse kannella kamalan painavia juttuja, eikä keikkua korkealla asennushommissa.
Vaikka olisihan se ollut hauskaa ruveta kuukausi sitten kyselemään työpaikkaa ja sitten ilmestyä pari kuukautta myöhemmin "ihan raskaana" töihin : ) Enkä usko, että kukaan olisi minua ottanutkaan, jos olisin kertonut tilanteesta. Ja koska en siihen työpaikkaan olisi voinut jäädäkään (sellaista harjottelupaikkaahan aina yritetään etsiä), niin parempi sitten näin.
Vaikken työpaikkaa saakkaan, niin olen onnellinen että ehdin valmistua ennen vauva syntymää.

Toivon myös Sarin voittavan BB:n.
Kaarlo on jo kerran äänestetty pois... Olli ei ole ollut yhtä pitkään talossa... ja Kakin jutut on rasittavia.
Sari on ihanan iloinen ja just sellanen sulonen perusblondi.

Toivottavasti Maarian ultrassa on kaikki hyvin. Taidan olla siellä vielä tälläkin hetkellä...

Nyt on pakko yrittää syventyä kiinteistöauton saloihin... plääh!

Ihania uutisia ultrasta!!
Kaikki oli siis erittäin hyvin - aivot oli kehittymässä kuten pitääkin, sydämessä oli kaikki neljä kammiota, munuaisaltaat ok, mahalaukku ok jne, en edes muista mitä kaikkea katottiin... Ai niin, selkäranka ok, sekä jalat ja kädet :)

Oli kyllä niin SUURI helpotus!

Sukupuolta ei saatu selville, kun ei sitä Kättärillä kerro... No, ehkä sitten 4D-ultrassa. Pääasia, että kaikki oli ok rakenteellisesti. Kuviakin saatiin 11 mukaan!

Voisin pakahtua tästä onnen tunteesta!!!

Maaria 19+2

Onnea Maarialle ihanista ultra uutisista !

Täällä minä taas välillä käyn kurkkimassa...Mukava lukea noita teidän tuntemuksia ja voin vaan sanoa että tuo väsymys ja itkukohtaukset pysyvät ennallaan koko raskauden ajan, ainakin näin mulla :)

Olen nyt ollut jo kuukauden kotona ja vielä pitäisi kuukausi olla ennenkuin on laskettu aika...siis todellista odotusaikaa tässä eletään. Minähän jouduin verenpaineen takia jäämään aiemmin saikulle ja nyt tuntuu että ei jaksa siis millään odottaa että milloin se aika on. Mulla sf-mitta huitelee omissa sfääreissään ja eilen kun mittasin mittanauhalla niin mahan ympäryskin on jo 122 senttiä ! Ei tämän mahan kanssa jaksa enää kävellä mihinkään eli mökkihöperöksi taidan ennenpitkää tulla. Suosittelen kaikille teille että jatkakaa liikuntaa niin pitkään kuin pystytte, ite jämähin tuohon sohvan pohjalle vähän liian aikaisin ja nyt se sitten kostautuu kun on ihan rapakunto eikä jaksa/voi liikkua ollenkaan.

No te elätte sitä ihanaa keskiaikaa nyt siellä ja minä vaan valittelen loppuajan tuskissani...Uskomatonta että kohta mulla on se joulupaketti tuossa sylissä. Vähän jännittääkin...mutta olen kyllä niin valmis kun vaan voi olla. Tuntuu että minua on kyllä huijattu - ainahan puhutaan että raskaus kestää 9 kuukautta ja nyt mulla siis 36+2 eli se 9 kuukautta täynnä, mutta että vielä yksi kuukausi päälle eli 10 kuukauttahan tässä sitten pallona pyöritään. Huomenna ultra ja siellä katotaan että jos tulokas tosi iso niin käynnistellään aiemmin. Melkein jo toivon että näin olisikin...en taida jaksaa pidätellä ensi vuoden puolelle niin kuin muka järkevänä silloin alussa suunnittelin.

