G: Tunnistatteko merkkivatteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maalaistollo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maalaistollo

Vieras
Kun tuolla toisessa ketjussa keskustellaan noista merkeistä, niin tunnistatteko aina merkkivaatteen? Eli että on taas naapurin lapsella YSL:n neule tmv. Kyllähän nyt tavalliset marketmerkit (esim. Adidas) jotenkin tunnistaa, mutta ihan noi kalliit... Itse näen vain hienon tai vähemmän hienon, käytännöllisen tai vähemmän käytännöllisen jne. Eli kuinka moni edes katsoo minkä merkkisiä napureilla on päällä? Jotenkin tuntuu että sen merkin ostaminen on enemmään aina sen ostajan "korvien välissä"...? Muut tuskin välittävät mitä kullakin milloin on päällä? Saatikka sitten sen hinnan tietäminen, eihän kukaan välttämättä tiedä, jos ei kerro. Tai jätä hintalappua kiinni... Itse en välitä merkeistä, ostaa kuka haluaa. Mitä ostan käytännöllisyyden ja tarpeen mukaan, myöskin ulkonäkö/väri on tärkeä tekijä ja istuvuus. Saatan osta siis kallista tai halpaa, mutta merkeistä en tiedä mitään. Tiedätkö sinä?

Kyllä mä merkit tiedän ja tunnistan, mutta sitä en kyllä seuraa, että mitä merkkejä naapurit/ kaverit tai heidän lapsensa käyttävät. Itse oon vaan tykästynyt tiettyihin vaatemerkkeihin ja käytän niitä.

en jaksa edes miettiä tunnistanko vai enkö, koska sillä ei ole elämässäni mitään merkitystä. Elämänarvoni (jotka pyrin myös lapsilleni siirtämään) eivät ole merkkien perässä juoksemista ja ihmisten arvottamista sen mukaan.
Kallis merkki ei takaa mitään muuta "hyvää" kenenkään elämään ja toisaalta se kalliin merkin takaa voi löytyä asioita joihin ei olekaan varaa tuon merkkijutun vuoksi. Kannattaako??

mulle ei kans oo merkillä mitään väliä, kunhan vaate on itelle sellanen sopiva ja nätti :) monesti saa halvemmallakin tosi laadukkaita vaatteita ja joskus jopa paremmin istuvia ku jotkut kalliit merkkivaatteet.

No tunnistan melko hyvin, käytän itselläni ja lapsilla merkkivaatteita. En mä niitä merkin vuoksi osta, vaan laadun ja ulkonäkö syiden. Pidän kauniista vaatteista, enkä mistään tokmannin lumpuista. Tietty ostan halvempiakin vaatteita mm. HM jos ne miellyttävät silmää.

En todellakaan tiedä enkä tunne merkkejä. eikä sillä ole mulle mitään merkitystä onko joku vaate ns. merkkivaate vaiko ei. Kieltämättä kyllä vähän tuntuu oudolta jos jo pienille lapsille puetaan vain tietyn merkin vaatteita ja ylipäätään lapsille "mainostetaan" vaatemerkkejä. No kukin taaplaa tyylillään.

Ai miten niin tuntuu oudolta jos lapsi puetaan merkkivaatteisiin? Äh iänikuista köyhien kotiäitien itkemistä, kateellisia kun itelläsä varaa pukee lapset vaan tokmannin rääsyihin.

En tunnista, ellei vaatteessa sitä selvästi lue :) .
Jotkut Burberryn paidat edessä olevasta B kirjaimesta tai ruutukuosista, mikäli nuita ei erotu, niin en tiedä vaatteen olevan merkkivaate.
Kun Burberryllä on paljon myös niitä vaatteita niin lapsille kuin aikuisillekin, joista eii merkki päällepäin näy, ellei osaa tietystä kuosista tmv sitä erikseen katsoa.

Yksi tuttuni käyttää lapsillaan vain Gantin ym sikakalliita vaatteita.
Hänen lapsillaan TIEDÄN aina olevan viimeisen muodin mukaiset merkkivaatteet päällä ja niitä minikokoisia muotiluomuksia on pelkästään kiva katsoa :) .
Itsellä ei ole moiseen varaa, joten poitsu kulkee ihan tavallisissa vaatteissa.
(Koitan toki katsoa, jotta ovat samaa sävyä ja siistejä ).

Alkuperäinen kirjoittaja merkkitietoinen:
Ai miten niin tuntuu oudolta jos lapsi puetaan merkkivaatteisiin? Äh iänikuista köyhien kotiäitien itkemistä, kateellisia kun itelläsä varaa pukee lapset vaan tokmannin rääsyihin.

No lähinnä sitä tarkoitin et vaatteeksi kelpuutetaan vaan tietyn merkkisiä vaatteita. Siis tyyliin et kaikki vaatteet on esim. tiettyä merkkiä. Tuskimpa jollekkin 2-3 vuotiaalle itselleen on mitään väliä onko vaate merkkivaate vaiko cittarista ostettu. Ja en muuten ole mitenkään köyhä etteikö olisi varaa ostaa kalliita merkkivaatteita mutta en vaan halua. Tosiasiahan on että kaikilla ei todellakaan ole varaa ostaa kalliita merkkivaatteita ja sit tulee kiusaamista ym. kun vanhemmat opettaa lapsilleen et vain ja ainoastaan merkkivaatteet ovat kelvollisia päälle pantavia ja ns. markettien vaatteita katsotaan nenänvartta pitkin.

tunnen ja tiedän merkkivaatteita ja niitä käytän lapsellani! esim. mun tykkäämät merkit lapsilla tommy, cant, burberry,jackpot, jos merkiksi voi laskea niin elle,espirit ja lego! ulkovaatteissa ticket to heaven! mutta ei meidänkään kaapissa niitä "oikeita" merkkejä löydy! cucci, dior.. ym.

Alkuperäinen kirjoittaja (vierailija):
en todellakaan tunnista mitään merkkejä ja musta on naurettavaa laittaa vauvalle mitään sikakalliita vetimiä...mutta kukin tuhlatkoon rahansa mihin haluaa.

Miten niin naurettavaa? Jos on varaa niin saa kai sitä lapsikin kulkea hyvon puettuna. ostammehan me naisetkin mm. monen sadan euron käsilaukkuja ja kenkiä joten miksei lapsella saisi olla merkkivaatteet?

en todellakaan tunnista merkkejä jos se ei isolla lue :) Kirpparilta löysin itselleni ihanan collegetakin viime viikolla parilla eurolla ja huomasin vasta kotona, että se on esprit ja muistaakseni on joku kallis merkki...

En tunnista eikä kiinnosta. Aikuisella voin merkkivaatteet/kilut/kalut jotenkuten ehkä ymmärtää, mutta miksi hankkia kersalle monensadan vaate joka mahtuu kovin vähän aikaa? Laadullakin on vähän vaikea perustella tuota merkkeilyä, koska eivät ne nyt niin plajon laadukkaampia ole kuin laadukkaat halvat "merkittömät" tuotteet. Minä en viitsi maksaa hirveää hintaa jostain merkistä.

Yhteistyössä