Heinäkuiset II , 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mi-iu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikakuulumiset neuvolalääkäristä. Kaikki ok, vauvalla painoo jo huimat 1140g ja perätilassa istuskelee niinkuin rakenneultrassakin :)

Tomie: mä oon kroonisesti väsynyt edelleen..tosin johtuu varmaan siitä että en saa nukutuksi kuin muutaman tunnin yössä ja päikkäreitä en osaa nukkua...

Hyviä vointeja kaikille ja ottakaahan iisisti!

pikkumyy 26+6

lääkärinneuvola takana..paikat lyhentyneet kahteen senttiin,mut onneksi tiukasti kiinni..nyt lääkäri ehdotti päivähoitoa pojalle,kun en saisi tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla..no,vaikka lapsi hoidossa olisikin, tuskin pystyisin koko päivää vain olemaan..

ja vuodotkin vain toooosi vetistä valkkaria,huh!

no,nyt taas pitää mennä..

heiree, 24+4

voihan heiree, täällä itekin pelkään että tulee lääkäristä sama tuomio kuin sulla. Poju hoitoon ja lepoa..just tossa lueskelin noita sun tekstejä, että millasia oireita sulla olikaan ollu. Mula myös vauva möyrii ja junttaa tosi kovaa tuolla alhaalla ja välillä tuntuu tosi kummalle tuolla alhaalla kun se oikeen myllää. En oikeen osaa kuvailla tunnetta, vähän niin ku muljuu tuolla alhaalla tai jotain. Ankkakävelyä saa alkaa harrastaan jo tässä vaiheessa ku tuntuu niin tuo asukki tuolla alavatsassa.
Huomenna pitäs tulla ne tulokset siitä näytteestä, että onko joku tulehdus vaiko ei.
Jotenkin on kans sellanen olo tän kakkosen kanssa, että varmaan ryminällä tullaan ku tullaan sen verran on voimallista jo nyt tuo liikkuminen tuolla mahassa,

Tervetuloa joukkoon Ninna!

Lennulle ja heireelle rauhallisia päiviä. Itse en kyllä varmasti pystyisi vaan maata sohvalla, että aika vaikeaa varmaan tulee olemaan. Varsinkin, jos on vielä pieni lapsi kotona. Tsemppiä siis!

Mulla oli eilen neuvolalääkäri ja kaikki oli onneksi ok. Paikat oli kiinteinä ja kohdunkaula vielä pitkä. Taisi lääkäri mainita, että kohdunsuu oli ylhäältä hieman pehmentynyt. Juu, en taaskaan oikein tajunnut, mutta painotti, että kaikki oli ok. Sovittiin, että mulla on sitten vika lääkärineuvola jo viikoilla 32-33. Viimeksi tosissaan en ehtinyt siihen vikaan lääkäriin, kun vauva oli jo syntynyt. Saattaahan olla , että tämä tyyppi ei sitten suostu tulemaan ulos millään, mutta parempi varautua kuitenkin.

Tänne ei mitään kummempia. Tänään on vapaapäivä vielä ja sit olis 7 päivää töitä putkeen, mikä tulee olemaan kyllä ehkä vähän liikaa. Toivottavasti jotenkin jaksaisi.

hei moi taas..

vauva tosiaan raivotarjonnassa,en tiedä sitte mahtuuko vielä kääntymään ympäri...?
pelottaa vain,koska ottaa ja laskeutuu lähtökuoppiin..
ja kun tuon lääkärin jälkeen supparit tulleet herkemmin..kääh..

ihmettelen vain,kun haluavat minun käyvän useammin alhaisen hb:n takia..ei ne edellisenkään aikana siihen noin kiinnittäneet huomiota..no,seuraava nla käynti sokerirasituksen yhteydessä kolmen viikon päästä..

rauhallisista tunnelmista, heiree 24+5

Sokerirasitustestin arvot normaalit!! En kyllä muuta epäillytkään, mutta mukava tieto kuitenkin, etenkin kun suvussa on 2 tyypin diabetestä. Mukavaa viikonloppua kaikille pallomahoille!

moi!
ei oo kuulun neuvolasta soittoa, joten labrantulokset kai puhtaat eikä tulehdusta, huh! kai tää on sitten normaalia loppuraskauteen kuuluvaa. Tuli vaan niin puun takaa tuo tukala olo, kun viime viikonloppuun asti pystyi suht hyvin kanniskeleenkin pojua. Kaipa sitä on silti sinne lekuriin vielä ti mentävä kun on käsketty.
hyvää viikonloppua!

