Täällä sitä vielä ollaan yhtenä kappaleena...Tuulimammaakin onnittelin tuolla meidän ketjussa aimmin.
Huomasin tuossa että oli tullut jo elokuu 2007 ketju, tuntui aivan omituiselta että niinkö se aika vierähtää. Alunperinhän minulla oli laskettuaika nyt tämän vuoden elokuulle ennen keskenmenoa. Tuntuu että eihän sitä vielä ole viime joulusta voinut vuotta mennä...
Maha on kait lasketunut ja valmis olisi vauvelin vastaan ottamaan. Nyt on taas henkisesti paljon vierkeämpi olo, mutta kroppa tekee tenän. Jalat on nyt viimeisen viikon aikana turvonneet niin että ihme jos ei jalkapöytään tule kohta jotain raskausarpia. Kun sormella painaa niin jää sellainen kauhea monttu. Ostin aiemmin jo kengät kokoa 41 - normaali koko 38 - ja nyt nekään ei sitten mene enää jalkaan. Kompuroin vaan täällä kun en näe enää varpaita ja kun varaatkaan ei enää kosketa maahan turboilujen takia niin kävelen sängyn ja pöydän jalkoja päin, onnistuin siten kait sitten murtamaan pikkuvarpaan, ainakin ihan musta on. Eli nyt keskityn vaan makoiluun tämän loppuajan etten enää enempää tohella.
Joku aiemmin kyseli noista hankinnoista, kattelin päiväkirjasta että jossain tuossa syyskuun alussa tuli näköjään isovaihde päälle ja piti ruveta saamaan kaikki sitten kerralla, viikkoja oli jotain 23-25 tuolloin kasassa.Vaunuthan kannattaa tilata ajoissa jos uutena ostaa. Minun mielestä kannattaa paria kuukautta ennen laskettua aikaa olla viimeistään liikkellä hankintojen kanssa. Minä aloitin vaatteitten ym. keräilyn itse asiassa heti rakenneultran jälkeen, pikkuhiljaa, aina ostin jos kohdalle jotain mukavaa sattui. Ei sitten ole tuntunut että olisi pitänyt kerralla hirveästi rahaa laittaa menenmään. Sänky me ostettiin n. kuukausi sitten, onkin ollut tuossa kasattuna siitä lähtien ja nallet odottaa siellä rivissä

Mulle ainaskin nuo näkyvillä olevat tavarat tekee tämän jotenkin konkrettisemmaksi tämän odotusajan ja niitä vaatteita ja tuttipulloja on niin kiva hypistellä. Babygym me ostettiin käytettynä samoin itkuhälytin, kun saatiin halvalla. Babysitteri ja kantoreppukin on jo hankittuna vaikka eihän niitä ehkä heti tarvitsekaan. Kaikenlaisia rasvoja, kosteusliinoja, vaippoja ym. on saanut aika paljon ilmaiseksi esim. messuilta ja vauvatarvikeliikeistä. Täällähän ei saa äitiyspakkausta. Nyt näin viimetipassakin on tosi hankalaa imetysliivien osto, kun on niin turvoksissa ei ole varma ympärysmitasta ja kuppikoosta ei ole hajuakaan mikä se tulee olemaan kun maitoa alkaa tulla. Ostin parit halvemmat nyt alkuun ja katon sitten laadukkaammat kunhan seurailen miten tuon imetyksen saa käyntiin ja mikä se koko tulee olemaan.
Nyt näköjään tulee tekstiä...omista vaatteista sen verran että huomasin että hyvillä äitiysfarkuilla pääsee tosi pitkälle, ei oikein muita ole tullut pidettyäkään. Mahassa hyvä resori lähes kainaloihin asti ja reisistä istuvat ovat olleet tosi hyvät, jotenkin tuntee olonsa sellaiseksi suht normaaliksi kun ei lahkeet ole liian väljät. Vanhoilla paidoilla olen pärjännyt, joskus laittanut alle jatkokappaleeksi pitemmän topin.
Sämpykös se silloin aiemmin ajatteli että tuosta mahan ympäryksestä loukkaantuisin. No tosiaankaan, minusta on aivan ihanaa että se näkyy. Se on kyllä tosi että en mikään langanlaiha ollut alussakaan, tullut nyt kun lasketaan nämä rakauskilotkin, 13 kg, mukaan viimeisen 5 vuoden aikana yli 40 kiloa lisää. Kilpirauhasen vajaatoiminta teki minusta aika pullukan ja nyt on lääkkeillä aisoissa. Mutta kova työ alkaa vauvan synnyttyä, aikomus on saada vähintään paino takaisin johonkin 60 kieppeille. Motivaatio on ainakin tosi suuri nyt tällä hetkellä.
No muillekin annettava suunvuoro välillä. Ei tässä varmaan enää kauan mene kun tämä joulupallo poksahtaa.
Mariia 37+0