G: onko sinulla jokin sairaus minkä kanssa on vaan täytynyt oppia elämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :
psoriasis ja nivelrikko, rannekanavien tukos ne kyl leikataan pian, pojalla aspergerin syndrooma ja dysfasia tytöllä psoriasis.

Ai niin, mullakin on psoriasis ja nivelrikko. Jälkimmäinen johtuu mulla tuosta mun EDS: stä. Kulumia ja nivelrikkoja tulee pikkuhiljaa joka puolelle. Eka keinonivel tulee lääkärin arvion mukaan viimeistään 10 vuoden päästä. Pitäisköhän laittaa rollaattori jo varaukseen... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja :
psoriasis ja nivelrikko, rannekanavien tukos ne kyl leikataan pian, pojalla aspergerin syndrooma ja dysfasia tytöllä psoriasis.

Ai niin, mullakin on psoriasis ja nivelrikko. Jälkimmäinen johtuu mulla tuosta mun EDS: stä. Kulumia ja nivelrikkoja tulee pikkuhiljaa joka puolelle. Eka keinonivel tulee lääkärin arvion mukaan viimeistään 10 vuoden päästä. Pitäisköhän laittaa rollaattori jo varaukseen... :xmas:

samaa oon harkinnu : ) en o viel kipulääkkeitä sinnilläkään syöny vaikka reseptit on ollu jo kauan oon vaan yrittäny pitää lihakset kunnos, minkä ikänen oot? minä kohta 46v

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Silloin kun lääkitys kunnossa, voin mainiosti ja olen oma pirteä ja energinen itseni. Joka raskauden jälkeen arvot vaan ovat vuoden (kolmannen lapsen jälkeen parikin vuotta ) lähes poikkeuksetta vajaalla ja olo ei ole läheskään niin hyvä. Tällä hetkellä olen 30kg painavampi kuin normaalitilassa, onneksi arvot alkavat olla ei-vajaan puolella, joten paino alkanee kohta taas laskea. Sattuneesta syystä lapsilukumme jää näihin kolmeen, nää "vajisjaksot" ovat itselleni sen verran rankkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kulumia selässä(alimmat nikamat jo alentuneet) joista aiheutuu jatkuvaa selkäkipua. En ole vielä asiaa täysin hyväksynyt, eli meinaa masentaa ja ahdistaa koko asia vaikka sille en mitään voi.

mulla on sama mut 4. ja 5. kaularangannikamien kohdalla. Odotan "innolla" kun hermot pullahtaa ulos ja 4 raajahalvaus napsahtaa päälle. sain kuulla tuon ilouutisen 18v ja demostraation luuranko nukella .. :o

sit on tietty muuta kivaa kaupan päälle (yliojentuvat nivelet etc.)! mut nautin niin kauan kun pystyn ja sen jälkeen autotalliin autoa "korjaamaan"

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Kootikko:
autonomisen hermoston yliaktivaatio

Miten oireilee? mielenkiintoinen diagnoosi...

Diagnoosin sain kolme viikkoa sitten, ravattuani vuoden sisällä lähemmäs 70 kertaa lääkärissä vaivojeni takia. Eli koko kropan säätely toimii ylikierroksilla.. oireina oli:
- jatkuva huimaus
- aina tunne, että kipeänä
- joka päivä huono olo
- kuuman ja kylmän vaihtelut
- sydän pompotti miten sattuu
- kipuja rinnassa
- paha hengenahdistus
- voimattomuus, heikotus, vapina
- selittämättömiä kiputiloja esim. korvassa, niskassa, selässä jne.

Kaikkia noita oireita toisinaan, paitsi huimaus oli niin pahaa monta kk, että petipotilaana olin todella usein sekä huonovointisuus oli päivittäistä. Nyt olen kolme viikkoa lääkkeitä syönyt, ja huimaus on melkein tipotiessään, muita oireita vielä lievästi. Lääkitys vielä ainakin 4kk, ja lopun elämää tarvittaessa oireiden ilmaannuttua.

+ niin ja lisäksi tietenkin olen hypermobiili, eli yliojentuvat nivelet, atooppinen iho, allergioita lukuisia jne.. että tauteja riittää, vaikka muille jakaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Astma,atooppinen iho.Ja nyt on ruvennut tulemaan pistemäisiä mustelmia ja PALJON mutta mä en uskalla mennä lääkäriin kun pelkään mitä voi löytyä :ashamed:

Millaisia pistemäisä mustelmia?

Emmä oikeen osaa selittää.Semmoisia pieniä,välillä yksittäisiä ja välillä rykelmiä.Kooltaan n. 1-5mm.Ja isompia mustelmia löytyy yhtä lailla.

autonomisen hermoston yliaktivaatio

Miten oireilee? mielenkiintoinen diagnoosi...

Diagnoosin sain kolme viikkoa sitten, ravattuani vuoden sisällä lähemmäs 70 kertaa lääkärissä vaivojeni takia. Eli koko kropan säätely toimii ylikierroksilla.. oireina oli:
- jatkuva huimaus
- aina tunne, että kipeänä
- joka päivä huono olo
- kuuman ja kylmän vaihtelut
- sydän pompotti miten sattuu
- kipuja rinnassa
- paha hengenahdistus
- voimattomuus, heikotus, vapina
- selittämättömiä kiputiloja esim. korvassa, niskassa, selässä jne.

Kaikkia noita oireita toisinaan, paitsi huimaus oli niin pahaa monta kk, että petipotilaana olin todella usein sekä huonovointisuus oli päivittäistä. Nyt olen kolme viikkoa lääkkeitä syönyt, ja huimaus on melkein tipotiessään, muita oireita vielä lievästi. Lääkitys vielä ainakin 4kk, ja lopun elämää tarvittaessa oireiden ilmaannuttua.

+ niin ja lisäksi tietenkin olen hypermobiili, eli yliojentuvat nivelet, atooppinen iho, allergioita lukuisia jne.. että tauteja riittää, vaikka muille jakaa :D

Sä kuulostat ihan multa :D

Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
Endometrioosi. Hampaat irvessä on täytynyt tämän kanssa oppia elämään, oireet alkoivat melkein heti kun kuukautisetkin, ja paheni nopeasti.

Tämä on kuin mun suusta.
Endon lisäksi paha migreeni. Kilpirauhashäiriöitä.

Yhteistyössä