Ex-Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moro.

Tulin laittamaan kysymyksen mustista imetysliiveistä ja kurkkaan samalla tänne...
Pitäisi siis pikkuhiljaa alkaa uusia rintsikkavarastoa ja haluaisin mieluummin mustia liivejä, mutta imetysliivejä en ole löytänyt : (

Eipä ihmeempiä. Kirjoittelen sitten enempi paremmalla ajalla.

Mukavaa alkanutta viikkoa.

kauris ja "humu pekka" rv 18+6

Helou,

täälläkään ei mitään ihmeempiä. Perjantain neuvola häämöttää, mutta tuntuu vielä olevan valovuoden päässä. Mulla on kyllä sellainen tunne, että aika matelee muutenkin, kun oikein jotain odottaa. Jälkeen päin ajateltuna se on tietysti rientänyt.

En tiedä, mutta tänään on ollut vähän ärtynyt olo. En jaksanut miehellekään puhua juuri mitään, kun tulin töistä. Varmaan ne hormonit. Toinen syy on se, että oon joutunut koko viikonlopun väsäämään koulutukseen liittyvää kirjallisuustyötä ja sitä jatkuu vielä tämän viikon ja ens viikonlopun. hoh hoijaa...

Ei ole tullut mustia liivejä vastaan. Onko teillä muuten rinnat kovasti kasvaneet? Mä olen pärjännyt vielä vanhoilla liiveillä, onneksi, sillä kuppikoko on jo ennestään C. Saisi minun puolestani myös pysyä siinä :-)

Täällä siis 15+5

Liiveistä, mä en ole juurikaan katsonut vielä imetysliivejä, mutta mustat olisi tosiaan kivat - ainakin välillä.
Muuten olen kyllä joutunut uusimaan liivejäni, lähdettiin B70stä -> nyt C75 ja sekin tuntuu iltapäivästä jo ahdistavan :) Ei paha vielä, eli olikin hieman varaa kasvaa...

Kauris, kannattaa vaikka kattoa www.bebes.fi, siellä verkkokaupassa on myös liivejä, joten voisi olla mustiakin? Pakkohan niitä nyt on olla mustanakin!

Maaria 17+1

Morjens.

Ei ole rinnat kasvaneet juurikaan. C-kuppi täälläkin ja koska painavimmiksi ovat rinnat jo vähän tulleet, niin tukea haluaisin lisää ja kun imetysliivit kuitenkin sitten ovat tarpeen, niin ostaisin mieluummin suoraan sellaiset. Eipä tässä tietysti vielä mitään hätää ole asian suhteen, mutta eipähän tule kiirus, kun ajoissa alkaa katsella ; )

Rv 20 pyörähti käyntiin eilen ja ainakin luulen tuntevani yhä useammin liikkeitä, mutta voihan ne olla jotain muita pulpahduksia mahassa... Lisäksi vatsa on tosi usein ihan kova ja tuntuu tosi painavalta. Olen taas hieman epäuskoinen, onneksi perjantaina on neuvola, kuten sämpylläkin : )

Oletteko te liittyneet kuukausiketjuihin?
Minä kyllä liityin huhtikuisiin, mutta en oikein osaa sinne kirjoitella. Siellä melkein kaikki pyörii vaan oman navan ympärillä... ei tule paljoakaan keskustelua. Sitten tietysti kun on paljon porukkaa kirjoittamassa, niin ei oikein osaa liittyä mukaan, eikä meinaa muistaa toisten tilanteita : (

Toivon kuitenkin, että tähän ketjuun saadaan oikein paljon poppoota tuolta odottajista.
Tämä on niin mukava ketju. Kermeissä kun on keskustelu paljon henkilökohtaisemmalla tasolla ja ihmiset ottavat kantaa, niin ehkä siksi pidän tästä niin paljon. Ja vaikka olisi kirjoittelussa taukoa, niin silti pääsee porukkaan vielä sisään.

No mutta höpsöttely nyt taas sikseen. Lähden metsästämään niitä mustia imetysliivejä ihan netistä näin alkuun.

Palataan taas.
kauris ja humu-pekka rv 19+1

Hei kaikille täältäkin!

En ole osannut liittyä kk-ketjuun, käyn joskus lukaisemassa kuitenkin. Ensin ajattelin, mutta sitten kun siellä osteltiin potkupukuja ja vaunujakin jo viikolla 12 sun muuta niin tuntui vähän liian pumpulilta. Vaikka eihän täälläkään missään nimessä synkeää ole, mutta sanotaanko - realistisempaa. Ja tosiaan henkilökohtaisempaakin.

