Halailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epäluuloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miehesi käyttäytyy kyseenalaisesti, olettaen että ei tosiaankaan halaa sinua, tyttöystäväänsä, sen paremmin kuin näitä naisiakaan selvin päin. Jos ei halaa selvin päin, niin kyllä se on aika ikävää flirttailua sun mieheltä sitten.

Sun pitäis pistää miehesi kuriin.

Tässä on taas tämä sama juttu, jota en voi nykyjutuissa ymmärtää. Että puolisot -niin miehet kuin naiset- käyttäytyvät tavalla, jota eivät hyväksyisi puolisolleen. No sitten asioista ei keskustella, vaan toinenkin puoliso rupeaa käyttäytymään näin. Onko se sitä ah ihanaa tasa-arvoa, että nainenkin rupeaa sikailemaan? ""Jos mulla ei ole kivaa, niin ei sitten ole kellään kivaa""

Laittakaa naiset miehenne aisoihin, keskustelkaa niiden kanssa. Kertokaa mistä pidätte ja mistä ette. Huomattavasti
rakentavampi lähestymistapa, kuin se että alatte itsekkin sikaileviksi idiooteiksi ""siks ku miehetkin"".

Haista nepsu vittu!

""Ainoa asia, mitä voisit oikeastaan tehdä, on aloittaa itsekin muiden miesten halailu. ""

Voi vittu te naiset olette tyhmiä. Rakentava lähtökohta sullakin. Toivottavasti joku mies lyö sua leipäveitsellä mahaan, ihan tasa-arvon puolesta kun naisetkin aina lyö miehiään leipäveitsillä.

Jarno80:lle. Kuten jossain tuolla aiemmin kirjoitinkin, olen kysynyt mieheltäni miltä hänestä tuntuisi, jos halailisin muita miehiä. Vastaushan siihen oli hyvin selkeä, hän ei pitäisi siitä. Olen keskustellut hänen kanssaan asiasta, olen poistunut paikalta, kun en ole jaksanut katsoa jne. Siihen en ole kuitenkaan sortunut, että alkaisin itse halailemaan muita miehiä.

On helppo haukkua pahvipääksi ja ties miksi, jos juttu ei ole itselle merkittävä. Tässä ei ole kysymys mustasukkaisuudesta.

Minun mieheni on myös paljon avoimempi kuin minä ja halailee paljon, varsinkin naiset, tutut ja tuntemattomatkin. Minä sitten pidättyväisempänä ihmisenä seison vieressä kuin seipään niellyt. Ahdistavaa! Kun olen liikenteessä yksin, olen paljon luontevampi ja halaan minäkin. Mutta kun miehelläni on tuo halaamiskynnys paljon alempana kuin minulla, niin tulee kiusallisia tilanteita. Siis minulle.

Mieheni voi vaikka naida muiden kanssa kun minä en ole seurassa, se ei minua ahdista, mutta tästä tulen kireäksi ja monet juhlat on menneet pilalle. Minun pitäisi saada noudattaa omaa koodistoani, mutta se antaa tämän miehen seurassa minusta oudon kuvan.

En pyri vaikuttamaan - enkä voisikaan - mieheni tyyliin, mutta en haluaisi olla onnetonkaan... En todellakaan ole pyytänyt häntä muuttumaan asiallisemmaksi. Tietenkin saisin olla samanlainen kuin hän eli sännöt on samat, mutta kun en ole ... Ehkei tämä ole suurimpia murheita maailmassa, mutta ymmärrät sinua ap.

""Jarno80"",

Minun kokemukseni mukaan sitä rakentavaa keskustelua on nainen yrittänyt aikaansaada jo monen monituista kertaa, ennen kuin ns. kostolinjalle lähtee.

Vaan mistäpä löytyisi sitten niitä toisia jarnoja, jotka kykenevät kuuntelemaan itseensä kohdistuvaa kritiikkiä, ja sen jälkeen vielä keskustelemaan järkevästi?

En tiedä mikä tohon ratkaisuksi,mutta kyllä munkin mielestä puolituttujen halailu jossain baarissa on epäilyttävää...Kyllähän jotain sukulaista tietenkin voi jossain juhlissa vaikkapa,mutta ite en kyllä alkais halaan jotain miestä vaikka olisin sen omalle miehelle esitellytkin,kyllä siitä kuulla sais.Joten olen mieheni kanssa samoilla linjoilla onneks :)

Hei ap, minusta tuntuu siiltä että miesystäväsi hipelöi naisia ravintolassa etenkin yksin ollessaan. Hän varmaankin petaa selitystä itselleen eli jos juorut joskus korviisi kantautuu selitellä että sellainenhan minä olen sinunkin silmiesi alla. Erään ystävättäreni ex-mies oli uskomaton häntäheikki harmaan kuorensa alla, hän oli myös tavattoman mustasukkainen ja toisteli toistamistaan ystävättäreni kertoman mukaan että sinä jätät minut kuitenkin, en riitä sinulle, varmasti sinulla on muita. Mielestäni sinunkin kumppanissa on hieman tätäkin piirrettä. Ystävättereni juttu päättyi siihen kun selvisi että hänellä oli koko ajan ollut ainakin yksi ulkopuolinen suhde. Eli ystävättäreni aloitti kakkosena, siirtyi ykköseksi ja nyt miehellä on jo uusi suhde. Kuulemma ystävättäreni on tapaillut seksin merkeissä tätä miestä ikäänkuin kostaakseen nykyiselle naiselle (veihän hän miehen) eli mies ei edelleenkään ole uskollinen. Nyt mies laulaa, että kostaisit jos alkaisimme uudelleen seurustella, anna minulle aikaa.

