Ex-kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää uutta vuotta!

Aloitin nyt sitten ekaa kertaa uuden ketjun... toivottavasti meni oikein :)
Kopioin listan edellisen ketjun ekalta sivulta, Tuulimamma tosin on varmaan jo synnyttänyt? Eli voisi poistaa, ja muutenkin päivittää uudeksi, kun TIkin on seurassamme?
Josko joku muu tekisi sen?

Sämpy: me otettiin vaunut, tai siis rattaat pehmeällä kantokopalla, jotenkin olen alusta asti ajatellut, että otetaan pehmeä, joten en edes osannut miettiä toista vaihtoehtoa.

Meillä alkoi taas uusi viikko: jo 25.!!! Äkkiä tästä mennään jo huhtikuulle, vaikka nyt tuntuu, että siihen on ikuisuus...
Mutta töitä jäljellä enää 2.5 kuukautta! Huh.

Maaria 24+0

Pitihän se tulla kurkkaamaan, joko olette vuodenvaihteen juhlista selvinneet... ; )

Tosiaan, on tuolta toiselta puolelta tulossa ainakin pari uutta, Tl ja Bella nyt ainankin, joten eiköhän listaa tule tuossa päiviteltyä.
Mariia varmaan ilmottelee tilanteestaan heti kun ehtii, mutta missä luuraavat tuulimamma ja epeli...?

Olen jo ihan intopiukeena huomisesta ultrasta : )
Äkkiä tosiaan menee aika... Huomenna pamahtaa käyntiin rv 27.
Toivottavasti saan tietää potku-nyrkkeileekö masussa pieni tyttö vai pojankoltiainen ; )

Moikka kaikki ex-kermittäret. On kiva päästä tähän ketjuun kirjottelemaan, vaikken haluakkaan vielä "olla raskaana"..eli yritän koko ajan toppuutella, viikkoja kasassa vasta 8. Minua ei saa siis päivittää listalle, hih.

Jotkut ehkä onkin lukenut (onko?) tarinaa minusta sen verran että tietää historiaa. Eli...lyhyesti. Plussasin ennen joulukuun puoliväliä yllättäen ja massiiviset verenvuodot alkoivat muutamaa päivää myöhemmin (siis verta tosiaan tuli ihan yhtäsoittoa seulana muutaman päivän) Sitten menin spontaanin km:n jälkitarkastukseen, jossa todettiin´laaja-alainen hematooma ja hematooman vieressä sikiö, jonka sydän hakkasi mielettömästi. Tippa linssissä ajattelin vaan, että näitä ihmeitä tapahtuu oikeasti.

Torstaina kävin varmistus ultrassa ja sekä hematooma että sikiö olivat edelleen kohdussa. Tänään alkoi niukkaakin niukempi ruskeavuoto ja täällä hysteerisenä nyt toivon ja rukoilen, että se vuoto johtuisi siitä hematoomasta.
Kertoa siis saa omia ja muiden kokemuksia tällaisestä verihyytymästä raskausaikana, otan mielelläni kommentteja vastaan.

Mutta huh..tulipa vuodatettua sitä kuuluisaa omaa napaa. Pikaisesti lukaisin läpi teidän esittelyä ja tehän ootte muut jo vaikka miten pitkällä, ihana tunne varmaan=) Voi, pääsisimpä mäkin pidemmälle joskus..noi keskenmenot ei vaan unohdu, vaan joka kerta wc-käynnit on yhtä piinaa ja mistään ei uskalla innostua.
Kauris saa sitten huomenna (mahdollisesti) tietää sukupuolen, jännää varmaan, onko toiveita?

Pitäisi varmaan olla nöyränä tästä raskaudesta, eikä toivoa yhtään mitään ylimääräistä, kuin että pääsisi synnyttämään joskus..ja silti huomaan, miten aina ajattelen tyttövauvaa=) Mulla on siis tyttö ennestään, vanha jo.
Mutta, nyt pitää mennä ottamaan ruoka uunista!

Morjensta!

Kävin aikasemmin laittamassa kiireessä vaunukyselyn, mutta nyt ehdin kirjoitella tännekin...