Täällä on menossa 25+1, ja neuvolan kirjassa luki että jos vauva nyt syntyy niin sillä on jo ihan ok mahdollisuudet selvitä. Uskomatonta, omissa mielikuvissa se on sellainen läpinäkyvä ja ohut repale joka leijuu ympäriinsä. Toisaalta hyvinkin kipakat potkut välillä antaa ymmärtää ihan jotain muuta.

Meillä oli tässä sellainen kaupungin järjestämä psykologin perhevalmennus. Kaikkea kivaa tiedossa: kotityöt triplaantuu, omaa elämää ei enää ole, harrastukset pitää jättää, miehenkin pitää osallistua hoitoon, vauva voi olla hankala, riitoja tulee jne. Jippii. Ei meillä varmasti tuollaista;)

Ja äitiyspakkauksessa oli niin masentava parisuhdevihkonen että se meni äkkiä kierrätykseen: siinä lähdettiin siitä, että ensinnäkin vauva on yleensä enemmän naisen haluama alunperin, ja siitä voi tulla tiukan paikan tullen sanomista. Sitten kerrottiin että vartalo lösähtää ja mies voi alkaa vilkuilla vihreämmän ruohon toivossa aidan tuolle puolen. Sitten neuvottiin miten selviytyä uskottomuudesta, miten riidellä oikein, ja lopuksi miten kertoa lapsille erosta. No vähän kärjistäen mutta kuitenkin, tosi hilpeää luettava. (Tietty ymmärrän että turhahan se on kertoa mitä kaikkea ihanaa lapsi tuo tullessaan, hyödyllisempää on keskittyä tuollaisessa massatiedotuksessa mahdollisempiin ongelmiin ja siihen miten niihin voi saada apua). Ja hyvähän se on pelätä pahinta niin eipähän tule ikäviä yllätyksiä;) Hormooneilla ei varmasti ole mitään tekemistä sen kanssa että nämä jutut ottaa vähän liian vakavasti XD

Nyt pitää lopettaa, eli tällaista tällä kertaa, hyvät loppuviikot itsekullekin säädylle. Voikaahan paksusti (sic!).

Epeli ja poitsu 25+1.

Heipsis,

Pakko purkaa heti vähän omaa napaa, meinasin nimittäin pimahtaa täydellisesti tänään. Neuvolasta soittivat, että neuvolantäti on sairastunut blaa blaa blaa ja että nyt täytyy siirtää aika. No eihän mulle käynyt maanantai eikä tiistaikaan eli keskiviikolle sitten sain vasta ajan. Voi per... ja kaikki muut ruumiinosat!! No sain mä sen verran suuta auki, että kysyin, että onko siellä lääkäri, mutta lääkärit ovat meillä vasta rv 25 ja rv 35 paikkeilla. Tosin keskiviikkona on lääkäri neuvolassa paikalla eli mahdollisuus on sinne sitten päästä. Mun pitäisi saada närästyslääkkeet tähän närästykseeni. Eli mulla on nyt jäänyt kokonainen kuukausi väliin neuvolasta, argh.

Kyllä mä tästä närästyksestä vielä selviän, mutta en tästä epätietoisuudesta, kun oisin halunnut ne sydänäänet kuulla. On taas vähän epätietoinen olo, kun paino on lisääntynyt kilolla ja vatsaa on niin vähän, ettei sitä vauvamahaksi voi sanoa. Mä varmaan pian tilaan sen dopplerin.

Helpotti. Oon kyllä kauris niin kade sulle, kun sä pääset jo ylihuomenna neuvolaan :-). Kyllä mä silti hengessä oon mukana ja toivon, että teijän täti pysyy terveenä.

En oo minäkään mihinkään kuukausiketjuun liittynyt. Taustaillut oon kyllä noita toukokuulaisia. Niin oon minäkin tästä ketjusta tykännyt. Ihmiset tietää miltä tuntuu odottaminen km:n jälkeen ja ollaan jo tuttuja tuolta Kermeistä. Sais kyllä totta tosiaan plussatuulet puhaltaa siellä.

Onpas Epeli meillä sitten kivoja oppaita odotettavissa :-) Vai naisen haluama lapsi, meillä kyllä taisi aluksi mennä toisin päin ts mies olisi ollut valmis jo aiemminkin, mutta minä jänistin vielä. Nyt tietysti lapsi on yhtä haluttu.

illanjatkoja kaikille
toivoo sämpy 16+0

Kylläpä kuulosti kivalta toi neuvolan opas... Mun kaveri kertoi, että heille EKASSA neuvolassa vauvan kanssa, oli heti ensimmäisenä sitten ehdotettu 5 VUODEN kierukkaa!! Siis haloo, esikoinen just syntynyt!!