Minä halailin aikoinani kaikkia miespuolisia tuttujani, vaikka olimme mieheni kanssa ravintolassa yhdessä. Hän loukkaantui ja riitelimme. En ymmärtänyt mitä pahaa siinä oli.

Nykyisin teen sitä vain kun mieheni ei ole paikalla, jotta hän ei turhaan vedä hernettä nenään ja nämä miespuoliset kaverimmekin ovat oppineet olemaan halaamatta minua mieheni nähden... naureskelevat asialle kyllä, kun mieheni ei ole kuulemassa.

No, eipähän tarvitse enää riidellä, vaikka mieluiten olisin avoimesti oma itseni.

Nim. Vaimo, tekstisi lienee keksitty sillä miten voit sietää että miehet nauravat kumppanillesi? Oletko niin surkea että ansaitset vain naurettavan miehen? Vai miksi tyydyt moiseen?

Jussilla on ihannetilanne vakka on löytänyt kantensa eli molemmat ovat vapaamielisiä ainakin suudelmaan asti :) Kun tasapaino löytyy niin liittokin siltä osin toimii. Mutta ap:n ongelma ons e että hän kokee itsensä hylätyksi syystä tai toisesta liitossaan. Hän ei ole onnellinen. Hän ei tulisi samalla käyttäymisellä (kuin miehensä) sen enempää onnelliseksi. Valinta on tietty väärä, mutta usein emme saa aikaiseksi sitä eroakaan. Ongelma tuntuu pieneltä ja kuitenkin taustalla on varsin suuri periaatteellinen kysymys: rakastatko minua?

Kyllä sitä monille muillekin epäluuloisille ja mustasukkaisille naureskellaan selän takana. Mutta väin tälle piirteelle, muutoin hän on kunnon mies, niin minun kuin muidenkin mielestä, eikä pettäminen tulisi mieleenikään, vaikka hän ilmeisesti niin luulee, koska ei halailujani voi ymmärtää.

Vaimo: En kyllä tajua, miksi väkisin pitää halailla, jos kerran tietää siitä tulevan paska mieli jollekulle. En usko, että tuollainen pilkkaava asenne ainakaan asiaa auttaa. Se kertoo vaan täysin empatiakyvyn puutteesta. Mustasukkaisuus on normaali tunne, eikä se ainakaan lievene, jos tuntee, että toinen on tahallaan ymmärtämättä kumppaninsa tunne-elämää. Tai sitten teeskentelee ymmärtävänsä ja tekee itsestään kauhean marttyyrin.

Täytyy sanoa, että minä ainakin halveksin, ja kaveripiirissämme halveksitaan juuri näitä miehiä ja naisia, jotka oman parisuhteensa kustannuksella haluavat väkisin ylläpitää näitä ihania ystävyyssuhteitaan ja jatkuvasti osoittavat sen myös kaikin tavoin. Tulee sellainen olo, että olkaa sitten vaan toistenne kanssa keskenänne, kun ei tajuta antaa huomiotaan sille, joka on kuitenkin se maailman tärkein ihminen.

Mietin vaan, et eikö noita teidän yhteisiä tuttuja, joita miehesi halailee yhtään ihmetytä? Minusta ainakin oli todella ällöttävää, kun baarissa ystäväni poikaystävä tuli juttelemaan ja samalla likisti viereensä ja siveli kädellä selkääni...Hyi hitto, miten lipevää toimintaa (ja käsittääkseni jotain tuollaista tarkoitat oman miehesi halailulla). Ei minusta ainakaan ole kovinkaan kunnioittavaa omaa partneria kohtaan, joten voit minun mielestä unohtaa saamasi kritiikin ylenmääräisestä mustasukkaisuudesta...

Kyllä noi tuttujensa halailijat ja kähmijät ovat vain itsetunnottomia luusereita ja näyttelijöitä: sitä ollaan muka vain niin saakelin ystävällisiä ja sympaattisia tyyppejä tässä, katsokaa nyt, kun meikäpoika/-tyttö tässä ihan spontaanisti halaa ja rutistaa, enkä olekin kiva !!!! Helvetin itsekästä ja narsistista toimintaa, ei välitetä kumppanista tai hänen tunteistaan pätkääkään, omaa ""mainetta"" vaan pönkitetään.
Kuinkahan moni näistä luusereista sitten halailee sukulaisiaan ja ihan todellisia ystäviään, siis on ihan vilpittömästi iloinen heidän kohtaamisestaan ?

Meillä halaillaan puolin ja toisin,ei siinä mielestäni ole mitään kummallista, lopeta turha riiteleminen ja ole onnellinen että miehesi osaa/uskaltaa näyttää tunteensa.

Meillä on aivan sama tilanne. Joskun miehen käsi menee mielestäni jopa sopimattomiin paikkoihin. Kun sitten kotiin tultua jutellaan, niin hänen mielestä hän ei ole tehnyt mitään sopimatonta. Ravintolassa käynnit ovat jo taakse jäänyttä elämää. En jaksa enää kinata samasta asiasta. Viihdymme kotona, ja näin yksi riidan aihe vähemmän.

Ei tässä nyt ollut kyse ollenkaan siitä, että osataanko näyttää ja miten näytetään tunteita, vaan siitä, että onko sopivaa ja rehellistä halailla puolituttujaan ( ja kyse oli naispuolisista ), jos ei puolisoaan kuitenkaan halaile eikä näytä häntä kohtaan yhtään kiinnostusta. Minun puolesta noh voi halailla ihan mielensä mukaan ... Hiukan tasapuolisuutta peliin vaan kaipailin ja rehellisyyttä myös.