Nauttikaa mahoistanne ja esitelkää sitä ylpeänä kaikille, se kumminkin on niin vähän aikaa tuo ihana maha että voi olla että sitä tulee ikäväkin sitten kun sitä ei enää ole.

Mariia - kohta poksahtava joulupallo

Heippa vaan kaikille,
Onnittelut myös Maaria. Kylläpä tulin iloiseksi puolestasi :-) Miltä se rakenneultra näytti? Oliko yhtään samanlaista kuin np-ultrassa?

Mariia, kyllä se joululahja sieltä tulee, vaikka tuossa vaiheessa odottavan aika on varmasti todella pitkä. En tiedä kuinka pitkä olet, mutta minä olisin kyllä 122 ympärysmitan mahalla kirjaimellisesti se joulupallo (pituus 159 cm). Voin vain kuvitella miltä sinusta tuntuu. Tsemppiä sinne kotiin ja koita vielä vähän aikaa kestää!

Onko Kauris muita tyttöjä opiskelemassa luokallasi? Mielenkiintoinen ala, mutta on varmaan aika miesvoittoinen. Toisaalta ei miehissä mitään vikaa ole. Toivottavasti ehdit valmistua ennen synnytystä.

Toivottelenkin teille nyt jo hyvää viikonloppua. Olen lähdössä viikonlopuksi kotiseudulle, joten en varmaan täällä vieraile. Huomenna ratkeaa BB:n voittaja. Jännää :-)

Morjens.

Koe oli ja meni ja hyvin menikin : ) Huomenna sitten vielä työ osuus.

Meidän luokalla on kaksi jo vähän iäkkäämpää naista, loput miehiä ja poikia. Miesten kanssa on ihan mukavaa, vaikkakin jutut on välillä melko "mielenkiintoisia" : ) Mutta onneksi huumoria löytyy. Hyvä porukka meillä on.
Valmistun 28.2. ja laskettuaika on 10.4. Eli ehdin kyllä valmistua, ellei pikkunen päätä syntyä yli kuukautta etuajassa. Toivottavasti ei.

Kävin tänään shoppailemassa oikein kunnolla. Tuhlasin vain itseeni ; ) Parit housut, pari paitaa, alkkareita ja rintsikat. Halusin tukevat kaarituettomat, joita voin pitää yöllä. Huomaa, että painoa on tullut rintoihin ja yritän estää niitä "repsahtamasta", jos se vain millään on mahdollista ; ) Ja toisaalta ei varmaan haittaa yhtää alkaa treenaamaan rintsikoissa nukkumista, minä kun olen tottunut nukkumaan eevanasussa...

Moikka!

Rakenneultra tehtiin mahan päältä, ensimmäinen ero siis :) Ja muutenkin kyllä vaavi näytti jo paljon enemmän vauvalta, ja siitä erotti hyvin sormet, varpaat, kylkiluut (!). Muutenkin mun mielestä kaikki liikkeet ja muut näkyi paremmin, tietty kun toinen oli jo niin paljon isompi ;)
Näkyi muuten myös kun nieleskeli siinä lapsivettä, suloista. Liikutteli käsiään naaman eteen, nyrkkiin ja ojenteli jalkojaan yms.

Mä oon varmaan myös poissa palstoilta viikonlopun, kun lähdetään tänään päivällä miehen kanssa matkoille, tullaan vasta ma illalla myöhään takaisin. Saa nähdä toimiiko hotellissa netti...

Mahan ympäryksestä: pitääkin taas mittailla, en ole vähään aikaan muistanut. Ja mullekin (160 cm) toi 122 olisi aika mahtava :))

Maaria 19+4

Piti vielä tulla kommentoimaan...

