***Helmikuun Helmet 2008*** vko 8:n loppurutistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilvipouta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terse taas :xmas:

Pukuasioista vielä; munkin mielestäni tämänikäiselle on kokopuku ulkoiluun ihan ehdoton. Meillä päin ei päiksyssä pueta kuriksia, jos on kosteussuojattu puku, joten ostan kyllä ehdottomasti kosteussuojatun. Yksivärinen on mullakin suunnitelmissa, POPin puvut ovat kiikarissa... :p

D-vitamiinit muistetaan meillä todellakin! Hattaralle menee edelleen se 20 tippaa päivässä; ensi viikolla on soittoaika all.lääkärille, joka kertoo labrojen tulokset. Toivottavasti voidaan pudottaa tuo vitskumäärä takaisin normaalille tasolle. Niin, ja mun mielestäni tuo d-vitamiiniasia on kyllä niin tärkeä, että muistettiin kyllä aina ennen tätäkin.

Töihin paluusta olitte kans jutellu...mä oon kotona ainakin tämän vuoden loppuun asti, katsotaan jatko sitten lähempänä vuodenvaihdetta. Ja ei tod. oo kiire takas töihin, nautin ihan sadalla kotona olosta :)

Mistäs vielä olitte jutelleet? *yrittää kuumeisesti muistella vanhan ketjun juttuja kun ei jaksa mennä niitä lukemaan*

Täytyy kopsata tuolta vanhasta ketjusta:

Haalareista: Meillä kyllä ovat Remujen ja muiden kanssa varmaan huolellisempi kuin minä ite kuivatuisten ja muiden suhteen. Ja syksyllä sanoin, että jos muutkin pukevat kurikset, niin senkun vaan pistävät meidänkin jannun kiskomaan kurikset haalarin päälle. Mutta eskarin henkilökunta oli sitä mieltä, että jos vanhemmat viitsivät satsata vedenpitäviin haalareihin, niin ei kai ole järkeä eskarissa pakottaa kuriksia laittamaan.

Toi meidän eskaripoju kyllä tykkää haalareista (sekä talvi että välikausi), koska ne on helppo ja nopea pukea päälle ja pääsee nopeemmin ulos / parempiin asemiin jonossa.

Mutta kovilla pakkasilla poika pitää mielummin parin kympin Muumi-haalaria kuin Remua, koska Remussa tulee kuulemma kylmä.

D-vitamiinit muistan antaa melko hyvin, koska meillä se on melkein takuuvarma keino saada takkuileva ruokailu taas luistamaan. Kun neiti siis saa välissä lusikallisen Jekovitiä, niin jo alkaa suu taas aukeamaan ihan eri malliin.

Hienosti teillä ieva<sujuu pottailu. :flower: * tää on ihan kade* Pitäis varmaan munkin taas koittaa, mutta kun toi neiti ei oikein viihdy istumassa. Ei siis oo koskaan menny lattiallakaan itekseen istumaan, nyt on parin viikon sisällä tullu kuvioihin polvi-istunta, mutta taitaa olla potalla hankala. :D

Vierastaako teidän kaikkien taaperot? Oon odotellu, koska sellanen vaihe tulee, mut ei meil vielä oo näkyny merkkiäkään siitä. Onhan tuo vähän aikaa totinen, jos joku vieras ottaa syliin tms. , mutta ei mitään huutokonserttia oo aloittanu. Tuleeko se vierastamiskausi kaikille?

*merks* ja nukkuun... :wave:

no sen verran että d-vitamiinit muistan ihan tuolla samalla kaavalla antaa, että aamun ekaan puurolusikalliseen :laugh:

Eikä meilläkään juuri vierasteta, vähän aikaa vaan totisena katsellaan... esikoinenkaan ei ole koskaan vierastanut. =)

Alkuperäinen kirjoittaja verkkis:
Vierastaako teidän kaikkien taaperot? Oon odotellu, koska sellanen vaihe tulee, mut ei meil vielä oo näkyny merkkiäkään siitä. Onhan tuo vähän aikaa totinen, jos joku vieras ottaa syliin tms. , mutta ei mitään huutokonserttia oo aloittanu. Tuleeko se vierastamiskausi kaikille?