Mä en ole tällä palstalla liittynyt kuukausiketjuun (muualla kyllä...), kun mun mielestä noi huhtikuiset tuntui alkuun jotenkin niin hiljaiselta ketjulta, ja nyt en enää jaksa.
Ja just sekin ärsytti, kun ihmiset osti plussatestin tehtyään potkuhousut - meinasin kiljua, ettei se aina mene hyvin!! No, elämä opettaa näköjään kyynisyyttä :)

Mehän ei olla vielä hankittu vauvalle yhtään mitään... tai yksi fleecehaalari, kun muuten olisi mennyt ohi, odottaa nyt autotallissa ;)

Mukavaa torstaita kaikille!!

Maaria 17+3

Toivottavasti muiden tädit pysyy terveenä, nimim. verenpaineensa nostanut sairaan tädin takia ;)

Minä tein jo ihan alkuraskauden aikaan vauvalle neulotun makuupussin, jonka olin jo valmiiksi suunnitellut antavani veljen pienelle vauvalle, jos olisin saanut taas keskenmenon. Mutta nyt se odottaa käyttäjää tuolla kaapissa ; )
Eno antoi vauvanpeiton ja yksi ruokalappu on jo (heh, sen kun sai jostain kaupan päälle...), mutta mitään muuta ei vielä ole, enkä ihan vielä ole ajatellut hankkiakaan.
Veljen vaimo on kyllä jo kerännyt vauvan vaatteita minulle, mutta en ole vielä suostunut niitä ottamaan. Sanoin että puolenvälin jälkeen sitten... mutta sehän on jo ihan kohta : )
Kylläpä aika tuntuu taas rientävän.

Minä en kyllä ole kuullut mitään kauhukertomuksia oppaista tai neuvoloista vauvan synnyttyä. Ehkä hyvä niin.

Lisäksi olen päättänyt, etten mitään hormonaalista ehkäisyä ala käyttää, ennen kuin joskus olen varma, että lapsiluku on täynnä. Että sen kun ehdottelevat, minä annan kyllä kuulua!!
Voihan tietysti olla, että mieli muuttuu, mutta nyt tuntuu siltä...

Hitsi Epeli, nyt harmittaa entistä ennemmän, etten pääse sinne rakenneultraan, kun kirjoitit poitsu : (
Olisin siellä halunnut kysyä sukupuolta ja nyt joudun odottamaan vielä kamalan kauan ja neuvolan täti sanoin, ettei kaikki lääkärit edes kerro vaikka kysyisikin, että eivät halua sanoa, jos vaikka diaknoosi meneekin pieleen... Olikohan viiden pisteen vihje?
Perskeles!! Minä haluan tietää kumpi tuolla masussa möyrii ; )

Neuvola kuulumisia sitten huomenna...

No mieshän se meni tivaamaan sukupuolta siellä rakenneultrassa. Lääkäri sanoi että näkyyhän se, haluaako molemmat varmasti tietää. Minäkin siinä sitten että no joo okei. Olisin kyllä suoraan sanottuna toivonut tyttöä ihan hirveästi, mutta eihän se ole soveliasta sellaista sanoa kun on kerran km:nkin saanut. Päivän-kaksi olin ihan pihalla että ai poika, no mitäs minä sille muka osaan kertoa ja opettaa.

Mutta nytpä sitä on jo muotoutunut ajatus meidän pojasta ettei osaisi muuten ajatellakaan. Nimikin on melko varmasti jo valittu. Joo katotaan vaan, voihan se sitten ollakin tyttö, erehtyyhän ne lääkäritkin;) Kumpi vaan otetaan vastaan:) Itse olin ajatellut että en halua tietää, ja olisihan se kyllä mahtava yllätysmomentti synnytyksessä sitten. Mutta uteliaisuus voitti.

Minä olen kans miettinyt tuota ehkäisyä synnytyksen jälkeen. Haluaisin nimittäin että se olisi valittu hyvissä ajoin, kaveripiirissä nimittäin parikin sellaista ei-niin-suunniteltua kakkosta saaneet alkunsa ymmärtääkseni liian pian ykkösen jälkeen. Eli on luotettu täysimetykseen sun muuhun. Ajattelin kysellä neuvolalääkärissä ehkäisyvaihtoehdoista ensi kerralla.

No niin, pitää tästä lähteä uimaan, hyvää viikonloppua kaikille!