Joko ollaan menossa loppuraskaudessa?! Ei kyllä tunnu siltä. Ostin pitsipeppuisen kestovaipan ja kärsin sikana rahaa, mutta kun se oli niiin ihana! Työllistin mummini, joka lorvii kipsi jalassa, neulomaan hahtuvia. Odottelu alkaa tuntumaan konkreettiselta kun ei virkapuvun paita sovi enää kiinni.

Ei ole tarkoitus kääntää kenellekään puukkoa haavassa, mutta on ollut helppo odotus. Synnytys pelottaa mutta en ajattele sitä vielä... Onneksi ei tiedä mitä odottaa. Eikmä tartte kertoakaan ;)

Moi! Täällä on tosiaan ollut vilkasta, keskustelu käy kiivaaseen tahtiin! Kävin pe neuvolassa ja sain lähetteen fysioterapiaan tukivyötä varten. Liitoskivut aika ikäviä, kävely tekee kipeää ja nyt jo istuminenkin on välillä kivuliasta. Kiva, kun istumatyötä kuitenkin teen.. Toivottavasti tukivyöstä on apua! Mulla on kans nukkumisongelmia. Yöllä, kun herään vessaan, niin se jälkeen on tosi vaikeaa nukahtaa uudelleen ja tuntuu,ettei ole nukkunut koko yönä ollenkaan...
Oon menossa tänään Kotiteollisuuden keikalle, saas nähdä, mitä vauva tykkää...
Hyvää viikonlopun jatkoa!

Hei kaikille.
Helpottavaa kuulla että muillakin on noita nukkumis vaikeuksia, minä myös herään yöllä useamman kerran vessaan ja sitten siitä nukkumisesta ei tahdo tulla mitään yleensä käyn syömässä jonkun hedelmän ja muutun nukkumaan toiseen huoneeseen että en häiritsisi miestä pyörimiselläni.
Mulla ei ole ollut oikeastaan ollenkaan noita liitoskipuja hyvin vähäsiä vihlaisuja jotka yleensä menee ohi asentoa vaihtamalla, vielähän sitä kerkeää tulla jos jonkinlaista kolotusta.
Mulla on myös ollut joskus tukivyö käytössä selän takia ja sitten myös tukemassa masua mutta aina se ei tunnu hyvälle päällä joten vähälle on käyttö jäänyt , päivastoin tuntuu että masu vain kipeytyy sitä enemmän.

Roosa2+Nöpö rv28+4

Voi Lennu, hipsu ja heiree, yrittäkää nyt ottaa niin rauhallisesti kuin ikinä pystytte, että pysyy pikkuiset vielä piiitkään matkassa! Uudelleen synnyttäjällä voi toki paikat pehmetä jo aiemmin (ja pienimmästäkin rasituksesta), mutta ei kai kukaan meistä ihan vielä synnärille halua!?!

Heiree: Meillä esikoinen oli raivotarjonnassa viikolta 23. alkaen (pyöri kyllä akselinsa ympäri, mutta ei enää kääntynyt), vaikka moni vauva kääntyy vasta 30. viikon jälkeen (periaatteessa kääntyminen on mahdollista aina 36. viikolle asti). Ja esikko laskeutui lähtökuoppiinsa joskus 35+ viikoilla (ja lääkärin kommentti silloin tarkastuksessa oli "syntyy koska hyvänsä"), mutta onneksi poika antoi odotella itseään viikoille 40+2 (mikä kyllä vaati tooosi rauhallista elämää!). Lapsiveden "aromeista" en miekään osaa sanoa, kun molemmissa raskauksissa vedet on menneet vasta sairaalassa.

Hb:ta seurataan ihan sen takia, että äidin tosi alhainen hb on sikiölle haitallista (vaarantaa nyt ainakin sikiön riittävän raudan saannin plus jotain muuta, mitä en nyt just satu muistamaan...). Täällä 100 on rajana ja jos kovin pitkään pysyy sen alle, harkitaan verensiirtoa. Kakkosen kanssa keikuin niillä rajoilla, samoin nyt...