Musta meidän esikoinen ei juurikaan vierastanut, mutta neiti on niiiiiin äidin perään. Muut saa siis pitää sylissä, jos äiti on näkyvillä, mutta surkea itku alkaa, jos neidin vaikkapa jättää hetkeksi jonkun muun syliin ja kipaisee vaikkapa vessassa. :headwall:

Toi helpotti jo vähän ja olin jo ajatellu, että lähden ens viikolla aamupäivällä kokeilemaan neidin kanssa kuntosalin lapsiparkkia, mutta en tiedä uskallanko. :whistle:

Pottailu sujuu meillä uskomattoman hyvin! Tai siis kun tuntuu nykyisin ettei mikään muu sujukaan |O Alusta asti on pottailu sujunut ja täs yks päivä oli ennätys, ku yövaipan lisäks kastui koko päivänä vain kaksi vaippaa!! =) (meillä siis kestot käytössä, ni on aikas kiva, ku on vähemmän pyykkiä) Mutta tosiaan kakka saattaa tulla vaippaan ehkä n. kerran tai kaksi viikossa, muuten tulee aina pottaan. Ja pissa tulee pottaan melkein joka kerta. Meillä on kasa kirjoja potan vieressä ja niitä yhdessä samalla lueskellaan ja katsellaan.

Lukasin.. Meillä lapset nukkuu ja mammanki ois hyvä mennä nukkumaan ennen yön ensimmäistä syöttöä.

Meillä ei vierasteta. Poika tarkkailee kyllä alkuun aika pitkään ennen kuin uskaltautuu hymyilemään tai ottamaan kontaktia. Vierastamista oli joskus aikasemmin ehkä vähän mutta eipä se kauaa kestäny.

D-vitamiinit :ashamed: :ashamed: :ashamed: Mie oon niin huono... Pitäis ottaa joku tommonen muistisääntö. Nyt terkka toi tytön d-vitskut ja piru vie ne on menny muuttamaan ne tipat täällä.. Kuinka mä ikinä opin kahet tipat ja varsinki jos niis on eri annostus :o (en oo viel tutustunu.. )

Pottailu sujuu meillä uskomattoman hyvin! Tai siis kun tuntuu nykyisin ettei mikään muu sujukaan |O Alusta asti on pottailu sujunut ja täs yks päivä oli ennätys, ku yövaipan lisäks kastui koko päivänä vain kaksi vaippaa!! =) (meillä siis kestot käytössä, ni on aikas kiva, ku on vähemmän pyykkiä) Mutta tosiaan kakka saattaa tulla vaippaan ehkä n. kerran tai kaksi viikossa, muuten tulee aina pottaan. Ja pissa tulee pottaan melkein joka kerta. Meillä on kasa kirjoja potan vieressä ja niitä yhdessä samalla lueskellaan ja katsellaan.

Joo meilläkin kestot päiväkäytössä ja siks niin kateellisena lueskelin Hattaran pottailusta. Mä koitin tota kirjojen lukua esikoisen kanssa, mutta turhauduin, kun tuntu, että päivittäin siinä potalla kökötettiin puolesta tunnista tuntiin ja saaliit oli heikonlaiset. :D Sitte laitoin potan hyllylle melkein vuodeks. Kahden vuoden paikkeilla pojalla alko olla jo joku ymmärrys asiasta.

Mutta nää on niin erilaisia nää lapsukaiset. :heart:

No meillä tuo esikoispoika ei oikeastaan koskaan vierastanut sanan varsinaisessa merkityksessä-on olemassaan avoin ja sosiaalinen, ollut vauvasta asti. Pojan vierastaminen oli sitä, että saattoi pari minuuttia hymy huulilla katsella vierasta sylissä ja kun totesi vaarattomaksi, oli kuin olisi aina tuntenut. :xmas: Tätä kesti ehkä parisen kuukautta, sitten sekin loppui. Neiti sen sijaan on vierastanut isommankin edestä, vierastaminen alkoi jo tuossa puolen vuoden huitteilla ja kesti oikeastaan siihen saakka kun lähti kävelemään vajaa 11-kuisena. Itki vaikka olisi ollut tutumpiakin ihmisiä, yhdessä vaiheessa kelpuutti vain mut, miehen ja mun äidin, muiden sylissä alkoi aina itku. :whistle: Tuo pahin vaihe ei onneksi kauaa kestänyt kauaa ja nyt ei oikeastaan enää vierasta. =) Että erilaisia ovat lapset tässäkin asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Muori:

Joo meilläkin kestot päiväkäytössä ja siks niin kateellisena lueskelin Hattaran pottailusta. Mä koitin tota kirjojen lukua esikoisen kanssa, mutta turhauduin, kun tuntu, että päivittäin siinä potalla kökötettiin puolesta tunnista tuntiin ja saaliit oli heikonlaiset. :D Sitte laitoin potan hyllylle melkein vuodeks. Kahden vuoden paikkeilla pojalla alko olla jo joku ymmärrys asiasta.