Kiva Bellamariia, että uskalsit jo kirjoitella tälle puolelle.
Päivitä itsesi listaan sitten kun siltä tuntuu.
Minulla ei verihyytymistä ole kokemusta, mutta jospa jollain muulla on.
Toivotaan, että vuoto johtuu siitä hematoomasta ja pikkuisella kaikki hyvin loppuun asti. Vaikka siihen tuntuu vielä olevan aikaa, niin kumman nopeasti se alkaa juosta sitten kun vähän uskaltaa hengähtää, eikä mieti asiaa joka päivä ; )

Tänään tosiaan oli neuvola ja lääkäri heti perään...
Neuvolakuulumiset:
Rv 26+0
painonnousu oli onneksi pienentynyt entisestään : ) ~300g/vko
Paineet 117/80
Ei valkuaista
Hemppa 144, eli vieläkin ihan mielettömän hyvä... alkuun oli 153
S-f 25 cm
Syke 140
Liikkeet ++

Ultrassa katsottiin mittoja:
pään ympärys 71 mm
vartalon ympärys 67 mm
Reisiluun pituus 52 mm
Muuten kaikki ok, mutta kohdunsuu on vähän auki (suppilomainen), eli painavien nostelu ja muu rasittaminen kielletty... Onneksi ei ollut lyhentynyt kuitenkaan.
Sukupuolesta tuli arvio, mutta ei osannut lääkäri sanoa vielä kovinkaan varmasti. Poikaa veikkaili, mutta sanoi heti perään, että voihan tuo olla tyttökin. Heh! Eli siinä asiassa en paljoa viisastunut : )

Maanantaina on sokerirasitus, 3 viikon päästä neuvola ja kontrolliultra. Toivottavasti ei kohdunsuu jatka avautumista tai meiksi makaa sitten loppuajan : ( Pitää ottaa ihan rauhallisesti.

Mutta eipä tässä sitten muuta. Palataan taas.

Huomenta!

Tervetuloa Bellamariia tänne! Laitat itsesi listaan sitten kun siltä tuntuu. Itsekin muistan viime talven (10.1.06) keskeytyneen keskenmenon jäljiltä, että nyt syksyllä on koko ajan ollut epäuskoinen olo koko raskauteen, kun on vaan odottanut, että tässä ultrassa siellä ei enää olekaan kukaan elossa... Mutta niin on vaan pikkuinen ollut!!
Kyllä se pelokkuus ja jännitys vähitellen helpottaa :)

(.) eipä ihmeempiä, paljon päivittäin potkiskellaan ja möyritään. Neuvolalääkäri meillä on 16.1. ja silloin pitäisi vissiin ilmoittautua sitten myös perhevalmennukseenkin!

Masu on joulunaikaan kasvanut hurjasti - ainakin työkavereiden mielestä! Olinhan mä lomalla 1.5 viikkoa, joten siinä sen muutoksen huomaan :)

Me ollaan jo ostettu vähän (muutama body) vaatteitakin! Nyt voisi ostaa jo vähän enemmänkin, kun ollaanhan me sukupuoli tiedetty jo siitä 4Dstä asti!! Pitäisi varmaan vaan alkaa ostaa 56 cm kokoisia, kun nyt on ne muutamat 50 cm... Mutta ne ihan pienet on niitä suloisimpia!

Maaria 24+2

Moikka,

Ja hyvää alkanutta vuotta kaikille. Uusi ketjukin on saatu käynnistettyä ja listan päivitystäkin lienee lähipäivinä tiedossa.

Tervetuloa Bellamaaria. Olen taustaillut Kermit -ketjua säännöllisesti ja muistan sinut sieltä. Päivittelet itsesi listaan sitten kun siltä tuntuu. Minä päivitin itseni vasta np-ultran jälkeen. Ei taida tässä ketjussa löytyä kokemusta hematoomasta, mutta muistan jotain ketjua taustailleeni vuosi sitten, jossa taisi olla osittain samanlainen tapaus. Jos kovasti asia vaivaa, niin laita tänne odottajat puolelle kysymys tuosta hematoomasta, niin saat sitä kautta näkökulmaa asiaan. Ei ole kiva tilanne sulla ollenkaan, mutta toivottavasti se siitä ajan kanssa selkiytyy.

Voisin jatkaa vielä äskeisestä, että odottavan aika on pitkä. Ainakin minusta on ollut, vaikka nyt kun sitä ajattelee, niin enää vajaa kolme kuukautta äitiyslomaan ja siitä enää kuukausi laskettuun aikaan. Sain töissäkin kerrottua asian eilen ja ihan hyvin suhtautuivat asiaan. Sanoivat, että kyllähän sitä osasi jossain vaiheessa odottaakin.