Oon itse 162 senttiä pitkä joten voitte kuvitella millainen näky olen tämän mahani kanssa. Ei sitä voi nauramatta katsoa. Yhtään ei ole kylläkään raskausarpia tullut vaikka olen unohtanut rasvatakin. Eilen oli ultra ja tämän hetkinen paino vauvelilla oli jo 3286 g !!!! Ja vielä hyvässä lykyssä kerkiää kasvaa vaikka kuinka ennen laskettua aikaa, no 2 viikon kuluttua katotaan uudestaan missä mennään. Elikkä aika pungertamista tiedossa tuossa lähiaikoina jos vauva päättää vaan kasvaa ja kasvaa :)
Tulee miehen geeneistä tuo isokokoisuus...

Niin että oottakaapa vaan, käyn sitten kurkimassa kun itte ootte täällä loppusuoralla että minkälaisia lukemia ne teidän mittanauhat näyttää ;) Sieltä se maha äkkiä pullahtaa, mulla nyt viimeisen 2 kuukauden aikana se on noihin mittoihin yhtäkkiä mennyt. Ja arvatkaa kysyykö kaikki että onko siellä todellakin vain yksi tulossa...

Kait tuota vatsan ympärystä voi mitata ja vertailla ns. normaalivartaloiset ja -painoiset, mutta minä en siihen kyllä taida ruveta...
Ylipainoa kun jäi vielä pudottamatta ennen raskautta se 10 kg.
En siis ole mikään siro ja melko kaukana "mallinmitoista" kaikinpuolin : (
Ylimääräiset kilot "onneksi" kertyvät tasaisesti joka puolelle, eikä vaan mahaan, kuten joillain. Olen tälläinen pieni pyöreä muoto : )

Enkä nyt edes löydä mittanauhaa, kun olisin kuitenkin halunnut kurkata...

Taidan muuten olla tämän porukan hujoppi... pituutta on kertynyt kaikki 165 cm. Heh!

Tuli tuosta "makkarapuheesta" mieleen, että vaikuttaakohan sf-mittaan ruumiinrakenne?
Ei kait, jos se kerran kaikilta mitataan ja siihen on olemassa ihan käyräkin. Vai onkohan se niin, että jos on niin ylipainoinen, ettei se vaikuttaa mittaustulokseen, niin sitten ei kaikilta mitata... Eihän se niin voi mennä.
Kertokaa viisaammat...

Mukavaa viikonloppua

kauris rv 21+3

Ehdinkin tänne kirjoittelemaan sittenkin. BB:n jälkeisiä filiksiä täällä hehkutellaan....hyvä Sari. Piti minunkin äänestää hänen puolesta.

Maaria: minulla tehtiin np-ultra myös mahan päältä. Luulin kyllä alunperin, että alakautta.

Mariia: Toivottavasti et pahoittanut mieltäsi tuosta vatsanympäryksestä. EIhän sille mitään voi, kaikille tulee omankokoisensa mahat. Meillä isä on aika pienikokoinen, enkä minäkään mikään jätti ole. Kohtu on jyrkästi taaksepäin kallellaan, mikä varmaan vaikuttaa vatsan pienuuteen. Rasittavaa oli kuukausi takaperin, kun mitään mahaa ei ollut ja liikkeitäkään ei tuntenut. Nyt mahaa on vähän ja liikkeitäkin tuntuu, joten eiköhä sitä myötä ole kaikki kunnossa. Ja mistä sitä tietää kuinka iso siitä loppujen lopuksi tulee.

Rasittavat nää pikkuveljen näppäimet, ihan tahmaiset ja kaikki eivät edes toimi. Hyvää viikonloppua. Muistittekos joulukalenterin :-)
sämpy 18+2

Iltaa!

Tajusin juuri, että on se masu sittenkin jo alkanut kasvamaan kun etsin pikkujouluihin sopivaa vaatetta kaapistani. Ollaan menossa erään yrityksen kekkereille, jossa tietääkseni kukaan ei tiedä raskaudestani, joten en sitä sitten viitsi esitellä tiukkojen paitojen kanssa.

Onneksi kohta on joulu ja sen jälkeen alennusmyynnit, jospas sitä sinne asti vielä mahtuu entisiin vaatteisiin :)

Naks 15+0

Sunnuntaita.