Mutta nää on niin erilaisia nää lapsukaiset. :heart:

Totta, mikä toimii yhdellä, ei välttämättä toimi toisella. Mut me ollaan onnistuttu aika hyvin varmaan senkin takia, ku oon oppinu tietämään, millon sinne potalle kannattaa viedä. Eli heti aamulla sängystä, sit aamupalan jälkeen HETI ja aina muutenkin heti ruokailujen jälkeen ja heti päikkäreiltä herättyään. Ja nykyisin voi jo odottaa aika pitkäänkin vaunuissa hereillä ennenku ehdin hakemaan pojan pois ja sit riisutaan jne ja kun lopulta päästään potalle, voi vaippa olla kuivakin ja iso pissa tulee pottaan :)

Piipero 1v synttärionnittelut :flower:

Pottailu Poika istuu potalla ihan o.k,mutta tuotoksia ei tule. No,tosin pottailu ei meillä ole mitenkään säännöllistä,kun en aina muista asiaa :ashamed:

Vierastaminen taitaa pojalla mennä vähän fiilisten mukaan. Pääsääntöisesti ei vierasta

Kuravaatteista yms jokaisessa duunissa jossa olen ollut,on kosteussuojatuista puvuista huolehdittu enemmän kuin hyvin . Kuivauskaapin ovissa on myös olleet kisssankorkuisin kirjaimin ohjeet sijaisille tms mitä vaatteita Ei saa laittaa kuivauskaappiin. Kurikset olen itse laittanut duunissa muksuille,kun on kuraista ja kunnon vesikeli. Jos sattuu meinaan olemaan päiväkoti,jossa on pienet eteiset ja säilytystilat mikään ei ole kamalampaa kuin kuivahtaneet hiekat 20 :ssä haalarissa...voi sitä pölyn,yskimisen ja sotkun määrää. Varsinkin ,kun lapset siellä hiekkakasojen keskellä lattialla istuen pukevat. Kosteussuojatut puvut ovat toki hyviä ja niiden käyttö riippuu myös lapsesta.Toiset syväsukeltaa pohjamutia myöten jokapaikassa ja toiset taas ovat enemmän "pystyssä" pysyvää sorttia.

Ieva Pitäis kans ottaa silmänympärysvoide käyttöön . Mä olen viimeiset 10v ostanut jos jonkinlaista voidetta,käyttänyt viikon ja jäänyt unholaan :ashamed:

Huomenta :)

Ihanaa kun on vapaapäivä. JEE, tänään synttärijuhlille ja pulkkamäkeen! :) Mies on töissä, mutta olkoon. Johan se olikin viisi päivää vapaalla. :D Meillä tuo tyttö on aivan hulluna Ti-Ti-Nalleen. Laitoin Ti-Ti-dvd:n pyörimään, jotta saan rauhassa juoda kaffet ja palstailla tässä samalla. Lehden lukaisin jo. :D

Meilläkin pottailussa on apuvälineenä kirjat, joihin Hattara on muutenkin aivan hulluna. Niiden avulla viihtyy potalla, mutta tavallisesti jos on jotain tullakseen, niin tulee heti. Ja meillä myös, kuten verkkiksellä, käy usein niin, että on aivan kuiva vaippa ja pottaan sitten tulee isot pisut heti. Ihan kuin osaisi jo hieman pidättää! Olen käsittänyt, ettei se voisi fysiologisesti olla vielä mahdollista, mutta tiedä nyt sitten. :/

Meillä ei enää juuri vierasteta. Pahimmillaan eroahdistus oli tuossa 10-11kk:n iässä. En nyt itse asiassa muista, että onko viimeisen kuukauden aikana lainkaan vierastanut. Lahkeessa roikkuu, totta kai, päivittäin ja sylkyssä pitää saada olla. Toisaalta, pääsääntöisesti jompi kumpi touhuaa koko ajan jotain lapsosen kanssa, Hattara on mukana kotipuuhissa jne. Meillä mies on alusta alkaen ollut yhtä paljon lapsen kanssa kuin minäkin, joten iskä kelpaa vähintään yhtä hyvin kuin äiti, joskus jopa paremmin. No, joskus kelpaa äiti paremmin, riippuu ihan lapsen mielestä. Isälleen ja mulle kiukuttelee, kun tulemme töistä, mutta sehän kuuluu asiaan. Hoitajalleenkin on kiukutellut kuulemma, mutta sehän kaiketi osoittaa vain luottamusta, joten hyvä niin. :)