Iltaa neidit ja rouvat,
Kuinkas sitä voidaan tänään ja kuinkas kauriin neuvolareissu meni tänään? Toivottavasti hyvin.

Minulle ei mitään erityistä kuulu. Olen päässyt jo peruuntuneen neuvola-ajan ylitse ja uutta odotellaan. Löytyi tästä hyväkin puoli. Nyt pääsee mieskin mukaan neuvolaan. Näkee ainakin minkälainen täti meillä on, jos ei muuta.

Minä en ole vielä niin pitkälle ajatellut kuin synnytyksen jälkeistä ehkäisyä. Toisaalta tekisi mieli ottaa se linja, että luottaa imetykseen ja katsoo mitä tapahtuu. Toinen tulee, jos on tullakseen, kun ensimmäistäkin odottetiin (ja odotetaan :-) niin pitkä aika ja melkein jouduttiin hoitoihin turvautumaan. Hormoneja en syö ainakaan, se on varma.

Meillä ei rakenneultrassa sanota myöskään sukupuolta. Minua kyllä kiinnostaisi vähän tietää etukäteen. En osaa sanoa yhtään kumpi sieltä voisi olla tulossa ts. ei ole mitään fiiliksiä asian suhteen. Jossain vaiheessa ajattelin poikaa, mutta nyt sekin on mennyt ohi.

Illanjatkoja toivottaa sämpy 16+2

Lauantaita!

Epeli: Minä myös toivon tyttöä, joten mietiskelinkin olisiko hyvä tietää sukupuoli jo ennen synnytystä. Voisi sitten totuttautua ajatukseen pojasta, jos niikseen tulee. Vai olisiko kuitenkin parempi antaa sukupuolen säilyä yllätyksenä, koska tuskin synnytyksen jälkeen harmittaisi vaikka poika tulisikin... Sitten olisi vaan tyytyväinen, että vauva on siinä.
Minähän päätän kysymisestä tilanteen pakosta yksin, joten saa nyt nähdä uskallanko kuitenkaan kysyä...
Ja ei minusta ole mitään pahaa siinä, että toivoo jompaa kumpaa, vaikka keskenmenoja onkin ollut. Kai haaveileminen on ihan sallittua ja normaaliakin tilanteessa kuin tilanteessa : )

Tuosta ehkäisystä sen verran, että siksi siis ajattelin antaa ehkäisyn olla, koska lapsia haluaisin kuitenkin enemmän kuin yhden (ainakin näillä näkymin), eikä tämän ensimmäisen alulle saattaminenkaan ollut kovin helppoa, niin tjot -tyylillä meinasin jatkaa, vaikka kakkonen saisi sitten alkunsa "liian pian".
Eli samoilla linjoilla kuin sämpy ; )
Tietysti siihen vaikuttaa myös se, onko miestä vai ei, mutta koetan ajatella tulevaisuutta kaikesta huolimatta positiivisesti...

Ja sitten neuvolakuulumiset:
Eilen oli siis rv 19+3 ja kaikki oli oikein hyvin.
Paineet 114/71, B-hb 142, eli olen edelleen sen verran rautainen nainen, että en tarvitse lisärautaa ; ) Oli edellisestä (153) laskenut, eli veri on onneksi vähän ohentunut.
Painoa oli tullut vähän liikaa, mutta neuvolantäti sanoi, ettei ole huolissaan, koska tiputin silloin painoa tosi nopeasti. Enkä minäkään jaksa vaa'an lukemia stressata...
Sydänäänet + ja liikkeet +, sf-mitta 18 cm, eli ylärajalla ja siltä pötsi näyttääkin ; )

Masua kevyesti painamalla voi jo tuntea liikkeet myös ulospäin.
Taitaa pikkuisesta tulla yöeläjä, kuten äitinsäkin, sen verran muksii ja heittää kuperkeikkoja iltaisin ja vielä nukkumaan käydessäkin ; )

Eipä sitten muuta ihmeempää.
Mukavaa viikonlopun jatkoa.

kauris ja armaani humu-pekka

Sunnuntaita kaikille,
Yritän kuumeisesti orientoitua kirjallisuussepustukseni väsäämiseen (palautettava huomenna) ja täällähän sitä taas pyöritään :-)

Nyt ymmärsin vihdoin mitä tuo tjot -tarkoittaa, kun se on aiemminkin tullut vastaan :-) Tuolla kermit-ketjussa luin jotain ketjua, missä joku ei tiennyt kp:tä, clomeja tai muutakaan ja täytyy tunnustaa, että kun itse rupesin näitä sivuja seuraamaan, niin kyllä siinä jonkun aikaa meni, ennen kuin tästä slangista pääsi kärryille. Varsinkin nuo kuu-kohtaiset odottaja-ketjut olivat ensin ihan hepreaa, kun otsikossa luki vain kuukausi ja sitten kun sen avasi, niin ensimmäisenä tuli vastaan lista, joka oli kyllä ens kertalaiselle ihan hepreaa... :-) No nyt ymmärtää sentään jotain. Ja aina ei jaksa kyselläkään, jos se ei kamalan tärkeältä vaikuta.