Tomie: Väsymys kuuluu taudin kuvaan. Kai sen tarkoitus on saada odottava äiti lepäämään riittävästi, kun siihen vielä on tilaisuus. :) Miulla tuo väsymysaalto on jatkunut ihan alkumetreiltä, mutta menee kyllä ihan alhaisen hb:n piikkiin, sekä tietty sen, että se lepo on vähän kortilla isompien muksujen kanssa... Mie kun olen ainut, joka haluaisi (ja tarvitsisi!) päikkärit... ;) Käytä aina tilaisuutta hyväksesi, kun pystyt lepäämään / nukkumaan!

Nonna32: Heh, meidän esikoinen alkoi aina potkia rytmissä, kun kuuli Helvetistä itään! ;) Oli muuten jännät ilmeet, kun kuuli sen joskus myöhemmin isompana. :D

Bendie: Mukava kuulla, että on edes joku, jolla raskaus sujuu ongelmitta! :)

Oma napa täällä ilmoittautuu myös supistelijoihin... Kun asuu kolmessa kerroksessa, niin rappuja on pakko ravata useampaan kertaan päivässä ja se TUNTUU! Pahimmat "sukkapuikkopistelyt" on onneksi menneet ohi, kun ei enää tarvitse lumitöitä tehdä, mutta kauppakassien kantaminen yms. on melkoista tuskaa. Ihmettelen, miten jotkut kykenee hikijumppatyyppisiin liikuntaharrastuksiin, kun tälle odottavalle ihan tavallinen kävelykin saa aikaan suht kipakoita suppareita, huoh. Onneksi tuo 2,5v sentään on omatoiminen, vaikka välillä tosin olisi ihan mukavaa, jos se saisi vähän vähemmän aikaan...

Huomenna olisi 4D-ultra... Vähän jännittää... Vieläkään en ole ihan vakuuttunut, että haluan tietää niin paljon kuin sillä näkee...

Pistiina rv 25+0

Moi! Juu, koittakaa tosiaan ottaa rauhallisesti ettei tarvi vielä pitkään aikaan synnärille lähteä. Itselläkin alkanut pikkuisen supistella, joskus supistus tulee levossa ja joskus rasituksessa eli varmaan ihan harjoitussuppareita vaan. Eilen olin body pumpissa ja ihan hyvin jaksoin vaikka illemmalla olin sitten tosi väsynyt. Tämän kuun aion vielä käydä ja sitten siirryn rauhallisempaan liikuntaan.
Alaselkä vaivakin on onneksi helpottanut, ei mullakaan viime raskaudessa tukivyöstä ollut apua vaan vaiva helpotti itsekseen. Mutta kannattaa sitäkin kokeilla jos se sopii.

Nyt tytön kanssa puistoilemaan!

Lellu rv 26+5 kait...

hyvää tiistaita!pikavisiitti...

mulla on taasen unenlaatu yhtäkkiä parantunut..

ja viljelykin onneksi negatiivinen..
anoppikin lupasi ottaa poikaa tarvittaessa hoitoon..
ainut mikä vaivaa on nämä ainaiset supistelut ja lisääntynyt tapaturma alttius..mitään ei uskalla alkaa tekemään,ettei käy köpelösti.. :)