En nyt yhtään muista onko ollut puhetta, että missä vaiheessa meinasitte alkaa suorittaa hankintoja. Siis isompia hankintoja, kuten sänky, vaunut, turvakaukalo...

Mariialla tietysti on jo hankinnat tehty. Missä vaiheessa sinä aloit "tosissasi" valmistella kotia vauvan tuloon?
Mites muut?

Itse ajattelin ottaa tämän vuoden vielä ihan rennosti ja alan ensi vuoden puolella sitten hankkimaan tavaroita. Olen tietysti jo suunnitellut kaikkea, mutta onhan huhtikuuhun vielä aikaa...
En kyllä tarvitse kuin vaunut, hoitopöydän, turvakaukalon ja itkuhälyttimen.
Huh! No olihan sitä tuossakin...
Meillä on suvussa sellainen kehikko, johon laitetaan äitiyspakkauksen laatikko. Ja sillähän pärjää muutaman kuukauden, niin ei sängyn kanssa ole vielä hätää. Eikä sitteriä taida ihan heti tarvita... vai?

Lähdenkin tästä nyt tuppereille.
Palataan asiaan.

Heippa pitkästä aikaa!

Tulinpa ilmoittamaan iloiset uutiset tännekin:

Meidän tyttäremme on sitten vissiin "joulutonttu" nro 3. Hän päätti ottaa varaslähdön rv37+4 ja syntyi keskiviikkona 29.11.2006 klo. 07:59 LKS:n salissa nro. 5. Pikkuprinsessan strategiset mitat 2870 g, 47 cm, pipo 33,3 cm.

Aamuyöstä noin kolmen aikaan alkoi tihkua lapsivettä... neljältä olin terveyskeskuksessa ja vähän ennen viittä ambulanssissa matkalla Rovaniemelle!
Perillä oltiin 07:15, paikat 4 cm auki ja tyttö yritti jo puskea ulos... argh! Kamala tunne kun piti pidätellä.... huh! No sain sitten jonkun kohdunsuuta rentouttavan piikin ja 07:55 olin täysin auki ja tyttö sai tulla... 4 min ponnistus ja voi sitä IHANAA tunnetta!!! En saanut neitoa ihan rinnalle asti, kun napanuora oli niin lyhyt mutta tuttavuutta teimme masun päällä heti alkuun...

Repeämiä pyöreä nolla!! Ainoastaan jotain pientä nirhaumaa... Kivunlievitystä en saanut ambulanssimatkalla lainkaan , mutta jotenkin osasin nyt "vanhana konkarina" hallita kroppaani paremmin eikä kipu ollut niin valtaisaa... synnärillä tyrkytettiin ilokaasua, mutta en kerta kaikkiaan pysty sitä hengittämään (en viimeksi enkä nyt)... niin ja sit sain sen rentouttavan piikin... Lähes luomusti mentiin siis tälläkin kertaa!
Kätilöt olivat todella ihania ja synnytys oli kaikin puolin positiivinen kokemus!!! Tsemppiä siis teille muillekin!!!

Kotiin tultiin jo perjantai-iltana. Tyttö on todella rauhallinen pakkaus... syö ja nukkuu, nukkuu ja syö... Yölläkin pitää herätellä syömään, kun on vielä niin pikkuinen ja kehottivat syöttämään useasti keltaisuuden ehkäisemiseksi... Saa nähdä onko tyyntä myrskyn edellä....

Pienen tuhisijan kanssa on kyllä todella ihanaa. Sitä rakkauden määrä jonka sisällään tunteen ei voi sanoin kuvailla!!!

Mukavaa viikon alkua kaikille! Mamma lähtee ny leikkimään tuon ylpeän isosiskon kans!

-Tuulimamma ja suppusuu-

Onnea ihan hurjasti Tuulimamma ja tietysti koko perhe!!

Just tuossa pari päivää sitten katselin tuota meidän listaa ja mietin, että mitenköhän sinulla menee, kun alkaa h-hetki häämöttää.
Ihana lukea, että kaikki meni hyvin. Tuo uskoa omaankin odotukseen.