Hyviä uutisia neuvolasta siis, kauris. Sulla on yhtä samanlainen verenpaine kuin mullakin, mutta Hb mulla ei ole noin hyvä. Mulla Hb:t menee yleensä jossain tuolla anemian rajoilla, toisaalta viimeksi neuvolassa oli 125 enkä joutunut rautakuurille. Toivottavasti pysyisi samalla tasolla vaan.

Oletkos kauris menossa rakenneultraan, kun puhelit tuosta sukupuolen kysymisestä?

Minä en ole tuntenut mahassa vielä mitään. Joskus on sellaisia menkkamaisia vihlaisuja, lieneekö sitten niitä liitoskipuja. Nyt maha on kyllä kasvanut. Vaikka entiset vaatteet menevätkin vielä, niin saa nähdä, pystynkö pitämään tämän vielä kuukauden salassa.

Mietin, että pitäiskö tilata vauva-lehti, kun nyt oli tarjous, että vuoden saa 40€:lla. Onkos teillä mitään mielipidettä kyseisestä lehdestä. Itse olen pari numeroa ostanut.

Täytyy mennä pelastamaan peitot pihalta. Taitaa ruveta satamaan. Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille.

Sämpy: mä just eilen päätin tilata tolla tarjouksella Vauva-lehden, kun meinaan torstaina ostin (taas) irtonumerona uusimman. On aika edullinen mun mielestä, ja oon kylllä tykännyt lehdestä. Mieskin sitä 05/2006 (mikä tuli tossa mukana) eilen luki, ja totesi, että tämänhän voisi tilata ;)

Täällä ei ihmeempiä, jopa ennestään tuntemattomat ihmiset työmatkalla huomasi masun!! Suloista.

Huomenna alkaa jo 19. viikko, viikot menee kyllä äkkiä... Ja runsaan viikon päästä onkin rakenneultra... hui.

Maaria 17+6

Maanantaita kaikille,
Taidan minäkin sitten tilata vauva-lehden. Oli ihan hyviä juttuja molemmisssa lehdissä.

Kun eilen pääsin 'hehkuttamasta', että vatsassa ei ole tuntunut mitään, niin illalla olin tuntevani jotain eloa. Vasemmalla puolella vatsaa meni ikään kuin ihon alaisia ilmakuplia ylhäältä alas ja sen jälkeen keskellä vatsaa sellainen kevyt muljaisu. Yöllä ei sitten ollutkaan niin kivaa. Vatsaa nimittäin kivisti ikävästi ja menkkamaisesti taas. Oisko voinut olla supistuksia? Sitten näin painajaisia jostain noidasta, joka selvästi havitteli lastamme ja mä pakoilin sitä jossakin metsässä. Uni tuli selvästi Blair witch projectista, vaikken ole sitä varmaan vuoteen nähnyt.

Täällä ei ihmeempiä. Kukakohan pääsee BB-taloon takaisin?

Siis mä oon jo ihan täysin unohtanut koko lehden... pitääkin heti tänään kotona muistaa täyttää se lappu!!

Mä en ole vieläkään varma liikkeistä, tuntuu että just siinä vasemmalla puolella tuntuu iltaisin muljahduksia ja kuplintaa, mutta mun maha nyt on aina muutenkin kupliva ja kipeä, joten en sitten tiedä... Ja istukkakin taitaa olla tossa edessä ;)

Nyt muuten mennään jo 19. viikkoa!!

Maaria 18+1

Kävin täällä kurkkimassa ja huomasin että olitte tuosta Vauva lehdestä jutelleet. Mulle kun ei tänne Ruotsin puolelle tule tarjouksia niin kävin niitten kotisivulla ja siellä oli tarjous 60 € 12 kk ja sai kaupanpäälle kantoliinan. Laitoin sitten ittelleni sen tilauksen vetämään, katotaan tuleeko bumerangina takaisin vai lähettävätkö siihen hintaan tännekin päin. Meidän vauvasta kasvatetaan kyllä supisuomalainen ja suomenkieliseen tarhaankin sitten joskus laitetaan. Ruotsin kieli tulee sitten automaattisesti jostain kuulema...