no,taas hommiin... heiree,25+2

Terveisiä 4d-ultrasta! Tippa siinä tuli linssiin, kun näki pikkuisen... Tai vauveli piti kättä kasvojen edessä, että sitä puolta ei nähty, se toinen kylläkin sitäkin selvemmin! Lääkäri kertoi ilman epäilyksen häivää, että ´neiti´ meille on tulossa (´tytöstä´ ei puhunut missään vaiheessa, mikä vähän huvitti) ja varmisti vielä lopuksi, että "joo, neiti se on". Varmaan 20 minuuttia lääkäri yritti saada pikkuisen ottamaan käden kasvojen edestä, että oltaisi nähty myös kasvot, mutta ei tuo suostunut näyttämään muuta kuin vähän nenänpäätä. Äitin tyttö! :D Panikoin nimittäin vielä autossa menomatkalla, että ei ole oikein nähdä niin paljon. Pikkulikka sitten piti huolen, ettei tarvinnut tapella omantunnon kanssa ultran jälkeen. :) Oli tuo kokemus vaan aivan mahtava kaikin puolin. Lääkäri oli aivan ihana ja selitti kaikki rakenteet juurta jaksain (ja kuvanlaatu oli upea!). Terve mukelo sieltä löytyi, tosin hurjan pikkuinen vielä, painoa tässä vaiheessa 633g. Mittojen mukaan laskettu aika olisi 10.8. eli heittoa neuvolasta saatuun la:aan lähes kaksi viikkoa!!! No, elokuista osattiin kyllä odottaa, mutta ei ihan sitä, että 5 päivää vaihtuu 13 päiväksi... Kaikki oli kuitenkin rakenteellisesti kunnossa ja napanuoran virtaukset yms. oli normaalit, joten siinä mielessä ollaan rauhallisin mielin. Käyristä katsottiin, että jos tuo tuolla omalla käyrällään nyt kasvaa loppuun asti, niin 3-kiloinen neiti sieltä sitten tulisi (siis tuohon alkuperäiseen laskettuun aikaan verrattuna) eli ihan sukunsa mitoissa (ainakin isänsä suvun). Ja ehtiihän tuota tässä vielä lihottamaan. ;) Poikittain tuo tuolla köllii, että ihan hyvä vaan, ettei tuon isompi olekaan! Hauska sattuma sinänsä, että isosiskonsa viihtyi ihan samassa asennossa, kun taas poistu oli tässä vaiheessa jo lepakkona pää alaspäin (ja potki kylkiluut kipeiksi...). Ai niin, kohdunsuun tilanteen tsekkasi myös ja siltä osin kaikki oli ok eli supparit eivät vielä tässä vaiheessa ole saaneet mitään aikaan (ja hyvä niin!). Päätettiin, että ei aiota pitää sukupuolta salassa, joten hyvin uskaltaa täälläkin sen paljastaa! ;)

Pistiina rv 25+2 (tai todellisuudessa aika paljon vähemmän...)

onnea "neidin" johdosta pistiina!

täällä kamalan flunssan kourissa..koko päivän supistellut,tai oikeastaan vatsa koko ajan pinkeänä..toverikin potkinut tänään enemmän kuin päiviin..

ja luulen saaneeni elämäni ensimmäisen hiivan..pitää soittaa nlaan huomenna,niin saa tarkistaa olenko aivan väärässä..ja jos pystyisivät varaamaan mulle äitipolille ajan..vaikka pelottaa,et joutuu prenalle,viime raskaudessa olin viimeiset 2 viikkoa,eikä ollut mukavaa..

heiree 25+3

Täältäkin onnittelut Pistiinalle tyttösestä! Meillä ei ilmeisti vielä Kotarin musiikki kolahtanut, oli koko keikan aivan hiljaa, ei mitään reagointia... Käytiin ti ultrassa ja vauveli painoi jo 1kg, (rv 26+1)tuntuu ihan hassulta, että se on jo niinkin iso. Maha ei mulla ole hirveästi kasvanut, odottelen,että koska se napa pullahtaa : ).. No, kyllä tässä vielä kerkeää! Vielä kuukausi töitä ja sitten lomille, jes!
Jaksamisia!

Moi!

Pistiinallapas oli salaperäinen neitonen, kun piilottelei kasvojaan hih.

Täällä vain maha turpoaa ja turpoaa ja olo on kuin ryhävalaalla. Väsymys on ihan loppumatonta. Tänään torkuin sohvalla viiden minuutin pätkiä ja heräilin aina kun esikoinen raahasi leluja joilla piti häntä huvittaa tai sitten laitoin nauhoituksen pyörimään uudestaan kun Huvitutti-ohjelma loppui. Väsymys on ihan loputonta ja tilanteen saan helpottumaan vetämällä suklaata napaan. Tosi hyvä juttu, mutta kun väsymys on ihan loputon niin en kyllä jaksa miettiä asiaa yhtään enempää vaan helpotusta ja heti. Veren sokerin heilahtelusta siis varmaankin johtuu. Huomenna on neuvola viiden viikon tauon jälkeen että katsotaan mitä minulle sanotaan.

