A
ap
Vieras
Mä haluaisin kuulla muiden mielipiteitä kielillä puhumisesta :attn:
Ja muistakin henkimaailman jutuista/uskomuksista.
Ja muistakin henkimaailman jutuista/uskomuksista.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:Ihme homma sinänsä että jos jotain "yliluonnollista" olisi olemassa niin siitä maksettaisiin 1000000 dollarin palkkio. Mutta eipä sitä palkkiota kukaan ole käynyt kuittaamassa. Miten ihmeessä näitä "yliluonnollisia" tapauksia ei pystytä tieteellisesti todistamaan? Aioa "todiste" on jonkun hourupään silminnäkijän todistus.
Alkuperäinen kirjoittaja höh:Miksi juuri kielillä puhuminen on sinusta osoitus yliluonnollisuudesta? Minä en sitä äkkiseltään osaa selittää pätevästi, kai siihen jokin psykologinen selitys on. Mutta enpä osaa pätevästi selittää montaa muutakaan asiaa, kuten vaikka sähköä.Kukaan ei ole vielä osannut selittää olemassaolon tarkoitusta.
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Eikö vaihtoehtona ole muuta kuin Jumala tai yliluonnolliseen uskominen? Mä taidan olla tässä(kin) asiassa joku väliinputooja.
Mä uskon kyllä moneenkin asiaan, mutta en noista kumpaankaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja höh:Miksi juuri kielillä puhuminen on sinusta osoitus yliluonnollisuudesta? Minä en sitä äkkiseltään osaa selittää pätevästi, kai siihen jokin psykologinen selitys on. Mutta enpä osaa pätevästi selittää montaa muutakaan asiaa, kuten vaikka sähköä.Kukaan ei ole vielä osannut selittää olemassaolon tarkoitusta.
Mä en ymmärrä, mistä muustakaan se voisi olla osoitus. Psykologiseen selitykseen en voi uskoa, ei ihminen voi alkaa puhumaan yhtäkkiä jotain kieltä mitä ei ole enää edes olemassa.
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja höh:Miksi juuri kielillä puhuminen on sinusta osoitus yliluonnollisuudesta? Minä en sitä äkkiseltään osaa selittää pätevästi, kai siihen jokin psykologinen selitys on. Mutta enpä osaa pätevästi selittää montaa muutakaan asiaa, kuten vaikka sähköä.Kukaan ei ole vielä osannut selittää olemassaolon tarkoitusta.
Mä en ymmärrä, mistä muustakaan se voisi olla osoitus. Psykologiseen selitykseen en voi uskoa, ei ihminen voi alkaa puhumaan yhtäkkiä jotain kieltä mitä ei ole enää edes olemassa.
Just tohon mä en usko.
Voisinhan mäkin sanoa että holtolo tsigis psuurda duu ja sanoa että se on jokin kadonnut kieli vaan.
Sittten se on mun mielestä mielenkiintoista, jos ihminen alkaa puhua jotain oikeasti olemassa olevaa harvinaista kieltä jota todistetusti ei ole oppinut missään.
Voi juku! Minä osaan jurrissa puhua jopa sellaista kieltä jota ei ole koskaan ollutkaan olemassa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:ei ihminen voi alkaa puhumaan yhtäkkiä jotain kieltä mitä ei ole enää edes olemassa.
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Voi juku! Minä osaan jurrissa puhua jopa sellaista kieltä jota ei ole koskaan ollutkaan olemassa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:ei ihminen voi alkaa puhumaan yhtäkkiä jotain kieltä mitä ei ole enää edes olemassa.
Miten muuten kukaan voi tietää että joku puhuu jotain kieltä jota ei ole enää olemassa koska jos sitä ei ole enää olemassa, ei kenenkään luulisi tietävän mitä kieltä joku puhuu?
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Voi juku! Minä osaan jurrissa puhua jopa sellaista kieltä jota ei ole koskaan ollutkaan olemassa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:ei ihminen voi alkaa puhumaan yhtäkkiä jotain kieltä mitä ei ole enää edes olemassa.
Miten muuten kukaan voi tietää että joku puhuu jotain kieltä jota ei ole enää olemassa koska jos sitä ei ole enää olemassa, ei kenenkään luulisi tietävän mitä kieltä joku puhuu?
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Minä uskon vain selkeisiin faktoihin.
Alkuperäinen kirjoittaja höh:Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:Voi juku! Minä osaan jurrissa puhua jopa sellaista kieltä jota ei ole koskaan ollutkaan olemassa.Alkuperäinen kirjoittaja ap:ei ihminen voi alkaa puhumaan yhtäkkiä jotain kieltä mitä ei ole enää edes olemassa.
Siis onhan noita tapauksia dokumentoitu, missä kielilläpuhuja ei tiettävästi ole osannut esim. hindiä ja silti sitä on alkanut höpöttää. Mutta kauhean vaikea tuo tiettävästi-kohta. Ja muinaiskieliähän pystyy vaikka opiskelemaan.
Ehkä tätä voisi miettiä vaikka siltä kannalta, että maailmassa on tällä hetkellä n. 5000-6000 puhuttua kieltä. Jos nyt tästä alan suustani "jotain siansaksaa" lasketella, niin todennäköisesti se kuulostaa joltain näistä kielistä. Ihmisellä kun on kuitenkin rajallinen kyky tuottaa erilaisia äänteitä ja niiden yhdistelmiä. Lisäksi voisi verrata vaikka tähän "meisselisetään" ja niilin hanhiin -ihan selvästihän se laulu kuulostaa suomelta, jos niin haluaa uskoa!