Mahtava lukea että teillä on nyt kaikilla noin pitkällä jo odotus ! Mullakin alkoi silloin joskus viikolla 20 tuntumaan jotain koputuksia. Ei niin hirveästi kun istukka edessä vaimentaa. Nytkin loppuaikana olen välillä ihan epätoivoinen kun vauva tuolla mahassa ei jaksa liikkua, mutta kun sitten muilta kyselin niin melkein kaikilla sama juttu tässä lopussa.

Mulla siis nyt menossa 35+1, aatelkaa !!! Ensi viikolla on ultra ja katotaan minkä kokoinen mötikkä sieltä on tulossa kun maha on niin hirveän iso. Sf-mitta oli jo viime viikolla ylärajalla ja ympärysmittakin 117 cm. Jos näyttää siltä että jättivauva tulossa niin mulle tulee lähtö keisarinleikkaukseen jo nähtävästi viikolla 50. Aaaapuuuva! Kaikki on jo valmiina vauvaa oottelemassa ja just kirjoittelin tuossa synnytyssuunnitelmankin valmiiksi, jos en osaa sitten tosipaikan tullen ruotsiksi kertoa mitä minä haluan. Vielä pitäisi sitä mukaan otettavaa laukkua pakkailla, kun koskaan ei tiedä jos vaikka äkkilähtö tulee...

Kohta alkaa joulupallot poksahtelemaan...

Mukavaa odotusaikaa toivottaen

Mariia

Lukaisin vielä tuon äskeisen kirjoitukseni ja rupesi naurattamaan...ihan kuin suomalaisen Vauvalehden tilaamalla kasvattaisin supisuomalaisen lapsen...no ymmärsitte kummiskin varmaan...Täällä vaan kaipaa niin suomenkielistä lukemista.

Iltaa!
Nyt on käyty np-ultrassa ja turvotus oli 1,2, eli kaikki oli hyvin. Eilen koin keuhunhetkiä neuvolassa, kun sydänääniä etsittiin varmaan 20 min. Välillä katottiin jopa ultralla että onko siellä enää ketään. Asukas oli kai jotenkin oudossa asennossa tai kohdassa, että äänet kuuluivat loppujen lopuksi todella katkonaisesti ja hiljaa.

Ny on alkanut vanha selkävamma vaivata, saa nähdä miten käy kun painoa tulee lisää! Sairasloma varmaan edessä :(

Moikka,

Hienoja uutisia Naks. Kyllä tuo np-ultra oli sellainen virstanpylväs, että sen jälkeen hymy kesti monta viikkoa :-)

Kiva kuulla sinustakin Mariia. Kyllä sulla on odotus jo pitkällä, varmaan rupeaa jo jännäilemään. Joko kaikki tarvittavat kamppeet on hankittu vauvaa varten? Saako Ruotsista muuten äitiyspakkausta? Tsemppiä loppuodotukseen. Toivottavasti saat sen vauvalehden.

Sitten (.). Neuvola oli tänään ja hyvin meni. Mulla oli neuvolalääkäri närästyksen takia, mutta kirjoittelen siitä tuonne närästys-ketjuun. Jäin edelleenkin vähän epätietoiseksi. No mutta asiaan. Verenpaine 109/61 ja Hb 114. Rautakuurille siis jouduttiin. No ei sentään alle 90, niin kuin joskus on ollut. Painoa oli tullut vajaa kilo, sf mittaa ei otettu. Sitten kuunneltiin sydänäänet ja olin aivan mykistynyt ihastuksta. Ne kuului ihan heti ja ensin neuvolantäti sanoi, että ne kuuluu vähän vaimeasti ja välillä ne katosivatkin, kun vauva liikkui niin paljon, mutta sitten rupesi kuulumaan oikein voimakkaasti sellainen kopoti, kopoti, kopoti... ja mua rupesi ihan hirveästi naurattamaan, kun ajattelin että mun mahassa asuu kokonainen ratsuväki :-) Mutta siis, aivan mahtavaa! Sain ajan ensi maanantaiksi sellaisen odottavien äitien perhevalmennukseen, jota vetää fysioterapeutti. Käsittääkseni siellä opetellaan jumppaliikkeitä ja opetellaan palleahengitystä ja puhutaan liikunnasta muutenkin. Odotan ihan mielenkiinnolla. Sitten sain täytettäväksi synnyttäjien esitietolomakkeen, joka palautetaan neuvolaan n. viikolla 30. En oikein vielä tiedä mitä vastaisi tuohon toiveita synnytykseen -kohtaan. Voiko siellä toivoa jotain?