Jossain vaiheessa oli palstalla puhetta siitä koska vauvaan tulee kiintymys. Esikoisen kanssa kävi niin, että hän syntyi ja totesin vaan jaaha vai tuollainen tapaus. Sairaalassa tuntui, että minun vastuulleni on annettu tuon nyytin hyvinvointi ja sairaalatakki on uniformuni. Yritin hoitaa työni mallikaasti. Sitten kun lähdimme kotiin niin asia kolahti ja itkin koko automatkan kun tajusin, että nyt minulla on vauva (huom minulla!). Kotona syttyi varsinainen emonvaisto ja olin jo valmis murisemaan vieraat nyyttini luota pois. Itse olin kuvitellut, että siihen lapseen vaan kiintyy ajan myötä, mutta ei, kyse on rakaudesta joka tulee kuin salama kirkkaalta taivaalta ja sellaista rakastumista en ollut koskaan aikaisemmin kokenut.

No niin jätetään jo nämä lässytykset ja nyt hammaspyykille ja nukkumaan.
Öitä!

Fantti

Harjoitussupistuksista kun joku mainitsi, onko oikein että vatsaa kivistää tasaisesti jopa yöllä? Koko aikana ei ole ollut yhtään supistusta, eikä tunne nytkään tule "aaltomaisena", onko tämä nyt sitten sitä? Hei, mulla on esikoinen tulossa, ei saata tietää ;D

Huih! Tänä aamuna heräsin ja havaitsin rinnoistani vuotaneen nestettä. Luin kyllä useammastakin lähteestä että tässä vaiheessa raskautta ns. ternimaitoa voi kehittyä rintoihin, mutta kyllä oli kummaa kun ensimmäistä kertaa pulpahti maitotippoja esiin. On se ihmeellistä tämä raskaus..

torstaita pallomahoille!

tänään ollut ihana päivä..mikään ei ole vaivannut ja jaksoin jopa tunnin juosta pojan perässä leikkikentällä..vaikka olo on muuten todellakin kuin valaalla...varsinkin,kun vaatteet ei mahdu päälle..

bendie,varmaan on juurikin harj.suppareita..mullakin tulee öisin välillä..(nykyään kyllä nukun niin sikeästi,etten kyllä huomaisi vaikka olisi maailmanloppu tulossa.. ;)päivisin vaivaakin kipeät ja aamulla kiva herätä kiristävän supistuksen kanssa..

mulla kanssa rinnat vuotaneet monta viikkoa,kiva herätä paita märkänä aamuisin..ei mulla esikon aikana ollut näin..enää ei mahdu esikon aikaiset imetysliivitkään päälle,kun vähän väliä rinnat kasvaa..mies pissaa hunajaa,minä olisin tyytyväinen "vanhoihin lapasiin".. :)

no,nyt taasen heipat kaikille!

Heippa,

onnea Pistiinalle "neitokaisesta" :) Me oltiin tänään ilmaisessa 4D-ultrassa (joku koulutustilaisuus), makasin siinä 1,5h eikä poju suostunut näyttäytymään kertaakaan! Piiloutui käsien, jalkojen, napanuoran väliin ja työnsi vielä päänsä istukkaan... No säilyy jännitys loppuun saakka...
Muuten on ollut hyvä olo, ei liitoskipuja, suppareita tms. Mutta vatsa on iso kuin mikä! Ja vielä 3kk jäljellä! Vaikka nopeastihan tämä 6 kk on mennyt.

Onko kukaan menossa pelkopolille?? Sain just kutsun sinne, huh, toivottavasti se auttaa synnytyspelkoon!

Tsemppiä kaikille!
Aurea 27+0

Kylläpäs Pistiinalla ja Aurealla on salaperäiset vauvat. Olisi kyllä varmasti ollut hienoa käydä 4D-ultrassa, mutta meillä jäi nytkin väliin.

Aurea: Olen kuullut, että pelkopolilla käynnistä on ollut monille paljon hyötyä, että ehdottomasti kannattaa mennä. Mulla meni eka synytys suht helposti ja nopeesti, että ei tullut mitään pelkoja tai ainakaan vielä ei ole.

Mulla vauva potki tässä muutamia päiviä sitten jo tosi kipeesti ja kovaa. Alkoi vähän ahdistamaan, kun ajattelin, että mitäs sitten kun vielä kasvaa ja ottaa painoa lisää. Ihan kuin vauva olisi hoksannut etten tykkää siitä, kun nyt on monta päivää potkinut taas hellemmin, heh! Esikoisen liikkeet tunsin niin huonosti verrattuna mitä nyt, että olen ihan kummissani.