Maaria: voipi olla, että mekin siihen pehmeään koppaan kallistutaan. Mulla alkaa olemaan nyt jonkinlainen haisu siitä millaiset vaunujen pitäisi olla. Sitten kun vain jaksaisi lähteä niitä katsastamaan. Me ei muuten olla yhtään hankintaa vieläkään tehty. Netissä oon kyllä surffannut sänkyjä ja vaunuja ym.

Ai kaurikselle arvioitiin poikaa. Sinä toivoit alkuun tyttöä, mutta sitten jossain vaiheessa rupesit ajattelemaan sitä pojaksi. Tosiaan, me saatiin samanlainen arvio. Että tältä se näyttää, mutta voi olla se toinenkin :-)

Mitenkäs Tl:llä sujuu?

sämpy 23+0

Ruokkiksella tässä vaan äkkiä kurkkailen mitä teille kuuluu...

Minäkin tein eilen ensimmäiset hankinnat vauvalle, 2 bodya ostin...
Rv 27, niin kait sitä nyt jo uskaltaa ; )

Palataan taas paremmalla ajalla.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! Apua, Epeli nimimerkki olikin varattu! Pitää kai kirjautua viimeinkin.

Täällä sitä ollaan hyvissä sielun ja ruumiin voimissa. Meillä on menossa remppa ja tietokone on just täällä viimesessä nurkassa kaikkien pois tieltä kasattujen huonekalujen takana, että tulee harvemmin änkäydyttyä tänne informaation lähteille;)

Peukut pystyyn Bellamaarialle bd. Toivottavasti vuoto on hematoomasta ja raskaus jatkuu.

Oma napa tarkastettiin juuri äsken neuvolassa. Rv 32+2 ja kaikki ok. Pötkylä on ollut raivotarjonnassa jo kuukauden, ja toivottavasti niin pysyykin. Synnytys pyörii jo mielessä, mutta ihmeesti sitä ei enää pelkää vaan korkeintaan jännittää. Aluksi muistan etten halunnut/uskaltanut edes ajatella koko asiaa. Toisaalta kans tuntui että on liiallista rehvastelua miettiä niin pitkälle, kun eihän sitä tiedä miten tässä käy. No, nyt siihen ei enää ole pitkästi ja olo on jo melko malttamaton:)) Onneksi ensimmäistä kertaa pappia kyydissä niin ei tajua pelätä;))

Meilläkin on tehty hankintoja melko lailla, ja hoitopöytää lukuunottamatta kaikki on (kai!) kasassa. Olenko ainoa, vai tuntuuko teistä muistakin että vauvantarvikkeiden valinta on jotain korkeampaa tiedettä? Vaunut ehkä kaikkein hankalin juttu; niitä on niin joka lähtöön että pää sekoaa. Meille hankittiin Brio Novat pehmeällä kopalla, kriteerinä oli lähinnä teleskooppiaisa pitkälle ja selkävaivaiselle äidille. Pehmeä koppa otettiin ihan myyjän suosituksesta; vauva syntyy talvella, ja sitten kopasta saa lämpöpussin myöhemmin.

Tuntuu että jos ei pidä varaansa niin ensikertalaiselle kyllä myydään ihan mitä vaan vedoten vauvan turvallisuuteen ja terveyteen. Ja kukapa ei siihen haluaisi satsata. Pitää kuitenkin yrittää muistaa välillä ettei ihan jokaista markkinoilla olevaa hilavitkutinta välttämättä tarvitse.

Jahas se on lounasaika. Hyvää loppuviikkoa!

Epeli 32+2

Tunkeudun tänne kertomaan bellamariialle hiukan positiivista juttua: mulla oli kohdussa hematooma ihan alussa, todettiin ultrassa rv11+5, kun olin vuodellut pitkin alkuraskautta aina vähäsen. Ja ihan sitä punaista vuotoa. Bruno (pääsin ihan sattumalta ekspertille kun varasin aikaa) totesi, että sikiöllä kaikki hyvin, oli jopa viikkoja isompi (12+4), hematooma oli kohdun kalvojen ulkopuolella ja saattaa vuodella jatkossakin. Rakenneultrassa oli kuihtunut kokoon ja tässä sitä porskutetaan r-viikolla 26. Välillä nuo vuodot on ihan harmittomia, vaikka tietty ikäviä. TSEMPPIÄ!