Eipä muuta. terv. onnellinen sämpy 17+0 :-)

Terveisia taas lentokentalta, eli pisteet puuttuu ja muutenkin kirjaimet eri jarjestyksessa...

Kiva kuulla Naks hyvista ultrauutisista!! Kylla sen jalkeen alkoi vahitellen uskoa raskauteen, vaikka valilla vielakin oon epauskoinen ;)
Tosin eipa tata masupalleroa voi mihinkaan enaa piilottaa. Tanaankin jo vieraammat huomasi, etta missa mennaan :)

Hirvea flunssa paalla, hieman ankeata menna taas lentokoneeseen, mutta minkas teet, kun aamulla oli muka niin kunnossa... Huomenna siis ehka kotona.

Mua on muuten alkanut jo jannittaa ensi viikon keskiviikkona oleva rakenneultra!! Vaikka np-ultrassa kylla katottiin etta on aivot ja munuaiset ja maha yms, niin silti...

Maaria 18+3

Minulla on aika mielenkiintoiset kokemukset edellisen raskauden fysioterapeuttikäynnistä. Meitä oli siellä muutama tuleva äiti ja jumppari esitteli ittensä ja totesi sitten todella tylysti, et sitä ai meidän nimet edes kiinnosta, koska ei nähdä kuin tämän yhden kerran! Melko tökeröä! Olikin sitten "hiukan" outo tunnelma...

Toista kertaa en ainakaan saman tädin ohjaukseen suostu lähtemään :)

Hyvää iltaa tyttöset.

Kauris tässä.
Käyttäjä tunnukseni on näköjään varattu, eli joku on rekisteröinyt sen : (
Mitäs minä nyt teen...?

En ole saanut aikaiseksi avata konetta muutamaan päivään, mutta kait se tekee vaan ihan hyvää välillä : )

Vauva lehteä en ole ainankaan vielä tilannut, enkä tiedä tilaanko. Ehkä sitten lähempänä synnytystä. En tiedä.
Muutenkin olen ollut aika saamaton kaikenlaisten hankintojen sekä suunnitelmien kanssa. En ole saanut asennoitua itseäni siihen, että vauva oikeasti on tulossa huhtikuussa. Onneksi ei ole vielä mikään kiire.

sämpy:
En siis pääse sinne rakenneultraan, koska täällä meillä päin saa valita vaan toisen (np tai rakenne) ja minä valitsin silloin sen np-ultran. En kyllä tiennyt tuosta systeemistä kun np-ultraan menin, mutta minkäs sille enää voit...
Seuraavaa ultraa joudun siis odottelemaan vielä reilun kuukauden : (

Minä täytin tuon esitielomakkeen jo ekan neuvolan jälkeen ja se jätettiin sitten tokalla kerralla sinne ja ne lähettävät sen eteenpäin synnytyssairaalaan.
Olihan tuo vähän omituista siinä vaiheessa miettiä mahdollista nimeä, mutta laitoin kuitenkin tytölle ja pojalle sellaiset nimet joista olen aina pitänyt.
Lisäksi annoin luvan, että kätilöopiskelijat saavat olla synnytyksessä ja lääkärin tarkastuksissa yms. mukana. Kyllähän se vähän np-ultrakin pelotti, että jos ei kaikki olekaan kunnossa, niin miten käyttäydyn ja pysynkö mitenkään kasassa ja mitä se opiskelija oikein sitten minusta ajattelee... mutta voihan joku olla pielessä on siellä ylimääräinen silmäpari tai ei. Ja sitten ajattelin, että pakkohan heidänkin on tosi tilanteissa saada olla mukana, ei sitä muuten opi.

Kävin tänään uimassa ja kyllä oli ihanaa olla VIHDOINKIN se, jonka masua vaivihkaa vilkuiltiin ; )
Oli siellä kyllä pari muutakin massua ja voisin veikata, että melko samoissa kuin minä.
Sitä ennen kävin salilla ja kysyin ohjaajalta mitä voin tehdä. Noloa, mutta kun ei uskalla riskeerata... Siihen sitten ilmeisesti pätee sama kuin kaikkeen muuhunkin, että saa tehdä niin kauan kun se tuntuu hyvältä. Esim. soutaminen ei tuntunut kivalta kun maha otti jo kiinni, joten pyöräilin sitten alkulämmittelyksi. Kaikilla laitteilla tein toistoja, mutta pienimmillä painoilla. Oli kyllä oikeasti mukavaa ; )
Pitää varmaan ruveta käymään uimassa ihan säännöllisesti.