Mulla on jalat aina työpäivän jälkeen yleensä ihan muussina. Seison siis koko työpäivän ja normaalisti ei tunnu missään. Töitä olis aika tarkkaan kuukausi jäljellä enää onneksi. Ei paljon esikoistakaan (painaa 13 kg) jaksaisi enää kannella. Neidillä on nyt alkanut tulemaan vähän uhmaa, että tänäänkin vähän kantelin sylissä kauppareissulla, mutta ei ollut hyvä juttu.

Tuntuu, että maha kasvaa ihan silmissä ja ihmettelen usein kun kuljen peilin ohi, että kuka toi oikein on. Vielä menee kolmet omat farkut jalkaan, että mammahousut on saaneet odottaa kaapissa, mutta varmaan kohta joutuu vaihtamaan. Nyt kyllä töissäkin kaikki ovat tällä viikolla maininneet, että nyt maha näkyy jo hyvin. Mulla on löysät työvaateet, niin ei maha tuu niin helposti esille mitä siviilissä. Siviilissä kyllä kukaan ei voi olla huomaamatta :).

Helmie 27+0

Helmie: liikkeiden tunteminen on paljolti kiinni sikiön asennosta. Meidän esikoinen oli pää alaspäin jo näillä viikoilla ja potki tosi kipeesti kylkiluihin heti, kun niihin asti yletti (ja loppumetrit olikin sitten jo TOSI tuskaisia!). Tytöt on viihtyneet pidempään poikittain, joten potkut osuu lähinnä läskeihin, eikä pahemmin tunnu. ;D Tai saa nähdä, miten tämän kanssa käy, kun pidemmälle päästään, mutta nyt olen tyytyväinen tilanteeseen. :)

Mie en kyllä kykenisi seisomaan koko päivää enää millään, enkä istumaan. Reilun puolen tunnin automatkallakin toivoisi jo jaloittelutaukoa, kun jalat puutuvat ja selkää särkee jne. Onneksi kotiäidin työssä työasennot on vapaasti valittavissa. ;) Tosin kahden uhmaikäisen kanssa ei aina muista sitä arvostaa... No, esikoista kannoin liinassa vielä viikkoa ennen kakkosen syntymää, joten siihen nähden pääsee nyt helpolla, kun ei enää ihmeemmin tarvitse isompia kannella.

Miten muuten luulette isompien lasten reagoivan siihen, että olette synnärillä? Tänä aamuna just miehelle sitä tuskailin, että mitähän nuo tuumaa, kun äiti on pari yötä pois. Ennen kuin mies ehti sanoa mitään, tyttö kommentoi: "EI SAA SANOA!" ja suuttui ihan kamalasti!! ÄIdintyttö taitaa ottaa pikkusiskon syntymän vähän rankasti... Sydäntä raastavaa... Miten voikin napanuora olla vielä näin kireällä tuohon 2,5-vuotiaaseen..?

Miulla on iskenyt ihme piristyskausi! Nytkö se energinen keskiraskaus sitten alkoi??? Vielä kun saisi sen energian kanavoitua jotenkin järkevästi, eikä vain istuisi netissä surffaamassa... ;)

Pistiina rv 25+4

Aurinkoista päivää kaikille.
Meillä kans kaveri köllöttelee pää alaspäin ja potkut tonne rinnan alle tuntuu tosi ilkeille mutta eivät ole onneksi vielä kipeitä ja välillä tuntuu että pää painaa virtsarakkoa niin kävelykin on vaikeeta.
Rinnoista tulee täälläkin jonkin laista eritettä onneksi ei niin paljoa että puserosta tulis läpi ennemminkin olen huomannut että tämä eritys tapahtuu pääosin yöaikaan kun lakanaan jää länttejä.

Roosa2 +Nöpö rv29+2

Tänään neuvolassa oli kaikki ok. Ei kyllä ole mitään vaivojakaan, että tutkimuksen tulos ei sikäli ollut yllätys. :) Maha on valtava, olen kanssa ajatellut, että kun se kasvaa vielä melkein kolme kuukautta, niin... huh-huh. (Nyt en enää toivo, että kasvaisipa maha pian isoksi.) Kömpelö liikkumiseni on mieheni mielestä aina yhtä huvittavaa. Ja joka ilta kun näkee mahani ilman paitaa, on yhtä hämmästynyt siitä, miten iso se onkaan!! Kyllä sitä tosiaan itsekin peilistä ihmetelee että olenko tuo tosiaan minä! Mukavaa viikonloppua kaikille!