Niin, ja piti tuosta pottailusta/pyykkimäärästä vielä sanoa, että meillä on nyt käytetty kestoja pääsääntöisesti yhdellä imulla (Fuzzi ja Fuzzin oma mikroimu), joten pyykkimäärä on kyllä vaipoissa vähentynyt tuossakin mielessä huimasti! :)

Ainiin, ja olettko antaneet jo lapsille jotain ns. normisokerisia jugurtteja tai vanukkaita? Mä ostin tuollaisia Rice & Rice -merkkisiä riisivaniljavanukkaita, ja mietin, että kai tollaista voisi jo silloin tällöin tarjota esim. iltapalalla. :) Jos siis maittaa, meillä kun tuo tyttö on "hieman" valikoiva syömisissään; makeita ei oikeastaan edes suostu maistamaan yleensä lukuunottamatta noita hedelmä- ja marjasoseita. Omaa syntsäkakkuaan söi vain papan sylkyssä pienen biitin, keksiä nuolaisi, muttei syönyt sitten.

pottailusta oon ihan kade...meillä ei ees kiinnosta ku leikkiä sillä.

Kiitokset onnentoivotuksista! Juhlat on nyt juhlittu ja sankari oli tosi väsy jo seittemän aikaan illalla. lahjoja tuli paljon joista nyt voisi mainita esim. kevät haalari, aurarekka-auto(plaston iso rekka), brion ralliauto, vaatteita....

kävellään meillä jo ihan kokonaan. Poju ei nouse itse seisomaan vielä mutta könyää jotain tukea vasten ja siitä lähetään käveleen...ja lujaa mennään. tavallaa helpompi meilläkin nyt arki kun poju osaa kävellä.

Ieva meillä poika syö viiliksiä ja välillä annan jotain vanukastakin maistiaisiks...kyllä suu napsaa.
Poitsulle maistuu carneval keksit ja muukin makea vähän liiankin hyvin. :whistle:

Oys keikka olis sitten huomenna edessä :/ tiistai aamuna on leikkaus ja luultavasti jo keskiviikkona kotiin. mua jännittää ihan törkeesti vaikka se on vaan ihan pieni operaatio. :snotty: :/ :'(
Täytyy käydä ilmotteleen kuulumisia kunhan kerkee...ei oo varmaa otetaanko läppäriä mukaan sinne. Mies joutuu yöpyä potilashotellissa ja kolmen hengen huoneessa...ankeeta.
Mahaa ihan vääntää ku aatteleekaan...

Tänään mennään ulkoilemaan ja syödään juhlien jäännöksiä...ja illalla viedään typykkä hoitoon miehen vanhemmille siksi aikaa kun ollaan Oulussa. Nyt jo ikävöi toista.... :| vaikka se tuossa vieressä touhottaa..

Nyt täytyy mennä leikkimään..

Jepsu

onnitteluita sankareille!!! :flower:

Jepsu Tsemppiä sairaalareissulle :hug: Hyvinhän nuo leikkausreissut yleensä päättyy, mutta toki se huolestuttaa, kun rakas joutuu veitsen alle :(

Arttu pottailee aina ruokailun jälkeen ja yleensä pottaan tuleekin tulosta ainakin sen pissan verran. Mutta silti vaippakin kastuu useamman kerran päivässä. Enkä mie odotakaan, että vielä pitkään aikaan olis kuiva :) Lapsihan oppii pidättämisen aikasintaan 1½v. iässä.

Ieva Arttu on tähän mennessä saanu vaan lapsille suunnattuja jogurtteja, Kidiuksia ja Jackyja. Maistiaisia on ottanu muistakin, mutta en muuten ole antanu. Kaikesta makeesta tykkää kyllä :p Keksit ja kakut uppoaa ja suklaa on herkkua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja pilvipouta:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
D-vitskuja...juu ei oo muistettu taas aikoihin :whistle: :xmas: :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Mä annoin tänään... :whistle: *morkkis* :ashamed: Jos tekis jääkaapin seinään sellaisen ruutuvihkopaperimuistion...ruksi pv:n kohdalle. :whistle:

Joo sitku muistais viel kattoo sitä :headwall: :laugh:

Mä keksin sellasen tosi hyvä idean kun menin töihin ja mies jäi kotiin. Sovittiin että d-vitskut annetaan aina aamupuuron kanssa. Ja ohhoh kun en ole itse aamupuuron aikana kotona niin miehen täytyy muistaa ne :kieh:

Yhteistyössä