Sandemanille iso kiitos tsemppauksesta, jokainen raskaus on omansa, mutta kummasti helpottaa kun kuulee tuollaisia juttuja=)

Vuotoa on hyvin vähän ja se on kyllä nyt sellasta ruskeaa. Maanantaina kontrolliultra, sillon taas yksi etappi takana, toivottavasti.
Kaikki te saatte jo hankkia vauvalle ihania juttuja, mä en edes katso mihinkään vauva-aiheisiin vaatteihin tai tavaroihin.
Nyt pitää lopettaa ja mennä laittamaan salaattia.
Hyvää loppuviikkoa; BM

Kurkkailemassa, josko Mariiasta olisi kuulunut jotain... pitääkin varmaan käydä vakoilemassa joulukuisten ketjusta :)

(.) Ei mitään ihmeellistä, masun ympäryksen mittasin eilen ja se oli kahdessa viikossa kasvanut 3 senttiä!! Nyt siis navan alapuolelta 92 cm :)

Tsemppiä Bellamariialle kontrolliultraan, tuut sitten maanantaina kertomaan meille uutiset!

Hyvää viikonloppua kaikille!

Maaria 24+4

Perjantaita kaikille,

Moikka Epeli. Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa ja kiva kuulla, että kaikki on mennyt hyvin. Sua taidetaankin sitten seuraavaksi ruveta tsemppaamaan isoon S:än :-)

Toivottavasti Mariialla on mennyt kaikki hyvin.

Kaurikselle unohdin sanoa viime kerralla, että koita ottaa nyt rauhallisesti. Minäkin sanoin niistä menkkamaisista kivuista neuvolassa ja täti veikkasi niitä supistuksiksi. Käski tarkkailla tilannetta ja sitten pitää mennä lääkäriin, jos ne oikein yltyvät tai alkaa verinen vuoto. Huh, en haluaisi kyllä moista edes ajatella.

Neuvola oli eilen. Painoa oli tullut 1.9 kg lisää (300 g/vko). Oisko joululla vaikutusta asiaan? Paineet 102/64 ja Hb 111. Rautaa siis popsitaan edelleen. Ei valkuaista eikä sokeria. Sf mitta 21. Sydänäänet kuului ja syke oli 150. Pari epäsäännöllistä kolahdusta kuului, joka voi olla sivuääni, liikkeen aiheuttama tai hikka, mutta ei syytä huoleen, vaikka olisi ollut sivuäänikin. Tässä vaiheessa ovat kuulemma normaaleita.

Sain äitiyslomapaperitkin täytettäväksi. Nyt pitäisi viedä ne työnantajalle. Äitiysloma alkaisi netin laskureiden mukaan 24.3. Siinä on sopivasti pyhiä huhti-ja toukokuussa, joka aikaistaa lomaa. Oliko se nyt niin, että papereiden lähettämistä kelaan pitäisi viivyttää mahdollisimman pitkään, että olisi mahdollista saada se vuoden 2007 pakkaus?

Hyvää viikonloppua kaikille,
toivottaa sämpy 23+2

Sämpy: luulen, että me ei missään tapauksessa saada sitä 2007 äitiyspakkausta, kun se vasta julkaistaankin maaliskuussa, ja silti kuitenkin jaetaan ensin 2006 pakkaukset loppuun...
Mä oon jo joulun välipäivinä vienyt paperini kelaan.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Maaria ja masu 24+4

Heissan!

Täällä mennään pvä kerrallaan eteenpäin. Uusi vuosi alkoi vuotamalla ja pelossa eletään. Vaavilla oli eilisessä ultrassa kaikki ok. Verenpurkaumia ei näkynyt mut vanhaa verta tulee vielä tiputteleen. Sitä säikähtää joka tipasta ja särystä. :( Kahden viikon päästä kontrolliultra ja jälleen ollaan sit viisaampia.

Neuvolassa tuli käytyä. Täti ei tiennyt fosfolipidivasta-aineista mitään eikä edes pistämisestä. Kyseli minulta miten tapahtuu ja samalla luki oppaasta mistä on kyse. Oli aika hassu tilanne. Tuumas sit ettei sun tarvi käydä neuvola lääkärillä koska äippäpolilla mun kohtu on kokeiltu rv 6+2. Eipä sinun muutenkaan tarvi täällä käydä ku sitten kun täytellään kelaan paperit. Tarkaillaan kuulemma ihan nokko äitipolilla. Meen sit seuraavan kerran neuvolaan joskus kuukausien päästä. Paperit näköjään täytellään tosa rv 23+ Näyttää et te ootte jo onnellisesti siellä asti.

Mariian kuulumisia olen käynyt kytistään välillä mut ei ole mtn kuulunut.

Hyvät pyhät kaikille, nyt pakko lähtä ulkoileen ton esikon kans.