Tuulimamma 36v. LA 16.12.06, tyttö 29.11. LKS
Mariia 36v., LA 25.12.06
Epeli LA 27.2.07
kauris 24v., LA 10.4.07
Maaria 28v., LA 23.4.07
sämpy 31v., LA 2.5.07
Naks LA 26.5.07

ja samantien onnitteluja koko perheelle. Voi miten hienoa! Päivitin tuota listaa puolestasi, mutta voit lisätä siihen itse strategisia mittoja, jos haluat. Seuraavaksi sitten odotellaan Mariian uutisia :-)

Onko sinulla aina syntyneet lapset varaslähtönä, vai oliko tämä kerta jotenkin poikkeus?

Ei olla kauris vielä mitään hankintoja tehty, enkä ajatellutkaan ennen ensi vuotta. Itse olen ihan viime tipan ihminen, joten varmaan teen pää kolmantena jalkana hankintoja sitten huhtikuun puolessa välissä. No jos helmi-maaliskuussa rupeaisi jotain katselemaan. Sänky me hommataan ainakin, kun meillä on kissoja. Täytynee ostaa jokin ritilä päälle, ettei kissat mee tunkemaan samaan sänkyyn vauvan kanssa. Hoitopöytä meillä on jo tavallaan olemassa kodinhoitohuoneessa. Yhdistelmävaunut ja varmaan turvakaukalo täytyy hommata myös.

Kivan pitkällä rupeaa Naks se sinullakin raskaus olemaan. Tiedättekös tytöt tällaista juttua? Minä en ole sairastanut vesirokkoa ja sitä ei kait raskausaikana saisi sairastaakaan. Voinko saada sellaisesta ihmisestä vesirokon, joka on sen sairastanut, mutta jolla on sairas lapsi kotona?

terv. sämpy 18+5

Sämpy;
Vesirokon sairastanut ei kuljeta tartuntaa. Mutta tartunnan voi saada kosketuksen lisäksi myös ilmasta. Eli ei kannata mennä lähellekään. Ja vesirokko voi tarttua myös sen itämisaikana, joka on noin 2-3 viikkoa...

Minä mielestäni olen sairastanut sen, onneksi. Pitääkin varmistaa äitiltä tai huomisessa neuvolassa, jos vaikka näkevät jostain.

Tuli noista hankinnoista mieleen, että innostuin eilen katselemaan huuto.netistä äitiysvaatteita ja vaunuja jne. Ne on muuten ihan edullisia, mutta kun ottaa huomioon, että pitää vielä maksaa postituskulut siihen päälle (varsinkin käytetyissä vaatteissa se tuntuu). Ei ole pakettien postittaminen ihan halpaa. Ja sitten jos vaatteet ei sovikkaan...
En kyllä sieltä varmaan vaunuja ym. huuda, mutta edullisia vaatteita ehkä, jos sattuu sopivia kohdalle ; )

Aletaankin sitten tulevan potkunyrkkeilijän kanssa valmistautua katsomaan täydellisiä naisia.
Illan jatkoja toivottaa
kauris ja humu-pekka rv 21+6

Täällä sitä vielä ollaan yhtenä kappaleena...Tuulimammaakin onnittelin tuolla meidän ketjussa aimmin.

Huomasin tuossa että oli tullut jo elokuu 2007 ketju, tuntui aivan omituiselta että niinkö se aika vierähtää. Alunperinhän minulla oli laskettuaika nyt tämän vuoden elokuulle ennen keskenmenoa. Tuntuu että eihän sitä vielä ole viime joulusta voinut vuotta mennä...