Missäs asennossa te tykkäätte nukkua/tykkäsitte nukkua? : )
Neuvolassa sanottiin, että mahallaan ja kaikissa muissakin asennoissa voi nukkua niin kauan kun se tuntuu hyvältä.
Minä nukun edelleen ihan joka asennossa, mutta en enää ihan kokonaan mahallani. Sellainen puoliksi mahallaan, puoliksi kyljellään asento on nyt korvannut sen.
Selälleen on ihana käydä nukkumaan, koska silloin tuntee pikkuisen liikkeet kaikkein parhaiten.

On muuten ollut hienoa huomata miten liikkeet on voimistuneet ja niitä tuntuu nyt useammin ja eikä enää pelkästään selällään.
Uimassa ollessakin kun istuskelin porealtaassa, niin vauva ilmiselvästi nautti hänkin olostaan. Varmaan venytteli ; )
En muuten uskaltanut olla vesihieronnassa... Hartioita hierotin, mutta alaselkää en uskaltanut. Tulee aika paineella se vesi. Onhan siinä selkäranka välissä ja kaikkea, mutta mietin sitä "jyskytystä". Olinkohan ylivarovainen...?

No mutta tulipahan taas romaani.
Palataan asiaan taas...

kauris ja humu-pekka rv 20+2

Vierailija kurkkii taas tällä:)

Liivivinkki...mustia imetysliivejä olen nähnyt Anttilassa ja Lindexissä.
Imetysliivit kannattaa hankkia vasta ihan viimemetreillä ,mieluiten vasta synnytyksen jälkeen ,sillä rinnat voivat kasvaa vielä tässä vaiheessa ulos niistä monta kertaa.
Itselle kävi aikanaan juuri niin, ostin raskausaikana useat imetysliivit...lopputulos...kaikki meni uusiksi ,yhdetkään eivät mahtuneet niihin maitosäiliöihin ,mitkä tulivat kun maito kunnolla nousi rintoihin.
Normaali kuppikoko oli silloin B ja kasvoi D:hen...imetyksen jälkeen pieneni hieman nyt ollen C ,mallista riippuen joissakin myös tuo D.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
En tiedä onko sivuissa taas jotain vikaa, kun minullekin herjasi, että nimimerkki on varattu ja kun tiedän, että taatusti ei oo. Kukas sitä sämpylä nyt ehdoin tahdoin haluaa olla, paitsi minä :-). Ootteko tytöt koittaneet isoja kirjaimia nimimerkissä, vai meneekö liian huomiota herättäväksi?

Maaria: Joo, muakin rupeaa rakenneultra pikkuhiljaa jännittämään ja sinne on sentäs vielä kolme viikkoa ja vaikka vasta neuvola olikin. Mutta tietenkin sitä aikaa odottaakin. Mua jännittää vähän senkin takia, kun mun ois tarkoitus kertoa sen rakenneultran jälkeen töissä ja mä huomaan, että mitä pidemmälle tätä venyttää, niin sitä vaikeammaksi tämä käy. Vaikka ei kai siinä mitään, kunhan tokaisee asian. Luulen kuitenkin, että se tulee olemaan yllätys kaikille.

Minä tykkäisin nukkua selälleen, mutta närästykssen takia oon kääntynyt kyljelleni nukkumaan. Oon myös parina viime yönä herännyt mahaltani, mikä on outoa, koska en ennen raskauttakaan nukkunut koskaan mahallani. Niin ja olen herännyt sen takia, että vatsaan on koskenut. Mua on koskenut vatsaan muutenkin ja nimenomaan öisin, enkä tiedä johtuuko se vauvasta vai kohdun kasvamisesta.

Naks: Olipas jännittävä tuttavuus tämä teidän fysioterapeutti. Toivottavasti minulla on parempi onni matkassa, nimittäin odotan aika paljon siltä jumpalta. Mä olen liikkunut aina paljon, mutta tämän raskauden aikana liikunta on jäänyt ihan minimiin. Astangajoogassa olen käynyt, mutta viime kerralla huomasin, etten pysty enää tekemään kaikkia liikkeitä. Tosin nyt on ollut niin rankka syksy kaikkien koulutustöiden suhteen, että liikunta on jäänyt hyvin vähälle.

sämpy 17+2

Urheilu on minullakin vähentynyt, ratsastaa en enää uskalla tippumisvaaran takia ja sulkapallo kipeyttää jo ennestään jomottavaa selkää. Eli oikeestaan tyydyn nyt koiran kanssa lenkkeilyyn ja töissä liikuntatuntien pitämiseen. Jos sitä vaikka alkas hiihtämään kunhan tulee lunta tarpeeksi.