Tl

Moikka kaikki!

Kiva kuulla Sämpyn neuvolakuulumiset..eipä enää pitkästi ole sulla äitiyslomaan, ihanaa=)

Tl:n tilanne mua kiinnostaa, samoja ongelmia itsellä. Vanhaa verta tulee edelleen jokunen tippa ja maanantaina kontrolliultra. Mitä Tl sulle on sanottu, että mistä mahd. johtuu? Toivotaan että molemmilla kaikki nyt olisi kunnossa, vaikka näin km:n kokeneena en kyllä niele enää samoin kuin viime raskaudessa "se on ihan normaalia"- selityksiä (sanottiin silloin, että on kuivat limikset/kesken mennyt kaksosraskaus/kohdun arpeutuma/polyyppi...). Millä viikoilla olet muuten? Mulla 8+ jotain
Tsemppiä ja halaukset kaikille ex-kermittärille, toivottavasti saa itsekin exänä pysyä!
BM

Heippa vaan kaikille!

Olo on mitä mainioin, ei uskoisi, että olen rasituskiellossa...
Ei siis ole ollut noita sämpyn mainitsemia menkkakipuja. Siksi olenkin ihan hoo moilasena. Tuntuu vähän pöljältä olla tekemättä mitään rasittavaa, kun ei ole kivuliaita suppareita eikä mikään muukaan viittaa siihen, että kohtu olisi avautunut...
Olen kyllä kuitenkin koettanut ottaa iisisti, en nimittäin halua vuodelepoon loppuajaksi.
Uimisen jälkeen illalla ja yöllä kyllä vähän supisteli, mutta ei kovinkaan kivuliaasti. En varmaan enää uskalla mennä polskimaan ennen kontrolliultraa. Katsotaan sitten mitä lääkäri sanoo ja sen mukaan edetään.

Voi hitsi, pitäisiköhän ne kelan laput sitten jo täyttä ja palauttaa, jos ei kerran ole mahdollisuuksia edes saada uutta pakkausta : (

Kiva, että Tl:llä ja vauvalla oli kaikki hyvin. Peukut on pystyssä teidän puolesta.
Ja bellamariian pikkuisen puolesta myös.
Varmasti kamalia tuollaiset vuodot. Itsellä ei ole ollut muita vuotoja, kuin keskenmenoon johtavia, niin voin vain kuvitella kuinka hirveää se on, kun vähänväliä vuotelee. Tsemppiä.

Eipä sitten taas muuta.

P.S. Älkää katsoko subin Bodies-sarjaa...

BM, syytä ei löytynyt. Jostainhan se vuotaa mut paikkaa eivät osaa sanoa. Ultrassa ei näkynyt mitään, gyne teki tutkimuksen ja tuumas et kohdunsuulta vuotaa. Viikkoja mulla on menkoista laskettuna 8+3 ja ultran mukaan 7+4. Sinällään aika outoa koska jos mennään ton 7+4 mukaan ni syke olis näkynyt jo 5+3. Tiedä sit...

Kauris, kiitos tsempeistä ja bodies on sellainen sarja mitä tulee seurattua. Ei tullut tänäänkään sitä ohitettua :)

Nyt unten maille, Tl

BM, edellisessä, keskenmenenessä raskaudessani aloin vuotaa rv 14 ja syyksi epäiltiin istukan paikkaa kohdun suulla. Siinä uskossa oltiin, kunnes lapsivedet meni rv 19. Syyksi paljastui sytomegalovirus :(

Tl...
Minä en kyllä tuota sarjaa voi seurata. Pari kertaa olen yrittänyt, mutta ei siinä taida muita juttuja olla kuin epäonnistuneita raskauksia tai synnytyksiä... Sen verran on herkkä mieli, että on pakko vaihtaa kanavaa, kun jotain kamalaa alkaa tapahtua : )

Laitan teille vielä sunnuntai piristyksen ja sitten lähden joogaamaan...

1.) PYSYT VIREÄNÄ.
Aivosi saavat kaivattua liikuntaa, koska tavarat eivät milloinkaan ole siellä, minne ne laitoit, vaan haastavasti hyvinkin luovissa piilopaikoissa.

Lehtiroskista ei kannata tyhjentää ennen kuin on ottanut lompakkonsa sieltä pois. Kenkä on potentiaalinen paikka etsiä kadonneita aurinkolaseja ja jääkaapin alahyllyltä voit löytää uusimman Kate Bushin levysi.