Maha on kait lasketunut ja valmis olisi vauvelin vastaan ottamaan. Nyt on taas henkisesti paljon vierkeämpi olo, mutta kroppa tekee tenän. Jalat on nyt viimeisen viikon aikana turvonneet niin että ihme jos ei jalkapöytään tule kohta jotain raskausarpia. Kun sormella painaa niin jää sellainen kauhea monttu. Ostin aiemmin jo kengät kokoa 41 - normaali koko 38 - ja nyt nekään ei sitten mene enää jalkaan. Kompuroin vaan täällä kun en näe enää varpaita ja kun varaatkaan ei enää kosketa maahan turboilujen takia niin kävelen sängyn ja pöydän jalkoja päin, onnistuin siten kait sitten murtamaan pikkuvarpaan, ainakin ihan musta on. Eli nyt keskityn vaan makoiluun tämän loppuajan etten enää enempää tohella.

Joku aiemmin kyseli noista hankinnoista, kattelin päiväkirjasta että jossain tuossa syyskuun alussa tuli näköjään isovaihde päälle ja piti ruveta saamaan kaikki sitten kerralla, viikkoja oli jotain 23-25 tuolloin kasassa.Vaunuthan kannattaa tilata ajoissa jos uutena ostaa. Minun mielestä kannattaa paria kuukautta ennen laskettua aikaa olla viimeistään liikkellä hankintojen kanssa. Minä aloitin vaatteitten ym. keräilyn itse asiassa heti rakenneultran jälkeen, pikkuhiljaa, aina ostin jos kohdalle jotain mukavaa sattui. Ei sitten ole tuntunut että olisi pitänyt kerralla hirveästi rahaa laittaa menenmään. Sänky me ostettiin n. kuukausi sitten, onkin ollut tuossa kasattuna siitä lähtien ja nallet odottaa siellä rivissä :) Mulle ainaskin nuo näkyvillä olevat tavarat tekee tämän jotenkin konkrettisemmaksi tämän odotusajan ja niitä vaatteita ja tuttipulloja on niin kiva hypistellä. Babygym me ostettiin käytettynä samoin itkuhälytin, kun saatiin halvalla. Babysitteri ja kantoreppukin on jo hankittuna vaikka eihän niitä ehkä heti tarvitsekaan. Kaikenlaisia rasvoja, kosteusliinoja, vaippoja ym. on saanut aika paljon ilmaiseksi esim. messuilta ja vauvatarvikeliikeistä. Täällähän ei saa äitiyspakkausta. Nyt näin viimetipassakin on tosi hankalaa imetysliivien osto, kun on niin turvoksissa ei ole varma ympärysmitasta ja kuppikoosta ei ole hajuakaan mikä se tulee olemaan kun maitoa alkaa tulla. Ostin parit halvemmat nyt alkuun ja katon sitten laadukkaammat kunhan seurailen miten tuon imetyksen saa käyntiin ja mikä se koko tulee olemaan.

Nyt näköjään tulee tekstiä...omista vaatteista sen verran että huomasin että hyvillä äitiysfarkuilla pääsee tosi pitkälle, ei oikein muita ole tullut pidettyäkään. Mahassa hyvä resori lähes kainaloihin asti ja reisistä istuvat ovat olleet tosi hyvät, jotenkin tuntee olonsa sellaiseksi suht normaaliksi kun ei lahkeet ole liian väljät. Vanhoilla paidoilla olen pärjännyt, joskus laittanut alle jatkokappaleeksi pitemmän topin.

Sämpykös se silloin aiemmin ajatteli että tuosta mahan ympäryksestä loukkaantuisin. No tosiaankaan, minusta on aivan ihanaa että se näkyy. Se on kyllä tosi että en mikään langanlaiha ollut alussakaan, tullut nyt kun lasketaan nämä rakauskilotkin, 13 kg, mukaan viimeisen 5 vuoden aikana yli 40 kiloa lisää. Kilpirauhasen vajaatoiminta teki minusta aika pullukan ja nyt on lääkkeillä aisoissa. Mutta kova työ alkaa vauvan synnyttyä, aikomus on saada vähintään paino takaisin johonkin 60 kieppeille. Motivaatio on ainakin tosi suuri nyt tällä hetkellä.

No muillekin annettava suunvuoro välillä. Ei tässä varmaan enää kauan mene kun tämä joulupallo poksahtaa.

Mariia 37+0