2.) TAJUNTASI LAAJENEE.
Koskaan aiemmin ei mieleesi olisi tullut katsoa tai puolella korvalla kuunnella 1457 kertaa samaa elokuvaa tai tv-ohjelmaa, mutta Muumilaakson tarinoiden kohdalla se ei tuota ongelmia.

3.) OPIT ERIKOISTAITOJA.
Esimerkiksi pizzan tekeminen yhdellä kädellä ei ole pikkuvauvan vanhemmalle temppu eikä mikään. Erityisen hienoa on oppia bravuuri, kuinka juusto raastetaan lapsi sylissä.

4.) OPIT SOSIAALISEKSI.
Sinun ei tarvitse käydä yksin edes vessassa.

5.) SAAT UUDEN SISUSTUKSEN.
Kun ennen keittiösi pöydän alla ei ollut mitään, nykyään siellä on kolmesta viiteen kiloa erilaisia ruuantähteitä, eikä auta, vaikka imuroisit kaksi kertaa tunnissa. pöytä erittää murusia. Sitä mukaa kun siivoat kaksiosi länsisiipeä, itäsiipi alkaa täyttyä erilaisista traktoreista, kaulahuiveista, kattiloista, lehdistä, kirjoista ja ylipäätään kaikesta, mitä ei ole ruuvattu kiinni.

6.) OLET AINA SEN NÄKöINEN KUIN OLISIT LÄHDÖSSÄ LOMALLE.
Vauvan kanssa tarvitset tunnin kyläreissulle kutakuinkin yhtä paljon tavaroita kuin normaalille kahden viikon etelänlomalle. Kylässä käyminen on myös matkana yhtä rasittava.

7.) ELÄMÄ MUUTTUU SEIKKAILUKSI.
On jännää huomata, kuinka tyynesti pystyt suhtautumaan siihen, että heräät keskellä yötä jalkopäähän piilotetun leikkipaloauton sireenin ääneen.

8.) OPIT KOMMANDOKSI.
Pystyt toimimaan niin hiljaa ja taitavasti, että onnistut riisumaan nukkuvan ihmisen ja vaihtamaan hänelle vaipat, pukemaan hanskat, haalarit, sukat ja kengät sekä siirtämään hänet paikasta A paikkaan B-ilman että hän herää.

9.) SAAT EXTREME-ELÄMYKSIÄ HALVALLA.
Base -hyppy ei ole mitään verrattuna siihen, että saat juoda kokonaisen kahvikupillisen rauhassa. Et kylläkään saa.

10.) ELÄMÄ TUNTUU PITKÄLTÄ.
Yksinkertaisiinkin asioihin, kuten lähtemiseen, saat helposti menemään hyvin piiitkän tunnin.

11.) MAAILMA MUUTTUU JÄNNITTÄVÄKSI.
Samastut James Bondiin, sillä sinunkin elinympäristösi on täynnä kuolemanvaaroja: tuoleja, joille voi kiivetä, legoja ja peukalonpään kokoisia ruoka-aineita, joihin voi tukehtua sekä kaikkea mahdollista, mihin ylettyy- ja kaikkeen ylettyy.

12.) KOET ENEMMÄN IHMEITÄ KUIN OPETUSLAPSET.
Kuten että on täysin mahdollista tunkea molemmat jalat tuolin selkänojapinnojen välistä, vaikka jalka on puolet paksumpi kuin pinnojen väli tai ettei ole temppu eikä mikään tunkea nenään herne, vaikka sierain on niin pieni, ettei sieltä pääse edes räkä valumaan esteettä, mikä estää nukkumisen. Siis vanhempien nukkumisen.

Sunnuntaita neidot!

Toivottavasti TIn ja Bellamariian vuodot ovat loppumaan päin. Jaksamista niiden kanssa!

Bodies-sarjasta: me katottiin miehen kanssa silloin se eka osa, ja sen jälkeen en kyllä ole katsonut sitä sarjaa. Mun mielestä se on NIIN kuvottava...

(.) ei mitään ihmeellistä, taaskaan. Yöt pystyy nukkumaan ainoastaan toisella kyljellä, kun toinen on kipeä ja selällään alkaa ahdistaa :)
Muuten menee siis ihan hyvin ;)
Painoa mulle tullut jo melkein 8 kiloa! Järkyttävää.. tosin en tunne mitenkään ihmeellisesti lihonneeni, vaan tullut vähän jotain reisille ja peppuun... ja tietty mahaa ja rintoja :))

Maaria 24+6